Päänahan hikoilu

mikä neuvoksi

Kuin suihkusta tullut, olen kun hieman ponnistelen, touhaan, hermostun tai lämpötila nousee yli 20. Mikään ei tunnu auttavan, lääkärit eivät osaa auttaa!!! Osaatko sinä?

6

6068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • APUVA-apuva

      Meinasin kysyä juuri samaa. On todella inhottavaa kun menee johonkin ja hiki virtaa naamalla ja se ei meinaa loppua sitten millään. Salvia kuulemma vähentää hikoilua, mutta tuolla http://personal.inet.fi/koti/brody/yrttilista3.html#salvia sanotaan ettei sitä tulisi käyttää yli 2 viikkoa, koska se sisältää jotain lievästi myrkyllistä tujonia. Joten ei siitäkään taida apua löytyä. Sen nyt vielä ymmärtää, jos tällaisilla helteillä hikoilee, mutta kun minä ainakin hikoilen myös talvella, varsinkin jos joku asia jänntittää. Apua!

    • kumpa apua jostain..

      juu eli hikoilu minunkin riesa / kiusa... kiusallinen vaiva, kainalot ja päämärkänä kohta ei uskalla kulkea missään..

      lääkäri syöttää 10mg propralia jännitystilanteiden ja sosiiaalisten tilanteiden varalta.. mutta eipäs nuo auta..

      kainalo hikoiluun Absolut Torr nestettä, siitä apu pariksi päiväksi kerrallaan, mutta kainalot ärtyy tosi helposti.. pata valikoima on todella suppea, se on joko musta tai valkoinen..

      kilpirauhaskokeet OK.. muuta ei sitten ole testattu.. kun asiasta puhuu lääkärille, ne vain sanoo että kyllä se ohi menee...

      veikkaan kumminkin että kaikki tämä loppuu vasta kun selkäni saadaan kuntoon, jonkinlainen hermostovika.. epäilen ainakin..

      mutta on se lohtu kuitenkin että minä en ole yksin hikoilemassa..

      • Vm -68

        Minä hikoilen päästä aivan järkyttävästi. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, selkäranka- ja nivelreumaa. Jopa reuman kanssa tulen toimeen, mutten päänahan hikoilun kanssa. Tyhjennän astianpesukoneen, hiki valuu. Jos voin siivota, vettä tulee kuin hanasta. Jos menen kauppaan, joudun aina poistumaan kesken kaiken pois.
        Viimeksi olin reumatologin luona ja hikoilu alkoi. Muuten olin jäässä, mutta hiki valui. Lääkäri oli aivan järkyttynyt. Ei ollut tajunnut, kun sanoin, että sitä sitte kans valuu. Hiukseni olivat niin märät, että ei eroa suihkusta tulon jälkeen.
        Näin ei voi jatkua. En ole vuoteen käynyt kaupassa. Vältän kaikkia tapahtumia ja tapaamisia. Jos meille tulee vieraita, valun hikeä. Ei vain voi mitään.
        Tähän jos joku parannuskeinon keksisi, tulisi hänestä rikas ihminen!


    • naamuska

      Minä olen aina hikoillut pään kautta. Ikinä ei ole kainalohiki haissut mutta hiukset on läpimärät jos on kuuma tai jos liikun.
      kaupassa nama on aina punajuuren värinen ja tukka märkänä pitkin päätä.
      Jalat eivät hikoa, kainalot eivät hikoa, mikään muu minussa ei hikoa kuin pää, se kiehuu.

    • tyhmätee

      Minulla on nykyisin aina mukana pieni,ohut sikkipyyheliina jolla voi naamasta isoimmat virrat kuivata.
      Myös viskoosiliina on hyvä; menee pieneen tilaan ja sen kosteus haihtuu samantien.
      Meikestä en tosin ole ikinä edes unelmoinut....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe