ELOKUVA-ALA

Edith

Moi!

Minua kiinnostaisi joskus tulevaisuudessa pyrkiä opiskelemaan elokuvaohjausta Taikiin. Kokemukseni kuitenkin on niin pientä, että siitä on turha edes mainita mitään. Kysyisinkin, mitä kautta voisi ennen Taikiin hakemista saada jotakin uskottavampaa kokemusta ohjaamisesta, mitä voisi esitellä sitten pyrkiessä? Minua kiinnostaisi erittäin paljon myös käsikirjoittaminen, dramaturgia ja leikkaaminen, eli niidenkin etukäteinen opiskeleminen olisi mieluisaa, mutta varsinkin käytännön projekteihin mukaan pääseminen on minulle täysin hämärän peitossa. Pitkän tähtäimen haaveenani on joskus toteuttaa elokuva, jonka saisin itse paitsi ohjata, myös käsikirjoittaa ja mahdollisesti myös pääosin itse leikata.

Dramaturgiaa opiskelemaan käsittääkseni on mahdollista päästä myös ilman mitään konkreettista alan työkokemusta? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Olisiko mitään pointtia toimia niin, että pyrkisi ensin opiskelemaan dramaturgiaa (joka sekin kiinnostaa kovasti), ja sen jälkeen kun mahdollisesti olisi karttunut jonkinnäköistä kokemusta ja kontaktipohjaa alalta, niin pyrkisi sitten ohjaajakoulutukseen?

Kiitos jo etukäteen vastanneille. :)

1

2582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haheihiahiea

Moi Edith! Haista paska! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      143
      10308
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      73
      9867
    3. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      105
      6859
    4. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      214
      5302
    5. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      173
      5009
    6. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      163
      4182
    7. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      2691
    8. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      170
      2651
    9. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      166
      2491
    10. Mitä sä musta oikein haluat?!

Anna olla jo.
      Ikävä
      59
      2321
    Aihe