Teräsmummot

kuka tietää?

Olen kuullut että Hämeenlinnassa liikkuu kaksi pientä koukkuselkäistä mammaa jotka ovat kuulemma kävelleet kaksi kertaa Siperiasta takaisin? Ovat kuulemma sisaruksia? Tietääkö kukaan lisää näistä teräsmummoista?

10

2551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -hoitsu-

Niin ovat oikein teräsmummoja. Asuvat keskenään katumalla ja kävelevät joka paikkaan missä ikinä käyvät. Ihailtavaa katsella ja siinä on vissiin hyvän kunnon ja pitkän iän salaisuus, mene ja tiedä...

• oi miksi

ne sielä siperiassa on olleet?

• huoli apua

Eivätkä syö edes kirkon reissuilla tarjottavaa ruokaa, vaan omia eväitä. Eivät siis huoli mitään "almuja", kerran näin heidät bussissa matkustamassa, mutta muuten kävelevät joka paikkaan. Leivätkin tekevät itse, eivät kai osta paljon mitään kaupasta edes puolivalmiina.
        Suuri on kunnioitus heitä kohtaan, olisinpa itse tuossa iässä yhtä hyväkuntoisen oloinen. Tai no mistä sitä tietää onko hyväkuntoinen, mutta kuitenkin...

• herra S
        oi miksi kirjoitti:

ne sielä siperiassa on olleet?

Et meni koulussa hra. Stalinin touhut ohi korvien?

• joku syytä
        huoli apua kirjoitti:

Eivätkä syö edes kirkon reissuilla tarjottavaa ruokaa, vaan omia eväitä. Eivät siis huoli mitään "almuja", kerran näin heidät bussissa matkustamassa, mutta muuten kävelevät joka paikkaan. Leivätkin tekevät itse, eivät kai osta paljon mitään kaupasta edes puolivalmiina.
        Suuri on kunnioitus heitä kohtaan, olisinpa itse tuossa iässä yhtä hyväkuntoisen oloinen. Tai no mistä sitä tietää onko hyväkuntoinen, mutta kuitenkin...

miksi ne joutu sinne Siperiaan? Stalinin puhdistustyöt on kyllä tiedossa mutta mikä mahtoi näiden kahden kohdalla olla se nimenomainen syy?

• pakkosiirrettiin
        joku syytä kirjoitti:

miksi ne joutu sinne Siperiaan? Stalinin puhdistustyöt on kyllä tiedossa mutta mikä mahtoi näiden kahden kohdalla olla se nimenomainen syy?

Nämä mummot ovat inkeriläisiä Itä-Karjalasta. Niitä inkeriläisiä pakkosiirrettiin sinne Siperiaan oikein enemmänkin.

• köäf
        pakkosiirrettiin kirjoitti:

Nämä mummot ovat inkeriläisiä Itä-Karjalasta. Niitä inkeriläisiä pakkosiirrettiin sinne Siperiaan oikein enemmänkin.

muistaakseni kaupunkiuutiset lahjoitti jo vuosia sitten mummoille uudet valkoiset lenkkikengät.olivat legendoja jo silloin.

• ole....
        köäf kirjoitti:

muistaakseni kaupunkiuutiset lahjoitti jo vuosia sitten mummoille uudet valkoiset lenkkikengät.olivat legendoja jo silloin.

Nuaria likkojahan ne on, viiskymppisiä tai jotain...

• aasd
        ole.... kirjoitti:

Nuaria likkojahan ne on, viiskymppisiä tai jotain...

katumalla asuvat. huomaa jos ovat vihoissaan (toinen kävelee muutaman metrin edellä toista) nyt ei ole vähään aikaan näkynyt.liekö aika jättänyt? ja veikkaisimpa että molemmilla ikää pitkälle 80

• näin ne
        aasd kirjoitti:

katumalla asuvat. huomaa jos ovat vihoissaan (toinen kävelee muutaman metrin edellä toista) nyt ei ole vähään aikaan näkynyt.liekö aika jättänyt? ja veikkaisimpa että molemmilla ikää pitkälle 80

juu tänään näin ne nummen alueella.. ovat kai muuttaneet sinnepäin.. ja ihan väleissä näytti olevan.. eli vierekkäin kävelivät;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      8
      2768
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2611
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1463
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      70
      986
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe