Osaisiko joku kertoa voinko olla töissä työmarkkinatuella (eli tavallaan työtön)ja käydä etäopiskeluna itse maksettavaa kurssia, josta saa kuitenkin ammatin. Olen ilmoittautunut jo kurssille ja jos nyt peruisin sen joutuisin joka tapauksessa maksamaan sen. Onko kellään kokemuksia kun asuu vanhempien luona onko saanut kuitenkin täyden työmarkkinatuen vai oletteko pystyneet todistamaan että elätät itse itsesi?
ihme sumplimista...
1
673
Vastaukset
- opossu_
KAnnattaa kysyä ihan sieltä työkkäristä (taikka sieltä etäopiskelupaikasta) kuinka paljon opintoja sulla tulee sieltä koulusta.
Työmarkkinatukea et saa jos tämä opiskelu katsotaan päätoimiseksi opiskeluksi, ja siinä on joku tietty raja, kannattaa kysyä tarkemmin.
Itse olin viime talven harjoittelijana työmarkkinatuella ja opiskelin samalla aikuislukiossa iltaopintoja, nämä katsottiin siis sivutoimiseksi opiskeluksi jolloine en ollut oikeutettu opintotukeen vaan sain työmarkkinatukea jolla olin siellä harjoittelussa.
Riippuu ihan vanhempien tuloista että pieneneekö sulla työmarkkinatuki. Ei siinä paljon auta todistella "pystyykö ellättämään itsensä" vaan kyllä ne sen automaattisesti rankkaa pienemmäksi jos porukoilla vielä asut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh962336Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1821918- 1831480
- 247912
- 81898
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 62799
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349621