Murrosikään kuuluvaa mielen vaihteluako?

...

Elikkäs olen vasta 16 täyttänyt poika jolle on sattunut elämässä vähän kaikenlaista. Isä kuollut, joutunut kestämään kotona jos jonkin laista tappelua ja kähinää. Ja joskus tuntuu että päässäni ei ole oikeen kaikki kohdallaan. Joskus kaikki vanhat muistot tulee mieleen niin voimakkaana että niitä alkaa kaipaamaan niin paljon että tulee aivan epätoivoinen olo koska tietää että ne ajat on ohi eikä niitä enää tule takaisin. Tuntuu että kaikki muu on turhaa. Ja lisäksi tiedostan että huolehdin ja huokailen liikaa menneeseen ja siitä tulee sellanen olo etten kelpaa itselleni vaan tunnen olevani typerys joka ei pääse elämässä eteenpäin. Ja sitten taas toisinaan luulen olevani hullu koska päähäni tulee ihan outoja juttuja silloin kun olen yksin.. Ei ikinä toiten ihmisten seurassa. Rupean miettimään ihan päivän selviä juttuja ja aivan järjettömiä juttuja jotka tajuan vasta jälkeen päin. Mutta en kai voi olla hullu koska eiväthän mielenvikaiset myönnä sitä? Kulkeekos tollaset mielenvikajutut muuten suvussa? Isällä oli ehkä vähän jotain sellasta joskus.. tai sitten en vain osannut tulkita aina häntä mutta kuitenkin. Ainiin, en ole ihan varma kuuluuko tämä viesti tähän oisioon sori jos tuli väärään.

6

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

unohdin kysyä että voiko tuon kaiken laskea murrosiän piikkiin? :o Kun tuntuu että ihmiset puhuu että juu murrosikäiset sitä ja tätä mutta eikai kaikkea voi laskea sen varaan?

• fdads

sitku oot pari vuotta vanhempi tollaset oudot miettimis sessiot vähenee, nauti niistä vielku voit.

• -.-.-.-
        fdads kirjoitti:

sitku oot pari vuotta vanhempi tollaset oudot miettimis sessiot vähenee, nauti niistä vielku voit.

nauti? o.O

• puhua

puhu terveydenhoitajalle hän osaa auttaa ja kuunnella.

• magic bullet

Itse olen 16-vuotias tyttö ja haikailen myös paljon menneitä aikoja ja tosiaan tulee aika epätoivoinen olo kun alkaa pelottaa ettei niin hyviä / hauskoja aikoja enää ole luvassa.
      Mullakin on joskus sellanen tunne etten pääse eteenpäin ja koko elämä menee ohi kun en osaa tarttua tilaisuuteen. Tosin tämä saattaa johtua siitä että ennen mulla oli paljon hyviä ystäviä ja nykyään vaan 2 eikä nekään niin läheisiä:/
      Mutta onneksi lukio alkaa niin tapaa ehkä uusia kivoja tyyppejä ja toivottavasti tää ''masennuskausi'' menee ohi..

• -------

Jooh osittain sama juttu, tuntuu että nuorempana oli kaikki hyvin, mutta aika kultaa muistot myös..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4722
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      204
      3768
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1214
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1183
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      934
    Aihe