Puhuminen vai kirjoittaminen.
Minä sorrun tekstiviesteihin. Ne ovat tekniikan lahja ujohkoille ihmisille.
Kumpi onnistuu sinulta paremmin?
7
704
Vastaukset
..ympäripyöreä vastaus, että riippuu vähän mikä
asia, ja kenelle sen esittää. Jos on asiaa enemmän, ei välttämättä viitsi ruveta tekstaileen :)- goldandblue
kirjoittaisi. Lyhyesti ja ytimekkäästi.
Puhuminen on kultaa, tekstaaminen hopeaa. Tekstarit voi ymmärtää väärin. On ne siltikin aikas käteviä. goldandblue kirjoitti:
kirjoittaisi. Lyhyesti ja ytimekkäästi.
Puhuminen on kultaa, tekstaaminen hopeaa. Tekstarit voi ymmärtää väärin. On ne siltikin aikas käteviä...tekstarit.
Ja joskus niinkin, että puheluun pitäis varata
aikaa. Jos tietää vielä vastapuolen olevan puheliasta sorttia, ei kannata ihan pikkuajalla
alkaa soitella :)
- Siivetön-Enkuli
Onnistuu siis paremmin, kuin kirjoittaminen, mutta siitäkin huolimatta käytän tekstiviestejä kommunikointiin. Niissä kun joutuu paneutumaan itse-asiaan, eikä voi lörpötellä "ummet ja lammet". 160 merkki - niin "piilosavolainenkin" jaarittelee vähemmän. *wirn*
Mutta kyllä minä saan puhumalla asiani esitettyä paremmin. Ja, jos ei muuten, niin voinhan puhun kuulijani pyörryksiin ja siten saan tahtoni läpi.
Siivetön- goldandblue
On harmillista, ettei kirjeet enää juuri kulje. Ei niitä saa lähtemään, eikä juuri tulemaankaan.
Sähköpostitse ilmaisen itseäni paljon mieluummin kuin esimerkiksi puhelimessa tai nokatusten. Ujon ihmisen pelastus sekin.
Mitenhän ihminen puhutaan pyörryksiin? Taito sekin. Myyntialalla varmaankin kova sana.
- kirjoittaminen
on ammatti. Lainaan Shakespearea: "Kun sana niukkaa on, se korviin ottaa".Kun viitsin jotain puhua, silloin on viisainta uskoa kerralla ja ihan suosiolla.
Tuo kirjoittamisen ammatti ei ole mikään kulttuurin laji. Tuhansia ja taas tuhansia sivuja esityslistoja ja pöytäkirjoja byrokratiaan. Ei ole kiinni verbaalisesta lahjakkuudesta sanoa välillä kovastikin, miten asiat ovat.
Nyt olen huomannut, että monisanaisuudesta on tullut kirjoittelun puolella riesa. Joka ainoa viestinikin täällä pitäisi osata puristaa kolmannekseen.
Tekstareissa en ole hyvä. On kyllä mainio Nokia 9300 -kommunikaattori, jossa läpän alla on tietokonepuolikin. Sorrun helposti muotoiluihin eli miten se teksti olisi myös fiksun näköinen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970