Kuinka saada unta?

Star-Angel

Minulla on nykyään kamalan vaikeaa saada unenpäästä kiinni! Yleensä vain pyörin sängyssä ja ajatukset käyvät ylikierroksilla. Olen yrittäny mennä aikasemmin sänkyyn ja jättänyt päivällä nukkumisen.
Miten pääsisin eroon univaikeudesta, en haluaisi mitään lääkkeitä?

19

7003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *milla

Useamman vuoden olen joutunut tappelemaan siitä että en saa unta. Unettomuus tulee jaksoissa. Saatan nukkua hyvin pari kolme viikkoa ja sitten taas kärsiä pari kolme kk tai puolikin vuotta.

Olen joskus tehnyt itseni niin väsyneeksi että, on pakko mennä petiin ja vintti pimenee, en ole nukkunut pariin kolmeen yöhön yhtään tai tunnin kaksi. Tärkeintä on olla nukkumati pitkälle päivään vaikka sekin on helppoa nyt kun on kesäloma... Ylös viikonloppuna viimeistään kasin tai puol ysin pintaan ja arkena ylös seittemän jälkeen.

Joka ikinen ilta myös viikonloppu samat rutiinit, vähän aikaa katselen telkkaria, yleensä sen "ysin sarjan, tehari, csi jne" sen aikana vähän kevyttä iltapalaa, leipä, muroja, jukurttia.

Tuota ennen käyn seittemän kasin väliin kävelemässä tai juoksemassa tunnin verran, sitten suihkuun ja telkkarille.

Kymmeneltä tai yhdeltätoista hampaat peseen ja sitten lukemaan max tunti. JA valot pois, ja ne eivät mene päälle ennen kun aamulla klo soi tai herään itse.

Kannattaa myös siirtää herätyskello/kännykkä mahdollisimman kauas ettei tule klo menemistä katseltua. Ei ainakaan auta jos tressaa siitä ettei saa unta.

• Nimetön

Uni on todellakin jaksottaista. Jos syvä REM-
      unen vaihe jää heikoksi, seuraava päivä voi
      olla yhtä tuskaa. Vaikka nukkuisi 10 tuntia,
      olo voi olla väsynyt, jos on nukkunut "väärin".
      Kirjoita osoitteeseeni [email protected],
      niin keskustellaan tarkemmin ongelmasta ja
      sen korjaamisesta.

• jos kokeilisit

juoda lämmintä kaakaota,ennen nukkumaan menoa,siinä on jotain taikaa...

• sdfsdhd

Ymmärrän, ettet halua lääkkeitä, mutta niitä voi olla joskus parempi käyttää. Suosittelen, että otat yhteyttä lääkäriin, jos tuo jatkuu.

• kirjasta

Markku Partinen-Maarit Huovinen "Terve Uni" Wsoy, 2007

• SpringThunder

Monet syyt voivat aiheuttaa unenhäiriön, muuta ylensa stressi on tärkeä, mm työstressi, opeskelustressi,etc. Jos stressi ei voi poista, unenlaatu on tosi vaikea parantaa. unilääke on auttava monitilanteessa. Mutta jos et halua ottaa lääkettä, akupunktio on tosi hoitotapa, joka on lääketon,luonnontapa. Voi löytää monta keskustelua täällä akupunktion vaikuksesta unihäiriöstä.

Hannu

• tuntematon1223536543

minulla on usein ollut unihäiriöitä ja on vieläkin olisiko mitään apua tähän juttuun . minua jokin jännittää kun rupean nukkumaan ja se häiritsee unta paljon . minä nukahdan silloin no vähintään 2 tuntia menee ennen kuin saan unen päästä kiinni. vastatkaa pian mikä auttaa tähän juttuun.

• jallu69

laske lampaita
      tai hae lääkärin apua

• arska, no ei , jape!

www.artikkelitietokanta.com/kuinka-saada-unta-helposti-4-vinkkia

• Univaikeuksia

Sama ongelma... :(

• louna1997

Mulla myös. Kello on vähän yli yksi eikä uni tule ja netissä surffailu ei taida edesauttaa asiaa. Siirtyisinkö sängyn toiseen päähän nukkumaa.

• smokeweedeveryday:)

Oli sama ongelma ja ratkesi luonnontuotteella. Aloin polttaa tiettyä lajiketta pienissä määrin ennen nukkumaanmenoa ja siitä lähtien unet taattu ja todella levännyt ja virkeä fiilis aamulla! :)

• mielenkiintoista....

Mikä on tuo "luonnontuote" ?

• juho8
        mielenkiintoista.... kirjoitti:

Mikä on tuo "luonnontuote" ?

Melatoniini.

• srskdksk

ajattele vain yhtä asiaa. tai tuijota jotakin niin kauan kunnes silmät uupuu

• nukkumatti112

Jos jännittää huomista päivää tai jotain muuta... lopeta se! kannattaa olla ajattelemasta sitä, koska se häiritsee unensaamista..,. Yritä rentoutua . Mua auttaa lukeminen jonkin aikaa, liikkuminen tai joku tollaane ennen nukkumaanmenoa, kirjoittaminen (väsyttää jo nyt) yms asiat jotka saa sut väsyneeks ....kuuntele vaikka jtn musiikkia, (kirkossa tulee aina väsy), kato joku tosi tylsä leffa ( mulla toimii yleensä aina).. kaikkee tollaasta:))

• Älä stressaa

Älä alota lääkitystä tms. koska tulet niistä riippuvaiseksi. Yleensä unettomuus johtuu stressistä, tai muista huolista, jotka sinun tulee käsitellä ja hyväksyä. Jos ajattelet nukkumaan mennessäsi, että on pakko tai pitää saada nukutuksi, et ainakaan nukahda. Ole vain rentona, äläkä välitä unesta, kyllä se sitten tulee kun et ole hermona. Myös päivällä tapahtunut fyysinen rasitus, kuten lenkki/kuntosali voi auttaa unensaannissa.

• mr elias101

pyydä apteekista melatoninia monelta puuttuu melatoniini

• unettomuus

minulla taitaa olla ongelma että en saa unta omassa huoneessa kun aina kun kello on jotain 12,00 niin vanhemmat tulee katsomaan minua että nukunko mutta en vain nuku ja olen aivan liti märkä yleensä saan unta jos olen vanhempien vieressä joo pitäkää vaan minua nössönä mutta en vain saa unta omassa sängyssä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2283
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      305
      1251
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      726
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      652
    Aihe