Pulassa

surunmurtama

Ollaan väistämättä ajautumassa eroon, tässä on jo kuukaudet sinnitelty.. ajattelin kai jaksavani mutten jaksa. Meillä on kaksi lasta, toinen pian 3vuotta toinen 3kk. Viimeinen raskaus oli "vahinko"..kuitenkin, erittäin rakkaita muksuja. Mies on ollut työtön niin kauan kun ollaan tunnettu. Laiska, joka ei tee mitään..ei edes roskia roskiin laita, jos pyytää viemään roskat- suuttuu.. On ollut väkivaltainen mutta nykyään saa mut hiljaseksi jo sanomalla jotain rumaa. en jaksa tapella.. Hän haluaa vuoroviikoin lapset luokseen, pieneen kaksioon. Minä en voi sanoa vastaan, se ei vain ole mahdollista.. eikä minulla ole oikeutta estää lapsia olemasta isän kanssa. Olen vain niin huolissani sekä peloissani,miten tämä vuoroviikoin asuminen vaikuttaa? Olen itse avioero perheestä, enkä olisi varmana halunnut siirtyä kokoajan paikasta toiseen.. Nykyään on yleistä tuo, mutta minua niin surettaa. Tunnen että pilaan sillä lasten elämän.. joskus mietin että jos antaisin lapset isälle ja tappaisin itseni. En halua luopua lapsista mutta olen näinä vuosina nöyrtynyt niin. En uskalla, enkä näe sitä mun oikeutena, vaatia lapsia pääasiassa mulle.. Isä on hyvä isä vaikka antaakin aina periksi ja lahjoo karkeilla. En näe mitään ulospääsyä.. ainoa on se että joko jatkan tässä mikä on helvettiä tai siirryn siihen minkä pelkään tekevän pidemmän päälle pahaa lapsille.. Tiedän ettei meistä kumpikaan halua olla erossa lapsista,miksi siis minulla olisi oikeus sitä haluta? Että lapset siis olisivat luonani enemmän.. Mieheni on todella hallitseva. en edes käsitä miten jouduin tähän.. Kärsin niin paljon. Onko mun vain jatkettava tässä? En ikinä veisi oikeuteen tätä,mies suuttuisi niin ja on muutenkin sanonut että saa kyllä lapset jos haluaa. Olen niin hajalla etten jaksa... en halua olla tässä suhteessa mutten voi tehdä hallaa lapsille. Miten se vuoroviikko pidemmän päälle toimii? Kumpa mieheni suostuisi edes että lapset olisivat vaikka 5pv mulla ja 3sillä tai jotain. Että lapsilla olisi se selkeä koti.. minulla on kolmio, oma huone pojille. Olen nuori vielä, en halua elää elämääni näin kärsien.. mies on vanhempi. Ei kukaan voi auttaa, tiedän sen. koskaan en uskaltaisi vastustaa miestä, ja toisaalta hän on lapsille hyvä. Aina hoitanut niitä ihan hyvin.Mitkä mun oikeudet siis on?..

11

902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantensa...

...valinnut. Joten älä valita.

Ai sinulleko riitti kaksi lasta? Niiden hankinnan jälkeen voitkin sitten häippästä kuviosta? No, lähde vaan, mutta jätä lapset isälleen. Hän ei ole halunnut niitä statuksen vuoksi!

• Statuksen?

Johan tuo äijä kuulostaa niin hirveälle, että oksat pois. Työtön laiskimus, millä tuollainen niljake lapsia hoitaisi, se jos joku on työtä. Äiti kuulostaa masentuneelta, eikä ihme, jos saa tuon ukon roskatkin viedä ulos. Sinä,häpeä!

• Lapsi 3kk.tta

ja isille vuoroviikoin? Ei kuulosta kovinkaan järkevälle. Etkö imetä? Millä tuollainen mies hoitaa lapset, jos on patalaiska? Mietihän nyt, miten lapsillesi käy, jos itsesi tapat, heiltä lähtee äiti. Ota heti maanantaina yhteys lastenvalvojaan, eihän tuo peli vetele. Toisaalta voisit lähteä vaikka pariksi yöksi pois(jos et imetä), niin ukko näkee,ettei tuo lastenhoito niin helppoa ole. Onko sinulla sukulaisia tms. jotka voisivat auttaa sinua?

• asiaa yksin

Ihan tuli oma ahdistus ja paha olo mieleen oman eroni ajalta. Älä missään tapauksessa jää miettimään asioita yksin ja unohda heti alkuunsa kaikki itsetuhoiset ajatukset, lapsilla on miljoona kertaa parempi kun niillä on äiti, tiedät sen varmasti itsekin.

Sanot, että isä on hyvä lapsille - koska sanot noin, sitten varmasti luotat häneen ja uskot, että lapset tulee hoidettua, vaikkei ehkä ihan sinun toiveidesi ja periaatteidesi mukaisesti. Siihen kai täytyy meidän kaikkien erovanhempien tyytyä, lapset on annettava välillä sille sillä hetkellä kaikkein pahimmalle "viholliselle", vaikka tietää, että tämä tekee asioita eri tavalla ja se ahdistaa.

Vauva on vielä niin pieni, että käsittääkseni hän tulee olemaan alkuun enemmän sinun luonasi, niin se vain on vaikka olisi miten mahtava isi tahansa. Myöhemmin voitte neuvotella tapaamisista uudelleen. Älä allekirjoita semmoista sopimusta, johon et ole tyytyväinen, miehesi näyttää olevan hyvä taivuttelemaan ja manipuloimaan. Tunnut olevan kiltti, pidä puolesi.

Kun aika kuluu ja tunteet tasaantuvat, opit varmasti elämään eron ja sen tosiasian kanssa, että lapset ovat välillä isällään. Ja nauttimaan uudesta elämästäsi. Helppoa eroa ei taida ollakaan, aina ahdistaa ja pelottaa ja mietityttää, tuntuu että repii lasten elämän hajalle, haluttaisi ehkä perua koko ero vaikka tietää ettei sekään ole hyvä, on vain "huonoja" vaihtoehtoja joitten kanssa on tultava toimeen.
      Nyt tulevaisuus näyttää isolta pelottavalta sekasotkulta, mutta kyllä asioilla on taipumus järjestyä, ajan kanssa. Voimia sinulle, älä haudo asioita sisälläsi vaan puhu mieltäsi painavat asiat vaikka siellä lastenvalvojalla, ulkopuolinen näkee ne ehkä eri tavalla ja saa taakkaasi kevennettyä.

• tuleen makaamaan.

Oikein masentuneen alistunut tunnut nyt olevan, tuli omatkin vanhat muistot mieleeni, niin samankaltaista oli silloin minullakin.

Mutta nyt ei auta jäädä tuleen makaamaan vaan toimi.

Olet lasten ainut tuki ja turva, joten HE tarvitsevat sinua, sen tiedätkin.

Miehesi kuulostaa tyrannilta, joka on pelottelemalla alistanut sinut ja vienyt kykysi ajatella itse, vienyt kaiken oman arvon tunteesi.Ihan äkiksiltään tuntuu, että olet joutunut luonnehäiriöisen eli narsistin kynsiin, googlaa narsistien uhrien tuki sivut joutessasi.

Tai yrittänyt viedä, sillä aivan toimintakyvytön et ole, kun tänne kirjoittaa jaksat.

Nyt maanantaina viimeistään otat yhteyden turvakotiin, tee se vaikka heti, sillä tarvitset todella asiantuntija apua heti.

Niin ja ystävät, olisiko yhtään luotettavaa, jolle voisit myös uskoutua?

Tiedätkö, että meistä niin moni lukija on kokenut samankaltaisia elämänvaiheita ja selvitty kaikesta huolimatta olemme, niin selviät sinäkin.

Rukoilen puolestasi sinulle viisautta elämää kantaviin ratkaisuihin.

Sinä kestät kun oikeus on sinun perustasi. Älä pelkää, usko vain.

• Ystäväni

Sinulla on kaikki oikeudet olla reipas ja kunnon äiti lapsillesi. Voitte sopia sosiaalitoimiston kautta siitä järjestelystä että kumpikin on lasten kanssa. Minusta tuo ensikoti tms. olisi nyt hyvä paikka rauhoittua. Muutaman kuukauden päästä sitten voi rauhallisemmin keskustella nämä asiat. Ei kukaan voi viedä sun lapsiasi ilman sun lupaa.

• teksti?

täynnä ristiriitaisuuksia toi teksti, aika selkeä provosoiva viesti.

isä väkivaltanen, kuitenkin niin kovin hyvä lapsilleen.... HALOO???

ja 3v ja 3kk ikäset vuoroviikkosysteemiin..??

Onko oikeesti pakko laittaa näitä tyhmiä provoja, nyt varmaan odotat kädet housuissa että jotku ottaa tosissaan ja rupee kauhistelee ja voivottelee.

• alkuperänen

En ole provo.. kirjotin vaan liian sekavasti ilmeisesti. Olin väsynyt eilen, tietysti tänäänkin mutta levänneempi. En usko että vauva olisi vuoroviikoin isän luona, isä itseasiassa on usein sanonut ettei usko olevansa lapsen isä.. Tiedän että on, mutta sanoo vaan kai ilkeyttään. en tiedä.. En imetä, en onnistunut siinä. Isä siis syöttää myös vauvaa pullosta ja herää öisin jos olen liian väsynyt. Tiedän että haluaa kuitenkin myös pitää vauvaa luonaansa.. hänellä on asunto ihan kahden kilometrin päässä tästä meidän kodista. Se on ikäänkuin varalla ollut tässä, koska ei saa asuntoa mistään muualta ilman töitä ja on ulosotto velkoja.. Väkivaltaa oli suhteen alussa pari ekaa vuotta, kunnes se loppui. Nykyään sitä on vain jos riitaa yltyy todella pahaksi, mitä ei enään käy ellemme satu olemaan jossain kahestaan. Mitä käy ehkä kerran vuodessa.. lasten edessä emme riitele. En minä mitään tälläistä toivonut, kun joku sanoi että tein lapset ja sitten lähden.. Minä rakastan lapsiani, aivan hurjasti. Rakastin myös miestäni joskus aivan älyttömästi, nyt en ole pariin vuoteen pystynyt tuntemaan mitään. Häpeää vain.. Kyllä jaksan tässä olla vaikka kuinka kauan jos on pakko, eniten kai pelkään vain mitä minusta jää jäljelle. mutta tajuan myös etten saa olla niin itsekäs. Elämäni on nyt lapset, ja ne jaksan ja haluan hoitaa.. minulla on opetettavaa ja nauran heidän kanssa paljon. Sillon olen mieleltä rauhassa.. Olin todella nuori kun tapasin miehen, juuri muuttanut omaan asuntoon enkä ajatellut sen pidemmälle tai ollut kovin tietoinen millaisen miehen haluaisin. On minulla erittäin läheisiä ihmisiä keille voisin puhua ja joskus jotain pientä olen sanonutkin.. kaikilla on kuitenkin omia murheita ja minä olen aina ajatellut että itse pärjään kuitenkin joten enemmin autan muita kuin valitan omista asioistani.
      Kiitoksia teille kuitenkin.. oli ihan "virkistävää" kirjoittaa näin nimettömänä. Taidan nyt alkavalla viikolla soittaa itselleni jonkun ajan jostain että pääsen keskustelemaan jonkun asiantuntijan kanssa.. kaipaan kuitenkin sitä että voin puhua, helpompaa se on tuntemattoman kanssa.

• itsekin saman läpikäynyt

tiedän omasta kokemuksesta mitä käyt läpi tällä hetkellä. Kunhan muistat vaan että sinä olet lapsillesi tärkeintä maailmassa, ja lapset varmasti sinulle.. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia jaksamiseen!

• neuvoja jaksamisesta
        itsekin saman läpikäynyt kirjoitti:

tiedän omasta kokemuksesta mitä käyt läpi tällä hetkellä. Kunhan muistat vaan että sinä olet lapsillesi tärkeintä maailmassa, ja lapset varmasti sinulle.. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia jaksamiseen!

Miksi ihmeessä annat tuollaisia neuvoja?? Miksi vain äiti olisi tärkeintä lapselle??? Eikö isä ole tärkeä lapselle? Tunnetko lapsen niin hyvin, että voit tuollaisen lausunnon antaa???

• Capella65
        neuvoja jaksamisesta kirjoitti:

Miksi ihmeessä annat tuollaisia neuvoja?? Miksi vain äiti olisi tärkeintä lapselle??? Eikö isä ole tärkeä lapselle? Tunnetko lapsen niin hyvin, että voit tuollaisen lausunnon antaa???

Hae itsellesi ensimmäiseksi keskusteluapua, ja toivottavasti saat apua myös mahdolliseen masennukseen. Kun tämän saat alulle, yritä saada miehesi pariterapiaan, ellet sitten ole jo päättänyt erota hänestä lopullisesti. Miehesi on saatava työtä, opiskeltava tai sitten saatava muulla tavoin muutakin sisältöä elämäänsä kuin kotona olo, lastenhoito ja parisuhdeongelmat. Miehesikin voi olla masentunut! Tarvitsette molemmat apua, ja vasta sitten kannattaa alkaa miettiä, jatkatteko vielä yhdessä uudelta pohjalta ja miten lasten asiat ratkeavat parhain päin, jos yhä päätätte erota. Ette taida nyt rakastaa itseänne ettekä toisianne, vaikka lapsianne rakastattekin. Laittakaa siis itsenne ensin kuntoon, niin on sitten helpompi tehdä niitä päätöksiäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe