mitä mieltä olette...

Minttu25

siitä että äiti hyväksyy ja antaa 13-14vuotiaiden käyttää alkoholia sekä ostaa tupakatkin lapselle? Mielestäni 13-14vuotias on vielä lapsi, itse en kyllä moista hyväksy! Onko tuollainen sitä vapaata kasvatusta?

5

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on sitä vapaata

kasvatusta,näkyy rikostilaistoissa,roskapöntön poltoissa
      ym. muussa,lapsihan tuo on vielä.Kannatan kovaa kuria
      niinkuin olen itsekin saanut,oppii tietämään mikä on oikein
      ja mikä on väärin.Ajatellaan eteenpäin,mihin tämä yhteiskunta menee jos nykynuoret saa kasvaa ilman mitään
      kuria.

• saada aivan samalla tavalla

yhtä pahaa jälkeä aikaan, kuin liian vapaa kasvatus.

Sellaiset lapset tekee eniten itsemurhia, joilta on vaadittu enmmän kun he ovat jaksaneet vastaanottaa ja joilla on liian kova kuri.
        Eikä ole koskaan ollut minkäänlaista vapautta, vaan vanhemmat on olleet koko elämän ajan ylihuolehtivaisia.
        Eikä lapsi ole saanut koskaan tehdä mitään itse,mitä hän haluaa. Ei aikuisenakaan, ilman ettei vanhemmat ole panneet sormiaan hänen asioihin.
        Ja se kova kuri ja säännöt on ollut ainoita oikeita tien viittoja.

Lapset ja nuoret tarvitsee rakkautta ja inhimmillisiä tunteitakin, niitä ilman aika ihminenki ja vanhemmatkin voi huonosti.
        Ja elämässä on muutakin kuin pelkät säännöt

• vai mun mielipide

mutta eikös alle 16 vuotiaasta käytetä vielä nimitystä lapsi ja sitten lapsi siirtyy teiniksi?

mutta tosiaan alkoholin ostoikäraja on sen 18vuottta ja en usko että sitä ihan huvikseenkaan on laitettu.

• *^*^*^***

Âika rasittava tapaus kun tuntuu olevan kovin yksinäinen ja yrittää sitten peitellä epävarmuuttaan esittämällä aikuisempaa kuin onkaan. Seurusteli vähän aikaa poikani kanssa ja jäi sitten roikkumaan häneen. Ei oikein osaa päästää irti kun ei kai kauheesti muita kavereita omista. Vanhemmat jo sen verran iäkkäitä etteivät kai vaan oikeen enään ole jaksaneet. Korvaavat sitten yhdessäolon rahalla ja luvalla juoda kotona ja olla poissa kotoa niin paljon kun tykkää. Toisaalta säälittää ja toisaalta jotenkin raivostuttaa.Eihän se tietenkään hänen vikansa ole .

• LuumuMatto

Itte olen nyt jo 21v ''nuori mies'' ja plaa plaa..

Nonii siis täälä valitetaan että vapaa kasvatus on huonosta niin pakko omalta kohaltani on kertoa että itte sain todella vapaan kasvatuksen ei oikeestaan mitään rajotuksia.. Välillä melkeen tuntu että välittääkö vanhemmat ollenkaan.

No mutta siis kasvatuksen vaikutukset minuun itteeni on aika hyvät.

Alkoholin käyttöä ei ole juurikaan nykyään. Sain luvalla juoda ku halusin.. Ensimäiset kännit tais olla 13v:nä. 14v:nä vedin yhen kesän lähes joka päivä kännit ja se opetti mulle että ei siitä saa mitään hyötyä. Ja nyt tosiaan saatan käydä välillä yhellä tuopilla baarissa tai ottaa sauna oluen kotona.

Tupakin poltto nyt on jääny päälle mutta siitäkin kovasti yritän päästä eroon.

Luonteeltani olen hyvin ystävällinen ja rauhallinen. Autan ihmisiä mielelläni ja olen erittäin hyvä tapanen ihminen.

Nyt omistan oman firman ja menestyn ihan kohtalaisesti.

Ja vielä loppuun iha vertailun vuoksi tosi ''tarina'' kaveristani jolla oli lapsena todella tiukat vanhemmat.

Tällä hetkellä kaverini on psykiatrisella osastolla masennuksen vuoksi sitä ennen joi vaan melkeen joka päivä ja löhös kotona vaikka on valmistunut ylioppilas.

Tarkotukseni on sanoa että jos ei sitä paskaa pääse itte kokemaan nuorena mitä viinat muut päihteet tekee niin se tulee yllätyksenä vanhempana ja kaataa kaiken syliin. Ainakin minun mielestäni jos elämä potkasee päähän nuorena niin se jättää semmosen jäljen että vanhempana sen potkun osaa väistää.

Minun kohdalla ainakin toimi.

Vanhempani tiesivät mitä tekivät. Ikävä kyllä en koskaan heitä voinut kiittää kasvatukseni tuloksesta mutta kai he sen tiesivät jo silloin kun päättivät miten meidät veljet kasvattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe