Onko

pohtiva...

kuinka yleistä se että vanhempien erotessa pienet lapset jäävät äidin halusta äidille ja lasten tullessa hankalaan murrosikään ja kulutuksen kasvaessa äidit ovatkin valmiit antamaan lapset isälle.

7

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä murkku

mutta murrosikäinen saa jo itse valita kumman vanhemman luona asuu ja saattaa helposti kuvitella että isän luona on höllempää asua jos arki ja äidin asettamat rajat alkaa ahdistaa. Meillä ainakin riitatilanteissa saa kuulla että isällä saa ja äidillä ei millon mitäkin, vaikka ei ihan murkku vielä olekaan. Itse en missään tapauksessa tyrkkäisi lapsia isälle.

• yh isä

Viisaasti todella ajattelet.Lapset on mestareita valitsemaan sen osapuolen,kenen kautta saa toiveensa,halunsa läpi.Siksi olisikin
        tärkeää,että isällä ja äidillä on sama linja.Oli nyt kysdeessä normaali pari tai erossa asuva pari.Eikö sinustakin ole ikävää,että toinen toisia rokotetaan sitä kautta,että lasta lahjotaan omalle puolelle vaikkapa rahan voimalla.Viis veisataan yhteisestä
        linjasta.Ja minusta eniten kärsii lapsi.Hän etsii
        aina keinotekoista elementtiä jolla pääsee eteenpäin elämässä.Toisaalta minusta yh isyys tai
        äitiys on meille yhteinen projekti.Syyttely
        ja leimaaminen on turhaa.Ääri tilanteissa toki,
        mitä minulle sattui,niistä on hyvä meteliä pitää.
        Vaikka sitä joku itsesääliksi nimittää.

• äidistä tehdä

syntipukin! Hohjoijaakkaa...!

• se on

juuri päinvastoin.

• upeope
        se on kirjoitti:

juuri päinvastoin.

Olen peruskoulun luokkien 6-9 ope ja niin ollen olen työssäni tekemisissä murrosikäisten kanssa.

Vuosien mittaan on tullut vastaan useita tapauksia, joissa lapsi muuttaa toisen vanhemman luota toisen luo juuri murrosiässä. Muuton syynä voi olla yhtä hyvin nuoren oma halu kuin sekin, että lähivanhempi ei enää pärjää murkun kanssa.

Usein omasta halustaan muuttanut nuori saa melko nopeasti asiansa järjestykseen. Ne nuoret, jotka siirretään toiselle vanhemmalle piittaamatta heidän omasta tahdostaan, saattavat oireilla pitkäänkin ja tempaukset voivat olla jopa entistä rajumpia.

Tämä on mutu-tietoa, monet kollegat ovat kyllä olleet huomaavinaan saman asian. Enpä tiedä, johtuuko noiden viimeksimainittujen temppuilu ja rajojen hakeminen rajummasta murrosiästä vai mistä. Yhtäkaikki vanhemmalta toisellle muuttaminen on murrosikäiselle aivan valtava muutos, vaikka tapahtuisi saman kaupungin sisällä.

• Näin on. Usein on niin, että vihreä armeijakieltäyjä uusiomies on myös työnvieroksuja. Silloin on helppo lähettää lapsi pois isän luo.

• yh isä

Minusta tuo ajattelu on yh äitien leimaamista todella vääristetyllä tavalla.Kyllä yh äidit hoitavat lapsiaan hyvinkin vaikeissa olosuhteissa ja lapsista tulee kunnon ihmisiä.Ja on hyvä muistaa,
      että miesten ja naisten palkoissa on huomattava ero.
      Ja että isät eivät ole tavattoman ahkeria elatusmaksujen maksajia.Eli kyllä minä nostan yh
      äitien työlle hattua korkealle.Ihan liian usein kohtaa asenteen,että yh isä on arjen sankari ja yh äiti miehensä hylännyt huono nainen.Tämäkään ei pidä paikkaansa,mutta kuvaa omalta osaltaan
      tilannetta,missä yh äiti joutuu kamppailemaan.
      En minä yh isänä kulje silmät ummessa,järki lukittuna.Vaan arvostan suuresti yh äitejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      49
      3807
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3724
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2851
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2589
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1739
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe