Kannattaisikohan maksaa n. 5000€ seuraavien 7 vuoden yöunista? Tulisihan siitä hintaa per yö n. 1,96€.
Lainasumma on 120k€ ja tuolla rahalla sille saisi 4,57% korkokaton 7 vuodeksi.
Ensimmäisenä vuonna säästäisi n. 450€ tämän päivän korkoon verrattuna. Jos oikein laskin, niin seuraavat 6 vuotta koron pitäisi olla vähintään 5,25%, jotta hommassa jäisi edes omilleen.
Ei oo helppoo näiden asioiden ennustaminen...
Korkokatto?
5
598
Vastaukset
- dfgthyjuki
Voit kuitenkin lähteä siitä, että pankki arvioi voittavansa tai ainakin jäävänsä omilleen tässä diilissä. Ei se sellaista muuten tarjoaisi. Mutta voihan se pankkikin tiettysti olla väärässä.
- Järkee vai ei?
Ei taidakaan ihan 5,25% riittää, kun en ottanut huomioon, että lainaa pitäisi ottaa 5000€ vähemmän, jos jättäisi korkokaton ottamatta.
- asdadadsads
Tappiotahan tuosta varmaan tulee, mutta sillä torjun sitä vaihtoehtoa, että koko oma talous menee ihan perseelleen, kun korot onkin 12% vuoden ajan.
Eli minä ajattelin sitä enemmän vakuutuksena ja vähemmän sijoituksena.
- Datex
Kolme vuotta sitten sain reilusti isommalle lainalle vastaavan korkokaton puoleen hintaan tuosta.
Analogia: Myös pörssiosakkeet olis kannattanut ostaa kolme vuotta sitten. - 3.75% korko
pari vuotta sitten. Mielestäni tuo oli tähän mennessä edullisin korkokatto, mitä olen markkinoilla nähnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3546512Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483846Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava211405Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard121147- 981051
- 52920
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,151903- 56876
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue15858Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9847