Uuden auton hankinta alkaa lähestyä kovaa vauhtia ja loppusuoralla on tällä hetkellä uusi Vectra GTS 1,8:lla koneella ja uusi Toyota Avensis farkku samankokoisella myllyllä.
Toyota on tunnetusti luotettavan sorttinen auto, ainakin kun vertaa vanhempiin Vectroihin. Miten on uuden Vectran laita, eli tuntuuko olevan laadukkaampi peli hieman myöhemminkin?
Ajettavuudeltaan Opel on tunnokkaampi ja polkimet eivät ole kiinni toisissaan. Toyotassa jalat tuntuvat olevan melko ahtaasti ja kaasupoljin tuntuu turhankin herkältä. Takuuasiat ja jakohihnattomuus paremman tuntuinen moottori taas ovat Aven valtteina.
Vectran ulkomuodot ovat taasen herkullisemmat, mutta takapenkin pääntilasta joutuu jälleen hieman tinkimään.
Itse olen istunut molemmat autot ja viemässä kyseisiä koeajolle tässä viikon ja viikonlopun aikana. Jos siis käyttökokemuksia nimen omaan GTS:n osalta löytyy, niin olisin niitä innokas kuulemaan.
Kokemuksia Vectra GTS 1,8:sta?
7
1881
Vastaukset
- sama homma
Minua kiinnostaa kovasti myös tuo 1.8 GTS, ajelin viikonloppuna 2.0DTI sedan mallilla ja auto vaikutti yllättävän hyvältä, se on todella hiljainen ja tilava, kojelauta ja mittaristo ovat vaan jotenkin aneemiset. DTI-kone on kyllä tosi laiska verrattuna nykyiseen 81kw-TDI autooni mutta Opelin äänieristys oli todella hyvä. Joutuisin valitsemaan kuitenkin 1.8:n joka arveluttaa hieman niiden hihnanvaihtojen ym. huoltokulujen osalta ja riittääkö siinä teho, täytyy käydä koeajolla.
Huomasin saman kuin sinäkin uudesta Avensiksesta, ei tarvitse edes koeajaa niiden polkimien vuoksi, harmittaa kuinka voivat laittaa pikkucorollan polkimet jalkatilat kuskille muuten niin hyvään autoon.- Vaikea
Kävimme kojeajaa sekä opelin,joka oli kyllä 2,2 litranen.Oli hiljainen tehokas hyvä ajaa.Sopi minulle joka olen 186cm pitkä.Toyota oli muuten hiljainen,mutta pikkukivet rapisi melko kovaa.Ohjauksessa oli jotain ,kun joutui vähän pitää suunnassa.Muuten tukevan tuntuinen.Varmasti luotettava,mutta otan ooppelin,ja toivon parasta.
- riittää
Vaikea kirjoitti:
Kävimme kojeajaa sekä opelin,joka oli kyllä 2,2 litranen.Oli hiljainen tehokas hyvä ajaa.Sopi minulle joka olen 186cm pitkä.Toyota oli muuten hiljainen,mutta pikkukivet rapisi melko kovaa.Ohjauksessa oli jotain ,kun joutui vähän pitää suunnassa.Muuten tukevan tuntuinen.Varmasti luotettava,mutta otan ooppelin,ja toivon parasta.
Aivan riittävä tien päälle (ajan n 50tkm). Kolmosella kiihtyvyys ei yhtään huonompi kuin mainitsemallasi Avensiksella tai 6:lla, voipa olla päinvastoin. Opelissahan ei vikoja juuri ole näissä uusissa malleissa ollut, mutta aiemman kopan Avensis niitä kyllä roppakaupalla sisälsi (ne korjattiin pikku hiljaa kyllä pois) ja samoiten uusi japski 6 on vika-altis ollut.
Ja talviominaisuuksiltaan ykköspeli luokassaan, löylyä riittää. Vaimo tosin valittaa GTS:n korin tuottavan parkkeerausongelmia...
- GTS
Käytössäni on ollut nyt puoli vuotta GTS vectra 1.8:lla. 13Tkm aikana takuutyönä jouduttu vaihtamaan etujousien kumiosat (tyyppivika). Muuten olen ollut ajettavuuteen, tiloihin ja laatuun tyytyväinen, lisäksi uudessa mallissa on erittäin hyvä lämmityslaite. Toki 1.8-kone on pienen puoleinen tähän koriin mutta jos etsit hyvää teho/kulutus-suhdetta niin kannattaa katsoa myös 2.0 Turbo-versio. Henk. kohtaisesti ei ole kokemusta uudesta avensiksesta. Moottorivalikoima tuntuu toistaiseksi suppealta, muuten varmaan hyvä pirssi.
- Leasing
Olen myöskin valintatilanteessa, ja jo kerran koeajanut lyhyesti 2.2 SE A:n.
Huomenna ajan koko päivän sellaisella uudelleen. Opelin huonosta laadusta en voi sanoa mitään, kun olen ajanut vuodesta 1994 lähtien 4:llä Opelilla 360 000 km eikä ole vikoja ilmennyt. Nykyisessä Zafirassa on 1.8 kone ja menee huomenna 90 000 km huoltoon. Ei ole ollut vikoja.
Vaihtoehtoni ovat VOLVO S 60, VECTRA 2.2, Citroen C 5, Hyundai Sonata 2.7 L. En ole koeajanut Toyotaa enkä Mazda 6:tta, jotka myöskin olisivat samaa luokkaa.
Vaaka on kovasti kallistumassa Hyundain puoleen. Ovat kaikki ulkomitoiltaan hyvin saman kokoisia, Hyundaissa vaan saa enemmän autoa rahalla (tai verotusarvolla). Onhan niinkin että "vaihtelu virkistää" ja voi olla hyväkin välillä kokeilla muita merkkejä. Mutta kuten sanoin ei Opel ole koskaan pettänyt. Mahdollinen merkin vaihto tulee johtumaan Zafiran ja Vectran "uloshinnoitelusta". - Auto
Leasing kirjoitti:
Huomenna ajan koko päivän sellaisella uudelleen. Opelin huonosta laadusta en voi sanoa mitään, kun olen ajanut vuodesta 1994 lähtien 4:llä Opelilla 360 000 km eikä ole vikoja ilmennyt. Nykyisessä Zafirassa on 1.8 kone ja menee huomenna 90 000 km huoltoon. Ei ole ollut vikoja.
Vaihtoehtoni ovat VOLVO S 60, VECTRA 2.2, Citroen C 5, Hyundai Sonata 2.7 L. En ole koeajanut Toyotaa enkä Mazda 6:tta, jotka myöskin olisivat samaa luokkaa.
Vaaka on kovasti kallistumassa Hyundain puoleen. Ovat kaikki ulkomitoiltaan hyvin saman kokoisia, Hyundaissa vaan saa enemmän autoa rahalla (tai verotusarvolla). Onhan niinkin että "vaihtelu virkistää" ja voi olla hyväkin välillä kokeilla muita merkkejä. Mutta kuten sanoin ei Opel ole koskaan pettänyt. Mahdollinen merkin vaihto tulee johtumaan Zafiran ja Vectran "uloshinnoitelusta".Uusi Vectra versus Hyundai??!Koeaja ihmeessä molemmat ja harkitse vielä. Uusi GTS on onnistunut vehje, tosin 1.8 moottori hieman pieni.
Suosittelen V6 tai 2.0 turboa. - Accordia
Leasing kirjoitti:
Vaaka on kovasti kallistumassa Hyundain puoleen. Ovat kaikki ulkomitoiltaan hyvin saman kokoisia, Hyundaissa vaan saa enemmän autoa rahalla (tai verotusarvolla). Onhan niinkin että "vaihtelu virkistää" ja voi olla hyväkin välillä kokeilla muita merkkejä. Mutta kuten sanoin ei Opel ole koskaan pettänyt. Mahdollinen merkin vaihto tulee johtumaan Zafiran ja Vectran "uloshinnoitelusta".Uusi Honda Accord olisi mielestäni ihan hyvä valinta tuossa hintaluokassa - ainakin koeajon arvoinen. Ja tästä Accord-mallistosta löytyy myös farmarimallikin, jos sellainen kiinnostaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182592Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091931Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591649Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491456Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2021313- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521127Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13907