TERÄPIIRTOEDITOINTI

Vesa

Ostin Sony teräväpiirtokameran HDR-HC5E/HC7E. Mukana tuli Pinnacle Studio Plus 10 editointiohjelma. Nykyinen mikroni ei kuitenkaan riitä ohjelman pyörittämiseen eli ostan uuden mikron. Jos se on PC, niin siinä on Vista ja tämä Studio-ohjelman versio ei Vistan kanssa toimi eli se on päivitettävä. Toisaalta olen näiltä palstoilta lukenut paljon hankaluuksista, joita ihmisillä on Pinnaclen kanssa. Olisiko siis parempi hankkia Apple, jossa on i-Movie jo valmiina ja johon voi sitten ostaa Final Cut-ohjelman, jos i-Movie ei riitä. Kumpaa suosittelette? Hinta on suunnilleen sama. Please auttakaa?

5

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peseta

Itse painiskelen hieman samansuuntaisten ongelmien kanssa ja olen selkeästi päätymässä Macciin.

Kun laadullista eroa ei nykyään juurikaan ole Macin ja PC:n välillä, niin itselläni ratkaisi laajennettavuus ja yhteensopivuus. Tehoja löytyy molemmilta puolilta ihan riittävästi, samoin ominaisuuksia. Macissä editointiohjelmat ovat helpommin ja paremmin upgreidattavissa pro-suuntaan ja yhteensopivuus esim. av-alan ammattikentän kanssa on tällä hetkellä parempi. Final Cut on sen verran yleisesti käytössä, että PC-softat ovat jääneet hieman jalkoihin.

Mutta PC:llä pärjää silti ihan hyvin, enkä usko, että mitään jää silläkään tekemättä. Ominaisuudet riittävät ja rendauksessa tehot ovat melkein paremmat. Täytyy vain olla hieman tarkempi siinä, mitä ostaa

• Vesa

Kiitos kommentista.Mua on vienyt Maccin suuntaan lähinnä se, että olen netistä lukenut hankaluuksista, joita ihmisillä on Pinnaclen editointiohjelmien kanssa. Macciin ei ainakaan aluksi tarvitsisi asentaa mitään, sen kuin alkaa editoimaan. Sain muuten vinkin, että Maccia ei kannata ostaa nyt, koska lokakuussa tulee uusi Leopard-versio. Jos ostaa nyt, niin joutuu Leopardista maksamaan erikseen. Tämä on Leopard on kuulemma huomattavasti parempi kuin nykyinen. Applen sivuillakin kerrotaan Leopardin tulosta lokakuussa. Eli onko niin, että hankintaa on pakostakin lykättävä?

• Peseta
        Vesa kirjoitti:

Kiitos kommentista.Mua on vienyt Maccin suuntaan lähinnä se, että olen netistä lukenut hankaluuksista, joita ihmisillä on Pinnaclen editointiohjelmien kanssa. Macciin ei ainakaan aluksi tarvitsisi asentaa mitään, sen kuin alkaa editoimaan. Sain muuten vinkin, että Maccia ei kannata ostaa nyt, koska lokakuussa tulee uusi Leopard-versio. Jos ostaa nyt, niin joutuu Leopardista maksamaan erikseen. Tämä on Leopard on kuulemma huomattavasti parempi kuin nykyinen. Applen sivuillakin kerrotaan Leopardin tulosta lokakuussa. Eli onko niin, että hankintaa on pakostakin lykättävä?

Itse en ole Pinnaclen softaa kovin paljon käyttänyt, mutta ongelmia saa aikaiseksi myös muiden edit-ohjelmien kanssa. Varsinkin, jos kone on muussa käytössä editoinnin ohella.

Itselläni nykyinen edit-PC ei ole netissä kiinni, eikä siihen ole asennettu muuta kuin edit-softat. Toimii kuin junan vessa. Ei kaatuile, eikä hidastele.

Kovin käteväähän tuo ei ole, mutta saapahan tehtyä videot sujuvasti valmiiksi.

MUTTA myös Mac-kaatuilee. Varsinkin todella raskaassa editointikäytössä olevat Macit tuntuvat tilttailevan vähintään yhtä paljon kuin PC:t. Kovalevyjen vaihdot, pitkät rendaukset, nopea työtahti yms. tuntuvat olevat myrkkyä myös macille.

Silti olen Macin kannalla, koska yhteensopivuus eri ympäristöjen kanssa on minulle sopivampi. Ja tuo Leopard kiinnostaa myös.

Mutta

• Vesa
        Peseta kirjoitti:

Itse en ole Pinnaclen softaa kovin paljon käyttänyt, mutta ongelmia saa aikaiseksi myös muiden edit-ohjelmien kanssa. Varsinkin, jos kone on muussa käytössä editoinnin ohella.

Itselläni nykyinen edit-PC ei ole netissä kiinni, eikä siihen ole asennettu muuta kuin edit-softat. Toimii kuin junan vessa. Ei kaatuile, eikä hidastele.

Kovin käteväähän tuo ei ole, mutta saapahan tehtyä videot sujuvasti valmiiksi.

MUTTA myös Mac-kaatuilee. Varsinkin todella raskaassa editointikäytössä olevat Macit tuntuvat tilttailevan vähintään yhtä paljon kuin PC:t. Kovalevyjen vaihdot, pitkät rendaukset, nopea työtahti yms. tuntuvat olevat myrkkyä myös macille.

Silti olen Macin kannalla, koska yhteensopivuus eri ympäristöjen kanssa on minulle sopivampi. Ja tuo Leopard kiinnostaa myös.

Mutta

Entäpä jos hankin PC:n, niin mikä editointiohjelma siinä pitäisi olla? Pinnaclesta olen näiltä sivuilta lukenut moitteita. Onko jotain parempaa vai ovatko Pinnaclen ongelmat vain satunnaisia? Varmaankin kone, jota ei käytetä muuhun kuin editointiin, toimii hyvin, mutta minulla ei ole varaa siihen tällaisena harrastajakuvaajana.

• Digiootti
        Vesa kirjoitti:

Entäpä jos hankin PC:n, niin mikä editointiohjelma siinä pitäisi olla? Pinnaclesta olen näiltä sivuilta lukenut moitteita. Onko jotain parempaa vai ovatko Pinnaclen ongelmat vain satunnaisia? Varmaankin kone, jota ei käytetä muuhun kuin editointiin, toimii hyvin, mutta minulla ei ole varaa siihen tällaisena harrastajakuvaajana.

Olen Pinnaclen eri versioita käyttänyt viiden vuoden ajan. Onhan niissä jotakin ongelmia joskus ollut, mutta ne on korjautunut joko väivityksellä tai ohjelman uudellenasennuksella.
        Yleensä netistä kysellään ohjeita ongelmatilanteisiin, kun Pinnacle on ylivoimaisesti suosituin editointiohjelma, niin suhteessa ongelmiakin näyttää olevan eniten.
        Helppona ohjelmana Pinnacle on yleensä aloittelvien harrastajien käytössä ja asennetaan heikkotehoiseen nettisurffailu koneeseen, joen tästäkin syystä voi ohjelma takkuilla.

Tämähän on vain mun mielipitteni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3639
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      43
      3546
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2811
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2546
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1469
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe