Osaisiko joku kertoa voinko olla töissä työmarkkinatuella (eli tavallaan työtön)ja käydä etäopiskeluna itse maksettavaa kurssia, josta saa kuitenkin ammatin. Olen ilmoittautunut jo kurssille ja jos nyt peruisin sen joutuisin joka tapauksessa maksamaan sen. Onko kellään kokemuksia kun asuu vanhempien luona onko saanut kuitenkin täyden työmarkkinatuen vai oletteko pystyneet todistamaan että elätät itse itsesi?
ihme sumplimista...
1
597
Vastaukset
- opossu_
KAnnattaa kysyä ihan sieltä työkkäristä (taikka sieltä etäopiskelupaikasta) kuinka paljon opintoja sulla tulee sieltä koulusta.
Työmarkkinatukea et saa jos tämä opiskelu katsotaan päätoimiseksi opiskeluksi, ja siinä on joku tietty raja, kannattaa kysyä tarkemmin.
Itse olin viime talven harjoittelijana työmarkkinatuella ja opiskelin samalla aikuislukiossa iltaopintoja, nämä katsottiin siis sivutoimiseksi opiskeluksi jolloine en ollut oikeutettu opintotukeen vaan sain työmarkkinatukea jolla olin siellä harjoittelussa.
Riippuu ihan vanhempien tuloista että pieneneekö sulla työmarkkinatuki. Ei siinä paljon auta todistella "pystyykö ellättämään itsensä" vaan kyllä ne sen automaattisesti rankkaa pienemmäksi jos porukoilla vielä asut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo696450Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583083- 312253
- 131847
- 201838
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191813Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131562- 181539
- 511525
- 91504