vaatiiko turskat fin tarrraa autoon

ellei oo eu-rekkarii

eli sitä uudempaa mallii

10

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teuvo

      Kyllähän ne semmoisen sinne peräpäähän haluisivat. Ilmankin autoilevia näkee, mutta itse en lähtisi yrittämään kun tuntee Norjan sakkojen tason.

      • Norjaan autolla

        Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.


      • hyvä periaate
        Norjaan autolla kirjoitti:

        Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

        mä en ota riskejä elämässä....3e siihen siis


      • jos siin
        Norjaan autolla kirjoitti:

        Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

        oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari


      • Rekkari
        jos siin kirjoitti:

        oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari

        Ei ollut sinistä siinä rekkarissa vaan ihan tavallinen vanha rekkari.

        En viitsinyt millään liimata ikävää Fin -tarraa autooni. Tarkistin tarra asian autokatsastusasemalla: ei tarvi tarroja.


    • Leppis

      Norjassa autoillut eikä kertaakaan ole tarraa ollut eikä ole pysäytetty (ei myöskään ole ollut EU-kilpiä). Käsittääkseni se tarra kyllä pitäis olla edelleen, jos ei EU-kilpiä ole, mutta ei vain ole tullut hommattua/laitettua...

      • Liimamies

        Eihän sitä FIN-tarraa tarvii liimata mihinkään. Jos haluaa, niin laittaa sen takaikkunalle sisäpuolelle. Sen FIN-kyltin voi tehdä itsekin, jos on oikein pihi , kuten aloittaja näyttää olevan.
        Samoin laitetaan se Venäjän vaatiman talvirengasvaroitetarrankin. Vain takaikkunalle nurkkaan kallelleen.


    • soopaa puhutaan

      Ensinnäkin Norja ei ole EU-maa, joten heidän ei tarvitse mitenkään noteerata EU-rekisterikilpiä.
      Toiseksi kukaan suomalainen viranomainen ei voi Norjan viranomaisten puolesta luvata, että FIN tunnusta ei tarvita.
      Periaattessa norjalainen poliisi voi ruveta hankalaksi, jos FIN tunnus puuttuu. Ja turha on selittää silloin.

      • aivan varma asiasta

        Norjassa noteerataan EU-kilvet auton virallisena kansallistunnuksena. Muutos tuli keväällä 2006 jonkin kansainvälisen liikenneasetussopimuksen mukana. Norja on sopimuksessa mukana EU-maiden ja muutaman Euroopan ulkopuolisen maan kanssa.


    • turska-maahan

      no jotenkin pisti silmään tuo nimittää norjalaisia turskiksi. Ei mun mielestä ollu erityisen kivaa.
      kannattaaks mennäkään sinne turskamaahan? mitäs jos vaan kotimaassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe