rekkari variaattorin koppaan?

aerox

Kuinka saan rekkarin variaattorinkoppaan kiinni?

9

1203

Vastaukset

  • tiesikkö että rekkaria ei saa laittaa variin kiinni

    • Eihän missään ole säädetty mihin se tulee asentaa...
      Ainoa mikä rajoittaa rekisterikilven asennuspaikkaa on se että sen pitää olla esteettömästi näkyvissä ja kilven tulee olla valaistu...
      Toisaalta variaattoriin on helppo asentaa kiinnikerauta esim takimmaisien kiinnikepultteja hyväksikäyttäen... järkevästi vedetty johdotus rekisterikilven valolle onkin paljon hankalempaa kuin se "pelkkä kiinnitys"..


    • PappaSkootteri kirjoitti:

      Eihän missään ole säädetty mihin se tulee asentaa...
      Ainoa mikä rajoittaa rekisterikilven asennuspaikkaa on se että sen pitää olla esteettömästi näkyvissä ja kilven tulee olla valaistu...
      Toisaalta variaattoriin on helppo asentaa kiinnikerauta esim takimmaisien kiinnikepultteja hyväksikäyttäen... järkevästi vedetty johdotus rekisterikilven valolle onkin paljon hankalempaa kuin se "pelkkä kiinnitys"..

      Kyllä näkyvyys katkeaa nopeasti siirryttäessä oikeanpuoleiseen takasektoriin. Eihän kilpeä saa laitaa vaakatasoonkaan. Jämsässä pyörii enduromopo, jossa kilpi on niitattu takalokasuojan sisään, siis renkaan etupuolelle. -Tarkoituksella, jotta näkuvyys olisi heikko. Näkyyhan se kun tietystä kulmasta katsotaan -ellei ole kurassa. Ja sitten kirkkain silmin sanotaan: -emmää tiänny että se on laitonta.


    • Väliä. kirjoitti:

      Kyllä näkyvyys katkeaa nopeasti siirryttäessä oikeanpuoleiseen takasektoriin. Eihän kilpeä saa laitaa vaakatasoonkaan. Jämsässä pyörii enduromopo, jossa kilpi on niitattu takalokasuojan sisään, siis renkaan etupuolelle. -Tarkoituksella, jotta näkuvyys olisi heikko. Näkyyhan se kun tietystä kulmasta katsotaan -ellei ole kurassa. Ja sitten kirkkain silmin sanotaan: -emmää tiänny että se on laitonta.

      on aina viisaita,kumma kun ei kukaan ole keksinyt laittaa kilpeä takaboksin sisälle ja sinne valoo palamaan kilvelle.Näkyy se kilpi oikein hyvin kun boksin kannen aukaisee.


    • vahti kirjoitti:

      on aina viisaita,kumma kun ei kukaan ole keksinyt laittaa kilpeä takaboksin sisälle ja sinne valoo palamaan kilvelle.Näkyy se kilpi oikein hyvin kun boksin kannen aukaisee.

      Kilven kallistuskulmakin on tarkasti laissa määritelty juuri näkyvyyden vuoksi joten luulenpa että sakot tulla ropisee jos kilven laittaa variin kiinni. Sehän jää käytännössä piiloon oikealta katsottuna. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä ettei kilven paikkaa voi juurikaan vaihdella.

      Kilven tulee olla valaistu, paitsi niissä joissa se on alunperinkin ollut valaisematon kuten vanhemmissa mopoissa/moottoripyörissä.


    • hkhjkjk kirjoitti:

      Kilven kallistuskulmakin on tarkasti laissa määritelty juuri näkyvyyden vuoksi joten luulenpa että sakot tulla ropisee jos kilven laittaa variin kiinni. Sehän jää käytännössä piiloon oikealta katsottuna. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä ettei kilven paikkaa voi juurikaan vaihdella.

      Kilven tulee olla valaistu, paitsi niissä joissa se on alunperinkin ollut valaisematon kuten vanhemmissa mopoissa/moottoripyörissä.

      Eli meidän kylällä näkee aeroxeja joissa rekkari on kiinni variaattorikopassa(minulla myös).Kytät ei oo kertaakaan pysäyttäneet minua siita syystä että rekkari on kiinni variaattorissa ja tässä ohjeet sen tekoon http://koti.mbnet.fi/olli007/skootterit/artikkimb.shtml


    • asdasdasdasdasdasdasdasd kirjoitti:

      Eli meidän kylällä näkee aeroxeja joissa rekkari on kiinni variaattorikopassa(minulla myös).Kytät ei oo kertaakaan pysäyttäneet minua siita syystä että rekkari on kiinni variaattorissa ja tässä ohjeet sen tekoon http://koti.mbnet.fi/olli007/skootterit/artikkimb.shtml

      Kun ajat ratsiaan tuollaisella viritelmällä niin takuulla sakot rapsahtaa. Ei näy takaoikealle kilpi ja lisäksi sitä ei ole valaistu. Se että sinua ei ole (vielä) sakoitettu ei tarkoita sitä etteikö tuo olisi edelleenkin laitonta.


    • PappaSkootteri kirjoitti:

      Eihän missään ole säädetty mihin se tulee asentaa...
      Ainoa mikä rajoittaa rekisterikilven asennuspaikkaa on se että sen pitää olla esteettömästi näkyvissä ja kilven tulee olla valaistu...
      Toisaalta variaattoriin on helppo asentaa kiinnikerauta esim takimmaisien kiinnikepultteja hyväksikäyttäen... järkevästi vedetty johdotus rekisterikilven valolle onkin paljon hankalempaa kuin se "pelkkä kiinnitys"..

      Kilven paikasta on säädetty laki, jonka mukaan sen tulee olla taka-akselin takapuolella ja 0-30 asteen kulmassa verraten kohtisuoraan maata vasten. Sitä ei saa taittaa ns. sisään päin lokasuojan puolelle, mutta kilven saa taittaa max. 30 astetta ulospäin.

      Kilven tulee näkyä molemmille puolille, eikä se variaattorinkopasta näy. Nämä säädökset rajaa kilven mahdollisen paikan aika tarkkaan; hankala sitä on muualle sijoittaa, kuin sinne perän jatkeeksi.


    • sherlock kirjoitti:

      Kilven paikasta on säädetty laki, jonka mukaan sen tulee olla taka-akselin takapuolella ja 0-30 asteen kulmassa verraten kohtisuoraan maata vasten. Sitä ei saa taittaa ns. sisään päin lokasuojan puolelle, mutta kilven saa taittaa max. 30 astetta ulospäin.

      Kilven tulee näkyä molemmille puolille, eikä se variaattorinkopasta näy. Nämä säädökset rajaa kilven mahdollisen paikan aika tarkkaan; hankala sitä on muualle sijoittaa, kuin sinne perän jatkeeksi.

      Kyl se näkyy molemmille puolille ihan hyvin. Jos et näe niin specsavers kutsuu :)


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.