TSS

apua

ajattelin jos joku täällä olevista tietäisi miten tss-tauti todetaan? haluan tietää miten tauti todetaan, koska sillä tiedolla selviää jo se että onko tauti jo valmiiksi pois suljettu.

minulla on ollut vähä reilu vuoden kuumetta lähes joka kuukausi jossakin vaiheessa, ei koskaan kuukautisten aikaan, yleensä e-pillereiden keskimmäisellä otto viikolla korkea kuume (yli 39). kuume kestää yleensä noin kolme vuorokautta ja laskee pois. ja tulehdusarvot nousee melkein 200, eikä minusta oli mitään löytyny missä tulehdus olisi. minulla on ollut myös huimausta ja viimeeksi kun kuume nousi oksentelinkin muutaman kerran, ilman kuumettakin olen oksentanut, tietämättä mistä se johtuu. tänään mietin mahdollista yhteyttä tss:n? vaikka toisaalta tiedän että tulehdusarvojen ei pitäisi nousta bakteeritulehduksesta. haluaisin vain pois sulkea kaikki mikä voisi olla mahdollista.    

1

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LH07

TSS on vakava, mutta harvinainen, äkillinen shokki oireyhtymä. Jos sinulla on ollut jo vuoden verran kuumeilua, huimausta ja oksentelua silloin tällöin se ei kerro toksisesta shokkioireyhtymästä. TSS oireet tulevat kuukautisten aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      340
      6345
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3786
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      943
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      870
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      816
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      810
    7. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    8. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      67
      779
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      130
      763
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      691
    Aihe