Helmiä?

tuula

Heippa!

olemme menossa margaritalle ensi keskiviikkona =)

olen kuullut että margaritalla voi ostaa oikeita helmiä... mistä niitä saa osta ja paljonko ne maksaa?

sofia

13

3162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puse

      MOI!!!!
      Aitoja helmiä saa ostaa LA ALDEA nimisestä paikasta. Playa el Aquasta sinne on taksilla n. 15 min matka. Siellä voi maksaa luottokorteilla ja dollareilla. Halpoja ne on Suomen hintoihin verrattuna. Itse ostin koko setin ja olen ollut tyytyväinen!! Kauppa on kalteriovien takana, että ei kannata pelästyä. Taksikuskille sanoo vain paikan nimen, niin sinne pääsee melkein ilmaseksi. Hyvää matkaa!!!!!

      • jepulis

        Kyllä!
        Vaimoni osti myös samasta paikasta monta helmi nauhaa. Hyvä paikka!


      • tuula
        jepulis kirjoitti:

        Kyllä!
        Vaimoni osti myös samasta paikasta monta helmi nauhaa. Hyvä paikka!

        ok, hyvä tietää la aldelasta! voisitekko vähän kertoa hintatasosta...20 euroa vai päälle 100euroa? että vahän tietäs varautua=)

        kiitos!


      • Puse
        tuula kirjoitti:

        ok, hyvä tietää la aldelasta! voisitekko vähän kertoa hintatasosta...20 euroa vai päälle 100euroa? että vahän tietäs varautua=)

        kiitos!

        MOI!!!!
        En nyt ihan tarkkaan muista hintaa, mut ostin paksun sormuksen, kaulaketjun, korvikset ja rannekorun, ne maksoi n. 35 dollaria. Vaihtoehtoja ja valinnanvaraa on paljon. La Aldea on luotettava paikka, varmasti saa aitoja helmiä!!!!!!!!


      • tuohon hintaan :)
        Puse kirjoitti:

        MOI!!!!
        En nyt ihan tarkkaan muista hintaa, mut ostin paksun sormuksen, kaulaketjun, korvikset ja rannekorun, ne maksoi n. 35 dollaria. Vaihtoehtoja ja valinnanvaraa on paljon. La Aldea on luotettava paikka, varmasti saa aitoja helmiä!!!!!!!!

        Helmet ovat varmaankin viljeltyjä helmiä, mitä ovat lähes kaikki maailmalla myytävät helmet. Lienee osa sielläkin myytävistä helmistä tuontikamaa ( Kiinassa on valtava ylituotanto helmissä). Hienoja ne ovat silti ja onhan ne kasvatettu joko makeassa tai suolaisessa vedessä, mutta ihminen on laittanut prosessin alulle.
        "Aitoja" ne ovat verrattuna ns. Majorica helmiin, mitkä ovat täysin teollisesti valmistettuja. Tarkistelen tilanteen paikan päällä, joskin vasta helmikuussa. Kannattaahan sieltä silti niitä helmiä ostaa, niin teen itsekin. Ei kuitenkaan puhuta asioista väärillä nimillä aito on aito ja viljelty on viljelty, kauniita helmiä molemmat.


      • puse
        tuohon hintaan :) kirjoitti:

        Helmet ovat varmaankin viljeltyjä helmiä, mitä ovat lähes kaikki maailmalla myytävät helmet. Lienee osa sielläkin myytävistä helmistä tuontikamaa ( Kiinassa on valtava ylituotanto helmissä). Hienoja ne ovat silti ja onhan ne kasvatettu joko makeassa tai suolaisessa vedessä, mutta ihminen on laittanut prosessin alulle.
        "Aitoja" ne ovat verrattuna ns. Majorica helmiin, mitkä ovat täysin teollisesti valmistettuja. Tarkistelen tilanteen paikan päällä, joskin vasta helmikuussa. Kannattaahan sieltä silti niitä helmiä ostaa, niin teen itsekin. Ei kuitenkaan puhuta asioista väärillä nimillä aito on aito ja viljelty on viljelty, kauniita helmiä molemmat.

        se on ihan sama onko ne viljeltyjä vai vai ei viljeltyjä. Kauniita ne kuitenkin on ja ei oo tehty mistään muovista!!!!!!!!!


      • Hola!
        puse kirjoitti:

        se on ihan sama onko ne viljeltyjä vai vai ei viljeltyjä. Kauniita ne kuitenkin on ja ei oo tehty mistään muovista!!!!!!!!!

        Olin Margaritan saarella Huhtikuussa ja paikallinen jeeppisafari kuski kertoi, että aidon helmen pitää olla todella pyöreä ja kaikki aivan tismalleen saman kokoisia. Niitä virheellisiä, ei aitoja, tuntui vaan olevan aika paljon liikkeellä. Katsokaa siis tarkkaan. Kauniita helmiä saa, kunhan vain tarkka on. Itsekin toin paljon niitä kotiin.


      • Viljelty, ei todennäköisest...
        Hola! kirjoitti:

        Olin Margaritan saarella Huhtikuussa ja paikallinen jeeppisafari kuski kertoi, että aidon helmen pitää olla todella pyöreä ja kaikki aivan tismalleen saman kokoisia. Niitä virheellisiä, ei aitoja, tuntui vaan olevan aika paljon liikkeellä. Katsokaa siis tarkkaan. Kauniita helmiä saa, kunhan vain tarkka on. Itsekin toin paljon niitä kotiin.

        Yritän tässä pitää termistöä kohdallaan, älkää puhuko aidoista helmistä... pliis :)
        Viljellyissä helmissä hintakin nousee sen mukaan mitä pyöreämpi ja parempi hohtoinen helmi on. Helmi on enemmän ja vähemmän luonnon tuote, mikäli pinnassa on "virheitä" on kyseessä varmemmin viljelty tuote eikä feikki. Samahan se on mitä kukin ostaa, kauniita helmiä saarelta saa joka tapauksessa.Pikku vinkkinä, Suomestakin saa kultasepänliikkeistä makeanveden helminauhoja jopa 30 - 50 € hintaan.
        Oletteko edes katselleet niitä kotimaassa ???


      • Puse
        Viljelty, ei todennäköisest... kirjoitti:

        Yritän tässä pitää termistöä kohdallaan, älkää puhuko aidoista helmistä... pliis :)
        Viljellyissä helmissä hintakin nousee sen mukaan mitä pyöreämpi ja parempi hohtoinen helmi on. Helmi on enemmän ja vähemmän luonnon tuote, mikäli pinnassa on "virheitä" on kyseessä varmemmin viljelty tuote eikä feikki. Samahan se on mitä kukin ostaa, kauniita helmiä saarelta saa joka tapauksessa.Pikku vinkkinä, Suomestakin saa kultasepänliikkeistä makeanveden helminauhoja jopa 30 - 50 € hintaan.
        Oletteko edes katselleet niitä kotimaassa ???

        Kyllähän niitä on tullut täälläkin katseltua ja ostettukin. Niissä matkamuistoissa on vaan tunnearvoa:)Ihan hyvä jos olet perehtynyt asiaan ja tunnut tietävän niistä "helmistä", mutta itse olen hyvin tyytyväinen hankkimiini helmiin ja ajatushan on tärkein.....:)


      • palaan vielä kerran asiaan
        Puse kirjoitti:

        Kyllähän niitä on tullut täälläkin katseltua ja ostettukin. Niissä matkamuistoissa on vaan tunnearvoa:)Ihan hyvä jos olet perehtynyt asiaan ja tunnut tietävän niistä "helmistä", mutta itse olen hyvin tyytyväinen hankkimiini helmiin ja ajatushan on tärkein.....:)

        Hyvin otit asian vastaan. Toimin alalla ja myynkin viljeltyjä helmiä täällä kotimaassa.
        Mielenkiinnolla odotan Margaritan helmitarjontaa.
        Pikku vinkkinä muillekin helmien ostajille yksinkertainen ns. hammastesti. Melko varma tapa tunnistaa viljelty helmi on kokeilla helmen pintaa vaikka etuhampaan purupinnalla. Viljellyn tai aidon helmen pinta on karhea hammasta vasten, kun taas muovisen tai muutoin keinotekoisen helmen pinta on liukas hammasta vasten. Hyviä helmiostoksia kaikille
        matkustavaisille :)


      • chomu
        palaan vielä kerran asiaan kirjoitti:

        Hyvin otit asian vastaan. Toimin alalla ja myynkin viljeltyjä helmiä täällä kotimaassa.
        Mielenkiinnolla odotan Margaritan helmitarjontaa.
        Pikku vinkkinä muillekin helmien ostajille yksinkertainen ns. hammastesti. Melko varma tapa tunnistaa viljelty helmi on kokeilla helmen pintaa vaikka etuhampaan purupinnalla. Viljellyn tai aidon helmen pinta on karhea hammasta vasten, kun taas muovisen tai muutoin keinotekoisen helmen pinta on liukas hammasta vasten. Hyviä helmiostoksia kaikille
        matkustavaisille :)

        Kiitos paljon tuosta hammasvinkistä... pitänee joulukuussa laittaa testaukseen ku noille "kulmille" matkaamme ;)


      • voi kauhistus
        chomu kirjoitti:

        Kiitos paljon tuosta hammasvinkistä... pitänee joulukuussa laittaa testaukseen ku noille "kulmille" matkaamme ;)

        Mietipä ensin monenko suussa helmi on mahtanut jo käydä.


      • tarvitse imeskellä ;)
        voi kauhistus kirjoitti:

        Mietipä ensin monenko suussa helmi on mahtanut jo käydä.

        ...
        ainoastaan vähän raapaista hampaaseen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1958
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      248
      1924
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1636
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1451
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      958
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      924
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      886
    Aihe