Pitääkö paikkansa kun kuulin että läheskään kaikki digipoksit jotka nyt ovat myynnissä eivät toimi kun teräväpiirto lähetykset alkavat.
Teräväpiirto digipoksi
7
884
Vastaukset
- tpi
Kaikki toimivat silloinkin kun teräväpiirtolähetykset alkavat. Eivät ne tosin niitä teräväpiirtolähetyksiä ota vastaan. Eikä niilä teräpiirtolähetyksillä edes tee mitään, jos ei ole uudenpuolein tauluTV käyttössä, ja silloinkin 32" koossa nipinnapin asialla alkaa olla vaikutusta, silloinkin vain jos katseluetäisyys on noin 2,5-3 metriä tai pienempi.
Kotimaiset kanavat todennäköisesti aloittavat teräväpiirtolähetykset joskus 3-4 vuoden kuluttua, mutta normaalit digilähetykset jatkuvat siinä rinnalla pitkään. Vasta ehkä noin 15-20 vuoden kuluttua nykyiset digiboksit lakkaavat toimimasta.- Tyhmäkö?
Kiitos palautteesta! Nyt tyhmäkin on vähän viisaampi.
- toppari TF 5100PVR
Tyhmäkö? kirjoitti:
Kiitos palautteesta! Nyt tyhmäkin on vähän viisaampi.
EIVÄT tue vielä teräväpiirto-tekniikkaa ja varsinkaa Full HD -tekniikkaa,joten ...siihen menee vielä jokunen vuosi.
Itse ostin TF 5100 PVRc-mallin (ilman HDMI-tekniikkaa) ja aion vaihtaa vasta sitten,kun tuo teräväpiirto-tekniikka tulee Suomessa laajalti käyttöön!. - anteeniverkossa
toppari TF 5100PVR kirjoitti:
EIVÄT tue vielä teräväpiirto-tekniikkaa ja varsinkaa Full HD -tekniikkaa,joten ...siihen menee vielä jokunen vuosi.
Itse ostin TF 5100 PVRc-mallin (ilman HDMI-tekniikkaa) ja aion vaihtaa vasta sitten,kun tuo teräväpiirto-tekniikka tulee Suomessa laajalti käyttöön!.Syy miksi suomessa ei lähetetä HD-kanavia, johtuu siitä ihan, että anteeniverkossa ei riitä kaista. Satelliittilähetyksissä voidaan käyttää kaistaa jopa 5 kertaa enemmän mitä maanpäälisessä verkossa. Että sinne mahtuu useampi HD-kanava monikanavaäänellä. Monesti noissa satelliitti HD-kanavissa käytetään urheilussa 720P kuvaa ja leffoissa 1080I kuvaa. Yksi syy, miksi 1080P kuvaa ei nähdä on, että se veisi jopa 2 kertaa niin paljon kaistaa/tehoja mitä 1080I kuva.
- ?????? ??????
anteeniverkossa kirjoitti:
Syy miksi suomessa ei lähetetä HD-kanavia, johtuu siitä ihan, että anteeniverkossa ei riitä kaista. Satelliittilähetyksissä voidaan käyttää kaistaa jopa 5 kertaa enemmän mitä maanpäälisessä verkossa. Että sinne mahtuu useampi HD-kanava monikanavaäänellä. Monesti noissa satelliitti HD-kanavissa käytetään urheilussa 720P kuvaa ja leffoissa 1080I kuvaa. Yksi syy, miksi 1080P kuvaa ei nähdä on, että se veisi jopa 2 kertaa niin paljon kaistaa/tehoja mitä 1080I kuva.
Mikä se "anteeni" oikein on?
- tpi
Itse ostin TF 5100 PVRc-mallin (ilman HDMI-tekniikkaa) ja aion vaihtaa vasta sitten,kun tuo teräväpiirto-tekniikka tulee Suomessa laajalti käyttöön!.Ei voi sanoa, että eivät tuo _varsinkaan_ fullHD tekniikkaa, kun kumpaakaan tekniikkaa ei tueta ollenkaan.
- HDMI
Itse ostin TF 5100 PVRc-mallin (ilman HDMI-tekniikkaa) ja aion vaihtaa vasta sitten,kun tuo teräväpiirto-tekniikka tulee Suomessa laajalti käyttöön!.Hei
Mulla on Canal ja haluaisin katsella siellä tarjottavia HD lähetyksiä, onnistuuko ja millä laitteella.
Hirvoxin myyjä sanoi mulle että ei onnistu, mutta mihin sitten on tarkoitettu Topfield 5100 HDMI tai vastaava Maximum ?
Pitäisi kuulemma tukea vähintään MPEG-2 HD(SD) tai paremminkin MPEG-4 part 10 ? Mistä ihmeestä maalikko voi näistä tietää kun suurin osa kauppiaistakin on aivan ulkona tilanteesta.
Jos vaihdan HD ready flattini uuten full HD digi malliin niin saanko teräväpiirtokuvaa telkkarista? Itse kuvittellin että ostamalla HDMI liitäntäisen Digiboxin saan lähes fullHD tasoista kuvaa ,muuta en taida saadakkaan.
Kertokaa jotain ja siten että maallikkokin ymmärtää ja osaa ostaa oikeat laitteet, KIITOS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070