Rakensin tässä uuden koneen. Prossuna Q6600 ja coolerina Noctua NH-U12F.
Coolerin asennuksess käytin sen mukana tullutta valkoista tahnaa (piitahnaa?).
En ole kovin tyytyväinen lämpöihin.
Idlenä noin 37-42. Windows peruskäytössä noin 47-52 ja pelirasituksessa noin 57-60.
(60 on max lämpö mitä Coretemp on tallentanut log tiedostoon.)
En tiedä johtuuko korkeat lämmöt liiasta tahnasta vai enkö saanut asennettua coolerin pohjaa täysin suoraan... vai mistä.
No joka tapauksessa aion irroittaa coolerin putsata pois vanhat tahnat ja vaihtaa uudet paremmat ja asentaa coolerin tarkemmin.
Joten mikä olisi paras tahna vaihtoehto? Hopeatahna?
Paras prossun lämpötahna???
2
4152
Vastaukset
- Erkko!
Ongelmana saattaa olla kiero heatsink tai heatspreader. Eli joko CPU:n päällinen tai jäähyn pohja. Sen näkee siten, että irrottaessasi jäähyn on joihinnkin kohtiin jäänyt enemmän tahnaa.
Tahnat menee näin:
Liquid Pro (vain Cu, jäähylle. EI Al!)
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1815
Hopea tahna
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=595
Sitten tulevat piitahnat
ja viimeisenä tarrat.
Piitahnaa tulee jäähyjen mukana ja on valkoista. Hopeatahna on hopean väristä tai harmaata. Liquid Pro on hopeista ja melkein kuten elohopeaa.
Itse olen saanut Liquid Prolla melkein 5°C viileämpiä tuloksia kuin hopeatahnalla. - jyristi
käytä jimms lämpötahnaa on muuten tehokasta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372270
- 551307
- 841303
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361246- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39894Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122779- 31731
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21582Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565