Piensijoittajat, mitä odotatte?

Kuuta nousevaa?

Nyt hetki hiljaa !!!

Montako vuotta teitä piensijoittajia on varoitettu kuplan puhkeamisesta? Mutta oma henkilökohtainen ahneus ajaa vuosi toisensa jälkeen riskeeraamaan kaiken mitä omistatte?

Eikä teille ole jäänyt -90 luvun alusta mitään mieleen? TE omistatte kasan paperia, jonka arvo haihtuu kuin pieru saharaan yhdessä yössä jos isot niin päättää. Eikä teille jää mitään mutta kuin kasa A4:ia. Rahat meni!!

Oletteko koskaan selvittäneet paljonko ns. suurpääomistajat ovat sijoittaneet firmoihin? Kyllä, ne ovat yleensä miljoonaluokkaa. Mutta paljonko otetaan rahaa firmoihin sisään piensijoittajilta? Yleensä piensijoittajilta haetaan 10-100 kertaisia rahamääriä suurpääomistajiin nähden !!!

Piensijoittajat siis rahoittavat suuret palkat ja optiot. Tuntuuko olo nyt tyhmältä?

Nyt on aika realisoida osakkeet ja rahastot vielä kun niistä pääsee omilleen. Maksetaan kiltisti verot pois, mutta ei tule ainakaan taloudellista tappiota. Sillä mykyinen kyvio on täysi kopio vuodesta -90. Vuodenvaihteessa taas pamahtaa ja kaikkien arvo putoaa 50%, myös asuntojen.

Joten lainat pois, paperit rahaksi ja odottelemaan aikaa parempaa. Kenellä on käyttötilillä 140 000?
Se on turvaa tulevaiuuteen se.

9

1686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvokas mielipide

Kyllä teillä kommunisteillakin on oikeus mielipiteeseen.
      Mutta sinä kun tunnut tietävän, niin kerropa kuinka sen ison osake säästyy paremmin kuin pienen? Vai tippuuko vain piensijoittajan osakkeen arvo ja ison pitää hintansa? Minä olen myös ymmärtänyt, että ostamalla pörssistä osakkeen, sen rahan saa osakkeen myyjä, eikä siitä rahasta mene optioihin senttiäkään.

• yhtään,

että ihmisiltä voidaan viedä säästöt.Tämä kaverihan sen todisti.Syksykierre on menossa ja hän vain istuu rauhassa paskalla.

• 150 miljardia

rahaa suursijoittajille,jotta he voivat muuttaa osakkeensa rahaksi.Piensijoittajat vaan odottavat taas kädet ristissä.Tyhmyys on periytyvää.

• pakolainen

Onhan tässä laskussa jo noin 10000€ osake salkusta sulannut. Mutta eihän nyt olla tultu alas kuin n.10%. Kesällä -06 tultiin alas n.20%. Itse odottelen vielä hetken sitten taas ostetaan. Minulla muuten on tuo 140000€ käteisenä mutta ei käyttötilillä vaan 4% korolla jatkuvalla säästötilillä. Tuolla tosin summalla ei tulevaisuuta turvata vaan itsellä tavoitte on jossain 700000€ kohdilla.

• pitää tehdä

Odottele rauhassa,jotta voit huomata olevasi pennitön vähän ajan päästä.Ei niillä osakkeilla ole kohta mitään arvoa,kun ostajat vetäytyvät leikistä.Rauha sielullesi.

• uskoa on tulevaan nousuun

Itse olen samaa mieltä; nyt on odotuksen ei paniikin paikka.

Lisäosakeostojen aika ei ole mielestäni kuitenkaan vielä, mutta rahasto-osuuksien kanssa olen voimakkaasti myynnin kannalla.

• Tyhmä piensijoittaja

Nyt kun on laskua, on hyvä mahdollisuus tehdä ostoja kuten aikaisemmissakin dipeissä.

Arvatkaa kiukuttaako kun menin myymään viime dipissä. Olen pelkästään sen takia hävinnyt 200000 euroa. Mutta nyt voin korjata virheeni ja ostaa takaisin dipin pohjalla mitä myin ja kuitata taas mukavat taskurahat.

• uhkapeliä

jolla häviää kaiken.Kyllä se paha romahdus nyt on meneillään,etkä pysty enää rikastumaan tällä tavalla.Toiset firmat ovat jo sulkeneet kaupankäynnin.

• PANICOS

VOIHAN NIISTÄ A4 -OSAKEKIRJOISTA TEHÄ VAIKKA PIIRUSTUSPAPERIA LAPSILLE TMS.

ONKS ÄIJÄ TULLU JOLLAIN AIKAKONEELLA NYKYAIKAAN VAI?

OSAKEKIRJOJA EI OO OLLUT ENÄÄN NOIN 30 VUOTEEN !

HEHEE...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen