Emättimen sekabakteeritulehdus

Todella epätoivoinen

Tervehdys!

Kyselisin asiallisia vinkkejä, joilla päästä eroon kiusallisesta, jatkuvasta emättimen sekabakteeritulehduksesta (NSV).

Olen kärsinyt ko tulehduksesta nyt varmaan vuoden verran, välillä parempi, välillä huonompi. Viimeksi pari vuotta sitten hiiva-sekabakteerikierrettä kesti 4 kk!

Jostain käsittämättömästä syystä emättimeni bakteeritasapaino heittelehtii, ja saan jatkuvasti sekabakteeritulehduksen. Välillä on ollut sekä hiivaa että sekabakteeria. Mutta kahdessa viimeisessä testissä löytyi vain sekabakteeria.

Antibioottikuureja ei ole ollut, vältän makeaa sekä vaaleita viljatuotteita, pikkuhousunsuojia en käytä, en pese alapäätä saippualla, tamppooneja en käytä, yhdynnässä kondoomi, ehkäisypillereitä en syö. Maitohappobakteereita pumppaan itseeni jogurtin sekä veteen sekoitettavan jauheen muodossa. Emättimeen käytän maitohappokapseleita. Limakalvoille Ceridal öljyä.

Iho on kuin tulessa; kuumottaa, tykyttää, kihelmöi, välillä pientä kutinaa, limakalvo rikki, vaaleaa lisääntynyttä vuotoa.

Lääkärit eivät pysty tekemään yhtään mitään! Kirjoittelevat vaan Flagyl Comp tai Dalacin reseptejä, joissa vaikuttava aina on antibiootti. Jos käytän ko kuurin, voin hyvin n. 2 viikkoa kuurista, jonka jälkeen oireet palaavat aina takaisin. Joko hiivan tai sekabakteerin muodossa. Muutama lääkäri onkin sanonut, että jos suinkin pystyn olemaan ilman noita lääkkeitä, niin hyvä olisi. Ja nyt olen tosiaan kokeillut lähinnä emätimmeen laitettavia maitohappakapseleita sekä noita muita maitohappotuotteita, mutta oireet ovat ja pysyvät.

Homeopaatilta olen myös hakenut apua. Huonoin tuloksin :(

Jos jollakin ollut sama vaiva, ja saanut jostakin muusta avun kuin antibiooteista, niin voisitko ystävällisesti kertoa hoitovinkin minulle!

Kaikesta huolimatta, hyvää kesän jatkoa kaikille!

9

4371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiiala hei

      Minulla diagnosoitiin bakteeritulehdus 12/05 sillä perusteella että näytteissä nimenomaan EI näkynyt mitään ja minulla oli vaginassa vihlova kipu. Tämä siis TK:n puolella... Minulle muistaakseni vielä sanottiin että bakteerit eivät näy näytteessä lainkaan, joten miten sinulle voidaan sanoa varmuudella että on sekabakteeritulehdus? Entäs jos sinulla on pelkkää hiivaa ja joku muu sairaus, esim. kipuoireyhtymä nimeltä vulvodynia jota nyt itsekin pelkään itselläni olevan? (Voi tulla jatkuvien tulehdusten jälkitilana.) Tuo "tulessa oleminen" kun kuulema on tyypillinen vulvodynian oire:

      http://www.verkkoklinikka.fi/?page=9690847&id=0666948

      Kannattaa lukea myös:

      http://www.helsinki.fi/~jpaavone/artik2.html

      Flagyl comp -lääkkeen yksi vaikuttava aine on metronidatsoli, jota itse käytin "bakteeritulehdukseeni" (jos se edes sellainen oli alunperinkään), ja tämän jälkeen alkoi massiivinen hiiva ja oireilu joka saattaa olla vulvodyniaa. En suin surminkaan suostuisi enää ikinä käyttämään metronidatsolia.

      • Nimetön

        Moikka,

        kiitos vastauksestasi!

        Miten ihmeessä voidaan todeta sekabakteeritulehdus, ellei näytteessä näy bakteereita??

        Itse kävin labrassa, ja tulos oli positiivinen , ja myös koh-testi oli positiivinen. Lisäksi on lisääntynyttä valkovuota, joka viittaa bakteeritulehdukseen.

        Tiedän myös vaivasta nimeltä vulvodynia, ja muutama lääkäri on todennut, että sitä tämä ei luultavasti ole. Syystä että, emättimessä ei ole varsinaisia kipupisteitä, ja yhdyntäkään ei satu silloin kun kaikki on ihan kunnossa. Lisäksi on myös silloin tällöin kutinaa. Olen käynyt ihan tosi tunnetuillakin lääkäreillä vaivojeni takia Mehiläisessä ja Eiran sairaalassa, mutta kukaan ei löydä syytä.

        Hiivatulos on ollut 2 viimeisssä kokeessa negatiivinen.


      • Hiiala hei
        Nimetön kirjoitti:

        Moikka,

        kiitos vastauksestasi!

        Miten ihmeessä voidaan todeta sekabakteeritulehdus, ellei näytteessä näy bakteereita??

        Itse kävin labrassa, ja tulos oli positiivinen , ja myös koh-testi oli positiivinen. Lisäksi on lisääntynyttä valkovuota, joka viittaa bakteeritulehdukseen.

        Tiedän myös vaivasta nimeltä vulvodynia, ja muutama lääkäri on todennut, että sitä tämä ei luultavasti ole. Syystä että, emättimessä ei ole varsinaisia kipupisteitä, ja yhdyntäkään ei satu silloin kun kaikki on ihan kunnossa. Lisäksi on myös silloin tällöin kutinaa. Olen käynyt ihan tosi tunnetuillakin lääkäreillä vaivojeni takia Mehiläisessä ja Eiran sairaalassa, mutta kukaan ei löydä syytä.

        Hiivatulos on ollut 2 viimeisssä kokeessa negatiivinen.

        Minulle sanottiin että kun näytteessä ei oltu nähty mitään (ja silti vaginaa vihloi), niin silloin kuulema oletetaan että on bakteeri, koska bakteerit eivät näy. Näin siis muistikuvani mukaan. Myöhemmin kuitenkin lääkäri soitti että labroissa oli ollut hiivaa. Bakteereista hän ei sanonut mitään, enkä osannut itse asiaa tivata sillä hetkellä.

        Ehkä tuossa TK:ssa missä joudun hyppäämään on jotenkin lääkärit ihan sekaisin ja muutenkin systeemiä mätiä. Mene tiedä.

        Mutta jos sinulla ei ole vulvodyniaa tai vestibuliittia tai niiden sekamuotoa, niin siinä on jo suuri plussa, sillä olen lukenut niin karmeita juttuja kuinka naisilla on jatkuva tunne siitä kuin kaktus tai lasinsirpaleita olisi hävyn sisällä. Itselläni on ollut tässä 2 v sisällä kaikenlaista, mutta ei ikinä kauhean jatkuvaa kipua - mitä nyt toisinaan herättelee öisin kutinaan. Asia on minullakin kesken, ja jos jotain ilmenee niin raportoin tänne... Näistä asioista on hyvä puhua missä vaan pystyy, kun ikinä ei tiedä mikä kommentti sattuu olemaan kullanarvoinen tiedonjyvä jollekulle toiselle. Vaikka täytyy toki muistaa että kokemukset voivat olla hyvin henkilökohtaisia ja kyllähän tässä tulee kaikenlaisia villejä teorioita heiteltyä. :P

        Toisaalta... Lääkärit osaavat todeta kaikenlaista, mutta eivät välttämättä ole aina oikeassa. Minullekin yksi tässä taannoin tarjoili herpestä, mutta myönsi itsekin ettei oireiluni siihen sovi.


      • Todella epätoivoinen
        Hiiala hei kirjoitti:

        Minulle sanottiin että kun näytteessä ei oltu nähty mitään (ja silti vaginaa vihloi), niin silloin kuulema oletetaan että on bakteeri, koska bakteerit eivät näy. Näin siis muistikuvani mukaan. Myöhemmin kuitenkin lääkäri soitti että labroissa oli ollut hiivaa. Bakteereista hän ei sanonut mitään, enkä osannut itse asiaa tivata sillä hetkellä.

        Ehkä tuossa TK:ssa missä joudun hyppäämään on jotenkin lääkärit ihan sekaisin ja muutenkin systeemiä mätiä. Mene tiedä.

        Mutta jos sinulla ei ole vulvodyniaa tai vestibuliittia tai niiden sekamuotoa, niin siinä on jo suuri plussa, sillä olen lukenut niin karmeita juttuja kuinka naisilla on jatkuva tunne siitä kuin kaktus tai lasinsirpaleita olisi hävyn sisällä. Itselläni on ollut tässä 2 v sisällä kaikenlaista, mutta ei ikinä kauhean jatkuvaa kipua - mitä nyt toisinaan herättelee öisin kutinaan. Asia on minullakin kesken, ja jos jotain ilmenee niin raportoin tänne... Näistä asioista on hyvä puhua missä vaan pystyy, kun ikinä ei tiedä mikä kommentti sattuu olemaan kullanarvoinen tiedonjyvä jollekulle toiselle. Vaikka täytyy toki muistaa että kokemukset voivat olla hyvin henkilökohtaisia ja kyllähän tässä tulee kaikenlaisia villejä teorioita heiteltyä. :P

        Toisaalta... Lääkärit osaavat todeta kaikenlaista, mutta eivät välttämättä ole aina oikeassa. Minullekin yksi tässä taannoin tarjoili herpestä, mutta myönsi itsekin ettei oireiluni siihen sovi.

        Heips,


        3 vuotta vierähtänyt. Sattumalta löysin tälle keskustelupalstalle, jossa käyty pientä kirjeenvaihtoa. Ihan mielenkiinnosta olisin kysynyt, että mikä on sinun vointi tänä päivänä, oletko löytänyt avun vaivoihisi? Omalta osaltani voisin todeta, että tilanne kutakuinkin sama :(


    • shelena

      minulla myös sekabakteeri ja helvetin sitkeää laatua ,olipa poiskin 3-vuotta mutta taas alkoi kierre.luulen että tressi laukaisi tään .kävin viimmeviikolla homeopaatilla katsotaan kuin käy saanko apua,,,

    • toivoton....

      sama homma täälläkin. labrasta löyty "joku" bakteeri, mitä ei tunnistettu, mutta määräsivät kerta toisensa jälkee flagylia ja muita vastaavia. parisen viikkoa pois ja taas tulee uudestaan. eilen tuli suuri määrä veristä ruskehtavaa vuotoa. (kuin olisi menkat alkanut). syön dianenovan halvempaa merkkiä cypretyliä. (e-pilleri). voiskohan syy olla kenties niissä? rupee uuvuttamaan ainainen lääkekierre ja vaiva.. on se kumma ettei tällaista "sekabakteeritulehdusta" saa suomessa ruotuun..murrrrr!!!!

    • moikka

      mulla ainakin kyseiseen vaivaan auttoi kondomin vaihto lateksittomaan.

    • ebonyn

      nostetaas tää täältä. mulla nyt toisen kerran sekaa ja sain sen atibiootin, nyt vatsa sekaisin!!!! en haluu syyä sitä loppuun ja ryyppäämäänki pitäis päästä... voikohan olla nyt oikea diagnoosi koska alaselkä oli ihan tulessa eilen,...? jos jo9kun lukee nii voisisttekos kertoo pimpojenne vointeja? :D ja et voiko tää mun ollaki virtsatulehus???

      • Uudelleen lääkäriin?

        Yleensä kannattaa syödä antibiootin kanssa maitohappopillereitä niin ei mene maha sekaisin.

        Kaikki antibiootit eivät estä alkoholin käyttöä jos se nenänvalkaisu tuntuu niin vaikealta (lääkkeen ohjeista löytyy tieto).

        Kesken jätetty antibioottikuuri ei välttämättä auta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe