vaatiiko turskat fin tarrraa autoon

ellei oo eu-rekkarii

eli sitä uudempaa mallii

10

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teuvo

Kyllähän ne semmoisen sinne peräpäähän haluisivat. Ilmankin autoilevia näkee, mutta itse en lähtisi yrittämään kun tuntee Norjan sakkojen tason.

• Norjaan autolla

Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

• hyvä periaate
        Norjaan autolla kirjoitti:

Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

mä en ota riskejä elämässä....3e siihen siis

• jos siin
        Norjaan autolla kirjoitti:

oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari

• Rekkari
        jos siin kirjoitti:

oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari

Ei ollut sinistä siinä rekkarissa vaan ihan tavallinen vanha rekkari.

En viitsinyt millään liimata ikävää Fin -tarraa autooni. Tarkistin tarra asian autokatsastusasemalla: ei tarvi tarroja.

• Leppis

Norjassa autoillut eikä kertaakaan ole tarraa ollut eikä ole pysäytetty (ei myöskään ole ollut EU-kilpiä). Käsittääkseni se tarra kyllä pitäis olla edelleen, jos ei EU-kilpiä ole, mutta ei vain ole tullut hommattua/laitettua...

• Liimamies

Eihän sitä FIN-tarraa tarvii liimata mihinkään. Jos haluaa, niin laittaa sen takaikkunalle sisäpuolelle. Sen FIN-kyltin voi tehdä itsekin, jos on oikein pihi , kuten aloittaja näyttää olevan.
        Samoin laitetaan se Venäjän vaatiman talvirengasvaroitetarrankin. Vain takaikkunalle nurkkaan kallelleen.

• soopaa puhutaan

Ensinnäkin Norja ei ole EU-maa, joten heidän ei tarvitse mitenkään noteerata EU-rekisterikilpiä.
      Toiseksi kukaan suomalainen viranomainen ei voi Norjan viranomaisten puolesta luvata, että FIN tunnusta ei tarvita.
      Periaattessa norjalainen poliisi voi ruveta hankalaksi, jos FIN tunnus puuttuu. Ja turha on selittää silloin.

• aivan varma asiasta

Norjassa noteerataan EU-kilvet auton virallisena kansallistunnuksena. Muutos tuli keväällä 2006 jonkin kansainvälisen liikenneasetussopimuksen mukana. Norja on sopimuksessa mukana EU-maiden ja muutaman Euroopan ulkopuolisen maan kanssa.

• turska-maahan

no jotenkin pisti silmään tuo nimittää norjalaisia turskiksi. Ei mun mielestä ollu erityisen kivaa.
      kannattaaks mennäkään sinne turskamaahan? mitäs jos vaan kotimaassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3945
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      139
      1418
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      288
      759
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      757
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe