Skootteriin perävaunu?

mimmu

Onko kellään tietoa onko skoottereihin valmistettu samantapaista perävaunua kuten esim.pyörissä näkee?

12

4659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin suomesta ainakaan tehdastekoista peräkärryä moposkootteriin saa mutta ainakin vuosia sitten isompiin on ollut saatavana.
      Peräkärry moposkootteriin ei ole mitenkään hankala tehdä itsekkään jos hiemankaan tietoa ja taitoa...
      Alla kuvalinkkin jossa "Fudeen" kinnitetty pieni ja asiallinen kärry :) (itse tekemäni)
      http://fi.msnusers.com/PappaSkootterit/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=2

• see

ole kielletty vetää peräkärryä skootterilla
        tuleeko rakenne kestään

• see kirjoitti:

ole kielletty vetää peräkärryä skootterilla
        tuleeko rakenne kestään

ensinnäkin ajoneuvohallintokeskuksesta saa pyydettäessä ohjeet joissa kerrotaan miten tulee valojen heijastimien kiinnityksen jne olla...

toisaaltaa eihän kukaan tee rakennetta joka hajoaa,eihän?
        moposkootterin runkoon kyllä saa riittävän lujasti kiinni "koukun" jolla vetää kärryä...

pääpiirteittäin kärry menee näin. kärryn kokonaispaino on puolet vetävän tyhjäpainosta.
        valojen,vilkkujen ja heijastimien tulee olla E-hyväksyttyjä jne...
        ei tarvitse rekisteröidä, katsastaa tai vakuuttaa.

• olin muuten

mukan sillä kertaa kun kyseinen kuva otettiin.

• olin muuten kirjoitti:

mukan sillä kertaa kun kyseinen kuva otettiin.

olet elävä esimerkki joka voipi kertoa jotta laite toimii :) muidenkin moposkootterien ja skootterien perässä :)

• Näytti
        PappaSkootteri kirjoitti:

olet elävä esimerkki joka voipi kertoa jotta laite toimii :) muidenkin moposkootterien ja skootterien perässä :)

ihan hyvin toimivan.Mutta kaikilla ei ole sitä käsityötaitoa kuin sinulla.Olis hyvä jos valmiita ratkaisuja saisi maahantuojilta.Itse en tarvitse kärryä mutta teidän Oulun reissua varten se oli varmaan hyödyksi.Pari kylmäkallea niin pysyy mäyräkoirakin kylmänä.Kesäkuussa istuin leirintäalueen terassilla ja oli olut menossa väärään kurkkuun,Moottoripyörä (ei sivuvaunu) veti pienen pientä asuntovaunua.Oli varmaan itse tehty lasiuidusta.Ikkunalisesa vaunussa oli sänky ja pieni keitin/kaappyhdistelmä.Vaunussa oli vain istumakorkeus ja ei se vaunu juuri sänkyä leveämpi ollut.

• Näytti kirjoitti:

ihan hyvin toimivan.Mutta kaikilla ei ole sitä käsityötaitoa kuin sinulla.Olis hyvä jos valmiita ratkaisuja saisi maahantuojilta.Itse en tarvitse kärryä mutta teidän Oulun reissua varten se oli varmaan hyödyksi.Pari kylmäkallea niin pysyy mäyräkoirakin kylmänä.Kesäkuussa istuin leirintäalueen terassilla ja oli olut menossa väärään kurkkuun,Moottoripyörä (ei sivuvaunu) veti pienen pientä asuntovaunua.Oli varmaan itse tehty lasiuidusta.Ikkunalisesa vaunussa oli sänky ja pieni keitin/kaappyhdistelmä.Vaunussa oli vain istumakorkeus ja ei se vaunu juuri sänkyä leveämpi ollut.

itsekkin meinasin rakennella sellasta "look a like" asuntovaunua mutta minimittakaavassa... sellaseksi että siinä juuri ja juuri 1(2) nukkuu lomareissulla jos sattuu satamaan ja telttaa ei viitsi pistää pystyyn...
        Asiaa tietämättömille tuli parivuotta sitten käytyä Oulussa asuntomessuilla moposkootterilla :) matkaan meni kymmenen vuorokautta ja kilometrejä tuli vain 1800...
        Se siitä kestääkö "rakenteet" moposkootterissa... :)

• kestää
        PappaSkootteri kirjoitti:

itsekkin meinasin rakennella sellasta "look a like" asuntovaunua mutta minimittakaavassa... sellaseksi että siinä juuri ja juuri 1(2) nukkuu lomareissulla jos sattuu satamaan ja telttaa ei viitsi pistää pystyyn...
        Asiaa tietämättömille tuli parivuotta sitten käytyä Oulussa asuntomessuilla moposkootterilla :) matkaan meni kymmenen vuorokautta ja kilometrejä tuli vain 1800...
        Se siitä kestääkö "rakenteet" moposkootterissa... :)

tai ainakin luulen niin.Ne minivaunut voivat olla osaksi styroksia niin kuin minun oikea vaunu onkin.

• Mopoilijalle
    • Anonyymi

Skootteriin voi asentaa samanlaisen perävaunun kuin polkupyörissäkin, tai tehdä itse. Ei tarvi katsastaa. Max massa oli muistaakseni 30 kg mut tuskin kukaan poliisi puntarin kans heiluu jos painaakin 50 kg.... Finlexistä tarkemmin tsekatkaa. Se mitä monet ei tiedä on et valot, vilkut ja jarruvalot pitää toimia myös siinä kärryssä. Taka puna, etu valko ja sivu oranssiheijastimet, kaikki määrysten mukaisille etäisyyksille maasta ja reunasta. Siinäpä ne. Käsistä kätevälle pikkujuttu ja johdot voi vetää takavaloumpiosta ja vilkku-umpioista. Niveleksi vaikka auton kuulakytkin ja vetokita jos ei muuta keksi.

• Anonyymi

Miulla om 50ccm Vespassa kahden tonnin jarruton peräkärry iliman valoi. Nippusiteil ja ilimastointiteipil viritin.
      Mutkas vähä paha pidellä mut muutes hieno viritys.

T: Sonkajärven Simo 14v, rippikoulu viä kesken

• Hienoa Simo, osaat ajatella isosti!

Mukavaa rippikoulua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      207
      11923
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8218
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      59
      6333
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      177
      5257
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      57
      4978
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      50
      4518
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      119
      4441
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      119
      3936
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      82