Eteen istuminen?

Hjälp!.....

Millä ihmeellä mä saan koirani tuleen mun eteen istuun luoksetulossa?!Se jää ain useimmiten johokii puoleen metriin istuun,tai rupee pomppiin,kun sitä komentaa lähemmäks.Sama noudoissa.Se jää kalikan kans puoleen metriin ja rupee leikkiin sillä,tai sit istuu etäs.Lähemmäks houkuttelu ei auta.Kokeilin makupalaa ja patukkaa leuan alta,mut noudois se ei toimi.Puottaa kalikan suustaan kun on sen ottanu maasta ja säntää mun luo ilman sitä.Muuten ollaan valmiin PK-kokeeseen,mut tää saakutin eteenistuminen.

3

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emppuuh<3

Se nouto juttu.
      Ni kannattaa tehä sille
      et. Jos se jää sen kepin
      kans johonki puolee välii.
      Ni meet rauhallisesti sen luo
      katot sitä silmii.
      Otat kepin. Ja sanot tiukasti:"
      eisiihen! Tänne"
      Ja meet siihen kohtaa mihin sen ois
      pitäny tuoda keppi. :DD

• perusluoksetulo kuntoon

Nyt unohdat ensinnäkin sen noudon harjoittelun siihen asti kunnes se koira istua tapittaa siinä oikealla paikalla joka kerta luoksetulossa. On ihan turha harjoitella sitä kun se perusluoksetulo ei ole edes kunnossa.

Neuvoisin itse sinua opettamaan sitä takaperin koiralle, ensin ihan omassa "olohuoneessa" rauhallisessa ympäristössä ja monta lyhyttä koulutustuokiota päivässä sitten tauko ja katso onko tullut tuloksia. PIdä huoli että koira on nälkäinen tai millä nyt sitten palkkaatkin.

Sitten vain laitat koiran istumaan, menet itse seisomaan siihen missä haluat sen koiran istuvan ja sanot käskyn ja palkkaat. Itse ehkä vaihtaisin myös käskyn tässä vaiheessa mutta se on sinun päätettävissä.
      Sitten otat askeleen taaksepäin ja kutsut koiran luokse. Jos jää liian kauaksi toista ensimmäistä vaihetta.

Vasta kun koira tietää mitä tahdot siltä, siirryt ulos harjoittelemaan pidemmällä matkalta ja lopulta sitten se noutokapula siihen mukaan. Ja kuullostaa siltä että teillä on noudossakin opettelemista luovutuksen suhteen. Sitä voi opettaa ihan samalla tavalla kuin luoksetuloa Koira eteen istumaan, kapula suuhun ja samalla sanotaan se sama käsky mitä sitten muutenkin käytetään. Sitten kapula suusta pois ja palkka. Jos pitää aloittaa sekunnista niin sitten aloitetaan sekunnista. JOs koira kestää pienen pienen pakotteen voi ottaa rauhallisesti leuasta kiinni.

• nuutti

Noudossa olen itse todennut parhaimmaksi tavaksi opettaa "takaisin päin kanavoiden", eli ensimmäiseksi opetetaan luovutus, eli kapula suuhun ja saman tien irti-käsky, siitä pikkuhiljaa edetään niin että koira nostaa kapulan maasta käteesi, sitten siirrät jalalla tai viet kapulan kauemmas ja keuemmas koirasta, josta se saa sen noutaa, kun osaa tämän, sitten vasta liitetään noutoon esineen heittäminen. Noutoliikkeestä ei saisi tulla koiralle saalisleikkiä, silloin kun luonnollinen reaktio on, että koira saalistaa kapulan, riepottelee saalista, ja lopuksi syö sen, eli käytännössä pureskelee kapulaa, mikä ei ole noutoliikkeessä sallittua.

Omalle kohdalle on sattunut parikin koiraa, jotka eivät mielellään tule ihan iholle, eli jäävät perusasennossa, eteen istumisessa ja seuraamisessa liian etäälle. Perusasennon ja eteen istumisen olen opettanut näille kosketusalustan avulla, eli aluksi opetin koskettamaan etutassuilla matonpalaseen, ja siirsin sitten maton oikealle paikalle eteeni ja vasemmalle sivulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      58
      3611
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3486
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2801
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1409
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe