Mikä helvetti tuota -00 1.6 focusta vaivaa kun ehkä joka 20 käynnistyskerta saa veivata sekunttitolkulla ennen kuin suostuu käynnistymään. Eikä näytä olevan mitään eroa, onko kone kuuma, kylmä tai haalee.
On tuo aina lopulta lähtenyt käyntiin, mutta alkaa jo hävettää marketinpihalla tuo käyntiin veivaaminen, kun on noinkin uudesta autosta kyse.
Niin niinä muina 19 kerta 20:stä focus herää eloon, kunhan ehtii vähän avainta vilauttamaan.
????
focuksen käynnistyvyys
12
1126
Vastaukset
- Mondeoman
Tätä on puitu täällä palstalla jo aikaisemminkin.
Ja kyseessä taitaa olla Fordien (itselläni uusi Mondeo, ennen Focus 2002) ominainen käynnistyksen satunnainen sahausilmiö jota kukaan ei osaa selittää mistä se johtuu... - mjo33400
Kun käännätte virran päälle antakaa tietokonepoksin parin sekunnin ajan tunnistaa anturien tilaa ja startatkaa sitten vasta.
- d-i
Ei se mikään windows ole. Anturi tsekkaus kestää prosessorilta muutaman millisekunnin kaikkineen heräämisaikoineen, eli paljon nopeammin, kuin ehdit kääntää avainta starttausasentoon.
- Julmis
d-i kirjoitti:
Ei se mikään windows ole. Anturi tsekkaus kestää prosessorilta muutaman millisekunnin kaikkineen heräämisaikoineen, eli paljon nopeammin, kuin ehdit kääntää avainta starttausasentoon.
..mut tosiaan antakaa olla kuitenkin virran vähä aikaa päällä ja startatkaa sitten vasta, ehtii nääs polttoainepumppukin pumppaan käynnistykseen tarvittavan paineen.
- focus 99 stw
Tuommoista satunnaista sahaus ilmiötä on mullakin ilmennyt, silloin tällöin kone kuulostaa ihan elottomalta, mutta lähtee sitten käyntiin sinnikkäällä sahaamisella.
Tarkistin juuri että DTC:kin näyttää NONE:a... aika hankala keksiä muuta syytä, kuin että bitit nyrjäyttää nilkkansa välillä.- mikko
mitä tarkoittaa DTC ja mitä se kertoo???
- focus 99 stw
mikko kirjoitti:
mitä tarkoittaa DTC ja mitä se kertoo???
DTC elikkäs "Diagnostic Trouble Code" eli suomeksi vikakoodi, jonka näet kun asetat focuksen mittariston diagnostiikka moodiin.
Jos tuommoinen koodi löytyy niin sen merkityksen voi tarkistaa vaikka täältä http://www.diagnosticdialog.com/LookupCode.asp
Diagnostiikka moodin taas saat päälle kun painat ja pidät trippimittarin nollausnappia pohjassa ja käännät sytytysvirrat päälle tai vaihtoehtoisesti käynnistät moottorin. 5-10 sekunnin kuluessa trippimittarin tilalle ilmestyy teksti tESt ja voit löysätä napin ylös. Nappia painelemalla pääsee selailemaan diagnostiikkaa läpi. Sieltä löytyy mm. mittariston viisarien, polttimoiden testit, digitaalliset nopeus ja kierroslukumittarit, lämpötila ja polttoaine anturin datat, ym. sälää ja sekä se dtc. Diagnostiikka moodi päällä voi myös ajella. - mikko
focus 99 stw kirjoitti:
DTC elikkäs "Diagnostic Trouble Code" eli suomeksi vikakoodi, jonka näet kun asetat focuksen mittariston diagnostiikka moodiin.
Jos tuommoinen koodi löytyy niin sen merkityksen voi tarkistaa vaikka täältä http://www.diagnosticdialog.com/LookupCode.asp
Diagnostiikka moodin taas saat päälle kun painat ja pidät trippimittarin nollausnappia pohjassa ja käännät sytytysvirrat päälle tai vaihtoehtoisesti käynnistät moottorin. 5-10 sekunnin kuluessa trippimittarin tilalle ilmestyy teksti tESt ja voit löysätä napin ylös. Nappia painelemalla pääsee selailemaan diagnostiikkaa läpi. Sieltä löytyy mm. mittariston viisarien, polttimoiden testit, digitaalliset nopeus ja kierroslukumittarit, lämpötila ja polttoaine anturin datat, ym. sälää ja sekä se dtc. Diagnostiikka moodi päällä voi myös ajella.Mielenkiintoinen ominaisuus tosiaan. Varsin kätevää ja ehkäpä jopa hyödyllistäkin.
Mulla näytti akun jännitteeksi pysähdyksissä ollessa 12.2 volttia mahtaakohan tuo olla kohdallaan.. mielestäni vähän alhainen. Pitäis varmaan mitata vielä oikeallakin mittarilla. - focus 99 stw
mikko kirjoitti:
Mielenkiintoinen ominaisuus tosiaan. Varsin kätevää ja ehkäpä jopa hyödyllistäkin.
Mulla näytti akun jännitteeksi pysähdyksissä ollessa 12.2 volttia mahtaakohan tuo olla kohdallaan.. mielestäni vähän alhainen. Pitäis varmaan mitata vielä oikeallakin mittarilla.Mittaa vaan yleismittarilla akunjännite kun auto vähän aikaan seisonut. Tuommoista 12.4 volttia voidaan pitää täyden akun alarajana. Jos akullasi alkaa olemaan ikää 3-4 vuotta niin ehkäpä ajelet tuolla akulla kesän ja hankit sitten talveksi uuden.
- Voortisti
Eli pidä n. 0,5 tuntia miinusnapaa akusta irti, ruuvaa kiinni, aja n. 10km normaalia ajoa. Jos ei auta, vie penkkiin eli testeriin johonkin autosähkökorjaamoon. Tsekkaa kuitenkin ensin johtoliitokset!
- Joonas
Ei tuohon ongelmaan resetointi ole auttanut yhtään, kahdesti jo tehty.
Kyllä alkaa tuntumaan siltä että kyseessä on nimenomaan Ford-ominaisuus. Varmaan joku intialainen koodari on pikku pieruissaan vääntänyt koko moottorin softan.
- fooorti
Ford ei oo auto eikä piika ihminen..mutta momemmat tarjoaa hyvät kyydit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1345792
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962589- 1342507
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv102090- 121423
- 621128
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101052- 51922
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101835- 76835