Skootteriin perävaunu?

mimmu

Onko kellään tietoa onko skoottereihin valmistettu samantapaista perävaunua kuten esim.pyörissä näkee?

12

3656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin suomesta ainakaan tehdastekoista peräkärryä moposkootteriin saa mutta ainakin vuosia sitten isompiin on ollut saatavana.
      Peräkärry moposkootteriin ei ole mitenkään hankala tehdä itsekkään jos hiemankaan tietoa ja taitoa...
      Alla kuvalinkkin jossa "Fudeen" kinnitetty pieni ja asiallinen kärry :) (itse tekemäni)
      http://fi.msnusers.com/PappaSkootterit/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=2

      • see

        ole kielletty vetää peräkärryä skootterilla
        tuleeko rakenne kestään


      • see kirjoitti:

        ole kielletty vetää peräkärryä skootterilla
        tuleeko rakenne kestään

        ensinnäkin ajoneuvohallintokeskuksesta saa pyydettäessä ohjeet joissa kerrotaan miten tulee valojen heijastimien kiinnityksen jne olla...

        toisaaltaa eihän kukaan tee rakennetta joka hajoaa,eihän?
        moposkootterin runkoon kyllä saa riittävän lujasti kiinni "koukun" jolla vetää kärryä...

        pääpiirteittäin kärry menee näin. kärryn kokonaispaino on puolet vetävän tyhjäpainosta.
        valojen,vilkkujen ja heijastimien tulee olla E-hyväksyttyjä jne...
        ei tarvitse rekisteröidä, katsastaa tai vakuuttaa.


      • olin muuten

        mukan sillä kertaa kun kyseinen kuva otettiin.


      • olin muuten kirjoitti:

        mukan sillä kertaa kun kyseinen kuva otettiin.

        olet elävä esimerkki joka voipi kertoa jotta laite toimii :) muidenkin moposkootterien ja skootterien perässä :)


      • Näytti
        PappaSkootteri kirjoitti:

        olet elävä esimerkki joka voipi kertoa jotta laite toimii :) muidenkin moposkootterien ja skootterien perässä :)

        ihan hyvin toimivan.Mutta kaikilla ei ole sitä käsityötaitoa kuin sinulla.Olis hyvä jos valmiita ratkaisuja saisi maahantuojilta.Itse en tarvitse kärryä mutta teidän Oulun reissua varten se oli varmaan hyödyksi.Pari kylmäkallea niin pysyy mäyräkoirakin kylmänä.Kesäkuussa istuin leirintäalueen terassilla ja oli olut menossa väärään kurkkuun,Moottoripyörä (ei sivuvaunu) veti pienen pientä asuntovaunua.Oli varmaan itse tehty lasiuidusta.Ikkunalisesa vaunussa oli sänky ja pieni keitin/kaappyhdistelmä.Vaunussa oli vain istumakorkeus ja ei se vaunu juuri sänkyä leveämpi ollut.


      • Näytti kirjoitti:

        ihan hyvin toimivan.Mutta kaikilla ei ole sitä käsityötaitoa kuin sinulla.Olis hyvä jos valmiita ratkaisuja saisi maahantuojilta.Itse en tarvitse kärryä mutta teidän Oulun reissua varten se oli varmaan hyödyksi.Pari kylmäkallea niin pysyy mäyräkoirakin kylmänä.Kesäkuussa istuin leirintäalueen terassilla ja oli olut menossa väärään kurkkuun,Moottoripyörä (ei sivuvaunu) veti pienen pientä asuntovaunua.Oli varmaan itse tehty lasiuidusta.Ikkunalisesa vaunussa oli sänky ja pieni keitin/kaappyhdistelmä.Vaunussa oli vain istumakorkeus ja ei se vaunu juuri sänkyä leveämpi ollut.

        itsekkin meinasin rakennella sellasta "look a like" asuntovaunua mutta minimittakaavassa... sellaseksi että siinä juuri ja juuri 1(2) nukkuu lomareissulla jos sattuu satamaan ja telttaa ei viitsi pistää pystyyn...
        Asiaa tietämättömille tuli parivuotta sitten käytyä Oulussa asuntomessuilla moposkootterilla :) matkaan meni kymmenen vuorokautta ja kilometrejä tuli vain 1800...
        Se siitä kestääkö "rakenteet" moposkootterissa... :)


      • kestää
        PappaSkootteri kirjoitti:

        itsekkin meinasin rakennella sellasta "look a like" asuntovaunua mutta minimittakaavassa... sellaseksi että siinä juuri ja juuri 1(2) nukkuu lomareissulla jos sattuu satamaan ja telttaa ei viitsi pistää pystyyn...
        Asiaa tietämättömille tuli parivuotta sitten käytyä Oulussa asuntomessuilla moposkootterilla :) matkaan meni kymmenen vuorokautta ja kilometrejä tuli vain 1800...
        Se siitä kestääkö "rakenteet" moposkootterissa... :)

        tai ainakin luulen niin.Ne minivaunut voivat olla osaksi styroksia niin kuin minun oikea vaunu onkin.


    • Mopoilijalle
    • Anonyymi

      Skootteriin voi asentaa samanlaisen perävaunun kuin polkupyörissäkin, tai tehdä itse. Ei tarvi katsastaa. Max massa oli muistaakseni 30 kg mut tuskin kukaan poliisi puntarin kans heiluu jos painaakin 50 kg.... Finlexistä tarkemmin tsekatkaa. Se mitä monet ei tiedä on et valot, vilkut ja jarruvalot pitää toimia myös siinä kärryssä. Taka puna, etu valko ja sivu oranssiheijastimet, kaikki määrysten mukaisille etäisyyksille maasta ja reunasta. Siinäpä ne. Käsistä kätevälle pikkujuttu ja johdot voi vetää takavaloumpiosta ja vilkku-umpioista. Niveleksi vaikka auton kuulakytkin ja vetokita jos ei muuta keksi.

    • Anonyymi

      Miulla om 50ccm Vespassa kahden tonnin jarruton peräkärry iliman valoi. Nippusiteil ja ilimastointiteipil viritin.
      Mutkas vähä paha pidellä mut muutes hieno viritys.

      T: Sonkajärven Simo 14v, rippikoulu viä kesken

      • Hienoa Simo, osaat ajatella isosti!

        Mukavaa rippikoulua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe