Kuinka pitäisi toimia

Juuso

Olen ollut töissä saman työnantajan palveluksessa 10 vuotta, työsopimus on tehty aina vuodeksi kerrallaan, koska puuttuu "muodollinen pätevyys"

Nyt kuitenkin työt ovat vähentyneet niin, että tein työsopimuksen puoleksi vuodeksi (ennemmin puoli vuotta täydellä palkalla kuin koko vuosi puolella palkalla)

Minulla olisi toiveita päästä taas ensi syksynä samaan paikkaan töihin. Työ on mukavaa ja kohtuullisesti palkattua, siksi en haluaisi mennä muualle töihin, vaikka ehkä pääsisinkin.

Voinko kertoa tämän työvoimatoimistossa? Eli että pääsen samaan paikkaan syksyllä takaisin, muut työt ei hirveesti kiinnosta. Voiko käydä niin, että "en ole markkinoiden käytettävissä", jos odottelen että pääsen syksyllä samaan paikkaan takaisin.

Kuinka kannattaisi toimia, ettei tule karensseja tai muitakaan ongelmia?

5

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "muodoton"

nyt 5. vuosi menossa. Ja työkkärissä ollut koko ajan.
      Koska ala kiinnostaa päätin hankkia pätevyyden.
      Työkkärissä tietävät tilanteeni, en ole salaillut. Teoriassa joku "kiva" virkailija voi lähettää jonku v...u osoituksen välillä, mutta eihän sitä tarvitse tulla valituksi niihin työkkärin osoittamiin. Eli täytyy hieman osata "pelleillä" työkkärin kanssa, jos sattuu jotain.
      Pidä huoli, että suunnitelmassasi lukee paperilla mitä itse haluat, se voi hieman auttaa.
      Itse olen aina pääsyt töihin kun olen töitä saanut eikä ole ollut ongelmaa, että on sovittu taas työjakso johonkin kuukausien päähän, eli olen ollut käytettävissä.
      Jos tiedät, että saat taas töitä vaikka 6 kk jälkeen, tätä ihanneduuniasi, niin voisithan sinä tehdä jotain muutakin välillä? Uusia kokemuksia?
      Suosittelen kyllä pätevöitymistä.

• paljon.

Kuten kuvaat on ihan fiksuja virkailijoita joille voi kertoa todella tilanteen. On myös pirullisia joilloin voi juuri seurata joku osoitus ns. "paskatyöhön tai hölmöille hömppäkurssille". Tärkeä on juuri tuo työnhakusuunnitelma miten se on muotoiltu. Toisaalta siihen voisi laittaa ko. alan pätevöitymiskoulutuksen työllistävänä työvoimakoulutuksen täsmäkeinona..

• vielä, että

kuinka työnantajasi suhtautuu siihen, että et ole kymmenessä vuodessa vielä pätevöitynyt? Taitaa sulle olla jatkossa huomattavasti vähemmän töitä siellä tarjolla.

• Vastaista...

• on myös

palkata valtion/kunnan joihinkin virkoihin sellaista jolla ei ole pätevyyttä tutkinnoilla jos kerran lain mukaan se pitää virkaan nimitettävällä olla. Vai haluaisitko että sinua hoitaa sairaalassa "alasta innostunut" kirurgi, jolla ei ole virkaan vaadittavaa koulutusta? Eli juuri näitä "pätemättömiä" käytetään, eikä heille voi edes tarjota vakipaikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe