Kauppalehden palstalta löytyi mielenkiintoinen keskustelu:
http://keskustelu.kauppalehti.fi/t/keskustelu/thread.jspa?threadID=67881&tstart=25
Erityisesti pisti silmään tällainen kirjoitus ulosoton määrästä:
---------------------------------
Mielenkiinnosta aiheeseen tutustuin sekä ulosoton säännöksiin, että Takuu-Säätiön sivuihin. Oli melkoinen yllätys laskea oma oletettu palkan ulosmittaus.
Jos olisin ulosotossa, palkan ulosmittaus menisi 1/3- säännön mukaan, joka tekisi n. 570 Eur/kk. Takuu-Säätiön maksuvaralaskelman mukaan taas koko taloutemme (3 henkeä) maksuvara olisi n. 500Eur/kk. Tähän summaan on siis laskettu 2 henkilön tulot.
Jos taas vaimo olisi työttömänä maksaisin ulosottoon n. 400 Eur/kk. Takuu-Säätiön laskelman mukaan talouden maksuvara olisi 81Eur/kk.
Siis ulosottolain mukaan jälkimmäisessä tapauksessa saisi ulosmitata n. 320 Euroa enemmän, kuin yleisesti hyväksytty maksuvara on. Ei ihme, että sosiaalitoimiston luukulla on ruuhkaa.
Suojaosuudet
4
771
Vastaukset
- -Punisher-
Tuota olen täällä propagoinut silloin tällöin. Veronmaksajien varoilla rahoitetaan perintätoimistojen kassavirta, kyllä on Suomessa idiootteja lainlaatijoita. Suojaosuus pitää määrittää sosiaalitoimiston toimesta joka osaa laskea kuinka paljon ihmisille pitää jättää elämiseen rahaa ilman, että pitää turvautua sosiaaliapuun.
- ulla1970
Takuu-säätiössä lasketaan kuukausinormit, jonka verran tulee jäädä rahaa/perheenjäsen/kk,
samoin kuin sossussa. Säätiön summa on kuitenkin suurempi kuin mitä sossu laskee.
itse sain takuu-säätiön lainan mutta kyllä siinä pennit ja eurot laskettiin tarkkaan, ja tiukille meni. sitten sama vielä pankissa lainapapereita tehdessä, ja minuun suhtauduttiin siellä kuin kerjäläiseen. "pienethän on summat mitä kuussa sinulla menee elämiseen mutta kai tuolla sitten toimeen tulee", sanoi virkailija minulle. sitten keskeyttää minun asiani (vaikka minulla oli varattuna aika)ja sanoo, että voisitko siirtyä odottamaan kun minulle tulee nyt henkilö jolle luovutan hänen uuden luottokorttinsa ja tälle asiakkaalle oli taas niin mielin kielin..
Jatkoimme sitten omia laskelmiani ja kun virkailija, ylipyntätty bitch, siinä kertaalleen mainitsi pienestä toimeetulostani niin tokaisin sitten siihen että valinnoistahan on kuitenkin perus elämisessä kyse, eikä tarvitse niiden ylihinnoiteltujen materioiden perässä kokoajan juosta..
- Velkoja
Eli kannattaa maksaa velat vapaaehtoisesti, jos vain pystyy ja jos ei pysty ainakin välttää lisävelan tekemistä. Iso osa nykyveloista ja laskuista on maksamatta sen vuoksi, ettei velallisella riitä kiinnostusta niiden hoitamiseksi - maksumoraali on liian alhainen. Ja sitten itketään, kun kaikki velat romahtaa kerralla ulosottoon, että kyllä on niin epäoikeudenmukaista.
- Ulla Anttola
Tuosta KL:n keskustelusta saat hyödyllistä tietoa, jos nyt ei sattuisi olemaan entuudestaan tuttua.
Eli osoite on:
http://keskustelu.kauppalehti.fi/t/keskustelu/thread.jspa?threadID=67881&tstart=25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107622
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1095301Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163536Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293527Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352574Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?651373Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366