Käsittääkseni kaikissa TFT-näytöissä on aina jonkin verran valovuotoa.
Olen kaksi viikkoa käyttänyt Samsungin 226BW -näyttöä ja muuten ei ole mitään vikaa, mutta ruudun ala- ja yläreunassa on muutaman millin valo "hehkut" ja mustalla tai tummalla värityksellä erottuu pystysuoraan neljä noin 3-5 senttistä valovuoto kiilaa.
Muuten ei häiritse yhtään, mutta esimerkiksi elokuvia katsellessa keilat erottuvat tummassa värimaisemassa.
Mikä on siis normaalia valovuotoa ja mikä luokitellaan jo viaksi?
Minulla ei ole ennen ollut TFT-nättöä.
Samsung 226BW valovuoto?
7
6147
Vastaukset
- Se ihan normaalia
On, jonkin verran useimmissa näytöissä taitaa valovuotoa ilmetä. Itse kannoin himaan puolisentuntia sitten SyncMaster225bw, näyttö joka valittiin 2/2007 Mikrobitin 22" näyttöjen vertailussa ykköseksi. Huijausta Samsungilta sanon minä. Vertailun näytössä tuli mukaan näyttöön kiinnitettävät kaiuttimet, tässä niitä ei kuitenkaan ole, taitavat myydä ne vain erikseen hemmetti.
Odotin kyllä kuvalta enemmän, putkinäytön jälkeen vain lievää parannusta nähtävissä ja sekin selittyy luultavasti paljon korkeammalla resoluutiolla.
Vilkaisin tuossa leffaa jossa mustia kuvia, enkä huomannut yhtään vuotoa, täytyy katsoa illalla kun huone on pimeä uudelleen.- Jeppe Jepuli
Oikeastaan tekisi mieli lähettää näyttö takaisin vaihtoon, mutta todennäköisesti saisin suurinpiirtein samanlaisen takaisin vaikka uuden alkaisivatkin vaihtamaan.
Eli kuten sanoit, taitaa olla "normaalia".
Muuten tosi tarkka kuva ja kirkkaat ja syvät värit. Ei muuta valittamista kuin nuo pystysuorat vuotokuviot, jotka häiritsevät tummissa kuvissa. - varmistaa
Jeppe Jepuli kirjoitti:
Oikeastaan tekisi mieli lähettää näyttö takaisin vaihtoon, mutta todennäköisesti saisin suurinpiirtein samanlaisen takaisin vaikka uuden alkaisivatkin vaihtamaan.
Eli kuten sanoit, taitaa olla "normaalia".
Muuten tosi tarkka kuva ja kirkkaat ja syvät värit. Ei muuta valittamista kuin nuo pystysuorat vuotokuviot, jotka häiritsevät tummissa kuvissa.Melko paljon sulla kyllä on niitä vuotoja, eikä mitään ihan pieniä vuotokohtia. Kannattaa tarkistaa vielä liikkeestä... olet saattanut saada normaalia vuotavamman kappaleen, sillä kuten sanoin niin itse en pikaisen katsomisen jälkeen huomannut lainkaan vuotoa.
- Laitoin
varmistaa kirjoitti:
Melko paljon sulla kyllä on niitä vuotoja, eikä mitään ihan pieniä vuotokohtia. Kannattaa tarkistaa vielä liikkeestä... olet saattanut saada normaalia vuotavamman kappaleen, sillä kuten sanoin niin itse en pikaisen katsomisen jälkeen huomannut lainkaan vuotoa.
Mustan taustakuvan eikä ainuttakaan vuotokohtaa ole havaittavissa. Joko leffassa on reunat hieman huterat tai sitten näyttösi tosiaan vuotaa pahasti. Kokeile staattista kuvaa, jotain mustaa taustakuvaa.
- Jeppe Jepuli
Laitoin kirjoitti:
Mustan taustakuvan eikä ainuttakaan vuotokohtaa ole havaittavissa. Joko leffassa on reunat hieman huterat tai sitten näyttösi tosiaan vuotaa pahasti. Kokeile staattista kuvaa, jotain mustaa taustakuvaa.
Kyllä tämä taitaa vuotaa normaalia enemmän. Pitänee lähettää näyttö takaisin.
- pentium
Jeppe Jepuli kirjoitti:
Kyllä tämä taitaa vuotaa normaalia enemmän. Pitänee lähettää näyttö takaisin.
kipinkapin romun takaisin,ja vaatinut ehjän
laitteen tilalle.
Sitä varten niissä on 36 kk takuu. - oooooooooooo
pentium kirjoitti:
kipinkapin romun takaisin,ja vaatinut ehjän
laitteen tilalle.
Sitä varten niissä on 36 kk takuu.Noissa näytöissä on yleensä tehtaan jäljiltä melko suurelle säädetty valoisuudet ja kontrastit. Niitä pienentämällä valovuotokin voi pienentyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082824Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672501Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061162- 67990
Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies123982Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait267942Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka317909Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k507858Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768