Golf (korimalli 5, vm. 2004) TYYPPIVIKOJA ?

Autoilija M

Onko kellään kokemusta kyseisestä autosta ja millaisa tyyppivikoja on esiintynyt ?

27

25282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu

      Vaihdettu:Radio,jäi CD-levy sisään.Tuli tehtaalta uusi ilman narinoita.Autossa on kaksi tuuletinta,jotka jäähdyttävät moottoria.Kun ajaa talliin jäävät puhaltamaan.Toinen kömähti takuuajan jälkeen.Kustannusvaikutus n.100eur.Kun olin huollattanut auton VW-LIIKEESSÄ SAIN OSASTA -50%.Muuten niin helkutin hyvä auto,että ihmettelen miksi AB-suomi ei ole julkaissut 200.000km kestotestin loppuraporttia.100.000 meni muistaakseni vasen ajovalo pimeäksi,eikä muuta.Jatkoivat testiä 200.000 asti.Puolessavälissä sanoivat:tämä on kuin uusi. Harmi kun en säästänyt lehteä.Autoni täyttää helmikuussa 4-vuotta.Laitan VI tilaukseen kun saan tietää sen saapumisesta Suomen markkinoille.

    • nikama5

      Ostin Golfin uutena. 200 METRIN ajon jälkeen tuli mittariston näyttöön ilmoitus, että ajovalo palanut. Ajoin takaisin 200m ja kas kummaa, lamppu oli kunnossa taas. Ovien koristelistat natisivat ja nitisivät. Moottori (1,6 FSi) söi öljyä 0,5 l/1000 km. On normaalia VW-huollon mielestä. Vaihteiston öljyt tuli itsestään ulos - tiiviste vaihdettiin takuuna. Ovitiivisteet vaihdettiin takuuna - vesi tuli sisään. Takarenkaat kuluivat miltei puhki alle 30000 km! Pyöriä ei voitu suunnata toleranssien sisään. Turvavöiden varoitusvalo syttyi ilman todellista syytä. Takalasin pyyhin ei toiminut, korjaantui itsestään. Mittariston display pimeni, vaihdettiin takuuna. Moottorista kuului kiihdytettäessä kilinää ja kolinaa. Vaimokin ihmetteli, vaikka ei pikku ääniä kuule ollenkaan. Virta-avain jumittui (automaatti) virtalukkoon, lähti irti vasta muutaman virta päälle- virta pois -kytkennän jälkeen.
      Myin auton eteenpäin vielä takuuaikana. En todellakaan ostanut autoa siksi, että se olisi korjaamolla tutkittavana ja ihmeteltävän mikä mättää.
      Auto oli maanantai-auto ja siinä oli lukuisia elektroniikkavikoja. Samankalaisia elektroniikkavikoja on ollut mm. taxeissa Passateissa. Audiinkin on saatu samanlaisia vikoja.
      Pidä näppisi irti VW, jos haluat luotettavan kulkupelin ja reilua palvelua korjaamolta. VW-korjaamo generoi Audiini vikoja lisää sen ollessa takuukorjauksessa.

      Että semmosia saksanseisojia...

      • Golfisti

        Mulla Golf V 1.6. FSI Autom vm 2005. Ajettu n 77000 km ongelmitta. Huollossa /Lentokentäntie 2/ näytettiin jarrukilvet, vaihtoon kun löytyi reikä, siinäpä vikalista. Jaa aivan uutena ovien alaosan tiivisteet irtoilivat, takuuna kaikki, oli liimattu vahauksen päälle, kuulemma. Älylaturi takaa kylminäkin aamuina mökillä startin, toki lämpimämpi saisi olla mutta FSI:n kulutus on AINA alle 7l/100km. Vaihto sitten kun/jos ehdin vielä ajella 100000 km mittariin. Tahi Skoda Roomsterin 1.2 TSI DSG !?
        TTalvinko


    • kello edistää

      Kello edistää vajaat kaksi minuuttia puolessa vuodessa. Sekä kesä- että talviaikaa. Helppo asettaa aika kohdalleen kerran pari puolen vuoden aikana.

      Muuten aivan loistava peli, ei tuon kummempaa valittamista ole löytynyt:)

      • Vois heittää,

        että taitaa Golf käydä aikaansa edellä ;)


      • mitä?

        kyllä laatu on aina laskenut ja hinta suhteellisesti noussut.
        Viimeinen kova sana oli 4-koppainen farkku, joka oli tukeva ja suurella kokonaispainolle.'

        Kyllä nykyiset ovat kuin kokeilujuttuja,
        lopetimme takuun 2v., jälkeen kokeilun,
        en ajattele olla kokeilija.

        Huollot ovat kaikilla kalliita.
        "Puhutaan 2v ja 30 000 km huoltovälistä,
        sitä ei kenelläkään toteudu,
        toinen ja kolmas huoltoo pyytää 22000 km ajattuna,
        eli huoltoväli on 25tkm ja välit tihenevät.

        Huoltoon kutsu ei yhtään tarkkaile mitään kuntoa, eikä yhtään esim. öljyn todellista laatua.

        En tiedä mikä olisi paras,
        siksi meillä lapsilla onkin 3 merkkiä ja 6 autoa,
        jokaisessa on omat hyvät ominaisuutensa,
        parasta ei ole, vw on alkuhinnan ja huollot huomioiden kallis.
        Vaihtohyvitys ei mitenkään korvaa kokonaiskalleutta.


      • ex-Mosse
        mitä? kirjoitti:

        kyllä laatu on aina laskenut ja hinta suhteellisesti noussut.
        Viimeinen kova sana oli 4-koppainen farkku, joka oli tukeva ja suurella kokonaispainolle.'

        Kyllä nykyiset ovat kuin kokeilujuttuja,
        lopetimme takuun 2v., jälkeen kokeilun,
        en ajattele olla kokeilija.

        Huollot ovat kaikilla kalliita.
        "Puhutaan 2v ja 30 000 km huoltovälistä,
        sitä ei kenelläkään toteudu,
        toinen ja kolmas huoltoo pyytää 22000 km ajattuna,
        eli huoltoväli on 25tkm ja välit tihenevät.

        Huoltoon kutsu ei yhtään tarkkaile mitään kuntoa, eikä yhtään esim. öljyn todellista laatua.

        En tiedä mikä olisi paras,
        siksi meillä lapsilla onkin 3 merkkiä ja 6 autoa,
        jokaisessa on omat hyvät ominaisuutensa,
        parasta ei ole, vw on alkuhinnan ja huollot huomioiden kallis.
        Vaihtohyvitys ei mitenkään korvaa kokonaiskalleutta.

        "kyllä laatu on aina laskenut ja hinta suhteellisesti noussut."

        En nyt tiedä viimeiset kaksi autoa jotka olen VW:ltä ostanut ovat olleet n. -30% ja -25% halvempia kuin aiemman vuoden mallit, joten ei ole ainakaan kaikki mallien hinnat nousseet. Laatukin on ollut tähän mennessä parempi kuin aiemmat, mutta aiemmat olivatkin mallisarjan alkupään tekeleitä. VW:ssä yleensä ongelmat kasaantuvat mallisarjan alkupään yksilöihin. Muutokset uuden mallisarjan myötä usein ovat melko radikaaleja, joten vikoja pääsee helposti mukaan.

        "Huollot ovat kaikilla kalliita.
        Puhutaan 2v ja 30 000 km huoltovälistä,
        sitä ei kenelläkään toteudu,
        toinen ja kolmas huoltoo pyytää 22000 km ajattuna,
        eli huoltoväli on 25tkm ja välit tihenevät. "

        Olet ymmärtänyt väärin tuon huoltovälin. Huoltovälit ovat nykyisellään maksimissaan 2v tai 30tkm - ei 2v ja 30tkm kuten kirjoitat. Itsellä on peräkärryä ja raskasta lastia vedettäessäkin huoltoväli asettunut keskimäärin 10kk/30tkm eli kun tuo 30tkm tulee täyteen niin ei tietenkään aikaa enempää tule huoltovälille :)
        Kait teidän tapauksessa ilmeisesti auton käyttö on auton 'älyn' mielestä niin rasittavaa, että huoltoon haluaa 25tkm kohdalla.

        "Huoltoon kutsu ei yhtään tarkkaile mitään kuntoa, eikä yhtään esim. öljyn todellista laatua."

        Huoltoon kutsu tarkkailee auton käyttöä, lämpötiloja ja mm. öljyn lämpötilamuutoksia. Öljyn lämpötilamuutoksilla öljyn laatuakin voidaan jonkin verran tarkkailla. Esim. keltainen öljyvalo tulee sen perusteella ylittyykö tuo lämpötilan vaihtelun toleranssi vaiko ei (eli kun öljyä on vähän niin se alkaa lämmetä enemmän) - punainen valo syttyy vasta kun paineet ovat laskeneet.
        Jos auto ei tarkkaile mitään niin miksi sitten teillä autot pyytävät huoltoon 25tkm kohdalla ja monella muulla sen maksimin eli 30tkm kohdalla?
        Jokuhan tuon eron aiheuttaa, joten väitteesi, ettei auto tarkkaile mitään ei voi pitää paikkaansa.

        "En tiedä mikä olisi paras,
        siksi meillä lapsilla onkin 3 merkkiä ja 6 autoa,
        jokaisessa on omat hyvät ominaisuutensa,
        parasta ei ole, vw on alkuhinnan ja huollot huomioiden kallis.
        Vaihtohyvitys ei mitenkään korvaa kokonaiskalleutta."

        Jaa no en nyt ihan ole samaa mieltä, että huollot olisivat erityisen kalliita tai alkuhinta olisi erityisen kallis. Tähän mennessä olen ainakin omista autoista saanut hyvät hyvitykset vaikka merkki niissä usein onkin ollut VW. Usein VW:n hinta pompsahtaa toki korkeaksi, mutta ainakin itsellä lähinnä sen vuoksi, että VW:hin saa jopa lisävarusteita - siis muitakin kuin eri värin. Useissa jaappanin ihmeissä on ongelmana se, ettei niihin saa mitään lisävarusteita, on vain tyydyttävä niihin varustetasoihin (jos niitäkään on) mitä maahantuoja on päättänyt suuressa viisaudessaan. Toki näin saadaan halvempi hinta kun kaikki varusteet mitä autoon saa on siinä jo, mutta itse ainakin ostan semmoisen auton jossa saan päättää muutakin kuin värin.
        Mutta mitä sitä nyt ei omasta mukavuudesta maksaisi, joten siksi haluan varustella käyttämäni autot hieman paremin kuin mitä usean merkin maahantuojat luulevat ostajien haluavan :)
        Maksaahan tuo, mutta niin maksaa moni muukin asia tässä maailmassa. Itse ainakin käytän ennemmin rahaa siihen että paljon ajaessani teen sen mukavasti.

        Huollot eivät ainakaan firman kirjanpidon mukaan ole tulleet VW:ssä erityisen kalliiksi verrattuna muihin merkkeihin (kirjanpidosta taas katsottuna ja osa myyjistä kertoo etukäteen automalliensa huoltokustannukset keskimäärin). Toki osittain ainakin syynä tässä voi olla se, että isolla paikkakunnalla myös muiden huoltojen hinnat ovat korkeammat. Samaa on muuten todennut useasti eri lehtien vertailutkin eli lähes poikkeuksetta VW on yksi edullisimmista huoltaa vertailuissa.


      • mitä?
        ex-Mosse kirjoitti:

        "kyllä laatu on aina laskenut ja hinta suhteellisesti noussut."

        En nyt tiedä viimeiset kaksi autoa jotka olen VW:ltä ostanut ovat olleet n. -30% ja -25% halvempia kuin aiemman vuoden mallit, joten ei ole ainakaan kaikki mallien hinnat nousseet. Laatukin on ollut tähän mennessä parempi kuin aiemmat, mutta aiemmat olivatkin mallisarjan alkupään tekeleitä. VW:ssä yleensä ongelmat kasaantuvat mallisarjan alkupään yksilöihin. Muutokset uuden mallisarjan myötä usein ovat melko radikaaleja, joten vikoja pääsee helposti mukaan.

        "Huollot ovat kaikilla kalliita.
        Puhutaan 2v ja 30 000 km huoltovälistä,
        sitä ei kenelläkään toteudu,
        toinen ja kolmas huoltoo pyytää 22000 km ajattuna,
        eli huoltoväli on 25tkm ja välit tihenevät. "

        Olet ymmärtänyt väärin tuon huoltovälin. Huoltovälit ovat nykyisellään maksimissaan 2v tai 30tkm - ei 2v ja 30tkm kuten kirjoitat. Itsellä on peräkärryä ja raskasta lastia vedettäessäkin huoltoväli asettunut keskimäärin 10kk/30tkm eli kun tuo 30tkm tulee täyteen niin ei tietenkään aikaa enempää tule huoltovälille :)
        Kait teidän tapauksessa ilmeisesti auton käyttö on auton 'älyn' mielestä niin rasittavaa, että huoltoon haluaa 25tkm kohdalla.

        "Huoltoon kutsu ei yhtään tarkkaile mitään kuntoa, eikä yhtään esim. öljyn todellista laatua."

        Huoltoon kutsu tarkkailee auton käyttöä, lämpötiloja ja mm. öljyn lämpötilamuutoksia. Öljyn lämpötilamuutoksilla öljyn laatuakin voidaan jonkin verran tarkkailla. Esim. keltainen öljyvalo tulee sen perusteella ylittyykö tuo lämpötilan vaihtelun toleranssi vaiko ei (eli kun öljyä on vähän niin se alkaa lämmetä enemmän) - punainen valo syttyy vasta kun paineet ovat laskeneet.
        Jos auto ei tarkkaile mitään niin miksi sitten teillä autot pyytävät huoltoon 25tkm kohdalla ja monella muulla sen maksimin eli 30tkm kohdalla?
        Jokuhan tuon eron aiheuttaa, joten väitteesi, ettei auto tarkkaile mitään ei voi pitää paikkaansa.

        "En tiedä mikä olisi paras,
        siksi meillä lapsilla onkin 3 merkkiä ja 6 autoa,
        jokaisessa on omat hyvät ominaisuutensa,
        parasta ei ole, vw on alkuhinnan ja huollot huomioiden kallis.
        Vaihtohyvitys ei mitenkään korvaa kokonaiskalleutta."

        Jaa no en nyt ihan ole samaa mieltä, että huollot olisivat erityisen kalliita tai alkuhinta olisi erityisen kallis. Tähän mennessä olen ainakin omista autoista saanut hyvät hyvitykset vaikka merkki niissä usein onkin ollut VW. Usein VW:n hinta pompsahtaa toki korkeaksi, mutta ainakin itsellä lähinnä sen vuoksi, että VW:hin saa jopa lisävarusteita - siis muitakin kuin eri värin. Useissa jaappanin ihmeissä on ongelmana se, ettei niihin saa mitään lisävarusteita, on vain tyydyttävä niihin varustetasoihin (jos niitäkään on) mitä maahantuoja on päättänyt suuressa viisaudessaan. Toki näin saadaan halvempi hinta kun kaikki varusteet mitä autoon saa on siinä jo, mutta itse ainakin ostan semmoisen auton jossa saan päättää muutakin kuin värin.
        Mutta mitä sitä nyt ei omasta mukavuudesta maksaisi, joten siksi haluan varustella käyttämäni autot hieman paremin kuin mitä usean merkin maahantuojat luulevat ostajien haluavan :)
        Maksaahan tuo, mutta niin maksaa moni muukin asia tässä maailmassa. Itse ainakin käytän ennemmin rahaa siihen että paljon ajaessani teen sen mukavasti.

        Huollot eivät ainakaan firman kirjanpidon mukaan ole tulleet VW:ssä erityisen kalliiksi verrattuna muihin merkkeihin (kirjanpidosta taas katsottuna ja osa myyjistä kertoo etukäteen automalliensa huoltokustannukset keskimäärin). Toki osittain ainakin syynä tässä voi olla se, että isolla paikkakunnalla myös muiden huoltojen hinnat ovat korkeammat. Samaa on muuten todennut useasti eri lehtien vertailutkin eli lähes poikkeuksetta VW on yksi edullisimmista huoltaa vertailuissa.

        "Huollot eivät ainakaan firman kirjanpidon mukaan ole tulleet VW:ssä erityisen kalliiksi
        verrattuna muihin merkkeihin"

        voisitko siitä kirjanpidosta katsoa,
        mitä on ns. 90 ja 120 tkm huoltokäynnit maksaneet kokonaisuudessaan ja millä km lukemalla.

        Ja mitä on muiden merkkien kalliimmat sitten maksaneet?



        "Esim. keltainen öljyvalo tulee sen perusteella ylittyykö tuo lämpötilan vaihtelun toleranssi vaiko ei"

        Minulle on sanottu että keltainen valo syttyy painevaihtelusta,
        siellä on toinen öljykello ja korkeuden tunnistin.

        Ja huoltojen muuttumiseen vaikuttaa hyvin paljon konepelin avaaminen,
        enemmän kuin öljyn laatu.


      • hakusana
        mitä? kirjoitti:

        "Huollot eivät ainakaan firman kirjanpidon mukaan ole tulleet VW:ssä erityisen kalliiksi
        verrattuna muihin merkkeihin"

        voisitko siitä kirjanpidosta katsoa,
        mitä on ns. 90 ja 120 tkm huoltokäynnit maksaneet kokonaisuudessaan ja millä km lukemalla.

        Ja mitä on muiden merkkien kalliimmat sitten maksaneet?



        "Esim. keltainen öljyvalo tulee sen perusteella ylittyykö tuo lämpötilan vaihtelun toleranssi vaiko ei"

        Minulle on sanottu että keltainen valo syttyy painevaihtelusta,
        siellä on toinen öljykello ja korkeuden tunnistin.

        Ja huoltojen muuttumiseen vaikuttaa hyvin paljon konepelin avaaminen,
        enemmän kuin öljyn laatu.

        Laita hakusanaksi HUOLTOHINNAT ja katso kohta 35.
        "huoltohintojen vertailu" SIIS SUOMI 24


      • 1 2
        hakusana kirjoitti:

        Laita hakusanaksi HUOLTOHINNAT ja katso kohta 35.
        "huoltohintojen vertailu" SIIS SUOMI 24

        Tulivat alla olevat vastaukset ko. juttuun.

        Nuo ovat ohjehintoja, ja puhutaan Vw 60 000 km huollosta,
        johon lukemaan ei yksinään pääse jos ohjeita noudattaa.

        Toiseksi, meillä on mm. bensat 2003, Corolla ja Golffi, 1,6, farkkuja.
        Corolla oli 90 000 km huolto mukaan lukien halvempi ylläpitää,
        kuin
        Golf jolla joka huoltopyyntö ylitettynä päästiin 81 500 km.


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000007989952

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000008081887#22000000008081887


      • hyi.
        1 2 kirjoitti:

        Tulivat alla olevat vastaukset ko. juttuun.

        Nuo ovat ohjehintoja, ja puhutaan Vw 60 000 km huollosta,
        johon lukemaan ei yksinään pääse jos ohjeita noudattaa.

        Toiseksi, meillä on mm. bensat 2003, Corolla ja Golffi, 1,6, farkkuja.
        Corolla oli 90 000 km huolto mukaan lukien halvempi ylläpitää,
        kuin
        Golf jolla joka huoltopyyntö ylitettynä päästiin 81 500 km.


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000007989952

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000008081887#22000000008081887

        Huoltohinnat vertailu
        Kirjoittanut: Dieselfarmarit 26.4.2005 klo 19.55

           60000 km. 3vuotta
        Ford 723,41
        Opel 561,33
        Peugeot 580
        Toyota 879
        VW 575
        -------------------------

        TUO juttuhan on yli 2 v vanha.
        Tuossa on vain minimihuoltohinta, silloin.

        Tuskin yksikään Vw selviää koskaan 2,5-3 vuoden ikään ilman korjauksia, tai lisätöitä.

        Ja epäillä kai saa, ajetaanko näillä harvaan huolletulla sitä samaa 500 000 km kuin vanhoilla volkkari tiiseleillä.


      • ex-Mosse
        mitä? kirjoitti:

        "Huollot eivät ainakaan firman kirjanpidon mukaan ole tulleet VW:ssä erityisen kalliiksi
        verrattuna muihin merkkeihin"

        voisitko siitä kirjanpidosta katsoa,
        mitä on ns. 90 ja 120 tkm huoltokäynnit maksaneet kokonaisuudessaan ja millä km lukemalla.

        Ja mitä on muiden merkkien kalliimmat sitten maksaneet?



        "Esim. keltainen öljyvalo tulee sen perusteella ylittyykö tuo lämpötilan vaihtelun toleranssi vaiko ei"

        Minulle on sanottu että keltainen valo syttyy painevaihtelusta,
        siellä on toinen öljykello ja korkeuden tunnistin.

        Ja huoltojen muuttumiseen vaikuttaa hyvin paljon konepelin avaaminen,
        enemmän kuin öljyn laatu.

        Varmaan löytäisin ne kuitit tuolta kirjanpidosta, mutta kun on muutakin tekemistä kuin käydä tuhansia kuitteja läpi ja penkomista hidastaa myös se kuitit säilöö kirjanpitotoimisto.
        Kustannuksia kun seuraan vain autokohtaisesti vuositasolla niin VW ei sieltä erotu mitenkään kalliimpana. Mutta ei sinun minua tarvitse uskoa, käy kysymässä huoltojen hintoja vaikka merkkiliikkeissä, jos summat ovat sinulle tärkeitä. Itse ei muutamien kymppien (tai edes satasien) erot vuositasolla paljoa hetkauta kun kyseessä kuitenkin kymmenien tuhansien eurojen hintainen auto ja pelkät polttoainekustannukset ovat kuitenkin tuhansia euroja yksistään.

        Mutta öljynpaineista vielä. Keltainen öljyvalo ei ainakaan omien tietojen mukaan tule painevaihteluista koska öljynpaine ei merkittävästi laske siinä vaihtelu välillä jossa tuon pitää reagoida. Tämä tuli käytännössä testattua kun yksi tunari ajoi firman Golfia ilman öljyjä sillä seurauksella, että moottori leikkasi kiinni ja turbo kilahti myös. Silloin kyllä VW tuli kalliiksi huoltaa, mutta vika ei ollut merkissä vaan kuskissa.

        Öljynkorkeuden tunnistinta ei ainakaan uudemmissa LL huollettavissa VW:ssä ole vaan yleensä tunnistin on öljypohjassa ja se mittaa juuri niitä lämpötilavaihteluja, ei korkeutta tai muita sen kummempia arvoja. Tämäkin selvisi kun tutkimme öljypohjan halkaisun jälkeen rikkoutunutta anturia tuosta em. Golfista.

        Huoltovälin muuttumiseen tosiaan vaikuttaa moni asia, kuten sanoit.


      • ex-Mosse
        hyi. kirjoitti:

        Huoltohinnat vertailu
        Kirjoittanut: Dieselfarmarit 26.4.2005 klo 19.55

           60000 km. 3vuotta
        Ford 723,41
        Opel 561,33
        Peugeot 580
        Toyota 879
        VW 575
        -------------------------

        TUO juttuhan on yli 2 v vanha.
        Tuossa on vain minimihuoltohinta, silloin.

        Tuskin yksikään Vw selviää koskaan 2,5-3 vuoden ikään ilman korjauksia, tai lisätöitä.

        Ja epäillä kai saa, ajetaanko näillä harvaan huolletulla sitä samaa 500 000 km kuin vanhoilla volkkari tiiseleillä.

        Eli siis vain VW:n autoissa voi olla vikoja jotka vaativat korjauksia - sitähän tuossa väität - eikö?
        Et siis kuulosta yhtään puolueelliselta tai katkeralta jostain :)
        Voit varmaan luetella mitä vikoja on odotettavissa kun kerran noin tarkasti VW:t tunnet että tiedät niiden varmasti vikaantuvan viimeistään 3v iässä?
        Juuri myin pois hieman alle 3v Touranin ja siinä oli hurjasti vikoja tuona aikana - Webaston lämpötila-anturi vaihdettiin - tosin sekin takuuseen.

        Herää nyt pilvilinnastasi jo. 2002 vuoden jälkeisiä esim. Golfeja on myynnissäkin jo 300tkm ajettuina ja muutaman yksilön omistajat jotka siis henk. koht. tunnen niin ovat käyttäneet koko ajan LL-huoltoja ilman sen kummempia ongelmia kestävyydessä. Samaa jeesustelua oli aikanaan kun öljynvaihtovälit muuttuivat hurjaan 15tkm:n synteettisien öljyjen myötä siitä armottoman pitkästä 5tkm:stä mitä aiemmin oli paljon käytössä. Silloinkin povattiin, ettei moottorit enää kestä edes 150tkm noin pitkillä huoltoväleillä - no ovatpa kestäneet :)
        Toki 500tkm:n on vielä matkaa, mutta ei kait sitä nyt joka sälli aja 100tkm vuodessa minkä tuo vaatisi että näissä LL autoissa olisi 500tkm mittarissa :)


      • enne 3 vuotta
        ex-Mosse kirjoitti:

        Eli siis vain VW:n autoissa voi olla vikoja jotka vaativat korjauksia - sitähän tuossa väität - eikö?
        Et siis kuulosta yhtään puolueelliselta tai katkeralta jostain :)
        Voit varmaan luetella mitä vikoja on odotettavissa kun kerran noin tarkasti VW:t tunnet että tiedät niiden varmasti vikaantuvan viimeistään 3v iässä?
        Juuri myin pois hieman alle 3v Touranin ja siinä oli hurjasti vikoja tuona aikana - Webaston lämpötila-anturi vaihdettiin - tosin sekin takuuseen.

        Herää nyt pilvilinnastasi jo. 2002 vuoden jälkeisiä esim. Golfeja on myynnissäkin jo 300tkm ajettuina ja muutaman yksilön omistajat jotka siis henk. koht. tunnen niin ovat käyttäneet koko ajan LL-huoltoja ilman sen kummempia ongelmia kestävyydessä. Samaa jeesustelua oli aikanaan kun öljynvaihtovälit muuttuivat hurjaan 15tkm:n synteettisien öljyjen myötä siitä armottoman pitkästä 5tkm:stä mitä aiemmin oli paljon käytössä. Silloinkin povattiin, ettei moottorit enää kestä edes 150tkm noin pitkillä huoltoväleillä - no ovatpa kestäneet :)
        Toki 500tkm:n on vielä matkaa, mutta ei kait sitä nyt joka sälli aja 100tkm vuodessa minkä tuo vaatisi että näissä LL autoissa olisi 500tkm mittarissa :)

        meillä korjattiin ennen kuin 3 v tuli täyteen,
        mm, kierot jarrulevyt, vuotava takalasin pyyhin,
        kuljettajan oven lukko, vertailun vuoksi on muitakin autoja, joilla on samat matkat vain ajettu,
        vaihtamalla öljyt, suodattimet yms.

        en puhu köyhyyden puolestani, oltiin Australiassa 4 viikkoa, asutaan 180 neliön asunnossa, ym.,
        mutta kun katselee eri autojen kustannuksia,

        jossain sanotaan,
        "on tyhmä maksaa liikaa", olen samaa mieltä.


        en tiedä parasta, mutta meille se on ollut huomattavan kallis, muihin samalla hetkellä oleviin verrattuna.

        toki on -50, -60, ja 1980 luvulta muistoja jolloin ei Vw ollut siis todella mitään vikaa,
        oli aivan varmasti viattomampia autoja.


      • mitä?
        ex-Mosse kirjoitti:

        Varmaan löytäisin ne kuitit tuolta kirjanpidosta, mutta kun on muutakin tekemistä kuin käydä tuhansia kuitteja läpi ja penkomista hidastaa myös se kuitit säilöö kirjanpitotoimisto.
        Kustannuksia kun seuraan vain autokohtaisesti vuositasolla niin VW ei sieltä erotu mitenkään kalliimpana. Mutta ei sinun minua tarvitse uskoa, käy kysymässä huoltojen hintoja vaikka merkkiliikkeissä, jos summat ovat sinulle tärkeitä. Itse ei muutamien kymppien (tai edes satasien) erot vuositasolla paljoa hetkauta kun kyseessä kuitenkin kymmenien tuhansien eurojen hintainen auto ja pelkät polttoainekustannukset ovat kuitenkin tuhansia euroja yksistään.

        Mutta öljynpaineista vielä. Keltainen öljyvalo ei ainakaan omien tietojen mukaan tule painevaihteluista koska öljynpaine ei merkittävästi laske siinä vaihtelu välillä jossa tuon pitää reagoida. Tämä tuli käytännössä testattua kun yksi tunari ajoi firman Golfia ilman öljyjä sillä seurauksella, että moottori leikkasi kiinni ja turbo kilahti myös. Silloin kyllä VW tuli kalliiksi huoltaa, mutta vika ei ollut merkissä vaan kuskissa.

        Öljynkorkeuden tunnistinta ei ainakaan uudemmissa LL huollettavissa VW:ssä ole vaan yleensä tunnistin on öljypohjassa ja se mittaa juuri niitä lämpötilavaihteluja, ei korkeutta tai muita sen kummempia arvoja. Tämäkin selvisi kun tutkimme öljypohjan halkaisun jälkeen rikkoutunutta anturia tuosta em. Golfista.

        Huoltovälin muuttumiseen tosiaan vaikuttaa moni asia, kuten sanoit.

        No tulihan se sieltä, olet niin rikas ja vauras,
        että hinnat ei sittenkään merkitse mitään.

        Ei meilläkään kaikki hinnat,
        on 180 neliön koti ja 3 auton talli, lämpiää sähköllä.

        Mutta jos toisen tulee 380 € huoltohinta 270 € korjaukset, alle 100 tkm lasissa ja on jättänyt todella tielle, muuttoman kerran.

        Toiseen tulee 260 € huoltohinta, eikä lisämaksuja,
        kyllä se hieman ajatteluttaa.

        Myös edellinen huolto oli samaa tyyliä.


        Minulle öljyvalosta selittivät että jotkut hieman vaahtoaa ja paine laskee ja keltainen valo tulee.
        -----------------------------------
        "Huoltovälin muuttumiseen tosiaan vaikuttaa moni asia"
        ei mielestäni vaikuta moni asia,
        vain kolme asiaa, vai onko niitä vain kaksi,
        konepellin avaaminen ja pissapojan täyttäminen melkoisesti.

        PS.
        Aion kyllä pitää tämän, perheen 7. autona vielä kauan, jolla ajetaan 4000 km/v, mutta en heti uutta samaa merkkiä hanki.


      • ex-Mosse
        mitä? kirjoitti:

        No tulihan se sieltä, olet niin rikas ja vauras,
        että hinnat ei sittenkään merkitse mitään.

        Ei meilläkään kaikki hinnat,
        on 180 neliön koti ja 3 auton talli, lämpiää sähköllä.

        Mutta jos toisen tulee 380 € huoltohinta 270 € korjaukset, alle 100 tkm lasissa ja on jättänyt todella tielle, muuttoman kerran.

        Toiseen tulee 260 € huoltohinta, eikä lisämaksuja,
        kyllä se hieman ajatteluttaa.

        Myös edellinen huolto oli samaa tyyliä.


        Minulle öljyvalosta selittivät että jotkut hieman vaahtoaa ja paine laskee ja keltainen valo tulee.
        -----------------------------------
        "Huoltovälin muuttumiseen tosiaan vaikuttaa moni asia"
        ei mielestäni vaikuta moni asia,
        vain kolme asiaa, vai onko niitä vain kaksi,
        konepellin avaaminen ja pissapojan täyttäminen melkoisesti.

        PS.
        Aion kyllä pitää tämän, perheen 7. autona vielä kauan, jolla ajetaan 4000 km/v, mutta en heti uutta samaa merkkiä hanki.

        En koe olevani mitenkään varakas tai vauras, en tiedä mistä moista päättelit, mutta en toki laita hintalappua sille että itse saan työni suoritettua mukavasti. Osa työtäni kun on ajella ympäri Suomea asiakkaiden luona, niin autolta haluaa muutakin kuin halvan hinnan. Pelkkä halpa hinta kun harvoin tuo laatua, mukavuutta ja turvallisuutta.

        Öljyvalosta sen verran, että toki öljynpainekin voi laskea kun öljy vähenee tuossa 'normaalilla' välillä öljytikussa ( miten tuon nyt sanoisi järkevästä :) ), mutta ei auton diagnostiikka reagoi siihen painevaihteluun vaan sen muodostamaan lämpötilan muutokseen. Eli mitä vähemmän öljyä sitä kuumempana se käy kun sitä ei ehditä jäähdyttää. Tuossa öljypohjan anturissa ei ollut mitään millä voisi mitata painetta (öljypohjassa kun öljy ei ole paineistettuna) ja korkeuttakaan se ei millään tavoin mitannut sillä se ei yltänyt edes öljypinnan tasolle.

        Huoltovälin muuttumiseen ei suoranaisesti vaikuta tuo pissapojan täyttäminen, vaan sen tyhjentyminen ja siitä seuraava merkkivalo mittaristossa - toki täyttäminen vähentää tyhjentymisen todennäköisyyttä, mutta toisaalta se vaatii nokkapellin avauksen joka taas kuten itsekin sanoit vähentää puolestaan huoltoväliä. Se on käsittääkseni yksi asia mitä kirjataan huoltovälin laskennassa, mutta on niitä muitakin kuin vain nokkapellin aukaisu :)
        Jos pelkästään tuo vaikuttaisi niin silloinhan vähän vuodessa ajava pitäisi päästä aina 2v huoltovälillä, sillä ei millään 4-5tkm/v tahdilla tarvitse paljoa nokkapeltiä avata tai pissapoikaa täyttää. Näin ei kuitenkaan ole, vaan helposti lyhyttä ajoa päivittäin ajavilla huoltoväli voi jäädä jopa 5tkm, jolloin on pääteltävissä tuossa laskennassa käytettävän myös ajosuoritteen parametreja.

        Näin ovat minun ainakin antaneet ymmärtää huollossakin ja osan noista tosiaan voi päätellä siitä miten huoltoväli on toteutunut erilaisessa käytössä olevissa autoissa.


      • asentajana sanon:
        ex-Mosse kirjoitti:

        En koe olevani mitenkään varakas tai vauras, en tiedä mistä moista päättelit, mutta en toki laita hintalappua sille että itse saan työni suoritettua mukavasti. Osa työtäni kun on ajella ympäri Suomea asiakkaiden luona, niin autolta haluaa muutakin kuin halvan hinnan. Pelkkä halpa hinta kun harvoin tuo laatua, mukavuutta ja turvallisuutta.

        Öljyvalosta sen verran, että toki öljynpainekin voi laskea kun öljy vähenee tuossa 'normaalilla' välillä öljytikussa ( miten tuon nyt sanoisi järkevästä :) ), mutta ei auton diagnostiikka reagoi siihen painevaihteluun vaan sen muodostamaan lämpötilan muutokseen. Eli mitä vähemmän öljyä sitä kuumempana se käy kun sitä ei ehditä jäähdyttää. Tuossa öljypohjan anturissa ei ollut mitään millä voisi mitata painetta (öljypohjassa kun öljy ei ole paineistettuna) ja korkeuttakaan se ei millään tavoin mitannut sillä se ei yltänyt edes öljypinnan tasolle.

        Huoltovälin muuttumiseen ei suoranaisesti vaikuta tuo pissapojan täyttäminen, vaan sen tyhjentyminen ja siitä seuraava merkkivalo mittaristossa - toki täyttäminen vähentää tyhjentymisen todennäköisyyttä, mutta toisaalta se vaatii nokkapellin avauksen joka taas kuten itsekin sanoit vähentää puolestaan huoltoväliä. Se on käsittääkseni yksi asia mitä kirjataan huoltovälin laskennassa, mutta on niitä muitakin kuin vain nokkapellin aukaisu :)
        Jos pelkästään tuo vaikuttaisi niin silloinhan vähän vuodessa ajava pitäisi päästä aina 2v huoltovälillä, sillä ei millään 4-5tkm/v tahdilla tarvitse paljoa nokkapeltiä avata tai pissapoikaa täyttää. Näin ei kuitenkaan ole, vaan helposti lyhyttä ajoa päivittäin ajavilla huoltoväli voi jäädä jopa 5tkm, jolloin on pääteltävissä tuossa laskennassa käytettävän myös ajosuoritteen parametreja.

        Näin ovat minun ainakin antaneet ymmärtää huollossakin ja osan noista tosiaan voi päätellä siitä miten huoltoväli on toteutunut erilaisessa käytössä olevissa autoissa.

        ex-Mosselle.Se on just noin kun kerroit-HIENOA!


      • Henkeen ja vereen vw
        ex-Mosse kirjoitti:

        Eli siis vain VW:n autoissa voi olla vikoja jotka vaativat korjauksia - sitähän tuossa väität - eikö?
        Et siis kuulosta yhtään puolueelliselta tai katkeralta jostain :)
        Voit varmaan luetella mitä vikoja on odotettavissa kun kerran noin tarkasti VW:t tunnet että tiedät niiden varmasti vikaantuvan viimeistään 3v iässä?
        Juuri myin pois hieman alle 3v Touranin ja siinä oli hurjasti vikoja tuona aikana - Webaston lämpötila-anturi vaihdettiin - tosin sekin takuuseen.

        Herää nyt pilvilinnastasi jo. 2002 vuoden jälkeisiä esim. Golfeja on myynnissäkin jo 300tkm ajettuina ja muutaman yksilön omistajat jotka siis henk. koht. tunnen niin ovat käyttäneet koko ajan LL-huoltoja ilman sen kummempia ongelmia kestävyydessä. Samaa jeesustelua oli aikanaan kun öljynvaihtovälit muuttuivat hurjaan 15tkm:n synteettisien öljyjen myötä siitä armottoman pitkästä 5tkm:stä mitä aiemmin oli paljon käytössä. Silloinkin povattiin, ettei moottorit enää kestä edes 150tkm noin pitkillä huoltoväleillä - no ovatpa kestäneet :)
        Toki 500tkm:n on vielä matkaa, mutta ei kait sitä nyt joka sälli aja 100tkm vuodessa minkä tuo vaatisi että näissä LL autoissa olisi 500tkm mittarissa :)

        Terve! Muistelin,että sinä hankit vuosi pari sitten Skoda superbeen. Muistinko oikein ja jos,niin oletko tyytyväinen ?


      • poi nu
        ex-Mosse kirjoitti:

        En koe olevani mitenkään varakas tai vauras, en tiedä mistä moista päättelit, mutta en toki laita hintalappua sille että itse saan työni suoritettua mukavasti. Osa työtäni kun on ajella ympäri Suomea asiakkaiden luona, niin autolta haluaa muutakin kuin halvan hinnan. Pelkkä halpa hinta kun harvoin tuo laatua, mukavuutta ja turvallisuutta.

        Öljyvalosta sen verran, että toki öljynpainekin voi laskea kun öljy vähenee tuossa 'normaalilla' välillä öljytikussa ( miten tuon nyt sanoisi järkevästä :) ), mutta ei auton diagnostiikka reagoi siihen painevaihteluun vaan sen muodostamaan lämpötilan muutokseen. Eli mitä vähemmän öljyä sitä kuumempana se käy kun sitä ei ehditä jäähdyttää. Tuossa öljypohjan anturissa ei ollut mitään millä voisi mitata painetta (öljypohjassa kun öljy ei ole paineistettuna) ja korkeuttakaan se ei millään tavoin mitannut sillä se ei yltänyt edes öljypinnan tasolle.

        Huoltovälin muuttumiseen ei suoranaisesti vaikuta tuo pissapojan täyttäminen, vaan sen tyhjentyminen ja siitä seuraava merkkivalo mittaristossa - toki täyttäminen vähentää tyhjentymisen todennäköisyyttä, mutta toisaalta se vaatii nokkapellin avauksen joka taas kuten itsekin sanoit vähentää puolestaan huoltoväliä. Se on käsittääkseni yksi asia mitä kirjataan huoltovälin laskennassa, mutta on niitä muitakin kuin vain nokkapellin aukaisu :)
        Jos pelkästään tuo vaikuttaisi niin silloinhan vähän vuodessa ajava pitäisi päästä aina 2v huoltovälillä, sillä ei millään 4-5tkm/v tahdilla tarvitse paljoa nokkapeltiä avata tai pissapoikaa täyttää. Näin ei kuitenkaan ole, vaan helposti lyhyttä ajoa päivittäin ajavilla huoltoväli voi jäädä jopa 5tkm, jolloin on pääteltävissä tuossa laskennassa käytettävän myös ajosuoritteen parametreja.

        Näin ovat minun ainakin antaneet ymmärtää huollossakin ja osan noista tosiaan voi päätellä siitä miten huoltoväli on toteutunut erilaisessa käytössä olevissa autoissa.

        Voi vittu mitä pellejä siinä hankaa rahapusseja yhteen. Kumpikin ajaa vanhalla Felicialla.


    • dhjy iö.oi

      Kytkinpinnat lasittuvat kytkin alkaa jytistään jo 40 tkm jälkeen.
      Sähköjohtovikoja katkenneita ovi ja luukkujohtoja.
      Vakkariviikset on kulutuskamaa 150 Eur. kappale 1/ vuosi
      Takalasin pyyhin pelaa miten sattuu ongelmaa jo uudesta saakka, jää pyyhkimään eikä sammu ennen kuin käyttää virrat pois. Esim. Motarilla paska homma.
      Tässä käyttökokemuksia V- Golfista.

      • Virtalukkovikojakin

        Ja yksi asia jota ihmettelen. 2004 vuosimallin autosta menee jäähdyttäjä. Entistä ei pysty korjaamaan ja uusi maksaa asennettuna yli 400 euroa. Kysyin asentajalta olenko ainut jolle näin on käynyt,vastaus et todellakaan.


    • Das Auto

      Omassa Golfissani (vm 2003 TDI Variant) erikoisen paljon ruostepaikkaa; takaluukku, takakaarien etureunat,
      ja joitakin maalikuplia mm etuovien kylkilistojen alapuolisissa osissa. Tähän asti pääsääntöisesti Toyotaa omistaneena ihmettelen näinkin "uuden" auton tällaista ongelmaa.
      Onko muilla vastaavaa havaintoa?

    • Aika hyvä on

      Jäähdyttäjä vaihtoon 100000 km hujakoilla.

      Jarrupalat uusiksi kun autolla oli ajettu 120000.

      Jäätä kertyi repsikan puolen oven alaosaan,aukastessa hieman "maalit karisi "mutta
      oven alareunan vääntymiseltä selvisin.

    • Anonyymi

      Hello

      Itsellä ollut uusia ja käytettyjä volkkareita vuodesta 1995. Kaikilla merkeillä tietty omat tyyppiviat ja muut yllätykselliset, mutta kyllä VW porskuttaa aika hyvin. Pistin juuuri harraste CC:n 3.6 talviteloille (yksi siisteimmistä sarjavalmisteisista korimalleista edelleen) ja ajelen Golf V 2008 Gt TDI 2,0 lla työmatkat Espoo-Lohja. Auto maksoi 4,5 tonnia, pienet ruostekorjaukset, lastutin 185 heppaan, ja mukavasti menty ilman ongelmia jo 30 tkm, autossa ostohetekellä 200 tkm mittarissa, ja hiljaista menoa kitkoilla.

      Nykyvolkareissa ei mitään uutta tarpeellista tekniikassa ja muotoilukin vähän pihalla, mutta varmaan sinänäsä ajettavia suhteessa muihin.

      Nim: Golffin persoonallisuus hävisi 2000 luvun jälkeen

    • Anonyymi

      2006 mallin Golf Plus 1.6 bensa.

      65 000 km ajettu. Moottorihäiriövalo syttyi (siis moottorin symboli) ja varoitusteksti "Emissions Garage". Tarkoittanee pakokaasuja. Moottori kävi täristäen.

      Syyksi selvisi rikkoutunut puola, 2. sylinteri ei saanut kipinää. Vaihdettiin puola, tulppien johdot ja tulpatkin samoin tein. Taas kehrää.

    • Anonyymi

      lukoton keula särkyy herkästi koska kaikki se vähäinen voima on vaan yhden hammasparin varassa, corollassa lukko aina vakiona jo xl mallissakin

    • Anonyymi

      Neloskoppanen tdi farkku vm 2000

      Laturi n 250000
      Virtalukon pohja 300000
      Lämmityslaitteen moottori 350000
      Tankin solennoidin muoviosat 350000
      Kuskin puolen lukko ei nyt ohjaa keskuslukkoa eikä avaudu.
      Takalasin pyyhin ei toimi.
      Lämpömittari ei toimi ajoittain.
      Lisäksi normaalit kulutusosat.
      Huoltoväli 15000km, jakopää - vesipumppu 90000km
      Ei hitsattu mistään.
      Tielle ei ole yhtään kertaa jättänyt.



      Ajettu noin 450000km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe