korvikkeen antamisesta

rv 35

Tuli tuossa mieleen, että jos vauvalle annetaan korviketta, niin jos purkkia ei ole avattu elikkä se on huoneenlämpöistä niin lämmitetäänkö se silti vai voiko sen antaa huoneenlämpöisenä?? Joskus olen nähnyt kaupungilla kun vauvalle laitetaan suoraan tutteli-purkista maito pulloon ja suuhun. Vai onko tässä joku ikäraja, milloin voi antaa huoneenlämpöisenä? Miten muuten te vanhemmat olette tehneet, jos olette jossain käymässä ja maitoa pitäisi saada kesken reissun? (siis jos ei imetä) Miten kauan lämmitetty maito säilyy juotavana? Voi kuulostaa teistä konkareista hassuilta kysymyksiltä mutta tällaisia tämä odottaja täällä miettii...=) Kertokaa kokemuksianne!

6

870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poika 10vk

Mä olen alusta asti ruokkinut korvikkeella. Alkuun lämmitin mikrossa maidon, mutta kun poika oli kuukauden ikäinen, aloin antamaan myös suoraan purkista huoneenlämpösenä, varsinkin jos lämmin kesäpäivä. Ja olen antanut sellasta vähän aikaa jääkaapissakin ollutta, mikä oli jo viileää. Ehkä ihan vastasyntyneelle on hyvä lämmittää joka kerta, mutta hiukan vanhemmalle voi antaa välillä huoneenlämpöistä tai vaikka vähän viileetäkin (jos esim. lämmin ilma) jos vaan vauva kelpuuttaa. Sairaalassa annettiin vielä samaa maitoa mikä oli puolituntia ollut pöydällä huoneenlämmössä lämmityksen jälkeen. Ja sanoivat et puolituntia se säilyy hyvänä.

• korvikeäiti :)

Osaimetin omaa vauvaani 1kk ikään ja siitä eteenpäin poika on saanut vain korvikemaitoa. Muistan lukeneeni jostain, että vastasyntyneelle on hyvä lämmittää maito. Vähän vanhemmalla voi tosiaan antaa huoneenlämpöistä, jos vauva sellaista huolii. Omalleni olen antanut sekä lämmitettynä että huoneenlämpöisenä. Jääkaappikylmää en ole vielä tarjonnut (poika nyt 3kk). Lämmitetty maito on hyvä käyttää noin ½ tunnin sisällä. Sairaalat käyttävät hieman eri korvikkeita, mitä me ostetaan kaupasta. Sairaalan korvike on jotain kalliimpaa laatua, jota voi uudelleenlämmittää.

• alettiin antaa

tuttelia 2.5kk lähtien ja meidän nti ei ole koskaan huolinut lämmitettyä korviketta eli olen antanut joko huoneen lämpöistä tai ihan jääkaappikylmää.
      Aamuyöstä meillä syödään n 4-5 aikoihin ja olen antanut samaa maitoa viellä 3 tunninkin päästä.

• äipykkä

..hui olkoon! meillä myös korvikevauva (7kk), eikä tulisi mieleenkään antaa 3h huoneenlämmössä seissyttä maitoa!!! varsinkin näillä keleillä, kun on hellettä ja ukkosta. en joisi itsekään sellaista.

mutta kuten aiemmissa viesteissä oli, niin puoli tuntia on ihan jees ja aika nuoresta voi antaa huoneenlämpöistä, jopa viileetä. aluksi korviketta täytyy lämmittää vauvalle siksi, että pienen kehon elimistössä sen maidon lämmittämiseen kuluu liikaa energiaa, mikä on sitten pois muusta, kasvusta / kehityksestä.

• otettaessa
        äipykkä kirjoitti:

..hui olkoon! meillä myös korvikevauva (7kk), eikä tulisi mieleenkään antaa 3h huoneenlämmössä seissyttä maitoa!!! varsinkin näillä keleillä, kun on hellettä ja ukkosta. en joisi itsekään sellaista.

mutta kuten aiemmissa viesteissä oli, niin puoli tuntia on ihan jees ja aika nuoresta voi antaa huoneenlämpöistä, jopa viileetä. aluksi korviketta täytyy lämmittää vauvalle siksi, että pienen kehon elimistössä sen maidon lämmittämiseen kuluu liikaa energiaa, mikä on sitten pois muusta, kasvusta / kehityksestä.

kylmää ja vielä viileetä kun annan sitä.
        Kyl mä ite joisin ja en tietenkää anna sellasta mitä ite en pystys juomaan.

• huoneenlämpöisenä

Ole hyvä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      26
      5159
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2341
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      138
      2062
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      53
      1915
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1740
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1296
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      134
      1011
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      910
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      310
      867
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      140
      695
    Aihe