Eli meinaa kohta olla "lämmöt punaisella", kun en saa ADSL-modeemia toimimaan KPOn verkossa. Sonerassa testasin niin lähti toimimaan kuin unelma.
Kone saa yhteyden kyllä modeemiin, mutta modeemilla ei pääse ulkomaailmaan.
Alku on tehty ohjeiden mukaan eli Internet-asetukset ja Verkkoyhteydet on katseltu sekä syötän .
Eli mitkäs tuossa pitäisi olla nuo asetukset? Onko yhteys PPPoE? Pitäisikö tähän olla staattinen IP, jonka KPO on antanut? VPI=0 ja VCI=33?
Pystyn noita muuttelemaan, laitteena on Telewell TW-EA510.
Miksiköhän tämä on näin vaikeaa KPO:lla jos Soneran yhteyksillä homma toimii johdot yhdistämällä...?
Lämmöt alkaa nousta
8
1169
Vastaukset
- kaikilla ??
Elisalla on mobiili-laajakaista, jonka kautta voi mennä nettiin missä vaan, eikä ole laajakaistaa kalliimpi, kätevä esim. matkoilla,
jos voi ottaa kevyen läppärin mukaan.
( ei liittynyt mitenkään kysymykseesi, mutta
halusin vaan mainostaa ).- tuo elisan mobiili
Pitääpä tsekata tuo Elisan mobiili. Jokatapauksessa tämä KPO:n liittymä kyllä vaihtuu johonkin muuhun. Eihän tämä nyt helvetti voi näin vaikeaa olla...
- AdsLi
Mitään asetuksia ei tarvitse purkista muuttaa, salasanat paikalleen ja surffaamaan. KPO käyttää PPPoE:tä ja IP on dynaaminen.
- KPO:n
laajakaistan käyttöohje. Nettiin ei pääse suoraan KPO;n laajakaistalla klikkaamalla esim. Internet Explorer- tai Mozilla Firefox-selainta.
Kait sulla on tallessa se KPO:n laajakaistan ohjekirjanen?- muodostan ensin yhteyden
On ohjeet tallella. Ja yritän muodostaa ensin yhteyden ennenkuin klikkailen mitään selainta päälle. Mutta kun ei vaan yhteydet muodostu.
IPCONFIG:lla katottuna LAN on kunnossa, WAN ei.
Kärsiikö NAT olla päällä? Yhteys on asetettu sillatuksi.
Modeemin perusasetuksilla ei puhettakaan että toimisi. Ei toiminut edellinenkään modeemi. (Paitsi että esim. Soneran kaistalla toimi sekin plugnplay) - siihen
muodostan ensin yhteyden kirjoitti:
On ohjeet tallella. Ja yritän muodostaa ensin yhteyden ennenkuin klikkailen mitään selainta päälle. Mutta kun ei vaan yhteydet muodostu.
IPCONFIG:lla katottuna LAN on kunnossa, WAN ei.
Kärsiikö NAT olla päällä? Yhteys on asetettu sillatuksi.
Modeemin perusasetuksilla ei puhettakaan että toimisi. Ei toiminut edellinenkään modeemi. (Paitsi että esim. Soneran kaistalla toimi sekin plugnplay)Modeemiin tehdas asetukset, tai konffaa ne KPO:n netti tunnukset siihen, tai vaihtoehtoisesti luot uuden yhteyden ja sinun täytyy aina erikseen siihen yhdistaa ennenkuin voit käyttää nettiä. Ja jos sinulla on NAT päällä modeemissa, ota se pois..
- kokeiltu on
siihen kirjoitti:
Modeemiin tehdas asetukset, tai konffaa ne KPO:n netti tunnukset siihen, tai vaihtoehtoisesti luot uuden yhteyden ja sinun täytyy aina erikseen siihen yhdistaa ennenkuin voit käyttää nettiä. Ja jos sinulla on NAT päällä modeemissa, ota se pois..
Tehdasasetuksilla ei toimi. KPOn nettitunnukset olen laittanut sinne. Sillä ei ole sikäli merkitystä, kun ne voi myös syöttää siinä vaiheessa kun muodostaa yhteyden.(kuten jo sanoitkin).
NATiakin olen käyttänyt pois päältä, muttei ollut merkitystä.
Onneksi minulla on tämä toinen modeemi... Jonka säätelemällä olen saanut toimimaan. - SOITA
kokeiltu on kirjoitti:
Tehdasasetuksilla ei toimi. KPOn nettitunnukset olen laittanut sinne. Sillä ei ole sikäli merkitystä, kun ne voi myös syöttää siinä vaiheessa kun muodostaa yhteyden.(kuten jo sanoitkin).
NATiakin olen käyttänyt pois päältä, muttei ollut merkitystä.
Onneksi minulla on tämä toinen modeemi... Jonka säätelemällä olen saanut toimimaan.Nyt on arkipäivä, soita sinne KPO:hon, ja kysy
missä vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1117686
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1215327Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1213554Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293547Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352584Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971530Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?691381Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366