Nyt kun tanssikurssit taas syksyn myötä alkaa niin , mihin mennä kursseille ?. Olen itse juossut kaiken näköisillä kursseilla ja todennut että Tanssikoulut on ainut oikea paikka opetella tanssimaan. Yleensä kaikki tanssikerhot pitää kursseja joissa voi opetella, mutta mikä on opetuksen taso ?. Nyt on kovassa huudossa nämä yksittäiset Opettajat eri kerhoilla, jotka tekee vain Rahastuksen muodossa hommaa. Vitsiä yritetään vääntää ja opetus on mitä on. Sen takia suosittelen vain Tanssikouluja joita löytyy yleensä joka kaupungista . Vaatikaa että opettajalla on todellakin vähintään Opettajan tutkinto ! Tälläkin hetkellä on kursseja joita vetää joku kerhon jäsen jolla ei ole mitään tutkintoo, eikä taitoa opettaa kunnolla.
Siis kaikki me tanssijat vaatikaamme kunnon opetusta laadukkailta OPETTAJILTA jotka toimivat Tanssikoulun alaisina.
Tanssikurssit
13
2521
Vastaukset
- Drago`
Minusta on aivan sama missä oppii tanssimaan, kunhan oppii.. oli kyseessä sitten tanssikoulu, kurssi, seura, kaveri opetti, lavalla matkimalla, DVD:ltä tai vaikka helkutin kirjekurssilla jos sikseen tulee. Mikään yksittäinen vaihtoehto ei ole ehdottomasti PARAS. Se näet riippuu kovasti tyypistä, kuka oppii mitenkin parhaiten, me emme ole samanlaisia kaikki.
Kaikki päättävät itse mistä maksavat.. Hyvien opettajien ja ohjaajien kursseille/tunneille/leireille yleensä on menijöitä pilvin pimein.- Luppakorva
Ei todellakaan ole sama miten oppii tanssimaan ..
Näillä Noin Opettajilla on tapana opettaa opitut virheet eteenpäin ja taas mentiin metssään että humina käy. Nykyään on kaikenlaisia Leirejä jotka on pelkkiä rahastuksen kohteita jossa noin sanotut opettajat vetää isoja rahoja välikädet mukaanluettuna. Jos olet valmis maksamaan siitä että kuuntelet vitsin heittoa niin siitä vaan, minä en maksa .. Olen todennut saman kuin Nummisuutari !!!!!
- Vara-åke
Hyvä, että olet löytänyt mieluisan opiskelupaikan. Yleistyksenä tuo mainintasi on kylläkin ihan täyttä kukkua!
Ensinnäkin opettaja ratkaisee kaiken. Siinä eivät diplomit auta jos opettaja on syvältä ;)
Toisekseen esim. r'n's -tansseihin parhaat valmiudet saa seurassa, koulujen taso ei ole lähelläkään seuran tasoa. Entä kilpatanssit, koulussako niitä opiskelet mallikkaasti? Seuratanssit? Käykö opettajasi ahkerasti lavalla, jotta oppii tanssimaan monenlaisten ihmisten kanssa, jotta oppii uusia tuulia ja oivaltaa mihin asioihin tulee kiinnittää huomiota vai vetääkö samaa konseptia jo vuodesta -76 alkaen? - Kurssikävijä
Totta on, että opettajia on joka lähtöön. Mitenkäs oppilaita. Olen ollut kursseilla eri opettajien ohjattavana. Aina olen oppinut. Olen huomannut, että jotkut tulevat tunneille ja haluavat tanssitaidon, mutta eivät tee asian eteen mitään itse.
Siis harjoittele, toista opetettua asiaa, mieti opetettua aihetta. Kehomotoriikka ei tule harjoittelematta. Et kävelyäsikään ole oppinut ilman pitkäjänteistä harjoittelua.
Ugh-olen puhunut! - Humppajarru
Omien kokemuksieni perusteella sanoisin, että kanattaa kokeilla molempia. Seuroissa on hyvin päteviä ihmisiä, ei tietenkään kaikki. Toisaalta taas tanssikoulun opettajakaan ei välttämättä ole aina se paras mahdollinen vaihtoehto. Kukin valitkoon itselleen sopivimman.
- himokurssilainen
Olet oikeassa, että tanssikouluissa saa varmimmin parempaa ja ammattitaitoisempaa opetusta kuin seuroissa, mutta poikkeuksia molempiin suuntiin löytyy.
Olen myös minäkin vuosien mittaan ravannut varmaan kymmenillä kursseilla ja leireillä ja opettajien tasoerot ovat huikaisevia. Kokemukseni mukaan on pääsääntö, että ammattilaistutkinnon suorittaneet ovat parhaita. Siis ne, jotka yleensä pyörittävät omaa koulua ja järjestävät omia kurssejaan.
Huonoimmat tapaukset ovat löytyneet näistä suselin pikakouluttamista seura- "ohjaajista". Usein eivät kykene tanssimaan itse edes perusrytmiin ja sitten ovat ohjaavinaan muita. Nämä yhden euron suutarit tekevät helposti koko tanssiuran kestävän vahingon. Kun perusta opetetaan väärin, niin kaikki on siitä eteenpäin väärin.
Mutta on näissä tanssikoulua pyörittävissä ammattilaisissakin joitakin täysin kyydistä tippuneita. Olkoon esimerkkinä eräs hyvin tunnettu ja pitkän uransa vuoksi arvostettu helsinkiläinen maestro. Tanssipiireissä kaikki tietävät tämän vanhan herran.
On jäänyt opeissaan jonnekin 60 tai 70-luvulle. Siis käytännössä ei pysty opettamaan enää mitään nykyaikaista seuratanssia. Höpöttää vain niitä vanhoja sodanjälkeisiä oppejaan. Hänen tuottamansa opetusvideot ovat aivan kauheita, niistä ei kukaan opi yhtään askelta mihinkään tanssiin, vaikka ne opetetaan koko perheen voimin (joista osa tanssii videolla jopa väärään rytmiin)
Sanoisin tanssin (ja tanssinopetuksen) suurkuluttajana, että myös tanssikoulujen opettajien on koko ajan päivitettävä tietojaan ja nöyrästi suostuttava tutustumaan myös uusiin virtauksiin.
On mielestäni myös aivan välttämätöntä, että nämä tanssin ammattilaiset käyvät säännöllisesti tanssimassa ns. tavallisten tanssijoiden joukossa, että tuntuma ja tieto säilyy. Tanssinkoulun seuratanssin opettaja, joka ei käy tanssimassa aktiivisesti lajinsa paikoissa tippuu kärryiltä aikas pian. Siinä ei paljon vartalon hallinta auta, jos kuviot ja tanssityyli on teryleenikaudelta.
No, onneksi monet tanssikoulujen pyörittävät harrastavat aktiivisesti itsekin seuratansseja. Sellaiset ovat niitä parhaita: tanssitekninen ammattitaito yhdistyneenä ajan henkeen.- Nummisuutari
avanaq kirjoitti:
Olipa viksusti kirjoitettu :-)
Kyllä puhut asiaa !! Itärajalta löytyy myös eräs Tanssinopettaja joka keksii Susellin kautta mitä ihmeelisempiä Ohjaajakoulutuksia ja onhan siinä muka eräs Helsinkiläinen " opettaja " . Sitten tähän kunnioitettavaan Vanhaan haerraan jonka opit on 60-70 luvulta jonka pitäisi jo olla eläkkeellä,mutta sarmi vetää edelleen porukkaa kursseille . Tampereelta löytyy Tanssikoulu jota pitää Diplomi Tanssinopettaja,
ja hän on NAINEN ja loistava sellainen. Hän jos joku osaa hommansa. En todellakaan arvosta yhtään näitä Susellin tanssinohjaajia. Nyt on tullut Seuroihin ilmiö jossa opettaa kilpailevat parit ja nämä jos jotku kertaa niitä virheitä aina eteenpäin mukaan luettuna tanssinohjaajat.
Jopa Hämeessä on kaveri joka ei osaa edes itse tanssia, niin hänkin on keksinyt tämän rahasammon.Haluan tämän kirjoituksen laittavan ihmiset ajattelemaan mistä ja kenelle maksavat opetuksesta. "Seura opettajat" ottavat tunnilta 85 eurosta 150 euroon matkakulut 42centiä kilometri. Voitte itse tarkistaa kun soitatte näille "seura opettajille". Myös uusi ilmiö on nämä tanssipaikanpitäjät jotka myös on keksineet tämän rahasammon, myös tänäpäivänä tanssikansa elättää myös sellaista porukkaa jotka järjestää näitä kursseja päivätyökseen. Nummisuutari kirjoitti:
Kyllä puhut asiaa !! Itärajalta löytyy myös eräs Tanssinopettaja joka keksii Susellin kautta mitä ihmeelisempiä Ohjaajakoulutuksia ja onhan siinä muka eräs Helsinkiläinen " opettaja " . Sitten tähän kunnioitettavaan Vanhaan haerraan jonka opit on 60-70 luvulta jonka pitäisi jo olla eläkkeellä,mutta sarmi vetää edelleen porukkaa kursseille . Tampereelta löytyy Tanssikoulu jota pitää Diplomi Tanssinopettaja,
ja hän on NAINEN ja loistava sellainen. Hän jos joku osaa hommansa. En todellakaan arvosta yhtään näitä Susellin tanssinohjaajia. Nyt on tullut Seuroihin ilmiö jossa opettaa kilpailevat parit ja nämä jos jotku kertaa niitä virheitä aina eteenpäin mukaan luettuna tanssinohjaajat.
Jopa Hämeessä on kaveri joka ei osaa edes itse tanssia, niin hänkin on keksinyt tämän rahasammon.Haluan tämän kirjoituksen laittavan ihmiset ajattelemaan mistä ja kenelle maksavat opetuksesta. "Seura opettajat" ottavat tunnilta 85 eurosta 150 euroon matkakulut 42centiä kilometri. Voitte itse tarkistaa kun soitatte näille "seura opettajille". Myös uusi ilmiö on nämä tanssipaikanpitäjät jotka myös on keksineet tämän rahasammon, myös tänäpäivänä tanssikansa elättää myös sellaista porukkaa jotka järjestää näitä kursseja päivätyökseen....Nummisuutarin purkauksia.
Itse ainakin olen ollut tyytyväinen jokseenkin kaikkien opettajien, ohjaajien ja valmentajien (niin koti- kuin ulkomaalaistenkin) antiin jokseenkin kymmenen vuoden ajan.
Alkuun oli joitakin sellaisiakin asialla, joiden ohi me oppilaat olemme menneet jo kauan sitten. Hyvän alkuopetuksen silti antoivta hekin. Eipä olisi tullut harrastusta koskaan aloitetuksi, jos ei sellaista matalaa kynnystä olisi ollut käytettävissä.
Kilpatanssiseuran lattariopetus ihan ensimmäisenä vastaantulleena sensijaan sai minut vakuuttumaan puolessa vuodessa, että ainakaan se ei ole minun lajini.
Myöhemminkin käytiin kerran kokeeksi erään maailmalla ammattitanssijoina menestyneen parin (nainen on diplomitanssinopettaja) lavatanssikurssiyritelmässä mukana. Hirveätä oli. Ei lavatanssia palvelevaa ainakaan.
Pakkoko niitä yksäreitä on yrittää keneltäkään saada? Kalliita ovat, sen tietää jokainen.
Liittymällä johonkin tanssiseuraan saa opetuksen hyvinkin edullisesti.
Samalla tulevat muut jäsenyysedut. Jäsenmaksukin kuolettuu pääsylippualennuksina jo kuukaudessa kevyesti.
Itse olen ollut mukana yhdeksänkin eri seuran harjoituksissa ja leireillä. Hyvää on ollut opetus.
Sama kokemus myös SUSELn suurleiriltä.
Ilman noita tallustaisin vieläkin ovensuuleidien kanssa vaihtoeskelta tavoitellen (kuten niin moni onkin ehdottanut tehtäväksi).- Mitenkä on
Nummisuutari kirjoitti:
Jopa Hämeessä on kaveri joka ei osaa edes itse tanssia, niin hänkin on keksinyt tämän rahasammon.Haluan tämän kirjoituksen laittavan ihmiset ajattelemaan mistä ja kenelle maksavat opetuksesta. "Seura opettajat" ottavat tunnilta 85 eurosta 150 euroon matkakulut 42centiä kilometri. Voitte itse tarkistaa kun soitatte näille "seura opettajille". Myös uusi ilmiö on nämä tanssipaikanpitäjät jotka myös on keksineet tämän rahasammon, myös tänäpäivänä tanssikansa elättää myös sellaista porukkaa jotka järjestää näitä kursseja päivätyökseen.""Seura opettajat" ottavat tunnilta 85 eurosta 150 euroon matkakulut 42centiä kilometri. Voitte itse tarkistaa kun soitatte näille "seura opettajille"."
Ohhoh! Onkohan näin? Alan nimittäin välittömästi "seuraopettajaksi". Jo on yksäreillä hintaa! - Vara-åke
Nummisuutari kirjoitti:
Jopa Hämeessä on kaveri joka ei osaa edes itse tanssia, niin hänkin on keksinyt tämän rahasammon.Haluan tämän kirjoituksen laittavan ihmiset ajattelemaan mistä ja kenelle maksavat opetuksesta. "Seura opettajat" ottavat tunnilta 85 eurosta 150 euroon matkakulut 42centiä kilometri. Voitte itse tarkistaa kun soitatte näille "seura opettajille". Myös uusi ilmiö on nämä tanssipaikanpitäjät jotka myös on keksineet tämän rahasammon, myös tänäpäivänä tanssikansa elättää myös sellaista porukkaa jotka järjestää näitä kursseja päivätyökseen."Seura opettajat" ottavat tunnilta 85 eurosta 150 euroon matkakulut 42centiä kilometri."
Höpö höpö!! - Tiitu
Vara-åke kirjoitti:
"Seura opettajat" ottavat tunnilta 85 eurosta 150 euroon matkakulut 42centiä kilometri."
Höpö höpö!!Kyllä asia on näin kuin Nummisuutari kirjoittaa !! Tuntivelotukset on kovia !!
Olen senverran asiasta perillä !!
- tanssimari
www.tanssikoulu-hattula.fi
on loistava koulu mikäli haluat oppia oikeasti tanssimaan-:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328