Onko

pohtiva...

kuinka yleistä se että vanhempien erotessa pienet lapset jäävät äidin halusta äidille ja lasten tullessa hankalaan murrosikään ja kulutuksen kasvaessa äidit ovatkin valmiit antamaan lapset isälle.

7

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä murkku

mutta murrosikäinen saa jo itse valita kumman vanhemman luona asuu ja saattaa helposti kuvitella että isän luona on höllempää asua jos arki ja äidin asettamat rajat alkaa ahdistaa. Meillä ainakin riitatilanteissa saa kuulla että isällä saa ja äidillä ei millon mitäkin, vaikka ei ihan murkku vielä olekaan. Itse en missään tapauksessa tyrkkäisi lapsia isälle.

• yh isä

Viisaasti todella ajattelet.Lapset on mestareita valitsemaan sen osapuolen,kenen kautta saa toiveensa,halunsa läpi.Siksi olisikin
        tärkeää,että isällä ja äidillä on sama linja.Oli nyt kysdeessä normaali pari tai erossa asuva pari.Eikö sinustakin ole ikävää,että toinen toisia rokotetaan sitä kautta,että lasta lahjotaan omalle puolelle vaikkapa rahan voimalla.Viis veisataan yhteisestä
        linjasta.Ja minusta eniten kärsii lapsi.Hän etsii
        aina keinotekoista elementtiä jolla pääsee eteenpäin elämässä.Toisaalta minusta yh isyys tai
        äitiys on meille yhteinen projekti.Syyttely
        ja leimaaminen on turhaa.Ääri tilanteissa toki,
        mitä minulle sattui,niistä on hyvä meteliä pitää.
        Vaikka sitä joku itsesääliksi nimittää.

• äidistä tehdä

syntipukin! Hohjoijaakkaa...!

• se on

juuri päinvastoin.

• upeope
        se on kirjoitti:

juuri päinvastoin.

Olen peruskoulun luokkien 6-9 ope ja niin ollen olen työssäni tekemisissä murrosikäisten kanssa.

Vuosien mittaan on tullut vastaan useita tapauksia, joissa lapsi muuttaa toisen vanhemman luota toisen luo juuri murrosiässä. Muuton syynä voi olla yhtä hyvin nuoren oma halu kuin sekin, että lähivanhempi ei enää pärjää murkun kanssa.

Usein omasta halustaan muuttanut nuori saa melko nopeasti asiansa järjestykseen. Ne nuoret, jotka siirretään toiselle vanhemmalle piittaamatta heidän omasta tahdostaan, saattavat oireilla pitkäänkin ja tempaukset voivat olla jopa entistä rajumpia.

Tämä on mutu-tietoa, monet kollegat ovat kyllä olleet huomaavinaan saman asian. Enpä tiedä, johtuuko noiden viimeksimainittujen temppuilu ja rajojen hakeminen rajummasta murrosiästä vai mistä. Yhtäkaikki vanhemmalta toisellle muuttaminen on murrosikäiselle aivan valtava muutos, vaikka tapahtuisi saman kaupungin sisällä.

• Näin on. Usein on niin, että vihreä armeijakieltäyjä uusiomies on myös työnvieroksuja. Silloin on helppo lähettää lapsi pois isän luo.

• yh isä

Minusta tuo ajattelu on yh äitien leimaamista todella vääristetyllä tavalla.Kyllä yh äidit hoitavat lapsiaan hyvinkin vaikeissa olosuhteissa ja lapsista tulee kunnon ihmisiä.Ja on hyvä muistaa,
      että miesten ja naisten palkoissa on huomattava ero.
      Ja että isät eivät ole tavattoman ahkeria elatusmaksujen maksajia.Eli kyllä minä nostan yh
      äitien työlle hattua korkealle.Ihan liian usein kohtaa asenteen,että yh isä on arjen sankari ja yh äiti miehensä hylännyt huono nainen.Tämäkään ei pidä paikkaansa,mutta kuvaa omalta osaltaan
      tilannetta,missä yh äiti joutuu kamppailemaan.
      En minä yh isänä kulje silmät ummessa,järki lukittuna.Vaan arvostan suuresti yh äitejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      302
      6039
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3576
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2740
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      224
      2141
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      98
      1709
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      66
      1140
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      80
      1024
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      140
      930
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      908
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      864
    Aihe