Rakensin tässä uuden koneen. Prossuna Q6600 ja coolerina Noctua NH-U12F.
Coolerin asennuksess käytin sen mukana tullutta valkoista tahnaa (piitahnaa?).
En ole kovin tyytyväinen lämpöihin.
Idlenä noin 37-42. Windows peruskäytössä noin 47-52 ja pelirasituksessa noin 57-60.
(60 on max lämpö mitä Coretemp on tallentanut log tiedostoon.)
En tiedä johtuuko korkeat lämmöt liiasta tahnasta vai enkö saanut asennettua coolerin pohjaa täysin suoraan... vai mistä.
No joka tapauksessa aion irroittaa coolerin putsata pois vanhat tahnat ja vaihtaa uudet paremmat ja asentaa coolerin tarkemmin.
Joten mikä olisi paras tahna vaihtoehto? Hopeatahna?
Paras prossun lämpötahna???
2
4133
Vastaukset
- Erkko!
Ongelmana saattaa olla kiero heatsink tai heatspreader. Eli joko CPU:n päällinen tai jäähyn pohja. Sen näkee siten, että irrottaessasi jäähyn on joihinnkin kohtiin jäänyt enemmän tahnaa.
Tahnat menee näin:
Liquid Pro (vain Cu, jäähylle. EI Al!)
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1815
Hopea tahna
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=595
Sitten tulevat piitahnat
ja viimeisenä tarrat.
Piitahnaa tulee jäähyjen mukana ja on valkoista. Hopeatahna on hopean väristä tai harmaata. Liquid Pro on hopeista ja melkein kuten elohopeaa.
Itse olen saanut Liquid Prolla melkein 5°C viileämpiä tuloksia kuin hopeatahnalla. - jyristi
käytä jimms lämpötahnaa on muuten tehokasta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824747- 1842063
- 1321752
- 1741390
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161251- 351086
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj16987- 78983
- 52966
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh288940