Siis, mitä siihen T-lomakkeeseen pitää oikein laittaa, kun itellä ei oikein aukea koko juttu? Paikka, jossa tulee asumaan opiskelujen aikana?? Ite tulen asumaa opiskelija-asunnossa toisella paikkakunnalla...
Tämä kyseinen lomake tuli eilen postissa ja pyydettiin täyttämään ensi viikon loppuun menessä..
T-LOMAKE
10
6938
Vastaukset
- ,,,,,
Mitä jos täyttäisit vaikka sen asunnon tiedot, mihin haet asumislisää? Daa.
- Ninja26
Jos et ymmärrä koko paprusta mitään, ni mee kelalle. Kyllä ne siellä siuta auttaa täyttään sen paprun. Mie teen aina niin että jos joku kohta on epäselvä meen kelan tätin juttusille.
- JustMe'
En vaan käsitä, miksi tuommosta lappusta pitää ylipäänsä täyttää, kun kaikki tiedothan löytyy vuokrasopimuksesta(ainakin mun)?? Vai kuin tarkasti ne haluaa tiedot siitä asunnosta?
Ja sit tuolla joillakin sivuilla luki, että paprun pitäis joku hiton asunnon omistaja allekirjoittaa. Liekö vanhaa tietoa, mutta meikäläisellä omistajan luokse olis sellaset 100km.- ><><
"..meikäläisellä omistajan luokse olis sellaset 100km."
Postikin on keksitty.
- faktaa........
T-lomakkeesta! T-lomake tarvitaan JOS: et ole muuttanut vielä osoitettasi siihen osoitteeseen johon muutat. Tällainen tilanne oli minulla itselläni ja minulle lähetettiin kelan T-lomake postissa. Laitoin sen menemään vuokranantajalle postissa ja parin päivän päästä hän oli täyttänyt sen ja se oli takaisin minulla. Laitoin sen takaisin Kelalle, mutta en ole saanut lopullista päästöstä vielä. Vuokrasopimuksen alkoi elokuun alussa, mutta siirään osoitteen vasta myöhemmin, koska duunit on toisessa kaupungissa vielä!
Joten otapa yhteys vuokranantajaan, että lähetät hänelle lomakkeen jos hän viitsisi täyttää sen, koska Kela vaatii, että se on vuokranantajan täyttämä ja allekirjoittama! - öjljölkjöl
Koko lappua ei tarvita, jos on sen verran älyä, että tekee tilapäisen tai vaikituisen osoitteenmuutoksen
osoitteeseen, johon asumislisää hakee.
Ja mieluummin viikkoa ennen muuttoa. - - - -
Voit tehdä myös rinnakkaisosoitteen , jos et halua kaikkia tietoja rueta muuttamaan. Ja silloin ei tarvi T-lomaketta.
- Niin meillä
Joo, lomake on ihan perseestä, sillä meidän yrityksessä joka vuokraa asuntoja, noita lappusia täytellään liukuhihnalla. Käsittämätöntä, että Kela vaatii lapun, vaikka edellinen vuokralainen olisi opiskelija ja niiltä takuulla löytyy tiedot asunnoista. No, nyt olemme tehneet tavaksi, että jos vuokraaja on opiskelija, täytämme lappusen valmiiksi ja lähetämme sen vuokrasopparin kanssa ( palautuskuoren).
- Byrokratian kourissa
Voiko isännöitsijä periä T-lomakkeen täyttämisestä maksua? Tämä isännöitsijä perii 7 euroa! Hinta on sama haenko sen 150 km päästä tai lähettävät postista.
- Tyhmäkö?
Byrokratian kourissa kirjoitti:
Voiko isännöitsijä periä T-lomakkeen täyttämisestä maksua? Tämä isännöitsijä perii 7 euroa! Hinta on sama haenko sen 150 km päästä tai lähettävät postista.
Kävin kelassa täyttämässä opinto-ja asumislisä paperin. muutaman päivän päästä minulle tuli kirje että tarvitsen opinto-todistuksen hain sen koulustani, mutta minulle tuli myöskin tällainen lappu jossa ei kerrota mikä tämä on mutta se pyydetään palauttamaan. Osaako kukaan kertoa mikä tämä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865199
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h764696Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232464Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241860- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141429- 1851318