Monta hiirtä 20 litran terraan?
Voisko joku vähä arvioida?? :)
terrasta..
2
390
Vastaukset
Mitkä ovat terraarion mitat? Yhdelle hiirelle lain sallima minimi on pohjaltaan esim. 30 x 30 cm kokoinen (0,09 m2) ja korkeudeltaan vähintään 20 cm asumus. Tämä on todellakin minimi, ja isompi asumus on ehdottomasti parempi.
Meillä minimilaari on orthexin 30-litrainen grande boxi, jossa majailee mm. sinkku-urokset, pariskunnat ja poikueet. Laarin sisämitat ovat noin 30 x 40 cm, korkeutta muistaakseni n. 25-30 cm. Orhexeja (suosi valkoisia tai vaaleita) saa halvalla ja verkko ei juuri enempää maksa, joten itse tekemällä saa hyvän boksin yhdelle urokselle.
Esimerkiksi Ferplastin minidunalla on kokoa jo enemmän, 55 x 39 x 27 cm. Tähän dunaan menee yksi uros tai 2-4 naarasta.
Elämiä ei pidä ostaa sen mukaan, mitä jo olemassaolevaan boksiin ehkä nippanappa mahtuu. Eläimen kannalta parempi on etsiä tietoa haluamastaan lajista, perehtyä kunnolla siihen ja sitten ostaa sopivat tarvikkeet - mm. riittävän ison terraarion (tai häkin, lajista riippuen).- nekosan
ei mene yhtään niin se on nopeasti arvioitu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512