Minkälaisia kokemuksia löytyy noista ensimmäisistä vuosimalleista?Onko kestäviä laitteita?Minkälaisett ajo ominaisuudet?Ym.???
TL / SV 1000???
7
3300
Vastaukset
- Turo--Inkeri
TL1000S 96-97: Todella RAAKA ja aika vikuri laite, yksi ensimmäisiä Suzukin ruiskuja, ja myös yksi harvoista pyöristä, joilla voi keulia aivan täysin vahingossa. Mielettömyydessään myös viihdyttävä!
TL1000S 98- : Astetta miedonnettu, ja helpommin hallittava, muttei silti mikään pyhäkoulupoika. Kaikissa TL-S:issä muuten pitäisi olla joko tehdasasenteinen, tai takuutyönä lisätty ohjausiskari.
SV1000: Ekan mallin TL-S:ään verrattuna aika siloiteltu ja säyseä pyörä. Kiva ajaa ja mukavasti vääntöäkin, suht hyvä alusta ja hyvät jarrut. Kauttaaltaan nykyaikaisempi, mutta myös ´munattomampi´.
Oletin siis, että tarkoitat TL-S mallia etkä Ärrää.- häh??
Nimenomaan tätä ässää tarkoitin...miksei ärrästäkin kokemukset kiinnostais.Olis tarkoitus saada 750ärrän tilalle jotain vähän erilaista rähinäpyörää ja tommonen v2 koneinen vois olla ihan kokeilemisen arvoinen?Kai? Kuulostaa ainakin hyvältä, jos ne raakoja ja vikureita on.Minä kun en mitään matkailuajoa harrasta.Mieluummin pikkupyrähdyksiä mutkaisilla pikkuteillä.
- ilmonz
häh?? kirjoitti:
Nimenomaan tätä ässää tarkoitin...miksei ärrästäkin kokemukset kiinnostais.Olis tarkoitus saada 750ärrän tilalle jotain vähän erilaista rähinäpyörää ja tommonen v2 koneinen vois olla ihan kokeilemisen arvoinen?Kai? Kuulostaa ainakin hyvältä, jos ne raakoja ja vikureita on.Minä kun en mitään matkailuajoa harrasta.Mieluummin pikkupyrähdyksiä mutkaisilla pikkuteillä.
No tuota tellu s on tultu kokeiltua muutamia kertoja. Varsin "kyrväkäs" moottori joka on ehdottomasti pyörän paras osa. Vääntävä, ei todellakaan sivistynyt, sanoisinko että ikäisekseen varsin brutaali laite. Moottori kestää todella hyvin. Sukulaisella oli ks. pyörä ja hän taisi ajaa sillä ~70tkm. ilman mitään ongelmia kunhan muistaa huoltaa pyörää säännöllisesti!
Mikäli tellun hankit niin katso, että siinä on ohjausiskarin lisäksi vaihdettu takaiskari! Se on ehdottomasti pyörän heikoin lenkki etenkin jos meinaat radalla käydä. Ei toimi sitten laisinkaan. Öhlins ja ainakin englantilais paja maxton on tehny noita iskareita tuohon. Paljon vastinetta rahalle! Harva pyörä toimii rähinään yhtä hyvin kuin edellä mainittu. R on taas mielestäni historian rumimpia kapistuksia joten itse en siihen edes kepillä koskisi. - muistelen vaan
ilmonz kirjoitti:
No tuota tellu s on tultu kokeiltua muutamia kertoja. Varsin "kyrväkäs" moottori joka on ehdottomasti pyörän paras osa. Vääntävä, ei todellakaan sivistynyt, sanoisinko että ikäisekseen varsin brutaali laite. Moottori kestää todella hyvin. Sukulaisella oli ks. pyörä ja hän taisi ajaa sillä ~70tkm. ilman mitään ongelmia kunhan muistaa huoltaa pyörää säännöllisesti!
Mikäli tellun hankit niin katso, että siinä on ohjausiskarin lisäksi vaihdettu takaiskari! Se on ehdottomasti pyörän heikoin lenkki etenkin jos meinaat radalla käydä. Ei toimi sitten laisinkaan. Öhlins ja ainakin englantilais paja maxton on tehny noita iskareita tuohon. Paljon vastinetta rahalle! Harva pyörä toimii rähinään yhtä hyvin kuin edellä mainittu. R on taas mielestäni historian rumimpia kapistuksia joten itse en siihen edes kepillä koskisi.Taisin lukea jostakin (Bikestä?) että Tellun kone kestää normaali käytössä hyvin.
Mutta jos enemmän on keuliteltu niin siitä ko. kone ei tykkää. Käytetyt koneet on juuri tuosta syystä kiven alla Keski-Euroopassakin.
Tämä siis tämmöisenä muistikuvana, korjatkaa jos jollakin on toisenlaista tietoa. - missä?
muistelen vaan kirjoitti:
Taisin lukea jostakin (Bikestä?) että Tellun kone kestää normaali käytössä hyvin.
Mutta jos enemmän on keuliteltu niin siitä ko. kone ei tykkää. Käytetyt koneet on juuri tuosta syystä kiven alla Keski-Euroopassakin.
Tämä siis tämmöisenä muistikuvana, korjatkaa jos jollakin on toisenlaista tietoa.Muistaakohan kukaan missä biken numeroissa olis tellusta koeajoa/vertailuja?
- se oli, keuliessa
muistelen vaan kirjoitti:
Taisin lukea jostakin (Bikestä?) että Tellun kone kestää normaali käytössä hyvin.
Mutta jos enemmän on keuliteltu niin siitä ko. kone ei tykkää. Käytetyt koneet on juuri tuosta syystä kiven alla Keski-Euroopassakin.
Tämä siis tämmöisenä muistikuvana, korjatkaa jos jollakin on toisenlaista tietoa.ei saa öljyä kiertoon, siksi koneet paukkuivat, muistaaksen siihen oli saatavana öljypohja, missa "välillevyt" korjas tilanteen, ihan varma en ole, kannattaa kysellä myyjältä, jos on yksityinen, onko mahd. vaihdettu pohja, sitten kyl kestää keulimistakin ;).....
- 1000s
ilmonz kirjoitti:
No tuota tellu s on tultu kokeiltua muutamia kertoja. Varsin "kyrväkäs" moottori joka on ehdottomasti pyörän paras osa. Vääntävä, ei todellakaan sivistynyt, sanoisinko että ikäisekseen varsin brutaali laite. Moottori kestää todella hyvin. Sukulaisella oli ks. pyörä ja hän taisi ajaa sillä ~70tkm. ilman mitään ongelmia kunhan muistaa huoltaa pyörää säännöllisesti!
Mikäli tellun hankit niin katso, että siinä on ohjausiskarin lisäksi vaihdettu takaiskari! Se on ehdottomasti pyörän heikoin lenkki etenkin jos meinaat radalla käydä. Ei toimi sitten laisinkaan. Öhlins ja ainakin englantilais paja maxton on tehny noita iskareita tuohon. Paljon vastinetta rahalle! Harva pyörä toimii rähinään yhtä hyvin kuin edellä mainittu. R on taas mielestäni historian rumimpia kapistuksia joten itse en siihen edes kepillä koskisi.Itse haeskelin viime kesänä 750 rivin tilalle v pyörää ja tuli testailtua sv 1000s, tl 1000s/r ja vtr firestorm. 1000s 97 vuosimallissa oli ongelmia öljyn ja polttoaineen syötön kanssa (ilmeisesti pääsi pahimmillaan bensaa öljyn sekaan).
98 on suht mukava peli ajella, vakiosta en tiedä sanoa koska telluissa on lähes aina vaihdettu sliparit kiinni. R tellu on enemmän rata-ajoon tarkoitettu ja kyseinen asia tuntuu myös ajettavuudessa. Moottori on aavistuksen korkeampiviritteinen ja vääntöä löytyy paremmin yläkierroksilla kun taas vastaavasti tls vetää paremmin alhaalta ja keskeltä.
Iskarista sen verran että tuossa rotary damper tyyppisessä iskarissa ongelmat johtuvat yleensä öljyn lämpiämisestä. Ongelman tl:issä aiheuttaa pää-asiassa se, että takimmaisen pytyn pakosarja menee tlr:ssä läheltä ja s:ssä vielä lähempää kyseistä vaimenninta. Tämä johtaa auttamatta öljyjen lämpiämiseen ja iskarin toimintaan. Lämpiämistäkin voi toki rajoittaa putken lämpöeristyksellä, taikka sitten kylmästi vaihtamalla suoraan tuon iskarin perinteiseen. Itse päädyin sv 1000s:ään enkä ainankaan toistaiseksi ole minkäänlaisia ongelmia kohdannut. Pyörällä on ajettu n.20k ja on vuosimallia 2004.
Toki myönnän että kone ei ole yhtä räyhäkäs kuin r tellussa, mutta asiaan myös vaikuttaa osaltaan se että pyörä on täysin vakio.
Toivottavasti nämä tiedot auttavat jotain :)
-Arska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753597
- 622694
- 812637
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922353Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2572184- 431922
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151491EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491418