Hei, työskentelen numeropalvelussa ja olen ymmälläni kuinka suomalaiset voivatkaan käsittää numeropalvelun toiminnan väärin. Haluaisin hieman selventää toimenkuvaamme.
Ensinäkin on kohteliasta tervehtiä tai jopa esittäytyä, kun tavat omaa vain joka toinen erehtyy palvelija oliko kyseessä esittäytyminen vai haettavan henkilön nimi. On myös suotavaa tietää mitä haetaan, "se sieltä" tai "joku pyykkipinnoja valmistava yritys" on huono tieto. Hakujärjestelmämme ei ole google! Me emme myöskään vastaa siitä jos jokin yritys jättää ilmoittamatta meille yhteystietonsa. On hyvä myös muistaa että salaisia ja pre-paid liittymiä on usealla. Emme pihtaa tietoa ja annamme varmasti jos se löytyy. Puhelimessa kirjaimet ja paikat menevät helposti sekaisin on turha hermostua jos tarkistamme asian toistamalla. Numero palvelu on valtakunnallinen emme tiedä mistä kaupungista soitatte ja helsinkiläisille tiedoksi paikkakuntaa kysyttäessä se on HELSINKI! eikä mikään kaupunginosa!Tavaaminen hankalien ja ulkomaalaisten nimien yhteydessä voi olla eduksi, se nopeuttaa työtämme. Palvelemme suomeksi,ruotsiksi ja englanniksi. Ja sitten asioita joita meiltä ei saa: Emme ole taksi, turha kysyä jos auto on tulossa tai missä hotellissa on tilaa. Meillä ei oli pizza kotiin kuljetusta tai mitään tekemistä pizzan kanssa. Emme ole kriisipalvelu ja emme välitä kuulla omista ongelmistanne.. olemme numero palvelu. Meillä ei ole aikataulu tietoja ei juna, bussin tai minkään muun liikenteen. Emme harrasta eroottisia puheluita eikä meillä ole numeroita maksullisille naisille Huom! se on laitonta. Emme neuvo sairastapauksissa. Muistakaa että luurin toisessa päässä on ihminen, joskus vain kuulee väärin. Olemme kirjoitustaitoisia koulutettuja ihmisiä mutta kaikki ei tapahdu sekunnissa. Vanha vitsi David Hasselhoff ei naurata enään ketään. Kiitos ja kuulemisiin :)
Numeropalvelussa...
40
11215
Vastaukset
- | 1
et taida olla sopiva henkilö numeropalveluun.
kun pikku asiasta saat tuholaisen jutun.
hyvä numeropalvelu on, tai paras,
siellä ei sekoiteta, eikä lörpötellä turhia.
http://www.eniro.fi/
Eniron muut palvelut
* Eniro 0 100 100 Numeropalvelu
* Eniro 16123 Numerohaku- ehkä, mutta...
Me joudumme satojen asiakaiden haukuttavaksi, kun taksi on myöhässä tai pizza ei ole tullutkaan perille. Meille huudetaan ja v...llaan koko ajan, kun joku numero onkin salainen tai saman nimisiä henkilöitä on useampi. Nämä eivät ole meidän vastuulla, mutta paskat saamme niskaan silti. Perus käytöstapoja tuskin enää tapaa. Kiitos ja päivää eivät ole niin pitkiä sanoja, että ne laskua kasvattaisivat. Niin harva osaa enää olla kohtelias. Viidestäsadasta puhelusta vain noin puolet ovat normaalisti käyttäytyviä asiakkaitä. Itsellä ei tulisi mieleenkään huutaa palvelutiedottajalle, jos ei itse muista nimeä.
Minulla ei ollut mitään hajua millaista tämä työ on ennen kuin sen aloitin. Järkytyshän se oli miten paljon täällä saa kuulla paskaa. Itse osaan olla asiallinen vaikeimmallekin asiakkaalle, mutta muutaman kerran on kyllä hermot mennyt. Ei onneksi niin pahasti, että olisi tullut jotain seuraamuksia. Huutavan ja kiroilevan asiakkaan puhelun voi aina katkaista, jos hänellä ei ole enää mitään numeropalvelu asiaa. Kaikkea ei meidänkään tarvitse kuunnella! - Me joudum
ehkä, mutta... kirjoitti:
Me joudumme satojen asiakaiden haukuttavaksi, kun taksi on myöhässä tai pizza ei ole tullutkaan perille. Meille huudetaan ja v...llaan koko ajan, kun joku numero onkin salainen tai saman nimisiä henkilöitä on useampi. Nämä eivät ole meidän vastuulla, mutta paskat saamme niskaan silti. Perus käytöstapoja tuskin enää tapaa. Kiitos ja päivää eivät ole niin pitkiä sanoja, että ne laskua kasvattaisivat. Niin harva osaa enää olla kohtelias. Viidestäsadasta puhelusta vain noin puolet ovat normaalisti käyttäytyviä asiakkaitä. Itsellä ei tulisi mieleenkään huutaa palvelutiedottajalle, jos ei itse muista nimeä.
Minulla ei ollut mitään hajua millaista tämä työ on ennen kuin sen aloitin. Järkytyshän se oli miten paljon täällä saa kuulla paskaa. Itse osaan olla asiallinen vaikeimmallekin asiakkaalle, mutta muutaman kerran on kyllä hermot mennyt. Ei onneksi niin pahasti, että olisi tullut jotain seuraamuksia. Huutavan ja kiroilevan asiakkaan puhelun voi aina katkaista, jos hänellä ei ole enää mitään numeropalvelu asiaa. Kaikkea ei meidänkään tarvitse kuunnella!Me joudumme satojen asiakaiden haukuttavaksi
-----------------
Ota huomioon, te saatte siitä palkan ja myös operaattori,
työnne on juuri sellaista, joka minuutista tulee palkka.
Jos on oikea asiakaspalvelija ja saa palkan kuuntelusta, ei pitäisi valittaa.
Kyllä minäkin sillä hinnalla kuuntelisin haukkumisia. - palkkaa v...uilun kuuntelem...
Me joudum kirjoitti:
Me joudumme satojen asiakaiden haukuttavaksi
-----------------
Ota huomioon, te saatte siitä palkan ja myös operaattori,
työnne on juuri sellaista, joka minuutista tulee palkka.
Jos on oikea asiakaspalvelija ja saa palkan kuuntelusta, ei pitäisi valittaa.
Kyllä minäkin sillä hinnalla kuuntelisin haukkumisia.Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
Koittakaan nyt käsittää: Asiakas soittaa ja huutaa "missä V...tussa se taksi viipyy". Me yritämme asiallisesti ilmoittaa, että "tämä on numeropalvelu, meillä ei ole mitään tekemistä taksien kanssa". Asiakas jatkaa huutamista "laita nyt se v...tun taksi tänne blaakadulle". Me yritämme yhä: "voi kyllä yhdistää paikkakuntanne taksipalveluun, niin voitte sieltä tiedustella". Tämä ei mene läpi. Ne ei tajuu! Huutamianen jatkuu siihen asti, että joudumme katkaista puhelun. Kyllä onneksi löytyy asiakkaita, joita naurattaa sitten, kun ilmoitamme, ettemme ole taksipalvelu. He ymmärtävät, että eihän se meidän vika olekaan... - Me saamm
palkkaa v...uilun kuuntelem... kirjoitti:
Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
Koittakaan nyt käsittää: Asiakas soittaa ja huutaa "missä V...tussa se taksi viipyy". Me yritämme asiallisesti ilmoittaa, että "tämä on numeropalvelu, meillä ei ole mitään tekemistä taksien kanssa". Asiakas jatkaa huutamista "laita nyt se v...tun taksi tänne blaakadulle". Me yritämme yhä: "voi kyllä yhdistää paikkakuntanne taksipalveluun, niin voitte sieltä tiedustella". Tämä ei mene läpi. Ne ei tajuu! Huutamianen jatkuu siihen asti, että joudumme katkaista puhelun. Kyllä onneksi löytyy asiakkaita, joita naurattaa sitten, kun ilmoitamme, ettemme ole taksipalvelu. He ymmärtävät, että eihän se meidän vika olekaan...Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
----------------
voisitko tarkemmin selittää kuinka tuo juttu erotetaan.
joudutteko pitämään kirjanpitoa vai kuinka.
Kyllä
TELELLÄ ainakin yritetään pitkittää puheluita,
vai onko siellä muuten niin onnettomia henkilöitä. - Olette ihan ulalla!
Me saamm kirjoitti:
Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
----------------
voisitko tarkemmin selittää kuinka tuo juttu erotetaan.
joudutteko pitämään kirjanpitoa vai kuinka.
Kyllä
TELELLÄ ainakin yritetään pitkittää puheluita,
vai onko siellä muuten niin onnettomia henkilöitä.Me emme yritä pitkittää puheluita, koska se on meillekkin parempi saada asiat nopeasti hoidettuja.
Yrityksemme tienaa puheluiden määrällä, ei niiden kestolla. Suurimmalla osalla asiakkaista on kiinteä maksu, joten meille on parempi mitä useammalle asiakkaalle annamme tietoja.
Puhelut pitkittyvät yleensä, koska asiakkaalla ei ole tarvittavia tietoja, tai ne ovat vääriä/ puutteellisia tai asiakas ei niitä anna, tai asiakas on niin jurrissa ettei puheesta saa selvää tai soitetaan liian meluisasta paikasta...
Me hyödymme lyhyestä ja ytimekkäästä puhelusta, jossa asiakas saa tarvitsemansa tiedot. - Toinen numeropalvelutiedottaja
Olette ihan ulalla! kirjoitti:
Me emme yritä pitkittää puheluita, koska se on meillekkin parempi saada asiat nopeasti hoidettuja.
Yrityksemme tienaa puheluiden määrällä, ei niiden kestolla. Suurimmalla osalla asiakkaista on kiinteä maksu, joten meille on parempi mitä useammalle asiakkaalle annamme tietoja.
Puhelut pitkittyvät yleensä, koska asiakkaalla ei ole tarvittavia tietoja, tai ne ovat vääriä/ puutteellisia tai asiakas ei niitä anna, tai asiakas on niin jurrissa ettei puheesta saa selvää tai soitetaan liian meluisasta paikasta...
Me hyödymme lyhyestä ja ytimekkäästä puhelusta, jossa asiakas saa tarvitsemansa tiedot.Tuohon edelliseen viestiin voisi vielä lisätä, että jokaisesta ns. "poikkeavasta palvelutilanteesta" joudumme tekemään erillisen tilanneraportin. Toisin sanoen joudumme selittämään miksi puhelu esim. kesti kauemman kuin "normaali" puhelu/tiedustelu.
Lisäksi puhelut jotka kestävät normaalia pidempään aiheuttavat muitakin seurauksia, kaikille. Ensinnäkin turhat jonot pidentävät muiden asiakkaiden jonotusaikaa. Siitä johtuen taas asiakkaat saattavat närkästyä pitkästä odotusajasta ja tiuskivat meille, yritykselle jonot ovat myös pahasta kun muut maksavat asiakkaat saattavat jättää jonotuksen kesken ja katkaista puhelunsa ennen kuin ovat haluamansa tiedon saaneet.
Pitkistä puheluista ei siis ole kenellekään mitään muuta kuin haittaa. - pyyh
Me saamm kirjoitti:
Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
----------------
voisitko tarkemmin selittää kuinka tuo juttu erotetaan.
joudutteko pitämään kirjanpitoa vai kuinka.
Kyllä
TELELLÄ ainakin yritetään pitkittää puheluita,
vai onko siellä muuten niin onnettomia henkilöitä."Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
voisitko tarkemmin selittää kuinka tuo juttu erotetaan.
joudutteko pitämään kirjanpitoa vai kuinka."
Normaalijärjellä varustetulle ihmiselle ei tarvitse asiaa sen tarkemmin selittää. Ehkä olet yksi niistä tyhjäpäistä joka riehuu numeropalvelun työntekijöille. Kai tasapuolisuuden nimissä raivoat myös taksikuskeille, kassaneideille, baarityöntekijöille, ym. asiakaspalvelijoille! Vai oletko niin p***ahousu että pystyt siihen ainoastaan kun sinulla ei ole asiakaspalvelijaan katsekontaktia... - miksi,
pyyh kirjoitti:
"Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
voisitko tarkemmin selittää kuinka tuo juttu erotetaan.
joudutteko pitämään kirjanpitoa vai kuinka."
Normaalijärjellä varustetulle ihmiselle ei tarvitse asiaa sen tarkemmin selittää. Ehkä olet yksi niistä tyhjäpäistä joka riehuu numeropalvelun työntekijöille. Kai tasapuolisuuden nimissä raivoat myös taksikuskeille, kassaneideille, baarityöntekijöille, ym. asiakaspalvelijoille! Vai oletko niin p***ahousu että pystyt siihen ainoastaan kun sinulla ei ole asiakaspalvelijaan katsekontaktia...Krooh...
pyyh 22.8.2007 klo 22.04
"Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
voisitko tarkemmin selittää kuinka tuo juttu erotetaan.
joudutteko pitämään kirjanpitoa vai kuinka."
Normaalijärjellä varustetulle ihmiselle ei tarvitse asiaa sen tarkemmin selittää.
----------------------------------
En taida olla normaalijärkinen,
kun en ymmärtänyt vastaustasi,
tuntui vaan että alat minua haukkumaan,
ensin kerroit että "asiakkaat haukkuvat"
oletko sinä "asiakas" vai "asiakaspalvelija" .
osaat ainakin hyvin haukkua, olet ammattilainen. - pyyh
miksi, kirjoitti:
Krooh...
pyyh 22.8.2007 klo 22.04
"Me saamme palkkamme siitä, että annamme asiakkaille heidän kaipaamiaan yhteystietoja.
voisitko tarkemmin selittää kuinka tuo juttu erotetaan.
joudutteko pitämään kirjanpitoa vai kuinka."
Normaalijärjellä varustetulle ihmiselle ei tarvitse asiaa sen tarkemmin selittää.
----------------------------------
En taida olla normaalijärkinen,
kun en ymmärtänyt vastaustasi,
tuntui vaan että alat minua haukkumaan,
ensin kerroit että "asiakkaat haukkuvat"
oletko sinä "asiakas" vai "asiakaspalvelija" .
osaat ainakin hyvin haukkua, olet ammattilainen.olen ammattilainen! Olenhan ollut asiakaspalvelutyössä melkein kymmenen vuotta. Tietynlaiset asiakkaat ovat koulineet minusta varsinainen v****ilun asiantuntijan, onhan mulla monta opettajaa (lue: asiakasta) työpäivän aikana.
- | 1
et taida olla sopiva henkilö numeropalveluun.
kun pikku asiasta saat tuholaisen jutun.
hyvä numeropalvelu on, tai paras,
siellä ei sekoiteta, eikä lörpötellä turhia.
http://www.eniro.fi/
Eniron muut palvelut
* Eniro 0 100 100 Numeropalvelu
* Eniro 16123 Numerohaku- kilpparit
Niin te kuule välil oottekin, aika tyhmiä! Kirjoittajan kirjoittamat esimerkit ovat varmasti faktoja. Eikö se sinun mielestä ole aika tyhmää, kysellä seksiseuraa nropalvelusta tms??
- Myyjä XDF
Olen ollut erilaisissa myyjän ja asiakaspalveluhommissa yli 25 v. enkä lakkaa ihmettelemästä miten tyhmiä ihmiset
ovat. Vaatteitten kokoja ei osata katsoa paketista. Kerran kysyttiin lisätäänkö jäähdytysnestettä moottoriöljyn sekaan vai bensiinitankkiin. Teknisen laitetuen numerosta kyseltiin toisten ihmisten
puhelinnumeroita, lähimpää taksia, ja reklamoitiin toisten valmistajien ja myyjien
tuotteista. - ...
Mistä muuten tiedät etten/ettemme satu olemaan töissä kyseisessä yrityksessä? ;D
Nimim. toinen Numeropalvelutiedottaja - | 1
Myyjä XDF kirjoitti:
Olen ollut erilaisissa myyjän ja asiakaspalveluhommissa yli 25 v. enkä lakkaa ihmettelemästä miten tyhmiä ihmiset
ovat. Vaatteitten kokoja ei osata katsoa paketista. Kerran kysyttiin lisätäänkö jäähdytysnestettä moottoriöljyn sekaan vai bensiinitankkiin. Teknisen laitetuen numerosta kyseltiin toisten ihmisten
puhelinnumeroita, lähimpää taksia, ja reklamoitiin toisten valmistajien ja myyjien
tuotteista." Olen ollut erilaisissa myyjän ja asiakaspalveluhommissa yli 25 v. enkä lakkaa ihmettelemästä miten tyhmiä ihmiset"
"miten tyhmiä ihmiset"
et sitten ole ajatellut näin että niitä kaiken taitavia on meistä hyvin vähän.
sinä olet vain yhden alantaitaja,
joku toinen voi olla jonkin muun alan taitaja.
Minäkin olen kioskinmyyjä,
rakentanut 25 omakotitaloa, osaisitko sinä rakentaa,
sellaisia että myisit tutuillesi.
Nytkin rakennan ja myyn kansakoulun opettajani lapsenlapselle.
Olen myös yleiselämäntaitoinen, rakkaustarinani on kestänyt jo lähes 40 vuotta. - | 1
kilpparit kirjoitti:
Niin te kuule välil oottekin, aika tyhmiä! Kirjoittajan kirjoittamat esimerkit ovat varmasti faktoja. Eikö se sinun mielestä ole aika tyhmää, kysellä seksiseuraa nropalvelusta tms??
Eikö se sinun mielestä ole aika tyhmää, kysellä seksiseuraa nropalvelusta tms??
-------------
on "tyhmää" mutta jos ymmärrät miehen logiikan ja ajatusmaailman, ymmärrät myös kyselyt.
(tarkoitan "täysin normaalin" miehen ajatusmaailman,
en "puolihomon", en jonkun muu joka harrastaa 10v pätkä-avioliittoja")
Voin sanoa,
että kaikkea hullua ja tosihullua on mahtunut 38v avioliittoni aikaan.
Mutta kun ei ole koskaan töpännyt, asiat ovat hyvin.
(tuo tarkoittaa, jos kysyy sitä seksiseuraa, te ette ala julkistamana mistä numerosta joku sitä kyseli) - numeropalvelusta
| 1 kirjoitti:
Eikö se sinun mielestä ole aika tyhmää, kysellä seksiseuraa nropalvelusta tms??
-------------
on "tyhmää" mutta jos ymmärrät miehen logiikan ja ajatusmaailman, ymmärrät myös kyselyt.
(tarkoitan "täysin normaalin" miehen ajatusmaailman,
en "puolihomon", en jonkun muu joka harrastaa 10v pätkä-avioliittoja")
Voin sanoa,
että kaikkea hullua ja tosihullua on mahtunut 38v avioliittoni aikaan.
Mutta kun ei ole koskaan töpännyt, asiat ovat hyvin.
(tuo tarkoittaa, jos kysyy sitä seksiseuraa, te ette ala julkistamana mistä numerosta joku sitä kyseli)Tarkoitimme lähinnä seksipalvelujen kysymisellä sitä että miehet haluavat, että me läähätämme heille, tai he "tumputtavat" kun me luettelemme heille numeroita. Ei tällä palkalla... Nämä tapaukset ovat ällöttäviä!
Emme ole senssi-linja!
- commer
hehhehe! olipas hauska kirjotus. Koittakaa kestää sielä!
- ..vai otatteko numeron ylös?
Olipa osuvasti kirjoitettu, tuota se palvelutiedottajan arki nimenomaan on ;)
Senkin voisi tuohon listaan vielä lisätä, että kun kysymme : otatteko numeron vai yhdistänkö? todella kysymme sitä vasta, emme siis ole vielä siinä vaiheessa yhdistämässä, kuten etenkin yöaikaan soittavat asiakkaat virheellisesti luulevat. Kysymykseen olisi siis hyvä vastata yhdistä tai esimerkiksi otan numeron, sen sijaan että vastaus on useimmiten yhdistä v**** tai vaihtoehtoisesti älä v**** yhdistä.
Eihän se työ aina ikävää ole, onneksi vielä löytyy mukavia, kohteliaitakin asiakkaita.
Nimim. Toinen Numeropalvelutiedoittaja - Pavosen Heska
"Olemme kirjoitustaitoisia koulutettuja ihmisiä "
Toivottavasti en joudu sinunlaisesi kirjoitustaitoisen kanssa asioimaan, kun kirjoituskin on vähän sitä sun tätä. Meinasin revetä, kun luin tuon lainaamani osan lauseestasi.
Saan varmaan taas selityksen, että "olenkin suomenruotsalainen tai peräti britti".
No, kiitos yrityksestäsi sivistää meitä moukkia!
Onneksi on Fonecta Finder-käytössä, niin en tarvi muuta. - jaksamista!
Tällä palstalla liikkuu ilmeisesti aika paljon ihmisiä, joilla ei ole asiakaspalvelutyöstä pienintäkään kokemusta. Voin aivan hyvin uskoa, että numeropalveluun soittaa fiksujen ihmisten lisäksi myös tuollaisia ääliöitä kuin ensimmäisessä viestissä kuvataan. Ja kyllä, ihmiset ovat toisinaan tavattoman tyhmiä, ja kärsimättömiä.
- tiinu^
Olen ollut itsekkin numeropalvelussa töissä, se vaatii tietynlaisen luonteen..jämäkkä asenne, en turhia V*ttuiluja kuunnellut, jollei mene jakeluun niin tehtiin selväksi asiakkaalle että katkaisen puhelun jollei aikuinen ihminen osaa käyttäytyä! =) Kyllä ne siitä yleensä tajusi kun vähän ärähti. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, asiallinen ja ystävällinen asiakas saa hyvää palvelua, idiootit ansionsa mukaan.
- tämä onkin
meillä yleinen käytäntö ja uusille työntekijöillekin kerrotaan jo alussa, ettei kaikkea tarvitse vaan nöyränä kuunnella. Itse kestän aika hyvin, mutta kyllä täällä usein kihistään ja kiroillaan asiakkaiden käytökselle. Onneksi pääsee aina purkautumaan kolleegoille. Se on korvaamatonta...
- AnttiPantti
tämä onkin kirjoitti:
meillä yleinen käytäntö ja uusille työntekijöillekin kerrotaan jo alussa, ettei kaikkea tarvitse vaan nöyränä kuunnella. Itse kestän aika hyvin, mutta kyllä täällä usein kihistään ja kiroillaan asiakkaiden käytökselle. Onneksi pääsee aina purkautumaan kolleegoille. Se on korvaamatonta...
Vittuilu ainakin piristi minun päivääni, kun aika harvoin kukaan avautui. Numeropalvelussa oli leppoisaa olla töissä, välillä meni päivät niin nopsaan ettei kerenny taukoa pitää.
Itse otin leppoisalla asenteella kaikki puhelut ja välillä haettiinkin lettutaikinan ohjetta yms. tietoja vaikkapa googlesta. Ei se niin vakavaa ole! Helsinkiläisille voisi olla oma numeropalvelunsa, ne oli omasta mielestäni kusipäisintä porukkaa. =) - täysin
tämän! Jos reuhaavalle asiakkaalle alkaa lirkuttelemaan, niin sehän raivoaa kahta kauheammin. Varsinkin miehissä on näitä tapauksia. Parempi jämäkkä asenne ja äänenpaino sellaiselle asiakkaalle!
- anonyymi
AnttiPantti kirjoitti:
Vittuilu ainakin piristi minun päivääni, kun aika harvoin kukaan avautui. Numeropalvelussa oli leppoisaa olla töissä, välillä meni päivät niin nopsaan ettei kerenny taukoa pitää.
Itse otin leppoisalla asenteella kaikki puhelut ja välillä haettiinkin lettutaikinan ohjetta yms. tietoja vaikkapa googlesta. Ei se niin vakavaa ole! Helsinkiläisille voisi olla oma numeropalvelunsa, ne oli omasta mielestäni kusipäisintä porukkaa. =)Ok, ihan hauska teksti, mutta oikeasti: ensi kerralla kun mieleen tulee kirjoittaa vastaavanlaisia kommentteja asiakkaista, jotka kuitenkin loppuviimeksi palkan maksavat, kannattaa kääntyä mieluummin lähimmän esimiehen tai työterveyshuollon puoleen eli ts. hoitaa ongelmansa työpaikan sisällä. Kukaan ei ole ajatustenlukija, eikä asiakkaista avautuvalle kollegalle tarvitse todeta "minulla on vain kivoja asiakkaita" tms., koska jokainen kauemmin kuin yhden kesän näissä töissä viihtynyt satavarmasti tietää ettei se pidä paikkaansa.
Hyvä työilmapiiri, jossa kokemuksia voi jakaa, on jokaisen etu ja mahdollistaa paremman asiakaspalvelun, myös sille "hankalalle" asiakkaalle.
- ei tarvi sietää!!!
Hei! Kuulostaa ihan tosijutuilta noi esimerkit, voin vain kuvitella että en itte jaksais moisia kuunnella, saati ymmärtää ja yrittää olla superystävällinen!!!
Se se on höpöhöpöä, jos täällä joku "kaikkia maailman asiakkaita niin paljon rakastava asiakaspalvelija" väittää että sinussa on vika, eikä soittajassa. Monessa asiakaspalveluammatissa on toi varjopuoli,että ihmiset olettaa ihan uskomattomia juttuja ja kaataa sitten kiroillen paskaa niskaan ja haukkuu kännipäissään...Vaikka siis asiakaspalvelija tekisi ihan vain työtään parhaansa mukaan. Mutta mä ainakin ymmärrän pointtisi.Se ei ole aina helppoa ja kaikkea ei todellakaan pidä sietää! Kyllä moni asiakas voisi eri paikoissa vähän katsoa peiliin, että kenessä se vika on.Joskus jopa siinä kaikkitietävässä asikkaassa.. - ei enää edes jaksa nauraa
Itse olen työkennellyt Call Centerissä asiakaspalvelussa n. 20 vuotta.
Ne puhelut ja asikastapahtumat ovat niin uskomattomia, että en edes jaksa niistä keskustella saatika kirjoittaa, koska kukaan ei kuitenkaan uskoisi. Aloittajan viesti on juuri tuota mitä asiakasneuvojat saavat kuunnella tunnista tuntiin.
Myös osa aloittajan saamista vastukista kertoo, että osalle ihmisiä on ihan Ok haistatella ventovieraille ihmisille.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että suurimmaksi osaksi normaalit ihmiset eivät edes yleensä soittele Call Centereihin.
Jostain syystä sähköpostitse tulee myös hyvin epäasiallisia viestejä. Tätä olen ihmetellyt, koska on tosi tyhmää kirjoitella hävyttömyyksiä omalla nimellä höystettynä. Kaikista sairaimmat yksilöt ovat niin täynnä "pyhää vihaa", että lähettävät näitä viestejä työantajansa sähköpostista vielä automaattisella allekirjoituksella.
Eikai kukaan firma halua, että sen nimissä joku yksityinen työntekijä lähettää todennäköisesti vielä tyhöaikanaan asiattomia viestejä toiseen yritykseen?
Mutta ei tätä menoa kukaan usko tai halua uskoa. Joten ei tästä sen enempää.- callcenterin tyttö
Enempää et voisi olla oikeassa. Itsellä ei tulisi mieleenkään, missään tilanteessa, puhua työtätekevälle ihmiselle haistatellen ja huutaen. Osaan ilmeisesti paremmat käytöstavat, kuin suurin osa meidän asiakkaista.
Onneksi päiväsaikaan on asiallisia puheluita enemmän kuin yöllä. Onneksi epäasiallisiin asiakkaihin "puutuu". Ei tunnu enää missään... Itse en asiattomuuksiin sorru edes hankalimpien asiakkaiden kanssa, enkä ole kyllä kuullut että yksikään kolleegani täällä olisi.
Mistähän tämä käyttäytymisessä oleva puute johtuu?
Jos nämä "asiattomat" asiakkaat joutuisivat muutaman viikon ajan tehdä tätä työtä, voisi heidän maailmankuvansa avartua niin, että osaisivat ottaa asiakaspalvelijat/-tiedottajat huomioon paremmin. - "asiakaspalvelija"
callcenterin tyttö kirjoitti:
Enempää et voisi olla oikeassa. Itsellä ei tulisi mieleenkään, missään tilanteessa, puhua työtätekevälle ihmiselle haistatellen ja huutaen. Osaan ilmeisesti paremmat käytöstavat, kuin suurin osa meidän asiakkaista.
Onneksi päiväsaikaan on asiallisia puheluita enemmän kuin yöllä. Onneksi epäasiallisiin asiakkaihin "puutuu". Ei tunnu enää missään... Itse en asiattomuuksiin sorru edes hankalimpien asiakkaiden kanssa, enkä ole kyllä kuullut että yksikään kolleegani täällä olisi.
Mistähän tämä käyttäytymisessä oleva puute johtuu?
Jos nämä "asiattomat" asiakkaat joutuisivat muutaman viikon ajan tehdä tätä työtä, voisi heidän maailmankuvansa avartua niin, että osaisivat ottaa asiakaspalvelijat/-tiedottajat huomioon paremmin.Siellä saa vielä päin naamaa kuulla huorittelua, vitt...a,haistattelua ja jopa tappouhkauksia.
Ja joskus on vaan pakko antaa kiukkuista palautetta sähköpostitse, ei nyt tietenkään kiroillen, mutta...tiukkaan sävyyn. Esimerkkinä eräät operaattorit joiden homma ei kerta kaikkiaan toimi. Ei vastata viesteihin, ei soittopyyntöihin, ei mihinkään. Raha kyllä kelpaa! - näin on
"asiakaspalvelija" kirjoitti:
Siellä saa vielä päin naamaa kuulla huorittelua, vitt...a,haistattelua ja jopa tappouhkauksia.
Ja joskus on vaan pakko antaa kiukkuista palautetta sähköpostitse, ei nyt tietenkään kiroillen, mutta...tiukkaan sävyyn. Esimerkkinä eräät operaattorit joiden homma ei kerta kaikkiaan toimi. Ei vastata viesteihin, ei soittopyyntöihin, ei mihinkään. Raha kyllä kelpaa!Hei tein itse myös numeropalvelu hommia ja voin kyllä sanoa että sielläkin kuulee uhkauksia ihan mitättömistä jutuista... yleensä joku tyytymätön asiakas sanoo järjestävänsä palvelijalle potkut. Tietäisivät kuinka paljon hulluja saa kuunnella enpä ole kuullut kenenkään potkuja saavan. Ja voin varmasti taata että ihmiset eivät uhkaile ja huuda niin paljon päin näköä kuin puhelimessa jolloin henkilöllisyys on salattuna.
- näkyy asiakkaissa
näin on kirjoitti:
Hei tein itse myös numeropalvelu hommia ja voin kyllä sanoa että sielläkin kuulee uhkauksia ihan mitättömistä jutuista... yleensä joku tyytymätön asiakas sanoo järjestävänsä palvelijalle potkut. Tietäisivät kuinka paljon hulluja saa kuunnella enpä ole kuullut kenenkään potkuja saavan. Ja voin varmasti taata että ihmiset eivät uhkaile ja huuda niin paljon päin näköä kuin puhelimessa jolloin henkilöllisyys on salattuna.
Joo. Se on jotenkin "sallitumpaa" huudella törkeyksiä ventovieraalle omalta kotisohvalta.
Olen ollut asiakaspalvelutyössä myös ravintoloissa, kaupassa sekä tavaratalossa. henkisesti Call Center on kyllä raskain.
... Koska kaupassa ja ravintolassa käy enemmistönä täysin normaaleja ihmisiä. Call Centereihin soittajista n. 40-50% ei ole henkisessä tasapainossa.
Esim. Osa soitoista ei edes koske varsinaista asiaa, vaan ihmiset etsitvät erilaista juttuseuraa. Niin hyvässä, kuin pahassa. Jonkun tutkijan kannattaisi mennä töihin Call Centeriin ja tehdä jonkinlainen tutkimus kansakunnan tilasta.
- numeropalvelun täti
Itse olen monennetta kesää töissä numeropalvelussa, ja mielestäni asiakkaiden töykeys on lisääntynyt huomattavasti parin vuoden takaa. En voi käsittää, miksi jotkut selvästi soittavat purkaakseen meihin pahan olonsa. Joidenkin puheluiden alusta asti kuulee, ettei kannata sanoa mitään ylimääräistä tai kysyä tarkentavia tietoja. Jos erehdyt tällaiselta henkilöltä (yleensä 20-60-vuotiaita naisia) jotain ksyymään, saat niskaasi tiuskaisuja ja kiroamista ja huudon. Uskokaa, ettei ole meidän vikamme jos tietoa ei löydy. Osaamme kirjoittaa, joskin inhimillisiä virheitä tapahtuu. Ja uskokaa, että varsinkin kirjaimet t ja p sekä s ja f menevät puhelimessa helposti sekaisin. On turha alkaa huutaa kun kysytään tarkennusta.
Myös kiitoksen puuttuminen on todella töykeää. Sekään tosin ei ole yhtä loukkaavaa kuin moni muu töykeys, esimerkiksi juuri tänään eräs asiakas kysyi tietoja, joita ei löytynyt ja aikansa kuunneltuaan tarjoamiani vaihtoehtoja päätti puhelun tokaisemalla "no haista v***u!". Minulle maksetaan asiakaspalvelusta, en elättele ruusuisia kuvia työstä. Mutta käytöstapojen puute ei lakkaa hämmästyttämästä!
Yhtenä jatkuvan ärsytyksen aiheena on myös joka toisessa puhelussa toistuva sananvaihto: "haluatko numeron vai yhdistänkö?" "joo". Kuulostaa turhalta, muuta kuuntelepa sama parisataa kertaa päivässä ja kysy aina uudestaan "siis kumpaa?". Voi hyvät ihmiset, kuunnelkaa mitä teille puhutaan, jotta voimme nopeasti antaa teille haluamanne tiedon ja palvelun ja pääsemme toisistamme eroon! :o) KIITOS HEIHEI!!- juuri niin
Löysitpä hyvän esimerkin... On siis todella kyllästyttävää kun asiakas ei jatka kuunnella.. Yhdistänkö vai otatko numeron ja vastaus on JOO! niin kumpi? kysymys ei ole niin hankala
- nupalainen
Hei kertokaapas jos muistuu mieleen jotain hauskoja juttuja tai paikkoja... esim. suomesta löytyy todella törkeitä osoitteita joita joskus miettii miten asiakkaalle kehtaa edes sanoa niitä ääneen kun kysytään... ja mikähän olisi osoite: öö.. se on paska-avenue, karstulassa. Tai miten lausut tämän sukunimen: Mbamaonyeukwu ?? ja sellainen on oikeasti. Kerran minulta kysyttiin tälläisen herran numeroa Kauko Säädin ajattelin että nyt joku piruilee mut löytyhän se :) sitten teineille ja pienemmillekin lapsille muistutus pilapuhelut tulevat vain kalliiksi! Hetkellisä hauskoja hetkiä siis tästä työstä myös on, mutta negatiivista ja hermoja kiristävää se tosiaan on.
- Alasta kiinnostunut
Minkälaiset työpäivät noin muuten? Minkälainen palkka ja millainen työilmapiiri? Suositteletko?
Kerro plussat ja miinukset.- call centerissa
Mina olen myos toissa call centressa ja kaytantoon kuuluu etta asiakas lukee ehdot ennen kuin ottaa palvelun vastaan. Kuitenkaan suurin osa ei nain tee ja sitten soitetaan ja valitetaan kun en tiennyt tata ja uhkaillaan oikeusjutuilla jne. Eipa siina paljoa auta uhkailla kun on itse klikannut sita "hyvaksyn" kohtaa.
- kiinnostunut*
Hei, voisitko kertoa että mistä tuota numeropalvelun työntekijän työtä voi hakea? Onko sitä tarjolla kaikissa kaupungeissa tai useammassa kuin yhdessä kaupungissa, vai onko numeropalveluilla vain yksi konttori ja se on tietty Hki:ssä? Itse olen jo pitkään miettinyt numeropalvelutyöskentelyä, mutta en ole löytänyt yhtään työpaikkailmoitusta mistään, enkä mitään muutakaan paikkaa mihin voisin hakemukseni jättää. :/
- numeropalvelutyöntekijä
Kannattaa tutustua yrityksen internetsivuilla vapaisiin työpaikkoihin ja jättää avoin hakemus, jos paikkoja ei ole sillä hetkellä tarjolla. Myös vaihteen kautta voi tiedustella rekrytoinnista vastaavaa henkilöä. Onnea työnhakuun!
- numbatäti
numeropalvelun työpaikat ilmoitetaan ihan www.mol.fi sivuilla. Sieltä vaan katsomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793