Ulkoinen näyttö läppäriin

asennusongelmia

Hei

Kun liitän ulkoisen näytön (litteä Acer 17") läppäriini (uusi, Philips Freevents x55, Windows XP mediacenter -käyttiksellä), kone tunnistaa sen mutta ei tarjoa oikeaa resoluutiota - vain liian pieniä. Olen yrittänyt muuttaa asetuksia sekä XP:n ohjauspaneelista että näytönohjaimen omasta valikosta. Näytönohjain ilmeisesti itsessään tukee isompia resoluutioita, sillä ennen kuin tämä nimenomainen näyttö on yhdistetty, valikko tarjoaa kakkosnäytölle vaikka kuinka suuria resoluutioita. Näytönohjaimen pitäisi ajureineen olla kunnossa, mutta itse näytöllä ei ole minkäänlaisia ajureita. Latasin Acerin sivuilta paketin, joka sanoi olevansa "monitor driver", mutta sisälsi väriprofiilitiedoston ja jonkun tuntemattoman tiedoston. En tiedä näyttöjen ajureista mitään... Saattaa olla, että näiden tiedostojen asennuksesta olisi apua, mutta en ole löytänyt mistään ohjetta siitä, minne ne tulisi laittaa. Kenellekään tietoa asiasta tai muusta ratkaisusta? Näyttö on pienemmillä resoluutioilla lähes käyttökelvoton.

Kiitos

3

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ATE.

ajurit laitehallinnan kautta tai reittiä työpöydän ominaisuudet->asetukset->lisäasetukset->näyttölaite.
      Sitten, kun tulee kohta jossa pitäisi "neuvoa" Winxp:lle missä uudet ajurit, selaa kansioon jossa Acer-näytön ajurit ovat.

Tai kokeile tätä:
      Jos toinen tiedostoista on *.inf-päätteinen, kokeile klikata sitä hiiren 2-napilla ja sitten valitse "asenna".
      Yleensä monitorin ajuripaketissa ei ole kuin kaksi tiedostoa.

• Alkuperäinen kysyjä

Kiitos!

Aikaisempaa antamaasi neuvoa olin jo kokeillut - XP ei tunnistanut tiedostoja ajureiksi. INF-tiedoston kautta asennus sen sijaan toimi, sillä näytön väriprofiili näytti muuttuvan. Resoluutiota en kuitenkaan saa vaihdettua oikeaksi vieläkään.

• PC koneessa
        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

Kiitos!

Aikaisempaa antamaasi neuvoa olin jo kokeillut - XP ei tunnistanut tiedostoja ajureiksi. INF-tiedoston kautta asennus sen sijaan toimi, sillä näytön väriprofiili näytti muuttuvan. Resoluutiota en kuitenkaan saa vaihdettua oikeaksi vieläkään.

Ei voi muuta sanoa että huh huh mitä PC käyttäjän tuleekaan kestää.

Itse kyllä soittaisin laitteen tukinumeroon ja kyselisin sieltä neuvoa. Kai ne jos jotku pitäisi tietää miten se pitäisi toimia (jollei siellä ole jotain halpoja kesätyöläisiä vastaamassa jotka ei tiedä yhtään mitään mistään).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe