kuinka suuri mahdollisuus

itse keskonen

kuinka suuri mahdollisuus että oma lapseni syntyisi keskosena kun olen itse syntynyt 2-3vk etuajassa.olen rv 12 nyt.en ole vielä maininnut asiasta lääkärille tai hoitajalle mutta kannataisi varmaan?tiistaina menen niskapoimu ultraan polille siellä voisin varmaan kertoa vai? kiitos neuvoista ja vastauksista.=)

2

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plaah..

      ..siis olet syntynyt etuajassa 2-3vk, eli jos normi raskaus on 40rv niin olet syntynyt joko 38rv mikä täysin normaalia koska raskaus on Normaali -2rv.. mikäli olet syntynyt rv 37 ei sekään tarkoita keskosuutta..joten huolesi on aivan turha!!
      jokainen raskaus on silti yksilöllistä,joten voit saada keskosen tai sitten et..turhaa mieltäsi tollasella painat nyt, unohda koko asia:)

    • jokkuh

      vanhempien keskoisuus mitenkää siihen, että lapsesta jotenki suuremmalla todennäköisyydellä tulis keskonen eli ei oo geeneissä. :) Tokihan ikinä ei voi mennä varmaksi sanomaan, että ei sulle keskosta tuu, koskapa raskauden kulusta ei voi koskaan olla varma ja sitä myöten myöskään siitä, että sattuis jotain, joka aiheuttaa keskosena syntymisen.

      Mutta tosiaan varmalla voin tuon sanoa, ettei geeneissä ole, sillä kysyin itse lääkäriltä samaisesta asiasta (kuonka suuri mahdollisuus että omasta lapsesta tulis keskonen, ku itekki olen?) Ja hän sanoi, että ei merkitystä oo sillä, vaikka vanhempi/vanhemmat keskosia on. :)

      Turvallista odotusta ja toivotaan mahan asukin pysyvän siellä mahassa mahd. pitkään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe