remontin

kesto ja hinta-arvio

Suunnitelmissa olisi teettää kylppäriremontti ja ihan ammattilaisella, koska itsellä peukalo keskellä kämmentä.
kyseessä pesuhuone ja sauna. lattian pinta-ala noin 15m2 (sauna laskettu), seinien ala noin 33m2. levyseinät, osassa laattaa, osassa muovitapetti, lattiassa kauttaaltaan laatta.
kaikki pitäisi purkaa, sähkö- tai putkitöita ei tule, hanojen ym. irrotusta lukuunottamatta.
saunassa ainoastaan laatat vaihdetaan ja tietty kauttaaltaan vesieristykset kuntoon.
paljonko olisi hinta-arvio jos itse ostan ainoastaan laatat, kaikki muu firman kautta. kauanko suurinpiirtein pitäisi varautua remontin kestoon?

13

2426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäystä!

ja samaan hengenvetoon saa ehdottaa hyviä firmoja päijät-hämeen ja tarkemmin lahden alueelta.

• ai.

hinta, 10-15000 €,
      kesto 3-5 viikkoa.

Kaikki riippuu siitä, kuinka osaat tehdä suunnitelmat ja urakat.

Yleensä ekakertalaiset eivät osaa yhtään mitään,
      luulevat vaan.
      Eli parasta tehdä vain välttämättömät perusjutut,
      käyttökuntoon ja sitten loppu erikseen

• minun.

tarvitse suunnitella urakkaa? eikös sen remonttifirman pitäisi se suunnitella? nyt olen ihan pihalla.
        aika kalliilta kuullostaa tuo hintahaarukka. mihin sen perustat vai heititkö hatusta? paljonko muut tarvikkeet maksaa jos laatat ostan itse?

• santtu
        minun. kirjoitti:

tarvitse suunnitella urakkaa? eikös sen remonttifirman pitäisi se suunnitella? nyt olen ihan pihalla.
        aika kalliilta kuullostaa tuo hintahaarukka. mihin sen perustat vai heititkö hatusta? paljonko muut tarvikkeet maksaa jos laatat ostan itse?

"vedeneristejärjestelmä", kiinnityslaastit, tasoitelaastit, saumalaastit, silikonit yms. yms. luokkaa 2000€.

Vanhojen purku, seinien uudelleenlevytys, lattioiden tasoitus, seinien ja lattioiden vesieristys, laatoitus, saumaus, silikonit, katon panelointi/levytys sekä jätteiden poiskuljetus.
        Hintaluokka työlle noilla neliöillä 6000-8000€. (sis.alv22).
        Tosin mitään varmaa ei ikinä voi näkemättä sanoa, mutta suuruusluokka materiaalit ja työ sen 10000€ (jos löydät kohtuuhintaisen urakoitsijan).

• uyo
        minun. kirjoitti:

tarvitse suunnitella urakkaa? eikös sen remonttifirman pitäisi se suunnitella?
        -------------
        >>>>etkös sinä ole työnantaja/pomo remonttifirmalle.
        Toki voit sanoa että halvimman mukaan ja sitten olla hiljaa.

Kenkälaatikollinen oli laskuja.
        minun maksoi kaikki tarvikkeet, kaapit , tavarat 3500, eikä mitään luksusta ole.

Hihasta hinnan vedän totta kai, ei kukaan noilla tiedoilla tiedä mitä tahdot.
        Jos et edes suunnittele, siten vasta puolessavälissä alat ajattelemaan.

Mutta kerro sitten, mitä maksoi.

"paljonko muut tarvikkeet maksaa jos laatat ostan itse?"
        Siis, en tosiaan voi tietää täältä mitä tarvitaan.
        missä kunnossa on vanha,
        mitä laitat uutta.

• vielä siis
        uyo kirjoitti:

tarvitse suunnitella urakkaa? eikös sen remonttifirman pitäisi se suunnitella?
        -------------
        >>>>etkös sinä ole työnantaja/pomo remonttifirmalle.
        Toki voit sanoa että halvimman mukaan ja sitten olla hiljaa.

Kenkälaatikollinen oli laskuja.
        minun maksoi kaikki tarvikkeet, kaapit , tavarat 3500, eikä mitään luksusta ole.

Hihasta hinnan vedän totta kai, ei kukaan noilla tiedoilla tiedä mitä tahdot.
        Jos et edes suunnittele, siten vasta puolessavälissä alat ajattelemaan.

Mutta kerro sitten, mitä maksoi.

"paljonko muut tarvikkeet maksaa jos laatat ostan itse?"
        Siis, en tosiaan voi tietää täältä mitä tarvitaan.
        missä kunnossa on vanha,
        mitä laitat uutta.

-vanhojen pintojen purku pois, katto jää
        -tasoitukset
        -tarvittaessa uudet levyt
        -vesieristykset
        -lattialaatoitus tumma harmaa
        -seinälaatoitus valkoinen, muutama "pystyboordi" ei muita ihmeellisyyksiä
        -saumaukset ja silikoonit
        -laatat ostan itse, muut tarvikkeet urakoitsijalta
        -jätteet kuljetan itse pois
        -lattianeliöitä n.15
        -seinäneliöitä n.33
        -ei putkimuutoksia tms.
        -ei sähkötöitä
        -ei kuivatuksia

nyt pitäisi olla aika lailla selkeästi selitetty?
        nyt tuon pohjalta pitäisi pystyä laskemaan tarvikkeiden määrän ja mitä menee? hintaa? kestoa?

• -tasoitukset
        vielä siis kirjoitti:

-tasoitukset
        -vesieristykset
        -lattianeliöitä n.15
        -seinäneliöitä n.33
        -ei putkimuutoksia tms.
        -ei sähkötöitä
        -ei kuivatuksia

nyt tuon pohjalta pitäisi pystyä laskemaan tarvikkeiden määrän ja mitä menee? hintaa? kestoa?

-vanhojen pintojen purku pois,
        jos on amme, on lattian 2 tunnin purku useita tunteja.

-tasoitukset
        lattian tasoitus voi kestää 3 tuntia tai 1,5 päivää.
        seinän tasoitus aivan samoin.

osaisitko tosiaan itse luvata näkemättä,
        olet todella taitava.

Jätän viisaammille puheenvuoron.

• tee niin
        -tasoitukset kirjoitti:

-tasoitukset

olet todella taitava.

ja jätä viisaammille! oliko ammeesta mitään puhetta? EI!

• jatkoa.
        tee niin kirjoitti:

ja jätä viisaammille! oliko ammeesta mitään puhetta? EI!

levyseinät? tasoituksia? voi jee...

• urkoinnista
        -tasoitukset kirjoitti:

-tasoitukset

olet todella taitava.

Lattiantasoitus 1.5vrk? Eikö se nyt saatana ole kertaalleen tasoitettu, ja nyt vaan vedetään uusi tasoitus (kerran) irrotettujen laattojen takia. Kyllä nämä remonttirepet tiedetään, ammattitaidon korvaa suuret puheet ja iilimadon kyky luikerrella vastuusta. Sitäpaitsi sen remontin voi hinnoitella että lattiantasoitus 3h (ja ylimääräiset tunnit x euroa).

• santtu
        urkoinnista kirjoitti:

Lattiantasoitus 1.5vrk? Eikö se nyt saatana ole kertaalleen tasoitettu, ja nyt vaan vedetään uusi tasoitus (kerran) irrotettujen laattojen takia. Kyllä nämä remonttirepet tiedetään, ammattitaidon korvaa suuret puheet ja iilimadon kyky luikerrella vastuusta. Sitäpaitsi sen remontin voi hinnoitella että lattiantasoitus 3h (ja ylimääräiset tunnit x euroa).

lattiota paljon piikkaillut, niin varmasti tiedät, että on useitakin vaihtoehtoja, miten laatat lähtevät pois.

Helpoimmillaan laatat lähtevät niin nätisti pois, että senkun puhdistaa piikkauksen jäljiltä lattian kunnolla ja vetäisee pienen kerroksen nopeasti kuivuvaa tasoitetta (esim. ardex 45), pintaan, odottaa hetkisenaikaa ja tasoittaa lastalla lopputuloksen vesieristyskuntoon. Helppoa, ja kesto 1-2tuntia.

Sitten saattaa olla hankalampi tapaus. Laatat eivät lähdekkään helposti, vaan piikkauksen jäljiltä jää useidenkin senttien syvyisiä koloja, mutta kaadot jäävät varsinaisesti ehjiksi. Täytetään ensin kolot, annetaan kuivua (riippuen käytettävästä massasta, tunnista-kahdesta/seuraavaan päivään) ja sitten vedetään pintatasoite. Työn kokonaiskesto hieman enemmän kuin edellisessä vaihtoehdossa.

Mutta sitten saattaa käydä myös niinkin, että kaadot on tehty "pintavaluna" ja käytännössä kaikki kaatojen teossa käytetty massa lähtee laattojen mukana pois.
        Sitten onkin edessä ensin kaatojen tekeminen (esim vetonit 5000), kuivuminen seuraavaan päivään, kaatojen tarkistus ja mahdollinen muokkaus (ardex 45) näiden mahdollinen kuivumisen odottelu 1-2h. ja sitten pinnan lopullinen tasoitus.
        Tähän hommaan saakin sitten varata jo hieman enemmän työaikaa, ei nyt 1,5päivää (12työtuntia), mutta kuitenkin enemmän kuin sen kolmetuntia.

Urakassa tälläiset voi hyvinkin todella huomioida, että urakka sisältää tietyt tunnit tiettyyn työvaiheeseen, ja jos menee enemmän, niin niistä tuntilaskutus.
        Näin teemme monasti esimerkiksi kylpyammeiden poiston kohdalla, kenelläkään kun ei ole etukäteen tietoa miten kylpyamme on seinään ja lattiaan kiinnitetty, niin tietyn työmäärän/materiaalimäärän jälkeinen työ/materiaali kustannus on lisätyötä.

• mieleen paljon kysymyksiä
        vielä siis kirjoitti:

-tasoitukset
        -vesieristykset
        -lattianeliöitä n.15
        -seinäneliöitä n.33
        -ei putkimuutoksia tms.
        -ei sähkötöitä
        -ei kuivatuksia

- Onko asbestia?
        - oletko varma, ettei sähkötöitä tarvitse? Kyllä meillä tarvittiin
        - vanha katto (ilmeisesti paneeli) voidaan joutua poistamaan, että saadaan vanha seinä kunnolla purettua.
        - ei kuivatusta? no kyllä vanhoissa kylppäreissä lähes poikkeuksetta sellaista tarvitaan. Tätähän ei voi tietää etukäteen. Vasta kosteusmittaus (ei pintamittaus) sen paljastaa.
        - ei putkimuutoksia? Jos putket menevät rakenteiden sisällä, kannattaa tuoda ne pintaan. Säästyy monelta harmilta. Samoin vanha pesukoneen poistoputki uusiksi. Sekä viemäri.
        - Kesto 2 viikosta pariin kuukauteen. Jos ei tarvitse kuivatella, homma voi hoitua nopeastikin. Mutta varaudu nyt ainakin kuukauteen.
        - Hinta kokonaisuudessaan 4000-5000 eurosta ylöspäin.

• Servo
        vielä siis kirjoitti:

-tasoitukset
        -vesieristykset
        -lattianeliöitä n.15
        -seinäneliöitä n.33
        -ei putkimuutoksia tms.
        -ei sähkötöitä
        -ei kuivatuksia

korkeintaan 2hklöä x 60-80tuntia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe