atlon 5600+ am2

lämmöistä noctuan 12 kanssa

niin onko kellään samaa kokoonpanoa. itelläni lämmöt melko korkealla käytin sitä tahnaa mitä tuli mukana. reilussa 40c asteessa näyttäs olevan idlenä. essä on kaks 92mm tuuletinta kotelossa ja takana 120mm tuuletin ja kotelo on antecin p-150.

6

1394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä tuota kovin kuumaksi voi mieltää.
      Tosin rasitus lämmöistä et puhunut mitään.Luulisi kuitenkin Noctuan sen verran jäähdyttävän ettei kovin korkealle nouse.
      Omat idle lämmöt näin helteisenä päivänä hipoo jo 55C.Tosin prossu on Intelin tuplaydin ja ylikellotettu n.50% vakiokellojen yläpuolelle.
      Rasituksessa lämmöt on sitten päälle 60C nippa nappa.

      • selvennystä

        kellotin tota prossua sellaset 200hertsiä eli tää pörrää nytte tossa reilussa 3000mhz ja ei ole vielä kaatunut ainakaan. en ole mitää kovin raskasta peliä kyllä pelannut kyllä. ja mitä nyt tullu pelattua niin rasituksessa nousee noin reiluun 50 asteeseen. idlenä tossa 44-46 astees aika lähelle. onko noi emolevyn lämmöt miten tarkkoja että kuin paljo antaa lämmetä että kaatuukone? itellä ku oo mitää hajua oikee. 40 paremmalla puolella näyttäs olevan emon lämmöt.


      • selvennystä kirjoitti:

        kellotin tota prossua sellaset 200hertsiä eli tää pörrää nytte tossa reilussa 3000mhz ja ei ole vielä kaatunut ainakaan. en ole mitää kovin raskasta peliä kyllä pelannut kyllä. ja mitä nyt tullu pelattua niin rasituksessa nousee noin reiluun 50 asteeseen. idlenä tossa 44-46 astees aika lähelle. onko noi emolevyn lämmöt miten tarkkoja että kuin paljo antaa lämmetä että kaatuukone? itellä ku oo mitää hajua oikee. 40 paremmalla puolella näyttäs olevan emon lämmöt.

        Tuokaan emolevyn lämpötila.Itselläni näyttää48C.Tiedä sitten kuinka tarkkoja ovat.Ylikellotus lisää aina lämpöjä,prosessori,piirisarja,muistit jne..
        Jos ylikellotukseeen liittyy vielä Volttien nosto niin silloin saattaa tapahtua vahinkoja.
        Uskoisin kuitenkin jos Volttiosasto on jätetty rauhaan vahinkoakaan ei pitäisi syntyä.

        Itselläni on Vcorea nostettu 0,05V mikä on aika vähän..muisteille on annettu myös vähän lisää jänöä kun nämä nyt ei suostu edes toimimaan vakio Volteilla(erikoismuistia).Muuten Voltit on ihan vakiona..


        Ei tuo sinun kone ainakaan lämpöihin kaadu.


      • voltit
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Tuokaan emolevyn lämpötila.Itselläni näyttää48C.Tiedä sitten kuinka tarkkoja ovat.Ylikellotus lisää aina lämpöjä,prosessori,piirisarja,muistit jne..
        Jos ylikellotukseeen liittyy vielä Volttien nosto niin silloin saattaa tapahtua vahinkoja.
        Uskoisin kuitenkin jos Volttiosasto on jätetty rauhaan vahinkoakaan ei pitäisi syntyä.

        Itselläni on Vcorea nostettu 0,05V mikä on aika vähän..muisteille on annettu myös vähän lisää jänöä kun nämä nyt ei suostu edes toimimaan vakio Volteilla(erikoismuistia).Muuten Voltit on ihan vakiona..


        Ei tuo sinun kone ainakaan lämpöihin kaadu.

        pikkasen taitaa nostaa toi ohjelma ite noita prossun voltteja. ku tossa ol et voi kellottaa tolla asuksen ohjelmalla pikkasen 10% ol maksimi ton kanssa. mut sillo kyl kaatus ja nyt pistäny ton 8% ni sillä pysyny eli tossa 3024mhz tarkallee pörisee nyt.


      • täältäkin
        selvennystä kirjoitti:

        kellotin tota prossua sellaset 200hertsiä eli tää pörrää nytte tossa reilussa 3000mhz ja ei ole vielä kaatunut ainakaan. en ole mitää kovin raskasta peliä kyllä pelannut kyllä. ja mitä nyt tullu pelattua niin rasituksessa nousee noin reiluun 50 asteeseen. idlenä tossa 44-46 astees aika lähelle. onko noi emolevyn lämmöt miten tarkkoja että kuin paljo antaa lämmetä että kaatuukone? itellä ku oo mitää hajua oikee. 40 paremmalla puolella näyttäs olevan emon lämmöt.

        Prossu (5600) ylikellotettu 5% ASUSken emon omalla AI overclokilla ja pyörii nyt 2940MHz. Kaikki muut asetusket vakiona. Nopeus oikeasti nousi 5% (super PI:llä testattu).
        Emon Qfan aktivoitu joten kotelon 120mm pyörii emon ohjastamana. Kotelossa ei muita tuulettimia.

        idle prossu 34C ja MB 38C, prossutuuletin n. 1860
        60% prossu 56C ja MB 38C, prossutuuletin n. 2540

        Kotelona Antec NSK6500 jossa kyljessä tunneli tuomassa viileää ilmaa suoraan prossulle.


    • löytyy täältäkin.

      hyvä tietää että vaivattomasti tuon saa kulkeen sinned 3 gigaa. itellä lämmöt idle 29 astetta ja rasituksessa 35-39 tienoilla. noctuan nh-u12f siili tuuletin jutska pienimmällä voltilla puhaltamas niin either koneesta lähde ääntä nimeksikään. mut varmaan rasitukses nousis korkeemmalle lämmöt jos löytys tehokkaampi näyttis ku 7900gto 512mb. ddr2 löytyy 2 gigan verran. onko hirveetä parannusta muuten jose olis 4gigaa? olisi mukava tietää kokemuksia. niin ja onko xp:ssä hyöty verrattuna vistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe