pojalleni 10kk on tissi henki ja elämä. Kun han oli 4kk rupesi jo hyvin syömään kiinteita ja tarvitsi vähemmän tissiä. Nyt ollaan taas lähtöruudus, häntä äklöttää kaikki vauvanruoat, kyökkii ku niin oksettaa. Kaikki ruoat oon kokeillu. Ainut mikä maistuu on tissi ja sille myös nukahdetaan. Poika ei ole koskaan suostunut juomaan tuttipulloa. Olen kokeillut kaikkia eri tuttiosia, taikamukit yms kokeiltu, ei suostu. Jos en anna tissiä, huuto on sanoinkuvailematonta.
Voi hyvat ihmiset onko enaa mitaan konstia vieroittaa tissista, vai onko pakko vaan antaa huutaa?
Miten lopetan imetyksen?
1
294
Vastaukset
hän juomaan mistään muusta mitään?
Siis esim. nokkamukista tai tavallisesta mukista?
Taikamukia ei kannata antaa, jos ei kerran tuttipullostakaan juo, niin ei välttämättä hoksaa imeä et sais tuosta mukista mitään ulos.
Itse olen molemmat lapset opettanut ½ vuotiaasta asti juomaan suoraan kupin reunasta. (kumpikaan ei ole tuttipullosta juonut)
Imetys pitäisi lopetella vähitellen niin, et esim. viikon välein jätät jonkun imetyksen pois ja siihen ei välttämättä auta kuin huudattaminen.. ja tietty samalla pitäisi pitää huoli, et lapsi kuitenkin saa riittävästi kalsiumia ja nestettä jostain muualta.
Kokeileppa antaa sormiruokaa, jota vois itse syödä.. pieniä leivän paloja, keitettyjä kasviksia (herne-maissi-porkkana esim.), raejuustoa, maissinaksuja, kurkkua, tomaattia, banaania, omenaa.. Usein sellaiset kiinnostavat enemmän kuin lusikalla annettu safka.
Syökö hedelmä- tai marjasoseita? Jos ne maistuu, niin unohda muutamaksi päiväksi kokonaan ne lämpimät ruuat ja anna noita ja sit vaik taas pikkuhiljaa sotket niiden sekaan jotain tukusampaa..
Onko muuten hampaita tulossa? Meillä esikoisella oli aina lämminruokalakko hampaiden puhjetessa ja se kesti 3-5 päivää.. silloin sit annoin just noita ei lämmitettäviä soseita ja rintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704926
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484036- 513810
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413388
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo863086Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652948Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688