Monta hiirtä 20 litran terraan?
Voisko joku vähä arvioida?? :)
terrasta..
2
374
Vastaukset
Mitkä ovat terraarion mitat? Yhdelle hiirelle lain sallima minimi on pohjaltaan esim. 30 x 30 cm kokoinen (0,09 m2) ja korkeudeltaan vähintään 20 cm asumus. Tämä on todellakin minimi, ja isompi asumus on ehdottomasti parempi.
Meillä minimilaari on orthexin 30-litrainen grande boxi, jossa majailee mm. sinkku-urokset, pariskunnat ja poikueet. Laarin sisämitat ovat noin 30 x 40 cm, korkeutta muistaakseni n. 25-30 cm. Orhexeja (suosi valkoisia tai vaaleita) saa halvalla ja verkko ei juuri enempää maksa, joten itse tekemällä saa hyvän boksin yhdelle urokselle.
Esimerkiksi Ferplastin minidunalla on kokoa jo enemmän, 55 x 39 x 27 cm. Tähän dunaan menee yksi uros tai 2-4 naarasta.
Elämiä ei pidä ostaa sen mukaan, mitä jo olemassaolevaan boksiin ehkä nippanappa mahtuu. Eläimen kannalta parempi on etsiä tietoa haluamastaan lajista, perehtyä kunnolla siihen ja sitten ostaa sopivat tarvikkeet - mm. riittävän ison terraarion (tai häkin, lajista riippuen).- nekosan
ei mene yhtään niin se on nopeasti arvioitu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614267
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262578- 452247
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52019- 201959
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91348