12 opintopistettä?

Hoffare

Mitenkäs mahtaa käydä kun koko lukuvuodelta on kasassa kokonaiset 12 opintopistettä? Katkeaako tuki suoraan ja joudunko maksamaan takaisin tukea? Vai saanko vielä yrittää opiskella syyslukukauden aikana puuttuvat pisteet?

4

1031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erias

selvityspyyntö tulee muistaakseni lokakuussa ja ennen sitä voi vielä hankkia puuttuvia pisteitä, vaikket saisi kokonaan tarvittavia kursseja kasaan niin kyllähän se näyttää hyvältä jos olet kuitenkin yrittänyt ja saanut kenties lisää pisteitä.

Tuki ei katkea suoraan vaan sinulla on aikaa vastata selvityspyyntöön luonnollisesti. Jos pisteiden puuttuminen johtuu esim. sairaudesta, masennuksesta, unettomuudesta yms. niin käyt hakemassa vain lääkärintodistuksen ja liität sen selvitykseen. Asia on aika varmasti kunnossa.

MUTTA jos sinulla ei ole mitään "hyvää" syytä, niin sitten se tietääkseni menee niin että joudut jonkinlaiselle koeajalle ja voit saada taas opintotukesi takasin myöhemmin.

Ainahan sille Kelan tädillekin voi valehdella että oli paha masis lääkärintodistuksen kera, mistä ne sitä voi tietää :D

• Targetti

Itseä kanssa askarruttaa tuo. Tilanteeni on, että olen nyt aloittamassa amkissa, mutta olen ilmeisesti myös joutumassa molemman käden kyynärpäiden leukkaukseen (krooniset golf- ja tenniskyynärpäät). Pelkään, että joudun olemaan jonkin aikaa poissa koulusta leukkauksen jälkeen...

Eli lääkärintodistus noista mun vaivoista piisaa kelalle jos opintoja ei tule ton takia tarpeeks suoritettua?

• jdklsjd
        Targetti kirjoitti:

Itseä kanssa askarruttaa tuo. Tilanteeni on, että olen nyt aloittamassa amkissa, mutta olen ilmeisesti myös joutumassa molemman käden kyynärpäiden leukkaukseen (krooniset golf- ja tenniskyynärpäät). Pelkään, että joudun olemaan jonkin aikaa poissa koulusta leukkauksen jälkeen...

Eli lääkärintodistus noista mun vaivoista piisaa kelalle jos opintoja ei tule ton takia tarpeeks suoritettua?

et nosta opintotukea ollenkaan vaan haet sairauspäivärahaa ja yleistä asumistukea, säästät tukikuukausia ja saat varmaankin enemmän rahaa kuin terve opiskelija. Lue tarkemmin täältä http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/170407150508HL/$File/opiskelijansairausloma07.pdf?OpenElement

• Targetti
        jdklsjd kirjoitti:

et nosta opintotukea ollenkaan vaan haet sairauspäivärahaa ja yleistä asumistukea, säästät tukikuukausia ja saat varmaankin enemmän rahaa kuin terve opiskelija. Lue tarkemmin täältä http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/170407150508HL/$File/opiskelijansairausloma07.pdf?OpenElement

Nuo leikkaukset joihin saatan joutua ovat tuollaisia simppeleitä tähystys operaatioita eli aamulla sairaalaan ja illalla pois. Toipumisaika 1-3 viikkoa, että tuskin tarvitsee lähtee muuttamaan mitään... Tuolla kelan sivuilla puhuttiinkin jostain 2 kuukauden tai yli mittaisista ajoista niin kävis vast kannattavaks, mut mulla noi ei tulis mitenkään kestämään niin kauaa. :)

Mut hyvä linkki! Pitää pistää ylös tulevaisuutta varten jos tulee ajankohtaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      171
      13043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4830
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1979
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      113
      1725
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe