Legojen pesu

Sarika

Miten saan legot helpoiten pestyä?

10

1882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werty.

      tiskialtaaseen, legoja,
      lähes kuuminta vettä ja pyykkipulveria, tai nestemäistäkin esim. SERTOa

      antaa liota, heiluttele ja harjaa jos on oksennusta ym.

      huuhdo ensin vähän vesillä,
      siten voi laittaa tiskiainettakin,
      jotta pulveri lähtee pois.

      sitten huuhtelee, HYVIN antaa olla puhtaassa vedessäkin
      ainakin puoli tuntia,
      jotta aineet lähtevät.

      • kitta

        pessyt legoja pyykkikoneessa. Laitan palikat tyynyliinan sisään ja harsin päädyn hyvin kiinni koneeseen. Vähän pulveria ja esipesuohjelman kanssa pyörimään. Äänekästä touhua, mutta puhdasta kyllä tulee ja palikat pysyvät tallessa.


    • käyttäisin

      astianpesuainetta enkä pesupulveria. Se on lähempänä.

    • -lh23-

      Meillä päiväkodissa pestään legot ihan astianpesukoneessa,eiköhän onnistu kotonakin :)

      • päikkärin tyypille

        mielestäni pesukonekin käy. mutta kun leegot laitetaan isossa määrissä sinne. niin osa leegoista jää kivasti suihkun sivuun. jos toinen leego estää toista peseytymästä kunnolla,

        ja itse epäilen pesukoneen tehoa legojen huuhtelussa.


    • Ihan kuin olis...

      ...hiukka sellaisa liikkeellä,kysymyksestä päätellen.Heh..

      • Kuin niin

        Mitäs avuttomuutta sellainen on, jos kyselee kätevintä tapaa pestä legoja?

        Vai tarkoititko itseäsi?


    • niin että

      laitan legot pesupussiin, pussin kiinni ja heitän koneeseen. Hienopesuohjelma päälle ja se on siinä! Mukaan voi heittää jotain pyykkiäkin , niin ei kolise niin paljoa.

    • isukki--

      kerran sain about noin puol kuutiota legoja.
      jotka ovat olleet jossain talon vintillä 10v

      niin ne oli pakko pestä.

      en suosittele tätä toimintoa. koska siitä voi jäädä pesuaine jäämiä. mutta lika ainankin lähtee.

      elikkä lapsen kylpyamme. ja sinne laitetaan niinkuumaa kun hanasta tulee vettä. ja noin puol desiä konetiskiainetta. ja sitten kepillä sekoittelin leegoja.

      ja annoin liota noin puol tuntia.

      jonka jälkeen nostin siivilällä leegot ammeesta pois "muista suojakäsineet ja essu" aika kovaa pesuainetta muuten, kuorii nahkat käsistä"

      jonka jälkeen pesuaine vesi pois. ja sitten huuhdoin lelut noin 5 puhtaassa vedessä.

      sitten levitin isot pyyhkeet lattioille jne pöytätasoille. ja levitin laatioille ja leegot tasaisesti niiden päälle kuivamaan vuorokaudeksi.

      ja seuraavana päivänä jatkoin taas pesua uudella erällä.

      tämä toimii ainostaan sellaisissa leluissa joiden sisälle ei voi jäädä vettä. koska esim jotkut kovat lasten lelut varatoivat vettä sisällensä aika paljon vettä.

    • Maijunen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe