vaatiiko turskat fin tarrraa autoon

ellei oo eu-rekkarii

eli sitä uudempaa mallii

10

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teuvo

Kyllähän ne semmoisen sinne peräpäähän haluisivat. Ilmankin autoilevia näkee, mutta itse en lähtisi yrittämään kun tuntee Norjan sakkojen tason.

• Norjaan autolla

Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

• hyvä periaate
        Norjaan autolla kirjoitti:

Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

mä en ota riskejä elämässä....3e siihen siis

• jos siin
        Norjaan autolla kirjoitti:

oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari

• Rekkari
        jos siin kirjoitti:

oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari

Ei ollut sinistä siinä rekkarissa vaan ihan tavallinen vanha rekkari.

En viitsinyt millään liimata ikävää Fin -tarraa autooni. Tarkistin tarra asian autokatsastusasemalla: ei tarvi tarroja.

• Leppis

Norjassa autoillut eikä kertaakaan ole tarraa ollut eikä ole pysäytetty (ei myöskään ole ollut EU-kilpiä). Käsittääkseni se tarra kyllä pitäis olla edelleen, jos ei EU-kilpiä ole, mutta ei vain ole tullut hommattua/laitettua...

• Liimamies

Eihän sitä FIN-tarraa tarvii liimata mihinkään. Jos haluaa, niin laittaa sen takaikkunalle sisäpuolelle. Sen FIN-kyltin voi tehdä itsekin, jos on oikein pihi , kuten aloittaja näyttää olevan.
        Samoin laitetaan se Venäjän vaatiman talvirengasvaroitetarrankin. Vain takaikkunalle nurkkaan kallelleen.

• soopaa puhutaan

Ensinnäkin Norja ei ole EU-maa, joten heidän ei tarvitse mitenkään noteerata EU-rekisterikilpiä.
      Toiseksi kukaan suomalainen viranomainen ei voi Norjan viranomaisten puolesta luvata, että FIN tunnusta ei tarvita.
      Periaattessa norjalainen poliisi voi ruveta hankalaksi, jos FIN tunnus puuttuu. Ja turha on selittää silloin.

• aivan varma asiasta

Norjassa noteerataan EU-kilvet auton virallisena kansallistunnuksena. Muutos tuli keväällä 2006 jonkin kansainvälisen liikenneasetussopimuksen mukana. Norja on sopimuksessa mukana EU-maiden ja muutaman Euroopan ulkopuolisen maan kanssa.

• turska-maahan

no jotenkin pisti silmään tuo nimittää norjalaisia turskiksi. Ei mun mielestä ollu erityisen kivaa.
      kannattaaks mennäkään sinne turskamaahan? mitäs jos vaan kotimaassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      196
      3631
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2267
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      378
      2229
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2102
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1501
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      497
      1246
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1073
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      62
      1043
    Aihe