ELOKUVA-ALA

Edith

Moi!

Minua kiinnostaisi joskus tulevaisuudessa pyrkiä opiskelemaan elokuvaohjausta Taikiin. Kokemukseni kuitenkin on niin pientä, että siitä on turha edes mainita mitään. Kysyisinkin, mitä kautta voisi ennen Taikiin hakemista saada jotakin uskottavampaa kokemusta ohjaamisesta, mitä voisi esitellä sitten pyrkiessä? Minua kiinnostaisi erittäin paljon myös käsikirjoittaminen, dramaturgia ja leikkaaminen, eli niidenkin etukäteinen opiskeleminen olisi mieluisaa, mutta varsinkin käytännön projekteihin mukaan pääseminen on minulle täysin hämärän peitossa. Pitkän tähtäimen haaveenani on joskus toteuttaa elokuva, jonka saisin itse paitsi ohjata, myös käsikirjoittaa ja mahdollisesti myös pääosin itse leikata.

Dramaturgiaa opiskelemaan käsittääkseni on mahdollista päästä myös ilman mitään konkreettista alan työkokemusta? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Olisiko mitään pointtia toimia niin, että pyrkisi ensin opiskelemaan dramaturgiaa (joka sekin kiinnostaa kovasti), ja sen jälkeen kun mahdollisesti olisi karttunut jonkinnäköistä kokemusta ja kontaktipohjaa alalta, niin pyrkisi sitten ohjaajakoulutukseen?

Kiitos jo etukäteen vastanneille. :)

1

2371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haheihiahiea

Moi Edith! Haista paska! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea

Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja
      NATO
      348
      2587
    2. En luovuta

Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail
      Ikävä
      73
      1602
    3. Matti Nykänen dokumentti tuli tv:stä - Katsoitko ja mitä ajatuksia herätti?

Matti Nykänen -dokumenttielokuvassa läheiset puhuivat legendasta, maailman parhaasta mäkihyppääjästä. Vaikeitakaan asioi
      Media
      78
      1391
    4. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      164
      1388
    5. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1238
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      5
      1146
    7. Keskusteluista julkisia.....

Näköjään lähettiin sitten sille linjalle että laitetaan asioita tänne aloituksiin yksityiskeskusteluista. (huom. moniko
      Ikävä
      131
      1054
    8. Rakas nainen

Ihastuin sinuun, vaikka en olisi saanut. Tulen sinusta levottomaksi, onnelliseksi ja surulliseksi. Kaipaan näkemistäsi e
      Ikävä
      26
      968
    9. T rakastan

Rakastan sinua, en halua elää ilman. ❤️
      Ikävä
      69
      940
    10. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      10
      897
    Aihe