PELOT YKSINÄISYYDEN TAKIA

yksinäinenkin

onko kellään samaa, että yksinäisyyden mukana on tullut miljoonia pelkotiloja, esimerkiksi turvattomuuden tunne tai että joku haluaa tehdä pahaa itselle. arvottomuuden/alemmuudentunteita? huolehtimista vuosia vanhoista asioista? jos on tuttua niin vastatkaa..

8

989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 25

...tuttua, mutta ne vähenee sitä mukaan kun kehität sisältöä elämääsi! :)

• Senjaliisa

Kyllä pelottaa olla yksin. Minä en ehkä pelkää sitä, että joku tekisi mulle jotain pahaa, vaan pelot ovat pärjäämiseen liittyviä.

Ennen meillä oli tuikitavallinen ydinperhe kasassa, nyt erosta on jo joitain vuosia. On ollut pakko pärjätä arjen koukeroissa yksin.
      Jos huokailen yksinäisyyttäni ääneen, hyvin usein saan kuulla esim. sukulaisiltani että ei missään nimessä kannata ajatellakaan uusia miehiä tai mitään suhdetta, kyllä naisihminen tulee toimeen paremmin yksin. Näin sanovat ne, joilla on puoliso turvallisesti rinnalla kulkemassa.
      Kuitenkin he itse tulevat vuodattamaan minulle huoliaan ja pyytämään tukea.
      Pelkäisivätkö sitten, että jos uuden kumppanin löytäisin, en olisikaan heidän käytettävissään?

Olo on kokoajan äärimmäisen avuton.
      Tuen lapsiani, touhuan topakasti arkemme eteen, mutta sisällä velloo jokin ihmeen pelko ja turvattomuus.
      Onko se sitten jotenkin väärin, että myöntää olevansa pelokas ja arka...eikö se juuri ole jotain naisellista?

Kovasti olen koittanut keksiä mielekästä tekemistä että ajatukset olisivat välillä muualla. Sisällä on kuitenkin sellainen kumma tunne joka ei lähde pois vaikka touhuaisin vuorokaudet ympäriinsä.
      Varmaan kaikki johtunee siitä, että kun ei ole vakituista työpaikkaa eikä kumppania, sellaiset elämän peruspilarit puuttuvat.
      Kumppanin kanssa olisi helpompi selviytyä mistä vain, toinen toistaan tukien.

• Jual

Terve!

Avartavaa kuulla naisen näkökannasta, samoista asioista, kuin itselläkin. Olen kans eron kokenut, yksin asuen, yksinäisyyteni kanssa. Tukipilareista on kyllä työ ja ystäviä, mutta niin kuin itsekin sanoit, jotain puuttuu. Pelokkuuden ja arkuuden tunnustaminen ei todellakaan ole huono asia, päin vastoin. Naisellisuutta se ei pelkästään ole. Kyllä meillä miehilläkin on se puoli. Kaikki eivät vaan tiedä, että heikkouden tunnustaminen on kuitenkin vahvuutta. Uskaltaa avata itsensä. Sitä kautta alkuun pääsy on mahdollisenpaa. Eihän kirjan lukemisesta mitään tule, jos se vain on pöydällä suljettuna.

Ei muuta kuin kirjoittamaan lisää, niin jaetaan näitä ajatuksia, miehen ja naisen kannalta.

Kirjoittelemisiin

• Jual

Terve!

Avartavaa kuulla naisen näkökannasta, samoista asioista, kuin itselläkin. Olen kans eron kokenut, yksin asuen, yksinäisyyteni kanssa. Tukipilareista on kyllä työ ja ystäviä, mutta niin kuin itsekin sanoit, jotain puuttuu. Pelokkuuden ja arkuuden tunnustaminen ei todellakaan ole huono asia, päin vastoin. Naisellisuutta se ei pelkästään ole. Kyllä meillä miehilläkin on se puoli. Kaikki eivät vaan tiedä, että heikkouden tunnustaminen on kuitenkin vahvuutta. Uskaltaa avata itsensä. Sitä kautta alkuun pääsy on mahdollisenpaa. Eihän kirjan lukemisesta mitään tule, jos se vain on pöydällä suljettuna.

Ei muuta kuin kirjoittamaan lisää, niin jaetaan näitä ajatuksia, miehen ja naisen kannalta.

Kirjoittelemisiin

• sisältä vielä lapsi

Tuntuu että kaikki pilkkaa selän takana, niin tutut kuin tuntemattomatkin.

• lesti---

Yritä vaan olla piittaamataa sellasesta.

• on hyvinkin tuttua mut toisinpäin pelot ajoivat yksinäisyyteen.pelko on tunne jota voi hallita kun sitä vähän tutkiija tutustuu sen alkuperään.arvottomuuden tunteesta voisin melkeen tehä kirjan,niin isolta se on TUNTUNUT, niistä selviää,

• moromoro

pelot --> yksinäisyys --> pelot

yksinäisyys --> pelot --> yksinäisyys

Noidankehä, aika ilkeä sellanen. Ite olen yrittäny taistella ihan samojen asioiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      95
      4097
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      43
      4077
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      124
      3627
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2854
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2174
    6. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2162
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2068
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1719
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      69
      1304
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1145
    Aihe