Olenkohan

liian vanha?

Kiva kun löysin tälläisen keskustelupalstan.

Olen 40 vuotias, ja aikaisemmin kaksi lasta. En voi saada enään normaalisti lapsia, ainoa vaihtoehto on keinohedelmöitys. Minulla oli aikaisemmin kaksi kertaa kohdun ulkopuolinen raskaus, ja kumpikin munajohdin on poistettu.

Haluaisin vielä yhden vauvan, mutta pelottaa, kun taidan olla liian vanha. Enkä voi luomusti kuitenkaan saada.

Onko täällä ikäisiäni, joille tehty keinohedelmöitys? Miten on mennyt? Voi kun pitää olla näin vanha!!

22

2027

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vain''

mutta onnistumis prosentit alkaa kyllä hiipua kun ikää on jo noin paljon. Voi olla että menee rahat kankkulan kaivoon näin suoraan sanottuna. 1 hoikokerta tulee maksamaan n.5000e kun et saa lääkkeitäkään enää kelan korvauksella.

• voi rahat mennä..

Noi rahat voi mennä kankkulan kaivoon ihan minkä ikäiseltä tahansa.

Minulla ei ole ongelmia hedelmöityksen kanssa, ja paikat on kunnossa, lääkärin mukaan!!

Joten kommentisi oli todella tyly ja enkä tarvitse sinulta mitään neuvoja. Enkä kysy lupaa sinulta vaan lääkäriltä!!

• 40v myös

Itse joudun myös tukeutumaan hoitoihin enkä kyllä todellakaan tunne itseäni liian vanhaksi.

Oletko vanhoja ihmisiä koskaan nähnytkään?

Lähisukulaisissani on useita yli 80v ja muutama yli 90v. Tätini joka on 90v päihittää kuntonsa ja vireytensä puolesta suurimman osan vanhoista sukulaisistani.
      Ihmiset ikääntyvätkin eri tahtia riippuen sairauksista elämäntavoista ym.

Kun kerran 50v on vielä luomusti raskautunut niin itse olen valmis yrittämään lasta siihen ikään asti, mikäli voi ajatella että raskautumis mahdollisuuksia kohdallani on ja tuntuu että lasta haluan.
      Enkä kyllä kysele siihen keneltäkään lupaa ja varsinkaan täältä!

• kysy lupaa..

Kiitos viestistä, en kanssa kysy täältä lupaa, mutta ajattelin että olisi kohtalotovereita, ja miten on kaikki mennyt, hedelmöitys, odotus, synnytys?

Tiedän kyllä riskit tässä iässä, enkä ole niitä vailla kuuntelemaan keneltäkään 20-30 vuotiaalta. Kenelle vaan voi tulla ongelmia jossain vaiheessa katsomatta ikää.

Kokemuksia, tunteita, jne.

• mie vain''
        kysy lupaa.. kirjoitti:

Kiitos viestistä, en kanssa kysy täältä lupaa, mutta ajattelin että olisi kohtalotovereita, ja miten on kaikki mennyt, hedelmöitys, odotus, synnytys?

Tiedän kyllä riskit tässä iässä, enkä ole niitä vailla kuuntelemaan keneltäkään 20-30 vuotiaalta. Kenelle vaan voi tulla ongelmia jossain vaiheessa katsomatta ikää.

Kokemuksia, tunteita, jne.

Kysyit asioista joista minulla on kokemusta mutta olen pahoillani jos vastasin jotenkin rumasti sinulle. Itse monta ivf-hoitoa läpi käyneenä tiedän kyllä mitä tämä on. Itsehän sinä itseäsi vanhaksi sanoit :) ja reilusti 3-kymppiä on paukkunut minulla...

• kannattaa miettiä..
        mie vain'' kirjoitti:

Kysyit asioista joista minulla on kokemusta mutta olen pahoillani jos vastasin jotenkin rumasti sinulle. Itse monta ivf-hoitoa läpi käyneenä tiedän kyllä mitä tämä on. Itsehän sinä itseäsi vanhaksi sanoit :) ja reilusti 3-kymppiä on paukkunut minulla...

Kysyinkin juuri kokemuksia 40 vuotiailta naisilta, miten kaikki on mennyt. Tiedän kyllä, että on jo yli 40 vuotiaita, jotka ovat lapsia vielä tehneet.

Minulla on kaksi lasta aikasemmin, ja minulla ei ole ongelmia hedelmöityksen kanssa, kaikki on ok, lääkärin mukaan. Sanoi vain etten lykkäsi kuitenkaan enään montaa vuotta, jos lapsen haluan.

Kysyin vain, olenkohan liian vanha, ja olisi parempi etten olisi kysynyt, koska täällä kuitenkin voi olla 20 vuotta nuorempia, ja ajattelet kuitenkin minun olevan jo mummo, vaikka kaukana siitä!

• siitä vaan
        kannattaa miettiä.. kirjoitti:

Kysyinkin juuri kokemuksia 40 vuotiailta naisilta, miten kaikki on mennyt. Tiedän kyllä, että on jo yli 40 vuotiaita, jotka ovat lapsia vielä tehneet.

Minulla on kaksi lasta aikasemmin, ja minulla ei ole ongelmia hedelmöityksen kanssa, kaikki on ok, lääkärin mukaan. Sanoi vain etten lykkäsi kuitenkaan enään montaa vuotta, jos lapsen haluan.

Kysyin vain, olenkohan liian vanha, ja olisi parempi etten olisi kysynyt, koska täällä kuitenkin voi olla 20 vuotta nuorempia, ja ajattelet kuitenkin minun olevan jo mummo, vaikka kaukana siitä!

tuttuni alotti 44 v ja teki luomusti 3 lasta jotka jo aikuisia ja kaik terveitä.

toinen on 43 v ja luomusti tuli.

sitten yks rouva oli 49 v ja 52 kun teki.. tais saada vähän gonalia tms sitä varten.

suoraan ivf:n vaan. pelko pois! alota se fsh induktio (gonal, puregon tai menopur) pistelyt kierrron 3-10 päivinä (about) jasitten keräätään munasolut ja kootaan simpat yhteen putkeen ja laitetaan kohtuonteloon 1- tai 2 alkiota. siitä vaan. saat takuulla myös lugesteronia tai terolutia loppukierron tueksi. onneksi on ne munasarjat siellä tallella. siitä vaan!

haleja ja pää pystyyn, ET ole liian vanha ja onnea matkaan!!!

t. nainen

• 40v myös
        kannattaa miettiä.. kirjoitti:

elämänkokemus on tuonut kypsyyttä ja osaa suhteuttaa hoidoissa tulevat pettymyksetkin paremmin, mitä olisi nuorempana onnistunut.

Taloudellinen tilanne ok, joten tämä on asia johon olen valmis rahaa laittamaan ja kyllä kela korvaa yli 40v hoitoja jos hoidoille lääketieteelliset perusteet, mutta korvauksia joutuu hakemaan erikseen.

Toivottua tulosta ei ole vielä tullut, mutta kyllä minulla sitkeyttä riittää mikäli todella jotain haluan.
        Onnea yritykseen.

• viestistä
        siitä vaan kirjoitti:

tuttuni alotti 44 v ja teki luomusti 3 lasta jotka jo aikuisia ja kaik terveitä.

toinen on 43 v ja luomusti tuli.

sitten yks rouva oli 49 v ja 52 kun teki.. tais saada vähän gonalia tms sitä varten.

suoraan ivf:n vaan. pelko pois! alota se fsh induktio (gonal, puregon tai menopur) pistelyt kierrron 3-10 päivinä (about) jasitten keräätään munasolut ja kootaan simpat yhteen putkeen ja laitetaan kohtuonteloon 1- tai 2 alkiota. siitä vaan. saat takuulla myös lugesteronia tai terolutia loppukierron tueksi. onneksi on ne munasarjat siellä tallella. siitä vaan!

haleja ja pää pystyyn, ET ole liian vanha ja onnea matkaan!!!

t. nainen

Kiitos piristävästä viestistä, näitä alunperin kaipasinkin, kokemuksia!!

Joku aina joskus valittaa minulle, olet jo vanha ja miksi enään uhmaat luonnon lakia, onhan sinulla jo kaksi poikaa jne.

Ei kauhean piristävää kuunneltavaa. Olen toki iloinen lapsistani, joita jollain ei ole ollenkaan, mutta ei kai se sitä tarkoita etten voisi itse yrittää enään kolmatta lasta. Kaksi tuli luomusti, ja kolmatta kun yritimme, niin oli ulkopuoliset raskaudet, ja niin poistettin munajohtimet, koska olivat revenneet.

• vaan kokeilemaan
        40v myös kirjoitti:

elämänkokemus on tuonut kypsyyttä ja osaa suhteuttaa hoidoissa tulevat pettymyksetkin paremmin, mitä olisi nuorempana onnistunut.

Taloudellinen tilanne ok, joten tämä on asia johon olen valmis rahaa laittamaan ja kyllä kela korvaa yli 40v hoitoja jos hoidoille lääketieteelliset perusteet, mutta korvauksia joutuu hakemaan erikseen.

Toivottua tulosta ei ole vielä tullut, mutta kyllä minulla sitkeyttä riittää mikäli todella jotain haluan.
        Onnea yritykseen.

Kiitos kanssa viestistä, taidan kanssa sitten lähteä kokeilemaan!! Ja samoin, onnea yritykseen kanssa teille!!!

• kiinnosta nuoren

ihmisen näkökulma asiaan, mutta tässä se kuitenkin tulee. Olen siis 25 vuotta, terveydenhoitaja äitiysneuvolassa, itsellä yksi lapsi kuuden (pitkän) vuoden yrittämisen jälkeen. Hoitoja tehtiin laidasta laitaan. Ikä on asia joka täytyy miettiä jokaisen potilaan/asiakkaan kohdalla erikseen. Voi olla 20 ja 40 jotka ovat fyysisesti tai henkisesti "samalla tasolla". Raskautesi olisi kuitenkin riskiraskaus ikäsi puolesta ja tietenkin koska raskaus olisi "keinotekoinen". En siltikään ammattini puolesta näe mitään estettä sinun raskauteesi. 40v ensisynnyttäjä on paljon "huonommassa" asemassa sinuun nähden. Sinä tiedät kuinka rankaa pienen lapsen kanssa on, se ei tule sinulle yllätyksenä. Sanotaan kyllä että jos synnytyksestä on kulunut viisi vuotta äiti on tavallaan uudelleen ensisynnyttäjä eli raskaus on taas rankka "koetus" keholle. 20v jaksaa eritavalla kuin 40v valvoa lapsen kanssa, mutta sekin on yksilöllistä ja lapset ovat yksilöitä. Tässä työssä näkee äitejä laidasta laitaan ja heitä ei voi lajitella iän puolesta "hyviin ja huonoihin". Joten jos todella haluat lapsen niin anna palaa. Pidä itsestäsi hyvää huolta raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen. Palautuminen on hitaampaa, mutta varmasti kaikki menee oikein hyvin. Loistavaa jatkoa sinulle! =)

• kiinnostaa..

En sanoisi ettei kiinnostaisi, mutta ensin aina sanotaan että olisi riskiraskaus jne. ihan kun en tietäisi itse. Kyllä tosiaan tiedän.

Olisin vain kysellyt miten muilla 40 vuotiailla on mennyt kaikki. Onhan aina synnytetty vanhemmalla iälläkin, ja koskaan voi raskaudesta todella tietää miten menee ikään katsomatta.

Tiedän kyllä, ettei vauva ole nukke, en nyt ole edes lähdössä hetken mielijohteesta vauvaa tekemään. Meinaatko että 40 vuotias väsyy nopeammin kun 20 vuotias? Kun katson töissä nykynuoria, mitäs ne tekee siellä, nukkuu kaikki väliajat ja mikään ei kiinnosta. Eli on 20 vuotiailla kanssa ongelmia jos 40 vuotiaalla. En tarkoita kaikkia 20 vuotiaita.

Mutta kiitos kuitenkin kannustuksesta!

• 40v myös
        kiinnostaa.. kirjoitti:

En sanoisi ettei kiinnostaisi, mutta ensin aina sanotaan että olisi riskiraskaus jne. ihan kun en tietäisi itse. Kyllä tosiaan tiedän.

Olisin vain kysellyt miten muilla 40 vuotiailla on mennyt kaikki. Onhan aina synnytetty vanhemmalla iälläkin, ja koskaan voi raskaudesta todella tietää miten menee ikään katsomatta.

Tiedän kyllä, ettei vauva ole nukke, en nyt ole edes lähdössä hetken mielijohteesta vauvaa tekemään. Meinaatko että 40 vuotias väsyy nopeammin kun 20 vuotias? Kun katson töissä nykynuoria, mitäs ne tekee siellä, nukkuu kaikki väliajat ja mikään ei kiinnosta. Eli on 20 vuotiailla kanssa ongelmia jos 40 vuotiaalla. En tarkoita kaikkia 20 vuotiaita.

että suurin kompastuskivi kohdallani koko tässä lapsettomuus asiassa on ollut nämä "asiantuntija lausunnot".
        Olen todella joutunut miettimään kenelle kerron mitäkin ja onko kaikista asioista syytä puhua ollenkaan.
        Rankkaa rajanvetoa olen joutunut tekemään.

• hei hei hei
        kiinnostaa.. kirjoitti:

Minähän tarkoitin nimenomaa sitä että vaikka aina sanotaan että mitä vanhempi äiti niin sitä raskaamapaa on niin se ei pidä paikkaansa. Siksi laitoinkin että 20v:n ja 40v:n fyysiset ja psyykkiset ominaisuudet voivat olla samat. Kai ymmärrät että toiset 40v:t eivät ole hyvässä kunnossa, niinkuin ei kaikki 20v:t. Minähän kirjoitin ettei "hyvä" äitiys liity millään tavalla ikään. Eikä se riskiraskaus ollut mikään negatiivinen asia. Itse olin 25v ensisynnyttäjä ja raskaus oli riskiraskaus eli ei se ole ikään sidottu asia, siihen liittyy PALJON muutakin. Yritämme toista raskautta ja tiedän varsin hyvin raskauden olevan taas riskiraskaus. Satun vain tietämään omakohtaisesti mitä sana riskiraskaus voi pahimmillaan tarkoittaa. Tiedätkö ettei ole helppo käydä katsomassa pientä keskosta jokapäivä sairaalassa ja miettiä mitä olisin voinut tehdä toisis, oliko keskosuus jotenkin minun vikani. En todellakaan tarkoittanut ettet tietäisi mikä riskiraskaus on. Olet todella puollustavalla kannalla. Aika loukkaava kirjoitus sinulta, vaikka itse tarkoitin vain hyvää.

• oikeassa..
        40v myös kirjoitti:

että suurin kompastuskivi kohdallani koko tässä lapsettomuus asiassa on ollut nämä "asiantuntija lausunnot".
        Olen todella joutunut miettimään kenelle kerron mitäkin ja onko kaikista asioista syytä puhua ollenkaan.
        Rankkaa rajanvetoa olen joutunut tekemään.

Veit sanat suustani, heti saa täällä terveystietoa, ihan kun ei itse tietäsi riskeistä, eli en saa varmaan täällä kuulla niiden 40 vuotiaiden kokemuksista!!

Ja poistun täältä, en jaksa todella "asiantuntijoita".

• vaan...
        hei hei hei kirjoitti:

Minähän tarkoitin nimenomaa sitä että vaikka aina sanotaan että mitä vanhempi äiti niin sitä raskaamapaa on niin se ei pidä paikkaansa. Siksi laitoinkin että 20v:n ja 40v:n fyysiset ja psyykkiset ominaisuudet voivat olla samat. Kai ymmärrät että toiset 40v:t eivät ole hyvässä kunnossa, niinkuin ei kaikki 20v:t. Minähän kirjoitin ettei "hyvä" äitiys liity millään tavalla ikään. Eikä se riskiraskaus ollut mikään negatiivinen asia. Itse olin 25v ensisynnyttäjä ja raskaus oli riskiraskaus eli ei se ole ikään sidottu asia, siihen liittyy PALJON muutakin. Yritämme toista raskautta ja tiedän varsin hyvin raskauden olevan taas riskiraskaus. Satun vain tietämään omakohtaisesti mitä sana riskiraskaus voi pahimmillaan tarkoittaa. Tiedätkö ettei ole helppo käydä katsomassa pientä keskosta jokapäivä sairaalassa ja miettiä mitä olisin voinut tehdä toisis, oliko keskosuus jotenkin minun vikani. En todellakaan tarkoittanut ettet tietäisi mikä riskiraskaus on. Olet todella puollustavalla kannalla. Aika loukkaava kirjoitus sinulta, vaikka itse tarkoitin vain hyvää.

Tiedän ei ole helppoa käydä sairaalassa katsomassa lastaan, lapsille voi tulla koska vaan sairauksia, niin kuin nuorimalle, hänellä on epilepsia, enkä elvistele sillä täällä ja kysele täällä miltä tosista tuntuisi, voi että..

Viestini ei ollut loukkaava millään tavoin, ja miten niin puolustavalla kannalla? Olisin halunnut vain tietoa 40 vuotiaiden kokemuksista, en terveystietoa, en riskeistä vaan ihan ihmisten omakohtaisia tapauksia.

Kaikki ei ole minun viestejä täällä, ota se myös huomioon..

• tämä 40

Eli itse olen 41. Kaksi lasta, 8 ja 10 vuotiaat. Aiemmissa raskauksissa ei mitään ongelmia, ei raskaaksitulossa, odotuksessa tai synnytyksessä. Nyt olemme olleet väestöliitossa "yrittämässä" iltatähteä. Tuolla alhaalla oli nuorempien hyviä kommenttejä eli ikä todellakin tuo hedelmöityshoitoihin oman lisänsä. Manasolujen huonotuminen, alkion kiinnittyminen ja raskaudenaikaiset ongelmat. Näistä huolimatta olen valmis yrittämään. Ymmärsin tekstistäsi että olet jo käynyt lapsettomuuslääkärin luona, mutta en ymmärtänyt miten voit tietää että sinulla ei ole ongelmia hedelmöittymisessä? Sitähän ei voi kukaan tietää. Itselläni kaikki ok, samoin miehelläni joten ainut syy mikä selittää epäonnistuneet IVF hoidot on ikä.
      Ainahan lapsia on saatu "vanhemmalla" iällä, mutta keinoalkuinen raskaus ja luomuraskaus ovat kaksi eri asiaa, raskauksissa on eri riskit ja raskauden päättyminen lapsen syntymään on eri asia. Eli meidän iällä IVF hoitojen keskenmenoprosentti ja raskauden aikaiset ongelmat ovat suurempia kuin nuoremmalla iällä. Puhutaan biologisesta kellosta, taitanee pitää paikkaansa. Tiedän itsekin että 30 jaksoin valvoa yöt lapsen kanssa eritavalla kuin nyt. Mutta sitä murehditaan sitten kuin sen aika on. Ainakin meidän lääkäri sanoi että yli 35 vuotiaan lapsettomuushoitoja haluavan kannattaa pitää erityisen hyvää huolta itsestään. Vaikka nuoremmillekin ylipainoisille suositellaan laihdutusta ennen hoitoja onnistumisprosentin takia niin lahdutus on kuulemma vieläkin tärkeämpää tässä iässä. Itsellä ei painon kanssa ongelmia, ei ole koskaan ollutkaan. Fyysinen kunto on hyvä, juoksin maratonin tänä kesänä.
      Jokainen tietää/on kuullut 50 vuotiaista synnyttäjistä. Prosentuaalisesti hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 25 vuoden iässä huomattavasti. Mitä tuota alempaa luin niin olet suhtautunut aika kriittisesti negatiivisiin kommentteihin. Ei ole yleistystä jos sanotaan 20 vuotiaan jaksavan enemmän kuin 40 vuotiaan. Tilastollisesti asia on näin. Yksittäiset ihmiset ovat eriasia, mutta pitää katsoa kokonaisuutta. Sinä ja minä emme ole mielestämme liian vanhoja äidiksi ja jaksaisimme omasta mielestämmä erittäin hyvin. Mutta jos katsotaan koko 40 väestöä niin me olisimme vähemmistö. Kaikki ei ole yhtä onnekkaita kuin me olemma. Nyt meille molemmille plussa onnea ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. =)

• riskit...

Siis selität kuin jollekkin pikkulapselle, kysyin täällä kokemuksia, ja hirveä terveyshuolto päällä, sanoin jo aiemmin, että tiedän riskit, miksi pitäisi lukea ne samat asiat jotka jo tiedän.

• vain mielenkiinnosta

Miten sinulle voidaan tehdä keinohedelmöitys jos sinulla ei ole munajohtimia? Keinohelmöityshän on inseminaatio ja siinä kyllä tarvitsee munasolun päästä ihan "ominavuin" munajohtimiin.

• hukassa..

No anteeksi, sitten inseminaatio, munajohtimia ei todella ole. En ole vielä perehtynyt sanastoon, kun ei ole ennen ollut tarvis.

Enkä ole kirjoittanut kaikkea täällä noista kirjoituksista, ja saan kovat huudot täällä, ilmeisesti agressiivista porukkaa täällä, ja yleensä täällä suommi24 sivuilla lapsellista sakkia. Taidan siirtyä vauva sivuille takaisin. Good bye!

• 4-kymppinen
        hukassa.. kirjoitti:

No anteeksi, sitten inseminaatio, munajohtimia ei todella ole. En ole vielä perehtynyt sanastoon, kun ei ole ennen ollut tarvis.

Enkä ole kirjoittanut kaikkea täällä noista kirjoituksista, ja saan kovat huudot täällä, ilmeisesti agressiivista porukkaa täällä, ja yleensä täällä suommi24 sivuilla lapsellista sakkia. Taidan siirtyä vauva sivuille takaisin. Good bye!

!!! luin koko ketjun läpi enkä voi muutakuin ihmetellä asennettasi. ihmiset täällä vastaili asiaan erittäinkin asiallisesti... sinä senkun jankutat, ettet kysynyt sitä etkä tätä, et halua tuollaisia vastauksia jne... lapsellista!!
        kukaan ei näemmä kyennyt vastaamaan niinkuin olisit halunnut.

joten mene vaan muihin yhteisöön hakemaan sellaisia vastauksia kuin haluat kuulla, täällä me muut 2-3-4- kymppiset lapselliset lapsettomat jatkamme näitä terveysvalistuskeskusteluja

• kipa

sinut on siis luokiteltu huonokuntoiseksi, jaksamattomaksi automaattisesti ja ajattele miten sinun pitäisi jaksaa vielä eläkeikään asti....häntä pystyyn!
      miksi et saa tukea niinkuin tämän päivän niin monet jaksamattomat nuoret äidit. heitäkin on.... voi kun ihmiset ovat iketä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2731
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2441
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2359
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe