Vanhempani eivät suostu kotiloon :(

Neuvoton kotilofani

Sain tuossa puoli vuotta sitten ensimmäiset kotiloni. Luonnonkotiloita, koska ne ovat pieniä.

Mutta nyt olen ihastunut akaatteihin. Olen lukenut niistä vaikka kuinka paljon ja miettinyt mihin menee hoitoon, jos lähdemme matkalle. Ja kaikki olisi hoidossa. Mutta tietenkin eräs pulma löytyy. Vanhempani eivät suostu akatteihin. En tajua mikä ongelma siinä on, kun hoitopaikkakin on jo löytynyt. Ja ruokakin on helppo hoitaa.

Joten: Miten saan heidät vakuuttumaan siitä että pärjään aksujenkin kanssa?

Kiitos jo näin etukäteen, jos joku jaksaa vastailla.

9

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjaahaah

      Mikä siis on vanhemmillasi akaattia vastaan?
      -se on iso ja ällöttävä?
      -he eivät luota sinuun?
      -eivät vain halua lemmikkejä?
      -Muu?

      • aloittaja

        Kyllä. He ajattelevat että ne ovat isoja ja ällöttäviä.. :(

        Kyllähän he minuun luottavat.

        Eivät kuulemma halua enää lisää tavaraa matkoille.

        Muita:
        -Valitan kuulemma kotiloitten terran haisemisesta (en kylläkään valita.)
        -Ruokaa menee enemmän (tähänkin ongelmaan keksitty ratkaisu)
        -Vievät tilaa huoneessa
        -Lisää siivoamista (kuulemma olen laiska enkä viitsi koskaan siivota.. :/)


      • kp

        sano vanhenmillesi että joko jokin muu tai helppo hoitoinen akaattikotilo sano että hekin varmana ihastuvat siihen ja sano että akaattiotilo on sinun vastuulasi minullle se ainakin töpsi jos tuo ei auta niin, kerro vanhemmilesi että kaipaat lemmikkiä joka on helppo hoitoinen:) ja jos se ei auta niinkannataa tyytyä luonnon kotiloihin:( ,utta toivon sinunkin puolesta että ajatuseni töpsii. P.S. minulle se ainakin töpsi:D


    • en saanut

      ottaa mitään lemmikkejä niin kauan kun asuin vanhempien katon alla. Kinusin itselleni akaatteja varmaan 10-vuotiaasta saakka, mutta vanhemmat kielsivät. Olin niin ihastunut kotiloihin :) Nyt olen 21-vuotias, oma koti ja oma lupa sekä neljä ihanaa akaattia

      • Aloittaja

        Noh.. Vanhemmat ovat kyllä huomanneet että rakastan eläimiä ja kun jouduin luopumaan koirastani, olin aivan maassa. Joten nuo kotilot, olivat sitten sellainen mitä voimme mitää. Nimittäin perheessämme on allergikkoja.. Kaikki karvat saavat kauhean kutinan päälle ja nuhan. Joten nuo kotilot olivat siinä mielessä hyviä. En missään nimessä aio heittää kirvestä kaivoon, koska yritän siihen asti että saan ne tai muutan kotoa pois. Jomman kumman on pakko tapahtua. (En tosin vielä ole muuttamassa pois kotoa..)


      • Nimetön
        Aloittaja kirjoitti:

        Noh.. Vanhemmat ovat kyllä huomanneet että rakastan eläimiä ja kun jouduin luopumaan koirastani, olin aivan maassa. Joten nuo kotilot, olivat sitten sellainen mitä voimme mitää. Nimittäin perheessämme on allergikkoja.. Kaikki karvat saavat kauhean kutinan päälle ja nuhan. Joten nuo kotilot olivat siinä mielessä hyviä. En missään nimessä aio heittää kirvestä kaivoon, koska yritän siihen asti että saan ne tai muutan kotoa pois. Jomman kumman on pakko tapahtua. (En tosin vielä ole muuttamassa pois kotoa..)

        Rohkeutta! Ei kukaan meilläkään ensin niitä halunnut, mutta nyt, puolen vuoden kuluttua, kukaan ei enää kammoa niit, ja äiti tulee aina joka ilta kattoon niitä ennen ku meen nukkumaan, se on ihan innossaan...

        En väitä, että tästä ois mitään apua, mutta halusin sanoa...


      • kp
        Aloittaja kirjoitti:

        Noh.. Vanhemmat ovat kyllä huomanneet että rakastan eläimiä ja kun jouduin luopumaan koirastani, olin aivan maassa. Joten nuo kotilot, olivat sitten sellainen mitä voimme mitää. Nimittäin perheessämme on allergikkoja.. Kaikki karvat saavat kauhean kutinan päälle ja nuhan. Joten nuo kotilot olivat siinä mielessä hyviä. En missään nimessä aio heittää kirvestä kaivoon, koska yritän siihen asti että saan ne tai muutan kotoa pois. Jomman kumman on pakko tapahtua. (En tosin vielä ole muuttamassa pois kotoa..)

        älä luovuta halusin ensin kilpikonnan mutta vanhenpani eivät pitäneet ajatuksesta:( sitten Äitini hoksasi että olin ihan maassa. joten vanhempani lupasivat minulle kotilon ihanan akaattikotilon ja saan sen tällä viikolla:)


    • Dazzle

      Tässäpä muutamia perusteluja:

      1. Aksujen terraario EI HAISE jos se siivotaan säännöllisesti.
      2. Aksut ovat "eläviä biojäteastioita", niille voi antaa esim. omenantähteet tai vähän nahistuneet salaatinjämät joita kukaan ei enää halua syödä. Sitäpaitsi esim. kauraa voi kasvattaa halvasti ja helposti.
      3. Esimerkiksi 50 litran smartboxi tai terra ei vie hirveästi tilaa.
      4. Aksut EIVÄT vastoin joidenkin käsitystä tarvitse lomahoitoa, ne saa aika helposti horrostamaan parin viikon lomamatkan ajaksi.

      • muoriaksu

        Tyttöni 8v oli tarhassa 2 vuotta sitten hoidellet akaatteja ja halusi meille sellaisen myös.En tod. halunnu sellasta kotiini joten asia oli sillä selvä, kuinkas kävikään nyt kesällä.Saimme tyhjän ja ehjän akvaarion ja ajatus oli että kalojahan sinne hankitaan muta kävin netissä vahingossa lukemassa akaateista ja ajattelin että ok ostetaan yksi sellanen ja katotaan jaksaako tyttö hoitaa sitä.Jaksaishan se mutta minä itse en mielelläni anna hänen siivoilla ja hoitaa koska oon niin ihastunu tuohon meidän aksuun että oksat pois ja nyt ollaan hankkimassa kaveria sille no ehkä muutama muukin.Että näinkin voi käydä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe