EGYPTI vai KANARIA

Kumpi?

Eli kumpaan lähtisin kumppanini ja tuttavapariskunnan (ollaan kolmekymppisiä) kanssa matkaan? Helmi tai maaliskuussa viikoksi.

Kumman puolelle vaaka kallistuu? Kohde ehdotuksia otetaan vastaan!

Tärkeintä matkojen edullisuus mutta sitäkin enemmän se että on lämmintä ja että paikan päällä on edullista.

Mikä on molempien hintataso?

KIITOS!

18

9126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilman muuta!

      Egypti, ja miksi: Paikan päällä on huomattavasti edullisempaa kuin Kanarialla ja on varmasti lämmintä. Kanarialla voi sattua sadeviikko loman ajaksi, mutta Egyptissä se on mahdotonta, sillä Luxorissa tai Hurghadassa ei koskaan ole satanut viikkoa yhtäjaksoisesti.

    • molemmat kuitenkin ok

      Molemmat kohteet ovat hyviä, mutta niin erilaisia. Egypti on kuitenkin huomattavasti edullisempi. Se on myös likaisempi, joten ottakaa mukaan käsien desinfiointiainetta. Ja siltikin suurin osa ihmisistä sairastuu vatsatautiin. Hotellialueet ovat siistejä ja vihreitä, mutta muualla ei ole kuin hiekkaa. Egypti on myös nahtävyyksiltään antoisampi kuin kanariansaaret, vaikkakin Hurghadassa ja El Gounassa ei olekaan erityistä katsottavaa. Mutta mikäli ei kaipaa muuta kuin aurinkoa niin rantakohteet ovat erinomaisia siihen. Nähtävyyksiä varten täytyy rantakohteista aina matkustaa päivä, parhaassa kaksi. Mikäli haluaa aino annoksen historiaa ja aurinkoa, niin suosittelisin Niilin risteilyä, sellaista jossa ollaan risteilyllä koko viikko Luxorista Assuaniin. Huomioitavaa on myös, että kaupankäynti Egyptissä on oma taiteen lajinsa. Jos kuitenkin haluatte lähteä bailumatkalle, niin menkää silloin kanarialle. Egyptissä ei alkoholin käyttö ole niin avointa ja sallivaa kuin länsimaissa ja menokin on muuten rauhallisempaa, sillä uskonto asettaa edelleen rajoituksia. Itse olen kovasti tykännyt kummastakin kohteesta, mutta tänä talvena mennään kanarialle. Kumpaan vaihtoehtoon sitten päädyttekin, niin hyvää lomaa.

      • Eri mieltä

        Tartuin tuohon kommenttiisi, että jos haluatte mennä bailumatkalle, menkää Kanarialle. Pitää nyt ihan ensinnäkin muistaa, että ei ole olemassa yhtä yhtenäistä "Kanariaa", vaan 7 kpl erilaisia saaria. Nähtävää riittää, toki kulttuurihistoriallisesti Egypti on omaa luokkaansa, mutta maisemallisesti Kanarian saaret vievät voiton.

        Eivät kaikki halua mennä saarille bailaamaan, useilla sinne matkaavilla on hakusessa lepo- ja kuntoiluloma, hyvää ruokaa ja yhdessäoloa. Kanarian saarilla voi lomansa viettää turvallisesti, verrattuna Egyptiin, tarvitsematta pelätä pommi-iskuja, tai muita väkivaltaisia hyökkäyksiä, joilla nimenomaan halutaan vahingoittaa turismia. Kanarian saarilla myös hygieniataso on varsin hyvä.


      • eki69
        Eri mieltä kirjoitti:

        Tartuin tuohon kommenttiisi, että jos haluatte mennä bailumatkalle, menkää Kanarialle. Pitää nyt ihan ensinnäkin muistaa, että ei ole olemassa yhtä yhtenäistä "Kanariaa", vaan 7 kpl erilaisia saaria. Nähtävää riittää, toki kulttuurihistoriallisesti Egypti on omaa luokkaansa, mutta maisemallisesti Kanarian saaret vievät voiton.

        Eivät kaikki halua mennä saarille bailaamaan, useilla sinne matkaavilla on hakusessa lepo- ja kuntoiluloma, hyvää ruokaa ja yhdessäoloa. Kanarian saarilla voi lomansa viettää turvallisesti, verrattuna Egyptiin, tarvitsematta pelätä pommi-iskuja, tai muita väkivaltaisia hyökkäyksiä, joilla nimenomaan halutaan vahingoittaa turismia. Kanarian saarilla myös hygieniataso on varsin hyvä.

        Molemmissa maissa olleena voin väittää, että Kanaria on turvattomampi kuin Egypti. Pommeja räjähtelee ympäri mapalloa esim Lontoo, Bangkok, Bali, Madrit, Israel,Berliini jne. Millon viimeksi on Egyptissä räjähtänyt pommi 2005? ja ennen sitä???
        Kanarialla saat pelätä ryöstöjä, varkauksia, raiskauksia jne..Egyptissä turvallisuus todella hyvä ja turisteista pidetään erityisesti huolta.


      • ed.kirjoittaja
        eki69 kirjoitti:

        Molemmissa maissa olleena voin väittää, että Kanaria on turvattomampi kuin Egypti. Pommeja räjähtelee ympäri mapalloa esim Lontoo, Bangkok, Bali, Madrit, Israel,Berliini jne. Millon viimeksi on Egyptissä räjähtänyt pommi 2005? ja ennen sitä???
        Kanarialla saat pelätä ryöstöjä, varkauksia, raiskauksia jne..Egyptissä turvallisuus todella hyvä ja turisteista pidetään erityisesti huolta.

        Ahkerana Kanarian saarten matkailijana voin vakuuttaa, että takuulla on turvallista. Pitää vaan katsoa, mihin siellä matkustaa. Pahimmat turistirysät eivät ole suositeltavia missään mielessä. Kaupungeissa, kuten Puerto de la Cruz, on erinomaisen turvallista, yöaikaan voi ihan huoletta liikkua kaupungilla jopa yksin.
        Las Palmasissa näkee poliiseja lähes yhtä paljon kuin turisteja päivystämässä turvallisuutta.

        Egyptin matkathan ovat aina välillä katkolla juuri terroritekojen takia. Siellähän on räjäytetty kokonaisia busseja, ammuskeltu ja tehty nimenomaan turismia vastaan suunnattuja tekoja. Milloin olet kuullut vastaavaa Kanarian saarilta?

        Minua ei saa Egyptiin pyssylläkään, mene sinä sinne, minä menen mieluummin Kanarian kaupunkeihin. Ikinä ei ole itselle sattunut mitään, ainiin, kerran pihistettiin bikinit terassin kuivaustelineestä, siinä kaikki. Luultavasti nekin vei joko kissa tai lintu.


      • kiertäjä no2
        ed.kirjoittaja kirjoitti:

        Ahkerana Kanarian saarten matkailijana voin vakuuttaa, että takuulla on turvallista. Pitää vaan katsoa, mihin siellä matkustaa. Pahimmat turistirysät eivät ole suositeltavia missään mielessä. Kaupungeissa, kuten Puerto de la Cruz, on erinomaisen turvallista, yöaikaan voi ihan huoletta liikkua kaupungilla jopa yksin.
        Las Palmasissa näkee poliiseja lähes yhtä paljon kuin turisteja päivystämässä turvallisuutta.

        Egyptin matkathan ovat aina välillä katkolla juuri terroritekojen takia. Siellähän on räjäytetty kokonaisia busseja, ammuskeltu ja tehty nimenomaan turismia vastaan suunnattuja tekoja. Milloin olet kuullut vastaavaa Kanarian saarilta?

        Minua ei saa Egyptiin pyssylläkään, mene sinä sinne, minä menen mieluummin Kanarian kaupunkeihin. Ikinä ei ole itselle sattunut mitään, ainiin, kerran pihistettiin bikinit terassin kuivaustelineestä, siinä kaikki. Luultavasti nekin vei joko kissa tai lintu.

        Eipä saa meikäläistä Kanarialle. Egyptin turvallisuus tosi huippuluokkaa. Siellä valtio tekee kaikkensa turistien turvallisuuden eteen ja sen kyllä näkee. Harvoin niin turvalliseen paikkaan menee kuin Sharm on. Kanaria on kamala paikka.Oletko edes koskaan käynyt Egyptissä? Kirjoituksistasi päätelle et ole.


      • paljon matkustanut
        eki69 kirjoitti:

        Molemmissa maissa olleena voin väittää, että Kanaria on turvattomampi kuin Egypti. Pommeja räjähtelee ympäri mapalloa esim Lontoo, Bangkok, Bali, Madrit, Israel,Berliini jne. Millon viimeksi on Egyptissä räjähtänyt pommi 2005? ja ennen sitä???
        Kanarialla saat pelätä ryöstöjä, varkauksia, raiskauksia jne..Egyptissä turvallisuus todella hyvä ja turisteista pidetään erityisesti huolta.

        se että egyptissä on useampaan kertaan turistbusseja (turisteja)ammuttuj.n.e en ole kuullut moisesta espanjassa pari-kolmekymmentä kertaa kanarialla käyneenä en ole kertaakaan joutunut ryöstön t.m.s. väkivallan kohteeksi,vertaa siitä sitten tuvallisuuseroja


    • jousimies

      Egyptiin tietysti. ollaan käyty, koko perhe, sekä Sharm el sheikissä sekä Hurgadassa. Sharm el sheik oli upeampi.
      Sää on taatusti lämmin ja aurinkoinen. ihmiset sydämmelliset ja mukavat.
      Eikun sinne.

    • Pandis

      Ollaan oltu 3 kertaa Kanarialla ja kerran Egyptissä. Sharmin kokemuksen jälkeen meitä ei enää saa Kanarialle. Sharm on siisti, mutta hintatasoltaan Hurghadaa kalliimpi. Kanaria on Suomen hinnoissa ja Egyptissä jokapaikassa paljon halvempaa. Kanarialla törmää usein töykeisiin ja röyhkeisiin kauppiaisiin, Egyptissä ystävällistä.

      • kuin edelliselle

        Et voi yleistää "töykeitä ja törkeitä kauppiaita" koskemaan koko saariryhmää. Jos olet bunkannut niissä turistirysissä, kuten Ingles, Americas, Puerto Rico, siellä niitä on kiusaksi saakka.

        Sivistynyt Kanarian matkaaja valitsee kohteekseen kaupungit, jolla välttää ne hihasta vetävät muteenit. Myös hintataso on huomattavasti edullisempi kuin em. turistikohteissa ja tekemistä riittää muuallakin kuin rannalla, tai allasalueella.


    • Saa minunkin ääneni

      -...

    • .............

      Ollaan oltu El Gounassa ja Hurghadassa, juttelin taannoin egyptiläisen, Suomessa asuvan ravintoloitsijan kanssa, joka sanoi, että hän vie mieluiten perheensä lomalle Sharm El Sheikhiin, sinne siis on myös mentävä, ei kylläkään ensi talvena.
      Minkä tahansa paikan valitsetkin, lue ensimmäinen vastaus. Kulttuuri on mahtavaa, Sharmista kannattaa ehkä lähteä Kairoon, Hurghadasta/El Gounasta Kairoon tai Luxoriin, molemmissa on käyty.

      • Härkä

        Kanariansaaria on tullut koluttua, useimpia niistä ja aina loma on ollut onnistunut. Kanariansaarille on ollut aina helppo palata ja loma on tuntunut rennolta, vaikka kohteena olisikin ollut taas uusi tuttavuus - eri saari.
        Uskon, että joka paikassa voi onnistua kokemaan myös epämiellyttäviä asioita, eihän matkailijan maailmaa ole rakennettu miksikään pyhätöksi, missä löytyy 100 prosentin varmuudella lintukoto, missä ei tule tapahtumaan mitään negatiivista tai pelottaavaa.
        Itse olen mielinyt Egyptiin jo neljän vuoden ajan ja aina antanut periksi muille siinä, että matkakohde löytyy taas ja uudelleen Kanariansaarilta. Tänä vuonna tapahtui toisin, varasin matkan ja ilmoitin väelle, että nyt kohteenamme on Egypti ja Sharm el Sheikh. Ilmoitin samaan syssyyn, että tarkoitukseni on avartaa meitä ihmisinä ja tällä kerralla, niin monen monta kertaa periksi toisille annettuani, toimimme siten, miten minä päätän.
        Nyt kaikki ovat ihan onnessaan odottamassa Egyptin reissua. Junnuille on kerrottu, että edessä on hepatiittirokotuksen hankkiminen ja perusteltu rokotusta sillä, että se alkaa olla tarpeellinen ihan joka puolella, ei ainoastaan Egyptiin matkatessa.
        Olen saanut kuulla kehuja Sharmista. Kohde on kuulemma siisti ja väki ystävällistä ja että siellä on helppoa että turvallista aloittaa tämä Egyptiin tutustuminen. Tällä perusteella itsekin valitsin kohteen.
        Seuraavalla kerralla kohteemme Egyptissä tulee ilmeisemmin olemaan mantereen puolella ja todennäköisesti matka-aika kaksi viikkoa, jotta sitten saamme sovitettua mukaan Luxorin ja Kairon retket. Sharmista emme viitsi viikon lomallamme lähteä kaikkea haalimaan, vaan nautiskelemme siitä kaikesta kauniista ja hyvästä, mitä siellä meitä kaikkia matkalaisia varten ovat kehitelleet.
        Eli matkailu avartaa. Pitää välillä poiketa totutusta, vaikkakin epäröisi. Hyvinkin mahdollista on, että löytää uusia ihania kokemuksia ja jopa suosikkipaikkoja.
        PS. Joka matkalla kohdalle osuu joku epäkohta, toisen maan turistien käyttäytyminen, tuputtaminen pikku puodeissa jne. Tämä kaikki kuuluu elämään. Ko. asiat pitää jättää omaan arvoonsa ja elää omaa elämäänsä - keskittyä siihen, mitä itse on lomalta tullut hakemaan. Näin sitä jää sitten nämä epäkohdat pois, tai ainakin niin vähälle huomiolle, ettei niitä enää vähän ajan päästä edes muista.
        Olemme myös itse tulleet "kusetetuiksi" Kanariansaarilla, mutta huumorilla otettu asia vastaan, kun huomattiin "miten kävi". Vatsan voi saada sekaisin myös Kanariansaarilla, siitäkin on kokemusta, mutta mars apteekkiin, ja vaiva on poissa nopeaan tahtiin, kuten useimmissa tapaukissa myös Egyptin maan kamanalla.

        Hyvää matkaa kaikille matkalle lähtijöille tai sitä suunnitteleville. Mieli avoimena ja positiiviseen tyyliin reissuun.


      • ..........
        Härkä kirjoitti:

        Kanariansaaria on tullut koluttua, useimpia niistä ja aina loma on ollut onnistunut. Kanariansaarille on ollut aina helppo palata ja loma on tuntunut rennolta, vaikka kohteena olisikin ollut taas uusi tuttavuus - eri saari.
        Uskon, että joka paikassa voi onnistua kokemaan myös epämiellyttäviä asioita, eihän matkailijan maailmaa ole rakennettu miksikään pyhätöksi, missä löytyy 100 prosentin varmuudella lintukoto, missä ei tule tapahtumaan mitään negatiivista tai pelottaavaa.
        Itse olen mielinyt Egyptiin jo neljän vuoden ajan ja aina antanut periksi muille siinä, että matkakohde löytyy taas ja uudelleen Kanariansaarilta. Tänä vuonna tapahtui toisin, varasin matkan ja ilmoitin väelle, että nyt kohteenamme on Egypti ja Sharm el Sheikh. Ilmoitin samaan syssyyn, että tarkoitukseni on avartaa meitä ihmisinä ja tällä kerralla, niin monen monta kertaa periksi toisille annettuani, toimimme siten, miten minä päätän.
        Nyt kaikki ovat ihan onnessaan odottamassa Egyptin reissua. Junnuille on kerrottu, että edessä on hepatiittirokotuksen hankkiminen ja perusteltu rokotusta sillä, että se alkaa olla tarpeellinen ihan joka puolella, ei ainoastaan Egyptiin matkatessa.
        Olen saanut kuulla kehuja Sharmista. Kohde on kuulemma siisti ja väki ystävällistä ja että siellä on helppoa että turvallista aloittaa tämä Egyptiin tutustuminen. Tällä perusteella itsekin valitsin kohteen.
        Seuraavalla kerralla kohteemme Egyptissä tulee ilmeisemmin olemaan mantereen puolella ja todennäköisesti matka-aika kaksi viikkoa, jotta sitten saamme sovitettua mukaan Luxorin ja Kairon retket. Sharmista emme viitsi viikon lomallamme lähteä kaikkea haalimaan, vaan nautiskelemme siitä kaikesta kauniista ja hyvästä, mitä siellä meitä kaikkia matkalaisia varten ovat kehitelleet.
        Eli matkailu avartaa. Pitää välillä poiketa totutusta, vaikkakin epäröisi. Hyvinkin mahdollista on, että löytää uusia ihania kokemuksia ja jopa suosikkipaikkoja.
        PS. Joka matkalla kohdalle osuu joku epäkohta, toisen maan turistien käyttäytyminen, tuputtaminen pikku puodeissa jne. Tämä kaikki kuuluu elämään. Ko. asiat pitää jättää omaan arvoonsa ja elää omaa elämäänsä - keskittyä siihen, mitä itse on lomalta tullut hakemaan. Näin sitä jää sitten nämä epäkohdat pois, tai ainakin niin vähälle huomiolle, ettei niitä enää vähän ajan päästä edes muista.
        Olemme myös itse tulleet "kusetetuiksi" Kanariansaarilla, mutta huumorilla otettu asia vastaan, kun huomattiin "miten kävi". Vatsan voi saada sekaisin myös Kanariansaarilla, siitäkin on kokemusta, mutta mars apteekkiin, ja vaiva on poissa nopeaan tahtiin, kuten useimmissa tapaukissa myös Egyptin maan kamanalla.

        Hyvää matkaa kaikille matkalle lähtijöille tai sitä suunnitteleville. Mieli avoimena ja positiiviseen tyyliin reissuun.

        Kanarialla en ole käynyt, mutta tosiaan kaksi kertaa Egyptissä. Noita Niilin risteilyjä olen myös miettinyt, tai sitten viikko risteilyä ja perään viikko rantakohteessa. On se niin erilaista kuin kotosuomessa ja eroaa myös useimmista muista paikoista missä ollaan käyty.


    • Hintataso

      Helmi-maaliskuussa se on kyllä Egypti. Kanarialla voi olla vielä vähän viileää. Hintatasokin on Egyptissä edullisempi, joskin siellä(kin) täytyy olla tarkkana rahan kanssa, ja kalliita paikkoja löytyy sieltäkin. Sitten on tietysti tuo alkoholi, eli E:ssä runsasta alkoholinkäyttöä ei katsota välttämättä oikein hyvällä. Mutta jos sinne Egyptiin menette, menkää Punaisen meren rannalle ja käykää ihmeessä sukeltamassa tai snorklaamassa tai vaikka jollain aluksella tutustumassa meren ihmeisiin, sillä se on ehdottomasti parasta mitä Egypti voi tarjota! Upeeta.
      Maalis-huhtikuussa ehdottaisin sitten jo Kanariaa. Siellä on taas toisenlaiset jutut, upeita maisemia jne jne...

      • rusketus raidat

        Egypti upea maa! Olen käynyt 2 krtHurghadassa,hotelli Marlin Inn.Hieno hotelli,todella ystävällinen henkilökunta,pitkät notkuvat pöydät herkullista ruokaa.Ehdottomasti kannatta käydä tekemässä meri retki Giftunin saarelle.Voi snorklata,käydä lasipohja veneellä katselemassa veden alaista maailmaa.Aina on lämmintä ja TAKUUVARMA AURINKO.Tosin vatsatauti voi yllättää erilaisen bakteeri kannan vuoksi,mut ei aina.Canarialla olen myös käynyt 3 krt ja on sekin kiva paikka,mut jos hakee aurinkoa, niin Egypti ehdottomasti parempi.Siellä on halvempaa kaikki kuin Canarialla.Hyvää matkaa teille!


    • vaikka eihän

      kanarian saarissakaan mitään vikaa ole....Olen ollut mieheni kanssa Teneriffalla,Gran Canarialla ja Lanzarotella.....Kaikissa kivaa porukkaa,viihtyisiä ravintoloita,hyvää ruokaa,upeita rantoja,kivoja basaareja jne jne...mutta Egyptissä on varmasti lämpimämpää,itse en ole vielä siellä käynyt,mutta helmi-maaliskuussa kanarian saaret ei ole takuu varma lämmin paikka.

    • vk sitten risteillyt

      Jos haette viikoksi kulttuuria, menkää hemmeteltaviksi risteilylle. Lomaan voi usein yhdistää vielä viikon esinm Hurghadan rannalla. Suosittelen lämpimästi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe