yhdistelmän rattiin ja varmasti sattuu ja tapahtuu
18 v kuumapäät
23
4082
Vastaukset
- 110
Aivan totta nykyinen koulutusjärjestelmä on pielessä, käyt jotain koulua ja sinusta tulee rekkakuski joola ei ole juuri laikaan ajokokemusta saati sitten muuta kokemusta.(on hiukan peruteltu tyhjää autoa pihalla ja luettu paljon kirjoja).
Enne rekanrattiin nouseminen oli oitkän tien takana, 18v ajoit kuorma-autokortin ja alitit urasi usein pakettiautolla siirtyen pikkuhiljaa suurempiin vehkeisiin. 21v oli mahdollista saada saranakortti. Tähän menessä sinulla oli jo hieman kokemusta koko alasta talviliukkaasta kuorman teosta jne, myös osa porukkaa putosi pois alalle sopimattomana.Kyllä nämä koulusta tulleet ovat hyviä ja innokaita mutta kaikki kokemus puuttuu ja sitä pitäisi hankkia ensin pienemmällä autolla.- Tupu1772
Kyllä nämä koulusta tulleet ovat hyviä ja innokaita mutta kaikki kokemus puuttuu ja sitä pitäisi hankkia ensin pienemmällä autolla.
Lauseessasi ilmenee heti muutama valhe. Valhe nro 1 Hyviä. valhe nro 2 Innokkaita. Tämähän siis olisi kouluttajien toive jokaisesta oppilaasta joka näyttää toteutuvan nykypäivänä erittäin harvoin. - yyeye
Tietääkö ne vanhat äijät edes mitään sidonnasta??
Eipä tienny konginkankaankaan vanha äijä miten sidotaan oikein... Koska ei oo käynny amista missä harjotellaan ja harjotellaan käytännössä sidontaan... ja käydään lakipykäliä läpi...
Minun mielestäni nuorissa on tulevaisuus! Vanhat kääkät jääköön jo eläkkeelle! - YrjöJurri
yyeye kirjoitti:
Tietääkö ne vanhat äijät edes mitään sidonnasta??
Eipä tienny konginkankaankaan vanha äijä miten sidotaan oikein... Koska ei oo käynny amista missä harjotellaan ja harjotellaan käytännössä sidontaan... ja käydään lakipykäliä läpi...
Minun mielestäni nuorissa on tulevaisuus! Vanhat kääkät jääköön jo eläkkeelle!Älä hyvä poju kirjoita potaskaa. Jos sinusta 4-kymppinen kuski on "vanha äijä" olet ilmeisesti itse 12w?.
Toiseksi Konginkankaan turman perävaunun kuorma oli täysin oikein sidottu.(raportti) Ne rullat lähtivät joiden edestä petti koko kärryn rakenteet. Sitomalla ei voi tehdä kärrystä vahvempaa mitä se on. Turman kärry hinattiin Jyväskyllään jossa rullat olivat vielä täysin mallikkaasti sidottu.
Kun olet noin viisas kerroppa miten 18-vuotias lavettikuski (ei pääse ajamaan) sitoo 32 tonnisen pyöräkuormaajan lavettiin, että se pysyy paikallaan kaikissa törmäystilanteissa? - jfjgfj
YrjöJurri kirjoitti:
Älä hyvä poju kirjoita potaskaa. Jos sinusta 4-kymppinen kuski on "vanha äijä" olet ilmeisesti itse 12w?.
Toiseksi Konginkankaan turman perävaunun kuorma oli täysin oikein sidottu.(raportti) Ne rullat lähtivät joiden edestä petti koko kärryn rakenteet. Sitomalla ei voi tehdä kärrystä vahvempaa mitä se on. Turman kärry hinattiin Jyväskyllään jossa rullat olivat vielä täysin mallikkaasti sidottu.
Kun olet noin viisas kerroppa miten 18-vuotias lavettikuski (ei pääse ajamaan) sitoo 32 tonnisen pyöräkuormaajan lavettiin, että se pysyy paikallaan kaikissa törmäystilanteissa?Älä tosissasi ota konginkangas juttuani... otin sen vain provosointina...
Hän sitoo sen niin kuin on opetettu... - rhrhbc
YrjöJurri kirjoitti:
Älä hyvä poju kirjoita potaskaa. Jos sinusta 4-kymppinen kuski on "vanha äijä" olet ilmeisesti itse 12w?.
Toiseksi Konginkankaan turman perävaunun kuorma oli täysin oikein sidottu.(raportti) Ne rullat lähtivät joiden edestä petti koko kärryn rakenteet. Sitomalla ei voi tehdä kärrystä vahvempaa mitä se on. Turman kärry hinattiin Jyväskyllään jossa rullat olivat vielä täysin mallikkaasti sidottu.
Kun olet noin viisas kerroppa miten 18-vuotias lavettikuski (ei pääse ajamaan) sitoo 32 tonnisen pyöräkuormaajan lavettiin, että se pysyy paikallaan kaikissa törmäystilanteissa?Vituttaa vaan niin suunnattomasti kun nuoria kuskeja arvostellaan vaikkei heille mitään ole edes sattunut... Kyllä se vain niin on että nuorempana oppii asiat paremmin kuin kolmekymppisenä..
- kuolkoon sultakin sukua
YrjöJurri kirjoitti:
Älä hyvä poju kirjoita potaskaa. Jos sinusta 4-kymppinen kuski on "vanha äijä" olet ilmeisesti itse 12w?.
Toiseksi Konginkankaan turman perävaunun kuorma oli täysin oikein sidottu.(raportti) Ne rullat lähtivät joiden edestä petti koko kärryn rakenteet. Sitomalla ei voi tehdä kärrystä vahvempaa mitä se on. Turman kärry hinattiin Jyväskyllään jossa rullat olivat vielä täysin mallikkaasti sidottu.
Kun olet noin viisas kerroppa miten 18-vuotias lavettikuski (ei pääse ajamaan) sitoo 32 tonnisen pyöräkuormaajan lavettiin, että se pysyy paikallaan kaikissa törmäystilanteissa?jossa rullat olivat vielä täysin mallikkaasti sidottu"
Älä Jurri viitti. Ne rullat oli tehnyt jauhelihaa 23 ihmisestä ja sinä saatanan sonta täällä soitat mätää suutasi! - YrjöJurri
kuolkoon sultakin sukua kirjoitti:
jossa rullat olivat vielä täysin mallikkaasti sidottu"
Älä Jurri viitti. Ne rullat oli tehnyt jauhelihaa 23 ihmisestä ja sinä saatanan sonta täällä soitat mätää suutasi!Jos kirjoitat yritä pysyä asiassa.
- Jesus No1.
YrjöJurri kirjoitti:
Älä hyvä poju kirjoita potaskaa. Jos sinusta 4-kymppinen kuski on "vanha äijä" olet ilmeisesti itse 12w?.
Toiseksi Konginkankaan turman perävaunun kuorma oli täysin oikein sidottu.(raportti) Ne rullat lähtivät joiden edestä petti koko kärryn rakenteet. Sitomalla ei voi tehdä kärrystä vahvempaa mitä se on. Turman kärry hinattiin Jyväskyllään jossa rullat olivat vielä täysin mallikkaasti sidottu.
Kun olet noin viisas kerroppa miten 18-vuotias lavettikuski (ei pääse ajamaan) sitoo 32 tonnisen pyöräkuormaajan lavettiin, että se pysyy paikallaan kaikissa törmäystilanteissa?Johan kääpä vitsin murjaisi, missä kohtaan raportissa todettiin että kuorma oli oikein sidottu? Taidat lukea raportin vamnhan äijän lasit päällä kun et voi myöntää että kuorman sidonnossa oli huomattavia erheitä. Kortti pois ammattiliikenteessä yli 45 vuotiailta. Refleksit ovat tuossa iässä jo hidastuneet ym ym toiminta.
- 110
rhrhbc kirjoitti:
Vituttaa vaan niin suunnattomasti kun nuoria kuskeja arvostellaan vaikkei heille mitään ole edes sattunut... Kyllä se vain niin on että nuorempana oppii asiat paremmin kuin kolmekymppisenä..
Kun ehtisi opia ennen kuin jotain sattuu. Alaa voi opia vain ajamalla ja tekemällä, opettelu tulisi aloittaa pienemmillä autoilla paketiauto-nuppiauto-pitempireteli. Mielestäni on virhe päästää 18v kokematon nuorukainen saranavehkeen rattiin. Tulokset nähdään taas ensi liukkailla.
Ei ole tarkoitus haukua nuoria heissä on tulevaisuus, vaan mielestäni nykykäytäntö on väärä. - 110
Jesus No1. kirjoitti:
Johan kääpä vitsin murjaisi, missä kohtaan raportissa todettiin että kuorma oli oikein sidottu? Taidat lukea raportin vamnhan äijän lasit päällä kun et voi myöntää että kuorman sidonnossa oli huomattavia erheitä. Kortti pois ammattiliikenteessä yli 45 vuotiailta. Refleksit ovat tuossa iässä jo hidastuneet ym ym toiminta.
Vai kortti pois yli 45v. Ketä sitten hoitaisi ulkomaanlikentteen niisä porukoissa on todella vähän 45v tai sitä nuorempia.
Taidat olla niitä penikoita jotka karvapuukarit kolisten tulevat paikaliselle huoltoasemalle puhumaan rekkajuttuja niistä haaveiluista keikoista mitä lulee ajaneesa.
MUISTA sinäkin vanhenet ja ehkä viisastut, karvaiset puukengät saa pistää jalkaan vasta kun on kiivenyt 7 kertaa breneron mäen. Jesus No1. kirjoitti:
Johan kääpä vitsin murjaisi, missä kohtaan raportissa todettiin että kuorma oli oikein sidottu? Taidat lukea raportin vamnhan äijän lasit päällä kun et voi myöntää että kuorman sidonnossa oli huomattavia erheitä. Kortti pois ammattiliikenteessä yli 45 vuotiailta. Refleksit ovat tuossa iässä jo hidastuneet ym ym toiminta.
jossakin oli laskettu, että Konginkankaan paperirullat olisi pitänyt sitoa 147 liinalla jotta olisi ollut edes teoriassa mahdollista rullien pysyä paikoillaan.. Rullat oli laillisesti sidottu, mutta sellaisia massoja ei pidä mikään paikoillaan äkkipysähdyksessä... Jos 70-kiloinen ihminen painaa tuollaisessa törmäyksessä norsun verran, niin mitä painaakaan 25tn paperia?
- turhempaa
yyeye kirjoitti:
Tietääkö ne vanhat äijät edes mitään sidonnasta??
Eipä tienny konginkankaankaan vanha äijä miten sidotaan oikein... Koska ei oo käynny amista missä harjotellaan ja harjotellaan käytännössä sidontaan... ja käydään lakipykäliä läpi...
Minun mielestäni nuorissa on tulevaisuus! Vanhat kääkät jääköön jo eläkkeelle!on väitellä ja haukkua täällä toisia. Me jotka saamme amiksen kautta E kortin ajamme rekalla autokoulun tunteja läpi lukuvuoden (eli siis talvellakin) 80h. Luuliskait sitä siinä ajassa oppivan ajaa rekalla niin liukkaalla, ku muutenki. Ja mielestäni nuoren kuljettajan turha vouhotus siitä, että nyt sitä ollaan tosirahtareita ku saahaan paperit talosta ulos on ihan täyttä paskan jauhantaa ja väärää asennetta, siitä se vasta opettelu alkaa ku mennee töihin. Koulusta saa hyvän tietämyksen teoriassa, harvemmin sitä oppii kaikkea teoriassa. Nii ja kyllä ne vanhat patut ossaa sitoa
- Mielestä
turhempaa kirjoitti:
on väitellä ja haukkua täällä toisia. Me jotka saamme amiksen kautta E kortin ajamme rekalla autokoulun tunteja läpi lukuvuoden (eli siis talvellakin) 80h. Luuliskait sitä siinä ajassa oppivan ajaa rekalla niin liukkaalla, ku muutenki. Ja mielestäni nuoren kuljettajan turha vouhotus siitä, että nyt sitä ollaan tosirahtareita ku saahaan paperit talosta ulos on ihan täyttä paskan jauhantaa ja väärää asennetta, siitä se vasta opettelu alkaa ku mennee töihin. Koulusta saa hyvän tietämyksen teoriassa, harvemmin sitä oppii kaikkea teoriassa. Nii ja kyllä ne vanhat patut ossaa sitoa
80h on todella vähän,runsas viikko norjan liikenteessä ja ruotsin tai kotimaan liikenteessä ei mene sitäkään aikaa(yli viikkoa)et tulee 80 h.Mä otin viime talvena pikkuveljeni työharjotteluun 7 kk ja alkuun tuli vahinkoja ja kaiken laista sattumaa mut en lannistunut vaan annoin jatkaa harjoittelua ja tilanne on tällä hetkellä niin et kun siltä armeija loppuu,saa tulla takas töihin.Nuorissa on kykyä kun niille annetaan mahdollisuus,oonhan mä ittekin joskus käynyt ekan kerran norjassa.
- vikaa
110 kirjoitti:
Vai kortti pois yli 45v. Ketä sitten hoitaisi ulkomaanlikentteen niisä porukoissa on todella vähän 45v tai sitä nuorempia.
Taidat olla niitä penikoita jotka karvapuukarit kolisten tulevat paikaliselle huoltoasemalle puhumaan rekkajuttuja niistä haaveiluista keikoista mitä lulee ajaneesa.
MUISTA sinäkin vanhenet ja ehkä viisastut, karvaiset puukengät saa pistää jalkaan vasta kun on kiivenyt 7 kertaa breneron mäen.on puukengissä?ne ei oo musta tehnyt sen parempaa tai huonompaa yrittäjää/kuljettajaan kuin olen.Siinä oot oikeessa et ulkomaanliikenteessä tulevien vuosien aikana jää eläkkeelle TOSI paljon vanhempia miehiä,kuka sairas-ja kuka vanhuuseläkkeelle.Sellainen yhteinen piirre vanhemmissa kuskeissa on et aina kun ne on kännissä esim.hesan paateilla,suurin osa edelleen ajaa Vaanon autolla saudeihin.
- vikaa...
110 kirjoitti:
Vai kortti pois yli 45v. Ketä sitten hoitaisi ulkomaanlikentteen niisä porukoissa on todella vähän 45v tai sitä nuorempia.
Taidat olla niitä penikoita jotka karvapuukarit kolisten tulevat paikaliselle huoltoasemalle puhumaan rekkajuttuja niistä haaveiluista keikoista mitä lulee ajaneesa.
MUISTA sinäkin vanhenet ja ehkä viisastut, karvaiset puukengät saa pistää jalkaan vasta kun on kiivenyt 7 kertaa breneron mäen.se pitivielä kirjoittaa ennen kuin alat arvostelemaan mua sen enempää,et norjan ajosta löytyy kokemusta 7 vuotta viikottain pitkin poikin norjaa ja jos oikeesti oot joskus laivalla niin tuu nykäseen hihasta,tunnet mut niistä lehmän-nahka leppäkengistä ja siitä et saan taatusti sanottua asian/asiat myös naamatusten.Terv.Jussi
- voi olla
rhrhbc kirjoitti:
Vituttaa vaan niin suunnattomasti kun nuoria kuskeja arvostellaan vaikkei heille mitään ole edes sattunut... Kyllä se vain niin on että nuorempana oppii asiat paremmin kuin kolmekymppisenä..
mut niin opitaan me yli nelikymppisetkin. Tienpäälle tulen jo ensikuussa. :)
- gsgg
Mitä nuorempana sen opetettelee sitä paremmaksi tulee...
näinhän se menee urheilussakin.
Yleensäkin nuoret kuskit ovat liikenteessä paljon tarkkaavaisempia kuin vanhat kuskit, koska heillä se ajaminen on mennyt jo valitettavasti rutiiniksi...
Ja hyvin on peruuteltu eri varastojen ym tehtaiden laitureillekin harjoitus mielessä...
No mikäs siinä peruutellessa kun itse Pasi Suhonen on ollut neuvomassa... Enemmän niitä onnettomuuksia on sattunut vanhemmille kuskeille...
Itse sain ammattikoulusta E-ajokortin 18 puol vuotiaana ja hyvin on pärjätty ja peruuteltu...- 110
mitä aiot tehdä kun täytät 45v ?
- kauhun tunnetta
joo tai 50 ihmistä kyytiin..apua! kyllä alkaa pelotttaa!
- tttew
Minua ei pelota ainakaan pätkääkään! He ovat käyneet kolmen vuoden koulun siihen hommaan joten he kyllä hommansa osaavat toisinkuin puolen vuoden kurssilaiset!
- ei taida ratketa
Tuskin ovat sen pöllömpiä kuin te vanhat kääkätkään
- Uskokko
18 vuotiaita joita kiinnostaisi työnteko?
Kylläpä niistä harvoista jotka alalle tulisivat ja jäisivät uskon ammattimiehiä tehtävän jos työhaluja ja motivaatiota riittää..
Suurempi ongelma alalle tulee kun kaikenikäiset kuskit hakeutuvat muille aloille "väkisinmakuun" seurauksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014778Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242549HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652361- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271443Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121065
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823