Olen viime päivinä puuhastellut tuollaisen vanhemman kannettavan kanssa. Kovoa ei ole ja uuteen ei viitsi panostaa joten olen Compact Flash -> Ide adapterilla yhdistänyt CF-kortin kovalevyksi.
Nyt tartis sitten kokemuksia miten sen saa ihan ohjelma puolella pelaamaan. Kone käynnistyy ja biosiin pääsee. CD:ltä tai kovalevyltä käynnistäessä saan virheen "ntldr is missing" press anykey blabla eikä eteenpäin enää pääse. Boottilevykkeellä pääsen kyllä jopa seikkailemaan CF-kovolleni mutta 98 disketti ei osaa käyttää cd-asemaa joten en pysty aloittamaan win2000 asennusta.
Tietäiskö joku kuinka ratkaista ongelma tai tuleeko tällainen ikinä toimimaan ?
CF kortti kovalevyksi.
4
1023
Vastaukset
- testittetete
Elikäs osa ongelmaa selittää etten huomannut että kun CF oli liitetty kovoksi ei bios löydä koko cd asemaa..
- kuitenkin
että CF käyttäytyy kuin kovalevy mutta ei kuitenkaan ole kovalevy. Suomeksi: CF:llä ei ole MBR:ää!!! CF:n alkuun pitää jättää muutama sektori ilman partitiota. Ei taida onnistua winkkarin vakiotyökaluilla.
- live-linuxilla
kuitenkin kirjoitti:
että CF käyttäytyy kuin kovalevy mutta ei kuitenkaan ole kovalevy. Suomeksi: CF:llä ei ole MBR:ää!!! CF:n alkuun pitää jättää muutama sektori ilman partitiota. Ei taida onnistua winkkarin vakiotyökaluilla.
onnistuu, esim käyttämällä vaikka linuxin omaa fdiskiä joka on hieman erilainen kuin dosin/windowsin fdisk, monipuolisempi ja kyllä samasta syystä vähän hankalampi jos ei tiedä mitä on tekemässä. Kannattaa käynnistää tuo linukan fdisk niin että ensin terminal eli pääte, ja sitten mikäli on *buntu kyseessä niin komento sudo su, enterin painallus ja sitten komento fdisk /dev/xxx missä tuo xxx tarkoittaa sitä cf-korttia, tosin en nyt ole 101% varma voiko normaalia hda:ta käyttää noiden äksien tilalla kun tossa on kuitenkin cf-kortti eikä normi ide levy
- Minä tiedän tämän
Cf-adaptereita saa paria eri mallia: toisessa voit jumpperoida sen joko masteriksi tai slaveksi ja toinen on ilman jumpperia=ei voi kytkeä ide väylään, kuin yhden laitteen. Sulla on varmaan tuo em. malli eli kun tunget sen ide väylään kiinni, niin cd-asema katoaa. Hommaa se adapteri, jonka saa jumpperoitua masteriksi\slaveksi ja jumppaa masteriksi, niin saat cd-aseman näkyville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673