MSI GeForce 8400GS

apinaapina

Ostin tuossa tuon otsikon mukaisen näyttiksen, ja nyt on sellainen probleemo että ei taho oikein pelikäytössä toimia. Esimerkkinä nyt vaikka: pelatessani NHL 2006:sta, jonkun ajan pelailun jälkeen tietokone kaatuu, ja näyttöön tulee sininen ikkuna joka sisältää jotain tekstiä, mutta en sitä kerkeä lukea. Vista kun jaksaa käynnistyä, alakulmassa on teksi jossa sanotaan että "näytönohjain lakkasi toimimasta ja palautui". Kävin valmistajan sivuilta hakemassa uudet ajurit, mutta ei auttanut. Näyttiksen manuaalissa sanotaan että powerissa tulisi olla tehoa ainaki 350W, enkö ole varma että paljonko tuossa omassa powerissa tuota tehoa on. Eli voiko tuo näyttiksen "puolittainen toimimattomuus" johtua siitä että koneen powerissa on liian vähän poweria?

7

5799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todennäköisesti

      Ylimääräisen tuulettimen näytölle, sinne koneen takaosaan sillä tuo ohjain käy melkoisen kuumana. Joten kaatuminen johtuu ylilämpenemisestä.

      On nimittäin vitun tehokas ohjain ja kyllä se pelejä pyörittää ihan loistavasti ja vaivattomasti kunhan tuuletuksesta huolehditaan. Onko muuten 320mb?

      • Joops.,.,.,.,.

        Hätiköin sekoitin tuon 8800 320mb ohjaimeen. Mutta kyllähän tuo 8400 gs on myös tehokas ohjain, ja varmasti johtuu lämpenemisestä tuo kaatuminen.


      • apinaapina

        Kokeilin tossa pari päivää sitten parin tunnin käytön jälkeen tuota näyttistä, kyllä se ainakin melko kuumalta tuntu. Että pitää lähtee tästä tuuletinta hakemaan.


      • joo111
        Joops.,.,.,.,. kirjoitti:

        Hätiköin sekoitin tuon 8800 320mb ohjaimeen. Mutta kyllähän tuo 8400 gs on myös tehokas ohjain, ja varmasti johtuu lämpenemisestä tuo kaatuminen.

        no onpa tehokas. mihin tuota vertais? geforce 2 mx 200? lolollo mistä muuten sait noin paskan nättiksen? suomessahan ne on laissa kielletty eikä myydä ihmisten huijaamisen vuoksi. osta hyvä näyttis = menee hyvin, osta halpa näyttis = menee päin persettä = osta hyvä näyttis = ei rahaa = kidutuskuolematuomio lololololo.


      • todella tehoton on tuo 8400gs
        joo111 kirjoitti:

        no onpa tehokas. mihin tuota vertais? geforce 2 mx 200? lolollo mistä muuten sait noin paskan nättiksen? suomessahan ne on laissa kielletty eikä myydä ihmisten huijaamisen vuoksi. osta hyvä näyttis = menee hyvin, osta halpa näyttis = menee päin persettä = osta hyvä näyttis = ei rahaa = kidutuskuolematuomio lololololo.

        Liian tehoton on tuo 8400gs ja 8500gt:kin kumpikin yllämainituista näytönohjaimista häviää suorituskyvyssä geforce 7600GT:lle 6-0 että näin. Onko koneesi kenties pakettikone koska siinä on 8400gs näytönohjain. Nämä pakettikoneet joita myydään pelikoneina ati:n tai nvidia:n näytönohjaimilla mainostettuna niin eivät ole pelikoneita koska niissä on just joku geforce 7500le tai joku 8400gs. Ja liikkeet myyvät pelikoneina tehottomia koneita minusta tuo on jo loukkaus näytönohjain valmistajia kohtaa ns merkkipakettikoneita mitä kaupataan olevinaan pelikoneina.


      • apinaapina
        Joops.,.,.,.,. kirjoitti:

        Hätiköin sekoitin tuon 8800 320mb ohjaimeen. Mutta kyllähän tuo 8400 gs on myös tehokas ohjain, ja varmasti johtuu lämpenemisestä tuo kaatuminen.

        Ei auttanu toi tuuletin mitään. Se on mentävä palauttamaan kortti.


      • assfddf
        apinaapina kirjoitti:

        Kokeilin tossa pari päivää sitten parin tunnin käytön jälkeen tuota näyttistä, kyllä se ainakin melko kuumalta tuntu. Että pitää lähtee tästä tuuletinta hakemaan.

        No onpa tehokas, häviää 9600pro:lle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe