Ajojärjestelijöiden

palkat

Ovatko ajojärjestelijät hyvin palkattua väkeä? Olen kuullut että jotkut ajojärjestelijät tienaisivat jopa yli 40te vuodessa. Pitääköhän paikkaansa?

73

28364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ite,.,

      hankin rekkahommissa paremmin, ainoa syy työn vaihtoon oli työajat.... paitsi et puhelimen kaa oot naimisissa 24/7...

    • lisillä

      Siihen 40 tonniin saattaa joutua laskemaan iltalisiä ym. Minä olen töissä eräässä keskisuuressa kuljetuliikkeessa ja kuukausipalkka on 33000 euroa. Työ on pääasiassa päivähommaa 8 tuntia.Mutta illallakin puhelin kotona aina joskus soi.

      • kun oppisit

        erottamaan kuukauden vuodesta, vois hommistakin tulla jotain. 33000 eur kuukaudessa ?????.
        Tosiasiassa ajojärjestelijät tienaavat 2200-2800 eur/kk. Jos työ sisältää kuljetuspäällikön töitä niin palkka voi mennä yli 3000 eur/kk. Yleensä olet tuohon rahaan miltein aina tavoitettavissa.


      • lipsahti
        kun oppisit kirjoitti:

        erottamaan kuukauden vuodesta, vois hommistakin tulla jotain. 33000 eur kuukaudessa ?????.
        Tosiasiassa ajojärjestelijät tienaavat 2200-2800 eur/kk. Jos työ sisältää kuljetuspäällikön töitä niin palkka voi mennä yli 3000 eur/kk. Yleensä olet tuohon rahaan miltein aina tavoitettavissa.

        Tuli näköjään kirjoituslipsaus. Siis vuosipalkka tietenkin on se 33000 euroa. Arvioimasi palkkahaitari on muuten vähän alakantissa. Palkat alkaa suunnilleen 2500 eurosta. Ja jos on vuorotöitä tai sunnuntaitöitä, niin pääsee ilman mitään kuljetuspäällikön titteliä helposti yli 3000 euron kuukaudessa. Itse haluan olle vain säännöllisessä päivätyössä, joten en tienaa mitenkään hirmu hyvin.


      • Menee vähän ohi keskustelun, mut miten noihin hommiin pääsee/koulutusvaatimus....onko oppisopimusta olemassa.


      • Scania85
        tiiakka kirjoitti:

        Menee vähän ohi keskustelun, mut miten noihin hommiin pääsee/koulutusvaatimus....onko oppisopimusta olemassa.

        Vittumainen luonne on perusedellytys.


      • Scania85 kirjoitti:

        Vittumainen luonne on perusedellytys.

        Meillä naisilla jo valmiina!! Voin kyllä kuvitella.


      • Scania85 kirjoitti:

        Vittumainen luonne on perusedellytys.

        saman ominaisuuden olisin ittekkin tärkeimmäks listannu, mut joku kerkes ensin


      • Karloss kirjoitti:

        saman ominaisuuden olisin ittekkin tärkeimmäks listannu, mut joku kerkes ensin

        niin, että juitsarit on niin kamalia? Vai olisko se vika puhelimen vastaanottavassa päässä?


      • tiiakka kirjoitti:

        niin, että juitsarit on niin kamalia? Vai olisko se vika puhelimen vastaanottavassa päässä?

        no niin, tiiakka, katsos joskus joillakin ihmisillä pääsee lirahtamaan hitunen huumoria näihin kirjoituksiin. Sen asian kanssa kannattaa oppia elämään.
        Ajojärjesteliöiden, kuten muidenkin ihmisten kanssa on varmaan aivan sama juttu, eli jotkut ovat mulkkuja ja jotkut eivät. Jotkut ovat mulkkuja joskus ja joskus todella ystävällisiä. En usko että juitsarikurssilla on sitä samaa viimeistä rutistusta niinkuin poliisikoulussa, missä pitää rutistaa se viimeinenkin kusitilkka pääkoppaan=).
        Luulisin että juitsari on noin yleensäkkin aika hankalasti "puun ja kuoren" välissä, eli vittuilua tulee hänellekkin kummastakin suunnasta.
        Varmaankin sellaisesta kapiaisen luonteesta ei kuitenkaan haittaa juitsarin duunissa ole...


      • vaan
        tiiakka kirjoitti:

        niin, että juitsarit on niin kamalia? Vai olisko se vika puhelimen vastaanottavassa päässä?

        Monen firman ajojärjestelijät on voinut elää kuin pellossa, koska vastaan otto päässä on pitkälle kahdenlaista porukkaa nöyristeljöitä jotka pelänneet hommansa puolesta ja sitten niitä joiden oma työlaatu ollut sellaista että heistä haluttukin eroon.
        Onneksi kaikissa firmoissa ei ole ollutkaan näin ja kunnollisen työvoiman puute vie näiden ylimielisempien juitsareiden työtä aina vaikeammaksi.


      • Karloss kirjoitti:

        no niin, tiiakka, katsos joskus joillakin ihmisillä pääsee lirahtamaan hitunen huumoria näihin kirjoituksiin. Sen asian kanssa kannattaa oppia elämään.
        Ajojärjesteliöiden, kuten muidenkin ihmisten kanssa on varmaan aivan sama juttu, eli jotkut ovat mulkkuja ja jotkut eivät. Jotkut ovat mulkkuja joskus ja joskus todella ystävällisiä. En usko että juitsarikurssilla on sitä samaa viimeistä rutistusta niinkuin poliisikoulussa, missä pitää rutistaa se viimeinenkin kusitilkka pääkoppaan=).
        Luulisin että juitsari on noin yleensäkkin aika hankalasti "puun ja kuoren" välissä, eli vittuilua tulee hänellekkin kummastakin suunnasta.
        Varmaankin sellaisesta kapiaisen luonteesta ei kuitenkaan haittaa juitsarin duunissa ole...

        Onhan noista kuulttu kaikkee. Huumoria kannattaa aina viljellä :)


      • Ohjataan
        vaan kirjoitti:

        Monen firman ajojärjestelijät on voinut elää kuin pellossa, koska vastaan otto päässä on pitkälle kahdenlaista porukkaa nöyristeljöitä jotka pelänneet hommansa puolesta ja sitten niitä joiden oma työlaatu ollut sellaista että heistä haluttukin eroon.
        Onneksi kaikissa firmoissa ei ole ollutkaan näin ja kunnollisen työvoiman puute vie näiden ylimielisempien juitsareiden työtä aina vaikeammaksi.

        Niin, kuskin näkökulmasta on tosi vaikea tietää, mistä mikäkin "käsky" johtuu. Jos kuskit itse saisi päättää hommansa, olisi illalla sama lyödä pönkkä oveen.

        Juitsarin on tultava toimeen kaikkien kanssa ja eihän se ole aina mahdollista.


      • Juitsarit
        Ohjataan kirjoitti:

        Niin, kuskin näkökulmasta on tosi vaikea tietää, mistä mikäkin "käsky" johtuu. Jos kuskit itse saisi päättää hommansa, olisi illalla sama lyödä pönkkä oveen.

        Juitsarin on tultava toimeen kaikkien kanssa ja eihän se ole aina mahdollista.

        Tärkein työkalu on ihmistunteumus elikkä pitää osata olla kuin psykologi ja koittaa pärjätä 50-100 erilaisen kuskin kanssa.
        Eikä se mahdotonta ole.


      • Juitsarit kirjoitti:

        Tärkein työkalu on ihmistunteumus elikkä pitää osata olla kuin psykologi ja koittaa pärjätä 50-100 erilaisen kuskin kanssa.
        Eikä se mahdotonta ole.

        Vastaa varmaan samaa, kun asiakaspalvelu missätahansa työpaikassa!
        Tietysti taitaa olla osuutta myös sillä, kumpaa sukupuolta tämä juitsari on? Sivusta seuranneena olen käsitykseni tehnyt.


      • callensi
        Scania85 kirjoitti:

        Vittumainen luonne on perusedellytys.

        Myöskin ajokortittomuus on eduksi.


      • Rekkamies1111

        Ajojärjestelijät ovatalipalkattuja ku kuskinaki tienaa liki 60 000 vuodessa


    • lkajaajpiaj

      Minä olin kymppitien varressa melkon isossa perheosakeyhtiössä 3. juitsari tällä vuosituhannella 1½ vuotta. Siellä on toisaan hierarkia ykkönen eli päällikkö ja sitten varapäällikkö ja juuri järjestäjäminä. Päällikkö tietysti omistajasuvun jokin entinen sorakuskipoika, jolle piti olla työ.
      Pahimpaan aikaan mulla oli korvalla yhden numeron kuuloke ja vasemmassa pidin soittoa toisesta ja oikealla kädellä näpelöin näppistä nähdäkseni mitä tapahtuu. Jonoon tuli 2-3 puhelua maailmalta. Tätä saattoi kestää 3-4 tuntia juuri maanantaiaamuisin, tai perjantaina.
      1. Pakko sanoa, että kuskit eivät ole mitään älykköjä! Puhelimessa annetut ajo-ohjeet unohdetaan vartissa ja taas kysytään. Paperila annettuja ei osata lukea. Omatoiminen ja järkeilevä kuski on taivaan lahja, joita esiintyy 240 joukossa viisi! Itse on väärin lastattu ja paikan A:n kamat onkin etuseinällä. Aikataulu kusee ja kuski vittuilee asiakkaillekin. Niitä saa sitten lepytellä.
      2. Se tietokoneohjelma, jota juitsarit kai yleensä käyttää on peffasta! Se on jokin amispoika tehnyt isilleen, joka keksi myydä sen kaikille liikennöitsijöille! Sillä ei saa aikaan järkevää ja koodinoitua touhua. On pakko olla ruutupaperia ja karttaa pöydällä, että suunittelee itse asiat.
      3. Isäntä, tai palkattu johtaja muuttaa juttuja kesken päivän. Oli sääntö, että lavetti pitikin olla pomon mielestä Kouvolan keikalle, kun se jo lastattiin viemään Tampereelle kamaa. Pura koko ajatus ja pyytele Tampereelta anteeksi, että tuleekin vasta huomenna, jos silloinkaan. Voikuvituttaa, kuskia kyrsii ja isäntä vielä muka hämmästelee kämmiä tyhmänä.

      Vuodessa kypsyin. Puolikas meni uutta työtä salaa etsien. Onneni on olla vielä alle nelikymppinen! Omaan kaupallisteknisen koulutuksen, joten muutakin työtä sain.
      Huonoin vaihtoehto on ottaa kuski juitsariksi! Se ei siihen koskaan sovellu, kun eräänlainen alikersanttivivahde paistaa aina kuskiin päin liikaa. Toiseksi, kuskien lahjoilla ei yhtäaikaa neuvotella asiakkaan säilyttämistä firman riveissä ja selitetä omistajalle, miksi on parempi antaa yksi kuski lähteä ja vielä samaan reikään haalia uusi asiakas.
      Kuskijuitsari, joka on noussut ajopäälliköksi luulee omistavansa autot ja miehet. Se on paha yhdistelmä, jossa kuskien parhaat vaihtaa taloa puhumatta.
      Juitsarin pitää osata itse tarvittaessa heittää kuorma Koskelta Varkauteen ja paluukyytin juitsata Kuopiosta Turkuun. Sellainen lopettaa kuskien suunsoiton ja vittuilun, että he osaa peruuttaa laituriin. Siihen osaa peruuttaa lähes kaikki, kunhan vain sen harjoittelee tarpeeksi hyvin. Ei sitä lisäpalkkaa siitä makseta!

      • Kapitalistiriistäjä

        Ihan totuudenmukainen selvitys juitsarin kuvioista!

        Ainoa mikä otti silmään oli prosenttimäärä asiallisista kuljettajista. Käsityksesi oli että viisi 240:stä olisi täydellä järjellä varustettuja,oma-aloitteisia sekä ammattitaitoisia helmiä. Ehkä sinulla on suurempi otanta tyypeistä,vaikea sanoa.

        Oma pitkäaikainen käsitykseni on että hyviä ja täydellä järjellä varustettuja on niinkin paljon kuin viisi sadasta tyypistä. Loput on aika pienillä aivoilla varustettuja pöpeltäjiä joilla ei ole minkäänlaista työmoraalia!


      • jarmo-54
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Ihan totuudenmukainen selvitys juitsarin kuvioista!

        Ainoa mikä otti silmään oli prosenttimäärä asiallisista kuljettajista. Käsityksesi oli että viisi 240:stä olisi täydellä järjellä varustettuja,oma-aloitteisia sekä ammattitaitoisia helmiä. Ehkä sinulla on suurempi otanta tyypeistä,vaikea sanoa.

        Oma pitkäaikainen käsitykseni on että hyviä ja täydellä järjellä varustettuja on niinkin paljon kuin viisi sadasta tyypistä. Loput on aika pienillä aivoilla varustettuja pöpeltäjiä joilla ei ole minkäänlaista työmoraalia!

        Näiltä sivuiltahan sais hyvän otannan jos vaan tietäis kuinka iso prosentti täällä päätään aukoo. Viisi sadasta on kyllä huuhaata. Ehkä yks kahdestakymmenestä. Ja mä.


      • Rekkamies1111

        Paska puhetta suurin osa ajo järjestelijöistä omasta mielestään isot herrat saa 2500 kk ja luulevst olevansa johtajia ne on juoksupoikia


      • MieluumminTienpäällä
        Rekkamies1111 kirjoitti:

        Paska puhetta suurin osa ajo järjestelijöistä omasta mielestään isot herrat saa 2500 kk ja luulevst olevansa johtajia ne on juoksupoikia

        Rekkamies1111 puhuu totta. Ajojärjestelijän palkka uran alussa on 2300 eur/kk ja kokeneemman palkka on 2500 -3000 eur/ kk . Pekkasvapaita ei ole koska työaika on 7 tuntia 45 minuuttia. Alalla noudatetaan yleisiä toimistoalan työehtosopimuksia. Minulle aikoinaan tarjottiin kuljettajan työn tilalle tällaista ajojärjestelijän työtehtävää. En ottanut pestiä vastaan ,koska ansiotaso olisi pudonnut merkittävästi. Kuljettajan työssä pekkasvapaat ja verottomat päivärahat/ruokarahan on hyvä asia ja niitä kumpaakaan ei ajojärjestelijä saa. Hän saa vain sekä kuljettajilta,että firman johdolta rapaa niskaansa vaikka harvoin on asioissa se oikea syyllinen.


    • 87k

      Lasketaas meidän ajojärjestelijän palkka kahdelta viikolta

      On töissä pääsääntöisesti ma-pe 3:00-8:00

      Eli "takuupalkkaa" tulee 959,2€

      Yölisää tulee yhteensä 71,94€

      "Päivystystunteja" tulee kahdessa viikossa 256 ja tuntipalkka päivystyksessä on
      5,99€ eli tästä tulee 1534,72€

      Kaikenkaikkiaan siis kahta viikkoa kohden tulee 2565,86€ ja kuukautta kohden luonnollisesti 5131,72€ ja vuotta kohden noin 63000€

      Mutta kuten joku sanoi, niin työssä ollaan kiinni AINA ja tietenkin palkka on sen mukainen....

      • red label

        aika hyvin tulee näitä "päivystystunteja" jos työaika on ma-pe...eli 25.6 tuntia per vuorokausi. miten jotkut jaksaa keksiä näitä liksoja...? kohta joku varmaan väittää saavansa saman ajohommis tessin liksalla...


      • 87k
        red label kirjoitti:

        aika hyvin tulee näitä "päivystystunteja" jos työaika on ma-pe...eli 25.6 tuntia per vuorokausi. miten jotkut jaksaa keksiä näitä liksoja...? kohta joku varmaan väittää saavansa saman ajohommis tessin liksalla...

        Johan sanoin "On töissä pääsääntöisesti ma-pe 3:00-8:00"

        Töissä, siis työpaikalla, fyysiessä rakennuksessa tai ajamssa autoa tai muuten TEKEMÄSSÄ TÖITÄ

        Päivystys on taasen sitä kun ollaan valmiita vastaamaan puhelimeen työasioissa, ja valmiita ryhtymään hommiin.

        Jos työaika on ma-pe 3:00-8:00, niin kaiken logiikan mukaan päivystystä kaikki muu aika ;) oli lauantai tai sunnuntai.

        Eli usko pois, palkka on hyvä, JOS se maksetaan kuten kuuluu


    • Epäilen!!!!

      Vai Niin!!!!

    • Reiska Rekkamies

      Mää saan jugurtinjakelusta 39 tuntia päivässä 29 euroa tunnissa! Se on kuulkaa viikossa 45240 euroa! Vuosiansioni huitelee siinä 4 miljoonan yli. Talvisin en viitsi ajaa tammi- helmikuussa, kun on niin fitun kylmää. Syksyllä joskus pidän sadetta
      Mää oon Reiska-Rekkamieäs ja kuuntelen vain sitä Eskotapion rekkamiestä!

      • noniinpojat

        Juuei. En mäkään aja talvisin kesä-heinäkuussa. Ja syksyllä mä kans pidän sadetakkia. Paitsi töissä. Ja eskomattihytöstä kanssa mäkin kuuntelen. Se on sitte hyvä se sen Rekkareiska.


    • Hooooooo-iiiiiii

      Trololol! Sitä kutsuu mitä resonoi, olen Suomi-Trolli ja haistoin täällä hiukan vanhentuneen, mutta makoisan trollauksen aromin. Tämän keskustelun inspiroimana päätin, että alan juitsariksi ja vittuilen kaikille logistiikkafirman ala- ja yläportaassa olevalle henkilölle tasapuolisesti. Nostan liksaa 60k vuosi, jos ei tuota suostuta maksamaan, niin heitän voltin ja siitä kuperkeikan kautta hirtän itseni kiikkuun. Siihen päättyi alipalkatun juitsarin surullinen tarina. Trolli kuittaa.

    • Factat tiskiin

      Juitsari tai hienommin sanottuna ajojärjestelijä/kuljetusesimies.
      Alkupalkka sama kuin muissakin toimistohommissa 2500 eur.
      Lisien kera n 3000-3300 eur kuukaudessa..
      Ennen kuljettajia "ylennettiin" juitsareiksi. Nykyisin ainakin isot
      toimijat palkkaavat pääasiassa ammattikorkeakoulusta valmistuneita
      nuoria ihmisiä(heillä ei ole välttämättä edes ABC korttia)tutkinto
      logistiikasta pitää kuitenkin olla takataskussa.
      Juitsarin työkuva on viime vuosina muuttunut rajusti. Ennen tehtiin
      100% ajojärjestelyä. Nyt vain 40 % työpäivästä. Kaikenlaisten tilastojen
      teko ja raporttien laatiminen on ja palaverit palaverien perään on 60%
      työajasta.
      Huonot puolet: Kuskit moittii ja myös ylemmät esimiehet moittivat.
      Sinulle soitetaan ympäri vuorokauden.Joudut olemaan töissä myös
      iltaisin/viikonloppuisin. Tästä syystä pysyn kuskina(vaikka on pyydetty
      toimistohommiin) ja kuittaan työstäni 45-50 000 eur vuodessa.
      Nipinnapin pärjään tuolla summalla.Raha ei ole tärkein asia työnteossa.

    • Anonyymi

      Mun palkka on keskimäärin 3300€ bruttona yksityissektorilla. Kohta 10 vuotta tehnyt hommia.

      • Anonyymi

        Edellinen kirjoittaja oli juurikin asiallisen palkka-arvion äärellä. 10 vuoden kokemuksen osaava ajojärjestelijä ansaitsee keskimäärin tuon 3300 eur/ kk eli suomalaisen miehen keskiansio tilastoissa. Aloitteleva juuri logistiikka-alalta valmistunut ajojärjestelijä tienaa 2700 eur /kk
        ilta-, viikonloppupäivystyslisät päälle 3100 eur/ kk . Eli juuri ihan perus toimistoalan palkkaus kyseessä. Perus Pirkolle ja Leenalle palkka toimistossa alkupalkka on tuo 2300-2700 eur ja ei mitään lisiä. Ajojärjestelijällä on haastavammat työajat joten nuo työehtosopimuksen lisät tuovat lisäansiota ,mutta vain jos kuuluu ammattiliittoon ,harva kuljetusliike niitä haluaa maksaa vaapaaehtoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja oli juurikin asiallisen palkka-arvion äärellä. 10 vuoden kokemuksen osaava ajojärjestelijä ansaitsee keskimäärin tuon 3300 eur/ kk eli suomalaisen miehen keskiansio tilastoissa. Aloitteleva juuri logistiikka-alalta valmistunut ajojärjestelijä tienaa 2700 eur /kk
        ilta-, viikonloppupäivystyslisät päälle 3100 eur/ kk . Eli juuri ihan perus toimistoalan palkkaus kyseessä. Perus Pirkolle ja Leenalle palkka toimistossa alkupalkka on tuo 2300-2700 eur ja ei mitään lisiä. Ajojärjestelijällä on haastavammat työajat joten nuo työehtosopimuksen lisät tuovat lisäansiota ,mutta vain jos kuuluu ammattiliittoon ,harva kuljetusliike niitä haluaa maksaa vaapaaehtoisesti.

        Ajojärjestelijöiden palkka on kohtuuton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajojärjestelijöiden palkka on kohtuuton.

        Ajojärjestelijöiden palkka on kohtuuton ???? Sellainen toimistoihmisen keskiansio se on
        ja jos ei edes sellaista maksettaisi yrityksissä niin eivät saisi ketään tekemään sitä työtä.Kaikkihan on siitä kiinni miten ajojärjestelijä hoitaa työnsä. Hyvä ajojärjestelijä on hyvää pataa kuskien kanssa ,pitää kaikki kuskit ajantasalla ja huomioi hankalat tilanteet ja osaa vetää oikeista naruista eli tietää miten toimitaan ongelmatilanteissa ilman ,että aiheutetaan mielipahaa yhdellekään kuskille. Kun tämä sirkus pyörii hyvin niin yrityksen kaikki kuskit ovat valmiita auttamaan ongelmatilanteissa ajojärjestelijää. Se on sitä todella hyvää ammattitaitoa ajojärjestelijältä eli hän on " orkesterin kapellimestari"
        Siksi toivon sydämestäni ,että ainakaan keskisuurissa yrityksissä ei kuskeista tehtäisi ajojärjestelijöitä. Kannattaa luottaa logistiikka-alan ammattikorkeakoulun kouluttamiin
        nuoriin jotka valmistuvat ajojärjestelytehtäviin. Kun he saavat työpaikan yrityksessä,he kuuntelevat hyvin tarkasti mikä on ollut kulttuuri kyseisessä yrityksessä ja kuuntelevat myös kuljettajien mielipidettä ,koska kusi ei ole noussut päähän. Kuljetusala on team-työtä jossa jokainen tukee toisiaan . Jos team työ toimii niin yritys menestyy,jos team työ tökkii niin porukka vaihtuu... vaihtuu...vaihtuu ja yritykselle tulee se surkean työpaikan maine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajojärjestelijöiden palkka on kohtuuton ???? Sellainen toimistoihmisen keskiansio se on
        ja jos ei edes sellaista maksettaisi yrityksissä niin eivät saisi ketään tekemään sitä työtä.Kaikkihan on siitä kiinni miten ajojärjestelijä hoitaa työnsä. Hyvä ajojärjestelijä on hyvää pataa kuskien kanssa ,pitää kaikki kuskit ajantasalla ja huomioi hankalat tilanteet ja osaa vetää oikeista naruista eli tietää miten toimitaan ongelmatilanteissa ilman ,että aiheutetaan mielipahaa yhdellekään kuskille. Kun tämä sirkus pyörii hyvin niin yrityksen kaikki kuskit ovat valmiita auttamaan ongelmatilanteissa ajojärjestelijää. Se on sitä todella hyvää ammattitaitoa ajojärjestelijältä eli hän on " orkesterin kapellimestari"
        Siksi toivon sydämestäni ,että ainakaan keskisuurissa yrityksissä ei kuskeista tehtäisi ajojärjestelijöitä. Kannattaa luottaa logistiikka-alan ammattikorkeakoulun kouluttamiin
        nuoriin jotka valmistuvat ajojärjestelytehtäviin. Kun he saavat työpaikan yrityksessä,he kuuntelevat hyvin tarkasti mikä on ollut kulttuuri kyseisessä yrityksessä ja kuuntelevat myös kuljettajien mielipidettä ,koska kusi ei ole noussut päähän. Kuljetusala on team-työtä jossa jokainen tukee toisiaan . Jos team työ toimii niin yritys menestyy,jos team työ tökkii niin porukka vaihtuu... vaihtuu...vaihtuu ja yritykselle tulee se surkean työpaikan maine.

        juuri näin asian laita on. Jos nuori vastavalmistunut kuljetusjärjestelijä kuuntelee kokeneita kuskeja yrityksessä ja luo oman käsityksen. Tekee yhteistyötä niin homma toimii. On nähty.
        Ala on niin haastava jos kuskit ja ajojärjestely ei tee rakentavaa yhteistyötä niin mikään ei toimi. Kaikki vastakkainasettelu on huono homma koko yritykselle,koska jo koska niin nyt kuljetusalalla kaikkien pitäisi puhaltaa yhteen hiileen eli menestykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri näin asian laita on. Jos nuori vastavalmistunut kuljetusjärjestelijä kuuntelee kokeneita kuskeja yrityksessä ja luo oman käsityksen. Tekee yhteistyötä niin homma toimii. On nähty.
        Ala on niin haastava jos kuskit ja ajojärjestely ei tee rakentavaa yhteistyötä niin mikään ei toimi. Kaikki vastakkainasettelu on huono homma koko yritykselle,koska jo koska niin nyt kuljetusalalla kaikkien pitäisi puhaltaa yhteen hiileen eli menestykseen.

        Olen täysin samaa mieltä. Jokainen on riippuvainen jokaisesta työyhteisössä. Juitsari eli ajojärjestelijä on toimistopelinappula vaikeassa asemassa kuljetusbisneksen keskellä. Jos pitää hyvän yhteistyön kuljettajien keskuudessa niin myös kuskit jelppaavat mielellään hankalassa tilanteessa juitsaria eli ajojärjestelijää. kun me kaikki olemme siinä hemmetin samassa veneessä niin miksi emme auttaisi toisiamme ? Näin se kumminkin toimii menestyvä kuljetusala jokainen jelppaa toistaan. Emme ole toimistoihmisiä klo 8.30-16.30
        oma valinta.


    • Anonyymi

      Kyllä se mahdollista on ,mutta työ on myös hyvin tressaavaa. Mitä isompi yritys ja paljon kalustoa. Sairauspoissaolot,autojen rikkoutuminen jne lisää tressitasoa työssä.

      • Anonyymi

        Juitsarin homma on helppoo kuin heinänteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juitsarin homma on helppoo kuin heinänteko.

        Niin aika rennosti löhöillään työpisteellä ja iltapäivälehdet on huolella selattu joka tunti netistä.


    • Anonyymi

      schenkerillä millasta? kiirettä? palkka 2200?

    • Anonyymi

      Kaupan keskusliikkeessä ajojärjejestelijän palkka lisineen 5 tonnia kk.

    • Anonyymi

      Kuljetusinsinöörin koulutus ja nyt ajojärjestelijön töissä ,palkka noin 6 tonnia brutto mikä ei likikään fortumin johtajan palkkaa joka 125 tuhatta euroa/kk ja bonukset päälle,viisas mies on.
      Minulla taustaa . Myös leivän ajosta ja pari vuotta ajoin Raimolla irtoperiä satamasta opiskelun ohessa.

    • Anonyymi

      Noh jos olen rehellinen niin 8-16/etätöillä viime vuonna n.60 tuhatta oli verokortissa tulot mistä sai maksella veroja…

      • Anonyymi

        Jos nyt puhutaan ajojärjestelijän työstä ja jätetään ne englanninkieliset logistic väännökset ammattinimikkeistä syrjään. Perusjamppa /Daami juuri valmistunut alan oppilaitoksesta ja kun kyseessä on 1. työpaikka niin palkka on 2500 eur /kk eli ihan perus toimistoalan palkkaus ja ei se urakehitys ole tämänkään jälkeen kovin suurta. Kaikilla ikälisillä tästä työstä voi ansaita 3500 eur /kk . On täysin käsittämätöntä olettaa ,että ajojärjestelijä on joku guru asiantuntija jolle pitäisi maksaa enemmän kuin perustoimistoihmiselle. Sinänsä ihan paska virka. Kuskit haukkuu usein ja pitää tyhmänä. Esimiehet haukkuu koska et saa tulosta aikaan koskien yrityksen säästötavoitteita. Vanhankansan miehet nuo viisaat ajattelijat nimesivätkin ajojärjestelijän "kusitolpaksi" no se siitä. Hyvä ajojärjestelijä on jokaiselle yritykselle kullan arvoinen ihminen. Kun hommat sujuvat niin kaikilla on hyvä olla duunarista pomoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt puhutaan ajojärjestelijän työstä ja jätetään ne englanninkieliset logistic väännökset ammattinimikkeistä syrjään. Perusjamppa /Daami juuri valmistunut alan oppilaitoksesta ja kun kyseessä on 1. työpaikka niin palkka on 2500 eur /kk eli ihan perus toimistoalan palkkaus ja ei se urakehitys ole tämänkään jälkeen kovin suurta. Kaikilla ikälisillä tästä työstä voi ansaita 3500 eur /kk . On täysin käsittämätöntä olettaa ,että ajojärjestelijä on joku guru asiantuntija jolle pitäisi maksaa enemmän kuin perustoimistoihmiselle. Sinänsä ihan paska virka. Kuskit haukkuu usein ja pitää tyhmänä. Esimiehet haukkuu koska et saa tulosta aikaan koskien yrityksen säästötavoitteita. Vanhankansan miehet nuo viisaat ajattelijat nimesivätkin ajojärjestelijän "kusitolpaksi" no se siitä. Hyvä ajojärjestelijä on jokaiselle yritykselle kullan arvoinen ihminen. Kun hommat sujuvat niin kaikilla on hyvä olla duunarista pomoon.

        Pthyi noilla palkoilla kukaan tee yksityisellä puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pthyi noilla palkoilla kukaan tee yksityisellä puolella.

        Juurikin näin ja kun on logistiikka insinöörin koulutus kuten minulla niin palkka on kuutisen tonnia/kk ja siis ajojärjestelijän työ ja tulevaisuudessa kuljetuspäälliköksi.
        Ajokokemusta löytyy myös 4 vuotta,leivän jakoa ja irtoperien ajamista pari vuotta keikkahommina.
        Kuljettajien kanss tulen toimeen kun tunnen työn itsekin ja tasapuolisesti keikat jaan näin arvostus nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin ja kun on logistiikka insinöörin koulutus kuten minulla niin palkka on kuutisen tonnia/kk ja siis ajojärjestelijän työ ja tulevaisuudessa kuljetuspäälliköksi.
        Ajokokemusta löytyy myös 4 vuotta,leivän jakoa ja irtoperien ajamista pari vuotta keikkahommina.
        Kuljettajien kanss tulen toimeen kun tunnen työn itsekin ja tasapuolisesti keikat jaan näin arvostus nousee.

        Kyllä taas tulee iltasatua pojilta ja oikein naurattaa vanhaa konstaa. 40 vuotta kuljetusalalla ja 90 -luvulla tein ajojärjestelijän työtä kesäisin kuljettajan työn ohella.
        Vaikka kuinka tulet kuljettajien kanssa toimeen ja kuskien keskuudessa arvostuksesi nousee niin se on ihan väärä suunta. Se arvostuksen nousu pitää tulla sieltä sinun esimiestesi suunnalta ja se tarkoittaa sitä,että et voi kumartaa sekä työntekijöiden suuntaan ,että firman johdon suuntaan. Väistämättä pyllistät johonkin suuntaan. Sellaisilla Yes Yes miehille käy ennemmin tai myöhemmin ....... no jääköön sanomatta. Olisi todella mukava kuulla mikä kuljetusyritys maksaa ajojärjestelijälle 6000 eur /kk. Ei kukaan toimistoihminen ole tuon palkan väärtti. Ammattikorkeakoulut syytävät joka vuosi logistiikka-alan insinöörejä isoin joukoin työmarkkinoille ja 2500 eur/ kk palkalla tarttuvat mielellään tarjoukseen niin yksityisellä kuin kunnallisella puolella. Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä taas tulee iltasatua pojilta ja oikein naurattaa vanhaa konstaa. 40 vuotta kuljetusalalla ja 90 -luvulla tein ajojärjestelijän työtä kesäisin kuljettajan työn ohella.
        Vaikka kuinka tulet kuljettajien kanssa toimeen ja kuskien keskuudessa arvostuksesi nousee niin se on ihan väärä suunta. Se arvostuksen nousu pitää tulla sieltä sinun esimiestesi suunnalta ja se tarkoittaa sitä,että et voi kumartaa sekä työntekijöiden suuntaan ,että firman johdon suuntaan. Väistämättä pyllistät johonkin suuntaan. Sellaisilla Yes Yes miehille käy ennemmin tai myöhemmin ....... no jääköön sanomatta. Olisi todella mukava kuulla mikä kuljetusyritys maksaa ajojärjestelijälle 6000 eur /kk. Ei kukaan toimistoihminen ole tuon palkan väärtti. Ammattikorkeakoulut syytävät joka vuosi logistiikka-alan insinöörejä isoin joukoin työmarkkinoille ja 2500 eur/ kk palkalla tarttuvat mielellään tarjoukseen niin yksityisellä kuin kunnallisella puolella. Näin on.

        Kyllä maksaa kun samalla olen kuljetuspäälliköksi valmistautumassa eli opissa.
        Molempiin leireihin pitää olla välit kunnossa ja tarvittaessa heitän keikan vaikka yhdistelmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maksaa kun samalla olen kuljetuspäälliköksi valmistautumassa eli opissa.
        Molempiin leireihin pitää olla välit kunnossa ja tarvittaessa heitän keikan vaikka yhdistelmällä.

        Juuri noin.
        Meillä ainakin kuljettajat tuo sen rahan ja heidän pitää olla tehokkaana.
        Ei siinä omistajat auta, ne pitää vastaavasti minut motivoituneena ja se 5-6000€/kk helpottaa siinä. Plus joustavat etätyöajat ja mahdollisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin.
        Meillä ainakin kuljettajat tuo sen rahan ja heidän pitää olla tehokkaana.
        Ei siinä omistajat auta, ne pitää vastaavasti minut motivoituneena ja se 5-6000€/kk helpottaa siinä. Plus joustavat etätyöajat ja mahdollisuudet.

        Taas meitä kuljettajia riistetään kun ns. "omasta mielestä" päällikkö kertoo ihan rehellisesti ,että kuljettajat tuovat sen rahan jolla tämä kehuskelee mahtavia ansioitaan. Parempi palkka kuin kansanedustajalla, terveyskeskuslääkärillä tai lukion opettajalla puhumattakaan sairaanhoitajista. Kuljettajille ei haluta maksaa asiallista korvausta, mutta juitsarille pitää maksaa 6000 eur kuukaudessa. Ja saa sekoilla työssään ihan vapaasti ... kyllä se kuski poloinen hoitaa hommat lopulta maaliin mallikkaasti ja selitys on ,että se nyt lipsahti vähäsen" mutta mitä nyt tuosta suremaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meitä kuljettajia riistetään kun ns. "omasta mielestä" päällikkö kertoo ihan rehellisesti ,että kuljettajat tuovat sen rahan jolla tämä kehuskelee mahtavia ansioitaan. Parempi palkka kuin kansanedustajalla, terveyskeskuslääkärillä tai lukion opettajalla puhumattakaan sairaanhoitajista. Kuljettajille ei haluta maksaa asiallista korvausta, mutta juitsarille pitää maksaa 6000 eur kuukaudessa. Ja saa sekoilla työssään ihan vapaasti ... kyllä se kuski poloinen hoitaa hommat lopulta maaliin mallikkaasti ja selitys on ,että se nyt lipsahti vähäsen" mutta mitä nyt tuosta suremaan.

        Kansanedustajan palkka on verottomat kulukorvaukset mukaan ottaen yli 10 tuhatta/kk ja 4,5 kk vuodessa lomaa eli istuntovapaata.
        Vaatimaton on tärkeää työtä tekevän kuljetusjärjestelijän palkka joka samaan rahaan istuu välillä raskaan kaluston rattiin kun kuljettaja sairastunut tai putki jäänyt päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä taas tulee iltasatua pojilta ja oikein naurattaa vanhaa konstaa. 40 vuotta kuljetusalalla ja 90 -luvulla tein ajojärjestelijän työtä kesäisin kuljettajan työn ohella.
        Vaikka kuinka tulet kuljettajien kanssa toimeen ja kuskien keskuudessa arvostuksesi nousee niin se on ihan väärä suunta. Se arvostuksen nousu pitää tulla sieltä sinun esimiestesi suunnalta ja se tarkoittaa sitä,että et voi kumartaa sekä työntekijöiden suuntaan ,että firman johdon suuntaan. Väistämättä pyllistät johonkin suuntaan. Sellaisilla Yes Yes miehille käy ennemmin tai myöhemmin ....... no jääköön sanomatta. Olisi todella mukava kuulla mikä kuljetusyritys maksaa ajojärjestelijälle 6000 eur /kk. Ei kukaan toimistoihminen ole tuon palkan väärtti. Ammattikorkeakoulut syytävät joka vuosi logistiikka-alan insinöörejä isoin joukoin työmarkkinoille ja 2500 eur/ kk palkalla tarttuvat mielellään tarjoukseen niin yksityisellä kuin kunnallisella puolella. Näin on.

        Tää on se yhtälö miksi nämä saa mitä saa.
        ” Ammattikorkeakoulut syytävät joka vuosi logistiikka-alan insinöörejä isoin joukoin työmarkkinoille ja 2500 eur/ kk palkalla tarttuvat mielellään tarjoukseen”
        Koulutettu juitsari on pahinta kaikessa ja ei tarvi yhtään enempää palkkaa.
        Kokemuksen kautta kehittynyt on tuplahinnoissa.


    • Anonyymi

      Ilman juitsaria ei kuskillakaan olisi töitä ja ei kykenisi työtään suorittamaa n.
      Alipalkattu on palkka jotain 2500-3000 päivävuorossa, liikennepäällikkö tai kuljetusinssi tienaa sen 5 tai 6 tonnia.
      Kuskin palkka on lisineen yli 3 tonnia ja juitsari kantaa vastuun ja on käynyt koulutusta alalle.

      • Anonyymi

        Hyvälle juitsarille pitääkin maksaa,juitsari tekee suurimman työn ja kuski ajaa.


    • Anonyymi

      Armeijassa ajoin yhdistelmäkortin ja olin kuljetusupseeri,toimin nyt ajojärjestelijänö yksityisellä.
      Harjoittelen joka päivä laituriin peruutuksen täysperällä,puolikkaalla ja b junalla ja huomaan että peruutan paremmim kuin useimmat kuskit.
      Ajojärjestelijän työ on vaativa ja siitä pitäisi maksaa enemmän,raha tulee taloon juitsarin kautta ja ammattimies osaa ajaa,tehdä sopimukset,laskuttaa ym.
      Tärkeä duuni.

      • Anonyymi

        Olet varmaan todella hyvä henkilö sille yksityiselle. Armeijassa ei muuten voi edetä kun nuolemalla. Eipä ole paljoo ajoja jos jokapäivä joudat peruuttelemaan. Ala jo nuolemaan jonkun pers**tä, että pääset parempiin hommiin niinhän olet muutenkin edennyt.


      • Anonyymi

        Tässähän tämän taas näkee ,että "juitsari on AMATIMIES kuten JVG tuoreessa biisissä laulaa. Ei keskitytä siihen työhön mihin on palkattu, luppoaikaa on niin v..tusti ,että ehditään pihalta napata auto ja treenata peruuttamista laituriin ja sitten kehutaan ,että ollaan parempia kuin kuskit peruutuksessa. Tämän treenamisen jälkeen luetaan iltapäivälehdet netistä ja todella moneen kertaan samat uutiset. Tämän jälkeen tsekataan tarjolla olevat vaihtoautot netistä,jokkopa vaihtaisi oman pirssin johonkin uudempaan. Tämän jälkeen kaivellaan korvaa ja nenää. Tosi vaativaa työtä,kun näiden kaikkien tärkeiden toimintojen jälkeen moni tärkeä asia unohtuu suorittaa työpäivässä yritys menettää asiakkaita ja näin tuloja. Ihan noin vinkiksi Juitsari on isompien herrojen juoksupoika. Ihan eri ihmiset tekevät kuljetussopimukset, laskutukset ja vastaavat aidosti yrityksen taloudesta.Ei niin isoja asioita jätetä ajojärjestelijän tehtäväksi. Hui hemmetti työt loppuisivat hyvin lyhyeen kaikllta yrityksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän tämän taas näkee ,että "juitsari on AMATIMIES kuten JVG tuoreessa biisissä laulaa. Ei keskitytä siihen työhön mihin on palkattu, luppoaikaa on niin v..tusti ,että ehditään pihalta napata auto ja treenata peruuttamista laituriin ja sitten kehutaan ,että ollaan parempia kuin kuskit peruutuksessa. Tämän treenamisen jälkeen luetaan iltapäivälehdet netistä ja todella moneen kertaan samat uutiset. Tämän jälkeen tsekataan tarjolla olevat vaihtoautot netistä,jokkopa vaihtaisi oman pirssin johonkin uudempaan. Tämän jälkeen kaivellaan korvaa ja nenää. Tosi vaativaa työtä,kun näiden kaikkien tärkeiden toimintojen jälkeen moni tärkeä asia unohtuu suorittaa työpäivässä yritys menettää asiakkaita ja näin tuloja. Ihan noin vinkiksi Juitsari on isompien herrojen juoksupoika. Ihan eri ihmiset tekevät kuljetussopimukset, laskutukset ja vastaavat aidosti yrityksen taloudesta.Ei niin isoja asioita jätetä ajojärjestelijän tehtäväksi. Hui hemmetti työt loppuisivat hyvin lyhyeen kaikllta yrityksessä.

        Edellinen kirjoittaja osasi kiteyttää ajojärjestelijän työkuvauksen täydellisesti.
        Täällä kirjoitellaan ihan satuja asioista jotka eivät mitenkään ole tosielämästä.
        Ei ajojärjestelijän tehtävä ole keksiä ajoja kuljettajalle ja olla se taikuri joka taikoo tyhjästä ajotehtäviä. Hän on se henkilö joka kartoittaa kuljetusyrityksen sovitut ajotehtävät jotka muut toimistoihmiset ovat sopineet asiakkaiden kanssa. Ajojärjestelijän tehtävä on suunnitella seuraava työpäivä kaikille kuljettajille järkevästi. Tasapuolisesti töitä kaikille ja pitää huoli siitä ettei ylitöitä tule kuljettajille, koska ylitöiden teettäminen on aivan järjettömän kallista nykyaikana. Mitä tähän netissä roikkumiseen iltapäivälehdet jne..
        tulee niin se pitää 100% paikkansa kun kyse on ajojärjestelijöistä. Firma kuin firma.Joka muuta väittää puhuu p..................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja osasi kiteyttää ajojärjestelijän työkuvauksen täydellisesti.
        Täällä kirjoitellaan ihan satuja asioista jotka eivät mitenkään ole tosielämästä.
        Ei ajojärjestelijän tehtävä ole keksiä ajoja kuljettajalle ja olla se taikuri joka taikoo tyhjästä ajotehtäviä. Hän on se henkilö joka kartoittaa kuljetusyrityksen sovitut ajotehtävät jotka muut toimistoihmiset ovat sopineet asiakkaiden kanssa. Ajojärjestelijän tehtävä on suunnitella seuraava työpäivä kaikille kuljettajille järkevästi. Tasapuolisesti töitä kaikille ja pitää huoli siitä ettei ylitöitä tule kuljettajille, koska ylitöiden teettäminen on aivan järjettömän kallista nykyaikana. Mitä tähän netissä roikkumiseen iltapäivälehdet jne..
        tulee niin se pitää 100% paikkansa kun kyse on ajojärjestelijöistä. Firma kuin firma.Joka muuta väittää puhuu p..................

        Niin pitää ottaa huomioon kuljetusyrityksen koko. Suuri kuljetusyritys kun on kyseessä niin ajojärjestelijä on yksi toimistoihmistä ja ansiotaso on myös sen mukainen. Aloitteleva juuri valmistunut ihminen ansaitsee 2600 eur /kk eli perustoimistoihmisen ansiotaso. Kun ikälisiä on saavutettu niin uransa huipulla ansaitsee 3500 eur /kk. Suurissa kuljetusyrityksissä yleensä asiakkaiden ajotilaukset hoitavat muut toimistoihmiset. Ajojärjestelijän työtehtäväksi jää rakentaa kaikille kuskeille tasopuolinen työpäivä.
        Pienissä kuljetusyrityksissä ajojärjestelijän työ voi olla hyvinkin monipuolista jossa työpäivä koostuu ajotilausten vastaanotosta aina tarjousten tekemiseen tulevista työtehtävistä. Ymmärrän jos on tässä markkinointityössä todella hyvä niin kuljetusyrittäjä voi olla valmis maksamaan 6000 eur /kk, silti olen todella epäuskoinen tässä markkinatilanteessa ja kun kaikki on epävakaista tulevaisuuden suhteen ,että edes pinetn kuljetusyritykset pystyvät tällaisia palkkoja maksamaan,varsinkin kun kaikki keikat pitää lähes ilmaiseksi ajaa,jos haluaa ajaa yleensäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pitää ottaa huomioon kuljetusyrityksen koko. Suuri kuljetusyritys kun on kyseessä niin ajojärjestelijä on yksi toimistoihmistä ja ansiotaso on myös sen mukainen. Aloitteleva juuri valmistunut ihminen ansaitsee 2600 eur /kk eli perustoimistoihmisen ansiotaso. Kun ikälisiä on saavutettu niin uransa huipulla ansaitsee 3500 eur /kk. Suurissa kuljetusyrityksissä yleensä asiakkaiden ajotilaukset hoitavat muut toimistoihmiset. Ajojärjestelijän työtehtäväksi jää rakentaa kaikille kuskeille tasopuolinen työpäivä.
        Pienissä kuljetusyrityksissä ajojärjestelijän työ voi olla hyvinkin monipuolista jossa työpäivä koostuu ajotilausten vastaanotosta aina tarjousten tekemiseen tulevista työtehtävistä. Ymmärrän jos on tässä markkinointityössä todella hyvä niin kuljetusyrittäjä voi olla valmis maksamaan 6000 eur /kk, silti olen todella epäuskoinen tässä markkinatilanteessa ja kun kaikki on epävakaista tulevaisuuden suhteen ,että edes pinetn kuljetusyritykset pystyvät tällaisia palkkoja maksamaan,varsinkin kun kaikki keikat pitää lähes ilmaiseksi ajaa,jos haluaa ajaa yleensäkin.

        Antakaa nyt armoa kaikille lukijoille, älkää nostako ajojärjestelijää tuota toimiston perusduunaria jalustalle jolle hän ei todellakaan kuulu.Arvostus tuossa hankalassa työssä jossa pitää miellyttää työnantajaa sekä kuskeja hankitaan pikkuhiljaa vuosien saatossa. kun arvostus on kuskien piirissä saavutettu niin myös kuskit kyllä ovat joustavia ja puhaltavat yhteen hiileen ajojärjestelijän kanssa ja hommat hoituvat mallikkasti maaliin. olen kuitenkin sitä mieltä ettei kukaan ajojärjestelijä tienaa 6000 eur / kk kun yrittäjät varsinkaan pienyrittäjät eivät itsekään tienaa sellaisia summia. Moni elää vaimonsa palkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa nyt armoa kaikille lukijoille, älkää nostako ajojärjestelijää tuota toimiston perusduunaria jalustalle jolle hän ei todellakaan kuulu.Arvostus tuossa hankalassa työssä jossa pitää miellyttää työnantajaa sekä kuskeja hankitaan pikkuhiljaa vuosien saatossa. kun arvostus on kuskien piirissä saavutettu niin myös kuskit kyllä ovat joustavia ja puhaltavat yhteen hiileen ajojärjestelijän kanssa ja hommat hoituvat mallikkasti maaliin. olen kuitenkin sitä mieltä ettei kukaan ajojärjestelijä tienaa 6000 eur / kk kun yrittäjät varsinkaan pienyrittäjät eivät itsekään tienaa sellaisia summia. Moni elää vaimonsa palkalla.

        Näin on kaikki tulot hupenevat auton lainan lyhennyksiin ja muihin yrityksen kuluihin. Kannattaa pitää hyvät välit vaimoon,jotta ruokahuolto kotona pelaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa nyt armoa kaikille lukijoille, älkää nostako ajojärjestelijää tuota toimiston perusduunaria jalustalle jolle hän ei todellakaan kuulu.Arvostus tuossa hankalassa työssä jossa pitää miellyttää työnantajaa sekä kuskeja hankitaan pikkuhiljaa vuosien saatossa. kun arvostus on kuskien piirissä saavutettu niin myös kuskit kyllä ovat joustavia ja puhaltavat yhteen hiileen ajojärjestelijän kanssa ja hommat hoituvat mallikkasti maaliin. olen kuitenkin sitä mieltä ettei kukaan ajojärjestelijä tienaa 6000 eur / kk kun yrittäjät varsinkaan pienyrittäjät eivät itsekään tienaa sellaisia summia. Moni elää vaimonsa palkalla.

        Näin voisi luulla mutta kun kuskikin tienaa 4 tonnia kuussa kun viitsiii työtä tehdä ja ajojärjestelijä on kuskia ylempi joten e nemmän pitää hankkia hänen.
        Erikoiseksi on mennyt maailma 70-80 luvulla jäteajossa tapiolan lämpö,kiinteistöjen jäteautot ja hkr kaupungin omat jäteautot ja ai na apumies . Mukana ja apumiehelle myös maksettiin palkka.
        Jätekuski tienasi tuolloin nykyeuroihin verraten 5 tonnia kuussa ja esim kiint.jäteautoilla ajettiin urakalla aamvuoro kello 6.00 ja kotiin pääsi klo 12.00 ja viikonloput vapaat.
        Silloin oli työmies tällä alalla arvossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin voisi luulla mutta kun kuskikin tienaa 4 tonnia kuussa kun viitsiii työtä tehdä ja ajojärjestelijä on kuskia ylempi joten e nemmän pitää hankkia hänen.
        Erikoiseksi on mennyt maailma 70-80 luvulla jäteajossa tapiolan lämpö,kiinteistöjen jäteautot ja hkr kaupungin omat jäteautot ja ai na apumies . Mukana ja apumiehelle myös maksettiin palkka.
        Jätekuski tienasi tuolloin nykyeuroihin verraten 5 tonnia kuussa ja esim kiint.jäteautoilla ajettiin urakalla aamvuoro kello 6.00 ja kotiin pääsi klo 12.00 ja viikonloput vapaat.
        Silloin oli työmies tällä alalla arvossaan.

        Kyllä siitä on lähettävä kun yksityissektorilla puhutaan työntekijöistä niin silloin ei ole kyse valtion viroista ,jossa eri toimenkuvat luovat arvoasteikon ja palkka määräytyy sen mukaan.
        Kuljettaja ja ajojärjestelijä yksityissektorilla on vain kaksi eri ammattia. kun puhutaan isoista yrityksistä kuljetusyrityksistä tai muista toimijoista. Kuljettaja hoitaa oman tonttinsa ja ajojärjestelijä oman työnsä. Isoissa yrityksissä kuljettajilla on esimies ja hän ei ole ajojärjestelijä.Hän on jakeluesimies ja kuljettajien esimies. Hän varmasti ansaitsee enemmän kuin peruskuski. Ajojärjestelijä ja kuski ovat perusduunareita eli työläisiä.
        Siinä ei ole mitään hävettävää. Hyvä duunari eli suomeksi työläinen pystyy tekemään ahkerana ihmisenä todella hyvän tilin elämänsä aikana . Minä ainakin olen sellaisen tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä on lähettävä kun yksityissektorilla puhutaan työntekijöistä niin silloin ei ole kyse valtion viroista ,jossa eri toimenkuvat luovat arvoasteikon ja palkka määräytyy sen mukaan.
        Kuljettaja ja ajojärjestelijä yksityissektorilla on vain kaksi eri ammattia. kun puhutaan isoista yrityksistä kuljetusyrityksistä tai muista toimijoista. Kuljettaja hoitaa oman tonttinsa ja ajojärjestelijä oman työnsä. Isoissa yrityksissä kuljettajilla on esimies ja hän ei ole ajojärjestelijä.Hän on jakeluesimies ja kuljettajien esimies. Hän varmasti ansaitsee enemmän kuin peruskuski. Ajojärjestelijä ja kuski ovat perusduunareita eli työläisiä.
        Siinä ei ole mitään hävettävää. Hyvä duunari eli suomeksi työläinen pystyy tekemään ahkerana ihmisenä todella hyvän tilin elämänsä aikana . Minä ainakin olen sellaisen tehnyt.

        Todella hyvä mielipide ja pitää varmasti paikkansa koskien ajojärjestelijän työtehtävää kuljetusyrityksen sisäisessä hierarkiassa. Kuka määrä mitä jne. Pienissä yrityksissä viimeisen sanan sanoo yrittäjä ja näin sen olla pitääkin. Hänen rahoilla yritys pyörii. Kun puhutaan isoista kuljetusyrityksistä joissa johto on jossain siellä niin tavoittamattomissa niin tilanne kuin tilanne ,niin niissäkin ajojärjestelijän työtehtävät on tarkasti rajattu tulevan työpäivän kuormien suunnitteluun. Kuljettajien esimies vastaa kaikesta ja hänen pitää luottaa,että ajojärjestelijät toimivat sovitusti, tasapuolinen työpäivä kuljettajille, työt toteutetaan mahdollisimman taloudellisesti jotta ympäristötavoitteet saavutetaan yrityksen ilmastotavoitteiden sisällä. Kun näin toimitaan niin yrityksessä kaikilla on olla.
        Jokainen tekee sen tärkeän osansa omassa työssään.


    • Anonyymi

      Millainen palkka sitten on ajojärjestelijällä, joka toimii esimiehenä myös?

      • Anonyymi

        Kaikki lähtee sellaisesta asiasta kuin mikä on yrityksen koko. Menetkö töihin Kaukokiitoon, Schenkerille, Keskolle, Inex Partnerille tai jollekin muulle isolle toimijalle joita on paljon Suomessa. Vai menetkö keskisuurelle tai pienelle kuljetusyritykselle.Mitä isompi yritys sitä tarkemmin työtehtävät on jaoteltu ja vastuualueet laadittu. Tällöin palkkaus on myös työehtosopimusten mukainen ja pelivaraa on vähän,mutta työpaikka on luotettava ja sellainen eläkevirka jos hoidat työt hyvin , ei huolta huomisesta, Keskisuuressa tai pienessä yrityksessä ajojärjestelijä joka toimii myös esimiehenä ja mahdollisesti myös ongelmatilanteissa tarttuu rattiin voi olla kullan arvoinen yrittäjälle. Kun aloitteleva ajojärjestelijä on onnistunut todistamaan yrittäjälle osaamisensa ja ongelmatilanteissa hyvän hermojen hallinnan , salaman nopean reagoinnin ratkaisten tosi pahoja ongelmia niin kyllä jokainen yrittäjä tällaisen moniosaajan haluaa palkita kohtuullisella korvauksella joka voi olla huomattavasti parempi kuin näiden isojen yrityksien toimistohepuilla. Pienissä yrityksissä palkan suuruuden määrittää isommassa määrin työssään onnistuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki lähtee sellaisesta asiasta kuin mikä on yrityksen koko. Menetkö töihin Kaukokiitoon, Schenkerille, Keskolle, Inex Partnerille tai jollekin muulle isolle toimijalle joita on paljon Suomessa. Vai menetkö keskisuurelle tai pienelle kuljetusyritykselle.Mitä isompi yritys sitä tarkemmin työtehtävät on jaoteltu ja vastuualueet laadittu. Tällöin palkkaus on myös työehtosopimusten mukainen ja pelivaraa on vähän,mutta työpaikka on luotettava ja sellainen eläkevirka jos hoidat työt hyvin , ei huolta huomisesta, Keskisuuressa tai pienessä yrityksessä ajojärjestelijä joka toimii myös esimiehenä ja mahdollisesti myös ongelmatilanteissa tarttuu rattiin voi olla kullan arvoinen yrittäjälle. Kun aloitteleva ajojärjestelijä on onnistunut todistamaan yrittäjälle osaamisensa ja ongelmatilanteissa hyvän hermojen hallinnan , salaman nopean reagoinnin ratkaisten tosi pahoja ongelmia niin kyllä jokainen yrittäjä tällaisen moniosaajan haluaa palkita kohtuullisella korvauksella joka voi olla huomattavasti parempi kuin näiden isojen yrityksien toimistohepuilla. Pienissä yrityksissä palkan suuruuden määrittää isommassa määrin työssään onnistuminen.

        Eli suomeksi sanottuna jos olet todella tekijämies/nainen Niin pärjäät keskisuuressa ja pienessä yrityksessä juitsarina, Eli tulosta pitää tulla tai ulos. Vaativa tehtävä mutta jos onnistut niin kyllä palkitaan. Palkka nousta ihan yli 6000 eur /kk,mutta muista koko ajan pitää olla ajanhermolla jos ei tule tulosta niin ulos firmasta, se on raskastie verrattuna siihen, että olet vaikka Schenkerillä hommissa ,pieni palkka,mutta takuuvarma vaikka nukkuisit töissä, tosi eläkevirka. Kyllä se jälkimmäinen laiskanpuskeaa suomalaista ennen kaikkea houkuttelee.Tuollaiset suuripalkkaiset lyhyet pyrähdykset houkuttelevat onnenonkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli suomeksi sanottuna jos olet todella tekijämies/nainen Niin pärjäät keskisuuressa ja pienessä yrityksessä juitsarina, Eli tulosta pitää tulla tai ulos. Vaativa tehtävä mutta jos onnistut niin kyllä palkitaan. Palkka nousta ihan yli 6000 eur /kk,mutta muista koko ajan pitää olla ajanhermolla jos ei tule tulosta niin ulos firmasta, se on raskastie verrattuna siihen, että olet vaikka Schenkerillä hommissa ,pieni palkka,mutta takuuvarma vaikka nukkuisit töissä, tosi eläkevirka. Kyllä se jälkimmäinen laiskanpuskeaa suomalaista ennen kaikkea houkuttelee.Tuollaiset suuripalkkaiset lyhyet pyrähdykset houkuttelevat onnenonkijoita.

        Ja kuten me kaikki kuljetusalalla kuljettajina ja juitsareina olleet tiedämme, jos mokaa tai on erimieltä yrityksen johdon kanssa niin kauan ei katsella. Potkut tulee ja mitään kultaisia kädenpuristuksia ei todellakaan kukaan saa. Kengän kuva perseeseen ja ulos kun kyseessä on keskisuuri tai pieni kuljetusyritys. Olen nähnyt näitä tapauksia elämäni aikana kymmeniä ja kaikki on lähtenyt kiltisti ei ole haettu liitolta apua ei ole menty oikeuteen. Kun yrityksellä ei ole edes luottamusmiestä jolta kuski/ juitsari voisi pyytää neuvoa.
        No ihan sama ,jos voitat yrityksen käräjäoikeudessa niin tuskin haluat palata entiseen työhön,kyllä työnantaja järjestää niin kusiset paikat jatkossa ,että varmasti vaihdat työpaikkaa. Kyllä totuus on edellisen kirjoittajan toteamus ,että isossa yrityksessä 2600- 3500 eur/ palkka houkuttelee kun on saanut "eläkeviran"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuten me kaikki kuljetusalalla kuljettajina ja juitsareina olleet tiedämme, jos mokaa tai on erimieltä yrityksen johdon kanssa niin kauan ei katsella. Potkut tulee ja mitään kultaisia kädenpuristuksia ei todellakaan kukaan saa. Kengän kuva perseeseen ja ulos kun kyseessä on keskisuuri tai pieni kuljetusyritys. Olen nähnyt näitä tapauksia elämäni aikana kymmeniä ja kaikki on lähtenyt kiltisti ei ole haettu liitolta apua ei ole menty oikeuteen. Kun yrityksellä ei ole edes luottamusmiestä jolta kuski/ juitsari voisi pyytää neuvoa.
        No ihan sama ,jos voitat yrityksen käräjäoikeudessa niin tuskin haluat palata entiseen työhön,kyllä työnantaja järjestää niin kusiset paikat jatkossa ,että varmasti vaihdat työpaikkaa. Kyllä totuus on edellisen kirjoittajan toteamus ,että isossa yrityksessä 2600- 3500 eur/ palkka houkuttelee kun on saanut "eläkeviran"

        Näin se menee tosielämässä, Onhan se tosi väärin jos tietää olevansa oikeassa ja tehneensä oikein asiat. Riita aina oikeuteen asti ja voitto sieltä ei paranna omaa elämää ollenkaan. On parempi sanoa haista v..tu ja lähteä uusia seikkailuja kohden kun kyseessä on erimielisyys työnantajan kanssa ,koska totuus on ettei voi kuitenkaan jatkaa töitä kyseisessä yrityksessä, vaikka kuinka olisi voittaja fiilis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee tosielämässä, Onhan se tosi väärin jos tietää olevansa oikeassa ja tehneensä oikein asiat. Riita aina oikeuteen asti ja voitto sieltä ei paranna omaa elämää ollenkaan. On parempi sanoa haista v..tu ja lähteä uusia seikkailuja kohden kun kyseessä on erimielisyys työnantajan kanssa ,koska totuus on ettei voi kuitenkaan jatkaa töitä kyseisessä yrityksessä, vaikka kuinka olisi voittaja fiilis.

        Kyllä jokainen alalla pitkään ollut tietää sen totuuden ,että juitsarin homma on se vihon viimeinen , jos hommat ei suju ( joka johtuu yrittäjän omasta toiminnasta) niin on paras on sanoa se oli tässä soronoo. Tällaista se on Suomessa . Kuljettajat haukkuvat yrittäjän p...seen nuolemisesta ja yrittäjä pitää lepsuna heppuna joka ei saa kuskeihin liikettä.
        Ihan vinkkinä sanon,että jos jossain isossa kuljetusliikkeessä on juitsarin paikka auki niin tartu heti tilaisuuteen. Schenker, Kaukokiito ja monet muut isot toimijat heti haukkana kyselemään jos paikka vapautuu. Kohtuullinen palkka ,mutta hyvä työpaikka ja voi keskittyä omaan elämään vapaa-ajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jokainen alalla pitkään ollut tietää sen totuuden ,että juitsarin homma on se vihon viimeinen , jos hommat ei suju ( joka johtuu yrittäjän omasta toiminnasta) niin on paras on sanoa se oli tässä soronoo. Tällaista se on Suomessa . Kuljettajat haukkuvat yrittäjän p...seen nuolemisesta ja yrittäjä pitää lepsuna heppuna joka ei saa kuskeihin liikettä.
        Ihan vinkkinä sanon,että jos jossain isossa kuljetusliikkeessä on juitsarin paikka auki niin tartu heti tilaisuuteen. Schenker, Kaukokiito ja monet muut isot toimijat heti haukkana kyselemään jos paikka vapautuu. Kohtuullinen palkka ,mutta hyvä työpaikka ja voi keskittyä omaan elämään vapaa-ajalla.

        Olen niin samaa mieltä, juitsarin eli ajojärjestelijän paikka on niin hektinen, jos pääset isoon yritykseen töihin ja pikkuhiljaa uutena työntekijänä team- työskentelyyn ja omaksut työkulttuurin ja tutustus kuljetuspuolen ihmisiin eli kuljettajiin oikein kunnolla niin sinusta voi tulla tosi hyvä team-peluri. Kun välit yritysjohtoon on kunnossa ja suhteet kuskeihin toverilliset,niin se helpottaa valtavasti arkisten asioiden hoitoa. Kun sinut otetaan reilusti mukaan porukkaan niin kuskitkin ovat valmiita joustamaan ja olemaan osana kuljetus team pelaajana ja silloin työt hoituvat todella hyvin. Silloin hommat hoituvat ja voit olettaa ,että sinutkin palkitaan hyvin tehdystä työstä mm. vuosi bonuksilla. Ilman sitkeätä työtä on turha odottaa jotain bonusta..... näin se nyt vaan menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen niin samaa mieltä, juitsarin eli ajojärjestelijän paikka on niin hektinen, jos pääset isoon yritykseen töihin ja pikkuhiljaa uutena työntekijänä team- työskentelyyn ja omaksut työkulttuurin ja tutustus kuljetuspuolen ihmisiin eli kuljettajiin oikein kunnolla niin sinusta voi tulla tosi hyvä team-peluri. Kun välit yritysjohtoon on kunnossa ja suhteet kuskeihin toverilliset,niin se helpottaa valtavasti arkisten asioiden hoitoa. Kun sinut otetaan reilusti mukaan porukkaan niin kuskitkin ovat valmiita joustamaan ja olemaan osana kuljetus team pelaajana ja silloin työt hoituvat todella hyvin. Silloin hommat hoituvat ja voit olettaa ,että sinutkin palkitaan hyvin tehdystä työstä mm. vuosi bonuksilla. Ilman sitkeätä työtä on turha odottaa jotain bonusta..... näin se nyt vaan menee.

        Ajojärjestelijän palkka 8 600 €/ kk.
        Ahkera tosin tienaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajojärjestelijän palkka 8 600 €/ kk.
        Ahkera tosin tienaa enemmän.

        Näin kertoo meille kaikille trolli totuuden omassa pienessä maailmassa jonka päivä täyttyy
        tietokonepelien maailmassa ja sitten ulkoilua eli metsästetään pokemon hahmoja haakuillaan jalkakäytävillä ilman mitään järkevää päämäärää edes takaisin. Kun sitten tullaan sisälle niin sitten kommeitoidaan kaikkia mahdollisia viestiketjuja ja totta munassa ollaan aina eri mieltä kuin muut , koska ollaan anarkisteja,yhteiskunnan vastustajia vaikka todellisuudessa ollaan vain patalaiskoja nuoria aikuisia vailla mitään ymmärrystä miten elämässä pitäisi mennä eteenpäin. Totuus on kuitenkin se että hyvä ajojärjestelijä tienaa korkeintaan 3000- 4000 eur /kk ja siihen ikälisät päälle. Ja se on ihan hyvä palkka toimistoihmiselle. Ajojärjestelijä eli juitsari ei ole jumala vaan ihan tavallinen toimistoihminen meidän kaikkien työtätekevien joukossa ... perusduunari


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4322
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      42
      2645
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      108
      2461
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2248
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1632
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    9. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      79
      1406
    Aihe